Max3 | dinsdag 11 februari 2003 @ 15:39 |
Heej allemaal, Ik zit te overwegen een nieuwe fiets aan te schaffen. Ik twijfel nog tussen een fiets zonder vering of eentje met vering. En dan nog alleen voor geveerd of zowel voor als achter geveerd. Ik wil hem voornamelijk voor stadsritjes gebruiken. Hier in Rotterdam lijkt een zowel voor als achtergeveerde fiets wel handig door de vele slechtliggende trambanen Iemand die volledig geveerde stadsfiets van gazelle? (met 7 versnellingen) | |
Atreidez | dinsdag 11 februari 2003 @ 15:48 |
Als je een ATB fiets neemt zou ik voor in de stad het houden op alleen een voorvering. Puur wat ik zelf het prettigst vind hoor, want een achtervering geeft je zo'n los gevoel bij het doortrappen, wat bij downhill trouwens wel erg lekker is ![]() | |
MasterDisaster | dinsdag 11 februari 2003 @ 15:50 |
Ik zou een citybike nemen das een fiets met iets dunnere banden dan een ATB, Let er wel ffe watvoor vering je neemt, Oliedruk veert anders dan een veer ![]() | |
RemcoDelft | dinsdag 11 februari 2003 @ 15:53 |
Ik vind het dompen bij hard remmen erg irritant... | |
_asterix_ | dinsdag 11 februari 2003 @ 15:54 |
kul...in de stad heb je dus echt geen vering nodig...spaar je dat geld...als je dan al een fietskoopt met vering voor rond de 1000 euro is die vering toch maar goedkope troep. Koop gewoon een fiets zonder vering met goede versnellingen. Die moeten immers al het werk doen. Je kunt bij een fiets zonder vering ook kiezen tussen een stugge en een soepele voorvork...beetje minder lucht in de banden ...etc etc.. Maar om een geveerde fiets te kopen vanwege tramrails | |
Atreidez | dinsdag 11 februari 2003 @ 17:09 |
quote:Voorvering is in de stad toch wel erg prettig hoor, stoepie op en af, ff snel trappetje af, en alle veiligheidsdrempels ff jumpen ![]() | |
marz01 | dinsdag 11 februari 2003 @ 18:01 |
ik heb een fiets met verstelbare voorvering genomen maar zonder achtervering dit ivm slijtage aan ketting e.d. en verlies van trapkracht hiervoor in de plaats heb ik gekozen voor zadelvering dit kost geen drol en kost mijn geen extra energie maar geeft mijn billen wel wat meer comfort, voor mijn rijstijl in de stad on/offroad is dit leuk ben niet van plan om de alpen in te gaan | |
Hans_worst | dinsdag 11 februari 2003 @ 19:21 |
Dus je zoekt eigenlijk een fiets met vering ?? Kippe-eenden-ganzen of merel veren ??? ![]() | |
Max3 | dinsdag 11 februari 2003 @ 20:54 |
Ik wil ook een citybike (of een normale stadsfiets) nemen. Ik wil geen ATB ofzo nemen omdat die binnen no-time gejat wordt. ![]() ![]() Het prijsverschil voor alleen voorvering of voor- en achtervering is maar 100 euro ofzo (gazelle). Je hebt dan, als ik het goed heb, geen aluminium fiets. Is wel fijn, fiets relaxter dan zo'n lichtgewicht fiets. Veel windweerstand enzo... ![]() | |
Kreator | dinsdag 11 februari 2003 @ 23:46 |
Ik zou zoals al gezegd de achtervering vergeten. Dat is echt alleen prettig als je downhill gaat. Voorvering vind ik zelf wel fijn, maar dat is persoonlijk. Ik cross hier regelmatig met de mountainbike door de stad en een stoepje of richeltje gaat dan gewoon iets soepeler... Oh en een citybike is ook wel leuk, maar een moderne mountainbike voldoet ook gewoon prima...ik merk weinig van de bredere banden (behalve dan dat het prettig is) | |
speedfreakssj | woensdag 12 februari 2003 @ 02:43 |
quote:ik juist niet. verder moet je wel opletten WAT voor achtervering je neemt. | |
TheSperminator | woensdag 12 februari 2003 @ 09:00 |
Ik lees hier allemaal mensen die stoepje op en af gaan makkelijker vinden met vering... Maar is het niet zo dat je je voorwiel OP til als je een stoepje OP gaat, en dan je reet OP til als je achterwiel het stoepje OP gaat? En je je reet OP til als je een stoepje AF gaat? Als je je reet op til, dan maak je gebruik van het meest geavanceerde veersysteem dat er bestaat: Je gewrichten! Tevens spaar je je velgen en spaken. Je kunt beter je geld besparen of besteden aan een lichte aluminium fiets met goede onderdelen, heb je meer aan. My 2 cents... | |
Max3 | woensdag 12 februari 2003 @ 11:11 |
quote:Bij hoge stoepjes trek ik mijn voorwiel wel omhoog ja. Maar ik rij niet van A naar B via stoepje op en stoepje af. Het zijn vaak die kleine hoogteverschillen, zoals tramrails, overgang van asfalt naar stenen, stenen wegen (stenen die niet overal goed liggen en een bobbel vormen ![]() ![]() ![]() Ik heb niet zo met lichte aluminium fietsen, die zijn zo licht dat het gewoon niet tof fietsen is. Je blijft niet lang doorrollen omdat de snelheid er zo uit is. | |
What | vrijdag 23 juli 2004 @ 15:07 |
Dit is weliswaar een oud topic maar het dekt de lading wel. ![]() Ik quote even een stukje uit een ander topic waar het dus verkeerd stond. quote: | |
Japis_backup | vrijdag 23 juli 2004 @ 19:37 |
Nee die nieuwe Gazelle heb ik niet, maar een oude van 50 jaar geleden. Die heeft een volledig afgeveerd zadel. ook erg comfortabel. | |
qwertyuiop | vrijdag 23 juli 2004 @ 19:38 |
gazelle AARGH........neem iig Rock Shocks | |
speedfreakssj | zaterdag 24 juli 2004 @ 00:09 |
neem gewoon een mountainbike met voorvering. prima voor in de stad. GEEN gazelle en GEEN Giant. enne, OOK niet bij Groeno kopen bij dat plein waar de rabo op de hoek zit. Dat zijn oplichters. ga OF naar dr bike op de overtoom OF naar VEBA in buitenveldert/kastelenbuurt, Dit geld dan voor amsterdam. | |
Fixers | zaterdag 24 juli 2004 @ 20:05 |
Ik ben geen veer liefhebber, dat gehobbel vinnik niets. Het enige wat bij mij veert is mijn zadelpen (das wel lekker) en de zadelveren. Momenteel heb ik elostomeer zadelveren maar wat ik daar nu van moet denken ben ik nog niet achter. Oh ja als je een stoeprand oprijdt dan moet je ook je voorwiel optillen. Niet er botweg tegenaan rossen. Vering of niet dat kost je je velgen, tenzij je zware off-road velgen met de bijbehorende lage bandenspanning en slappe vering hebt. |