Wij wonen samen uit liefde en hebben geen 10.000en euro's nodig om te weten dat we het voo elkaar zijn.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:30 schreef Stuart het volgende:
Het is het net niet. Voelt meer zakelijk dan uit liefde. Maar goed, wie ben ik. Ook trouwen kan klein blijven.
Fair, maar zoals gezegd, trouwen kan ook klein blijven. Ik hecht geloof ik nogal waarde aan bepaalde termen maar mogelijk komt ligt autisme daar om de hoek kijken. Ik wil het goed of niet. Het voelt c.q. klinkt beter imho en kan voor hetzelfde geld maar to each his ownquote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:32 schreef Purrito het volgende:
[..]
Wij wonen samen uit liefde en hebben geen 10.000en euro's nodig om te weten dat we het voo elkaar zijn.
Het is dus een geldkwestie?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:32 schreef Purrito het volgende:
[..]
Wij wonen samen uit liefde en hebben geen 10.000en euro's nodig om te weten dat we het voo elkaar zijn.
Het kan alleen zonder rechter als er geen minderjarige kinderen zijn en als je het met elkaar eens bent. Anders is de rechter evengoed nog nodig.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:27 schreef Purrito het volgende:
Wat zijn de nadelen als je als hetero's een geregistreerd partnerschap aan gaat? Wij willen vooral de rechten die je als getrouwd stel hebt, ik wil zijn achternaam, en mochten we uit elkaar willen dan kan dit makkelijker want geen rechter.
Kloptquote:Op zaterdag 13 mei 2023 08:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:Purrito k zou zeggen open een topic in WGR. Of loop eens bij een notaris binnen.
Dit heeft meer met wet en regelgeving te maken om een relatie heen dan met psychologie.
Daar zou ik me meer zorgen om maken dan over de juridische details.....quote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:27 schreef Purrito het volgende:
Het zou volgende zomer plaatsvinden als ik wat stabieler ben.
Geregistreerd partnerschap is iets anders dan een samenlevingscontract. Een geregistreeerd partnerschap gaat ook op het gemeentehuis en in principe hetzelfde als een huwelijk. Er komt geen notaris aan te pas als dat niet nodig is voor overig te regelen zaken,quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:22 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben getrouwd, vind het traditionele van de belofte zeker wel iets toevoegen. Een belofte ten overstaan van je familie en vrienden om de rest van je leven bij iemand te blijven, als het leuk is maar ook als het tegenzit echt wel iets anders dan een contract wat vooral gaat over bezit en een eventuele breuk. Bij trouwen gaat het om de belofte en doe je het gedoe bij de notaris erbij. Bij een contract gaat het vooral om het gedoe bij de notaris. Dat is toch wel degelijk iets anders.
Maar ja, dat is misschien ouderwets. Ik vind ook dat mensen makkelijk uit elkaar gaan, als je getrouwd bent beloof je elkaar dat niet te doen, ik vind dat je zo'n belofte met een aan heiligheid grenzend respect moet volhouden.
'Bij een breuk hoeft er geen rechter aan te pas komen' is een argument waar mijn penis behoorlijk slap van wordt. Ik vind dat een relatie meer een wegwerpconcept lijkt als je het zo benadert.
Dat laatste ben ik met je eens. Daar moeten mensen niet lichtzinnig over doen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geregistreerd partnerschap is iets anders dan een samenlevingscontract. Een geregistreeerd partnerschap gaat ook op het gemeentehuis en in principe hetzelfde als een huwelijk. Er komt geen notaris aan te pas als dat niet nodig is voor overig te regelen zaken,
Er is geen verschil meer, behalve het doen van de belofte tijdens het ceremoniele deel, het kunnen ontbinden zonder tussenkomst van de rechter als er geen minderjarige kinderen zijn en er is geen scheiding van tafel en bed.
https://www.rijksoverheid(...)samenlevingscontract
Het klinkt heel mooi romantisch, maar eigenlijk vind ik het best behoorlijk ver gaan om een belofte te maken voor de rest van je leven.
Dat laatste is ook niet meer zo.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:55 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Welke rechten doel je precies op?
Wij hebben alleen een samenlevingscontract en en een testament, maar verder heb ik niet het idee dat we iets tekort komen wat we wel zouden hebben als we getrouwd zouden zijn. Enige ding is dat ik mijn kinderen moest erkennen en gezag moest aanvragen. Dat laatste kon ook online, dus zo spannend was het allemaal niet.
Daar doet iedereen lichtzinnig over die gaat trouwen, in mijn ogenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Daar moeten mensen niet lichtzinnig over doen.
Je hebt gelijk, ik wist niet dat dat dit jaar veranderd was. Maar ja, dan alsnog was dat een formaliteit van twee minuten werkquote:
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar doet iedereen lichtzinnig over die gaat trouwen, in mijn ogen
Ik heb niet het idee dat de waarde die men aan een huwelijk toedicht een extra motivatie geeft om niet te gaan scheiden. Het is eerder dat scheiden vaak een hoop gezeik (bijv qua financiën of kinderen) oplevert en dat dat voor veel mensen met een wat lastiger huwelijk eerder de motivatie is om bij elkaar te blijven dan die heilige belofte.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:22 schreef Marsenal het volgende:
Maar ja, dat is misschien ouderwets. Ik vind ook dat mensen makkelijk uit elkaar gaan, als je getrouwd bent beloof je elkaar dat niet te doen, ik vind dat je zo'n belofte met een aan heiligheid grenzend respect moet volhouden.
Dat kan en dat magquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |