abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209127557
Wat zijn de nadelen als je als hetero's een geregistreerd partnerschap aan gaat? Wij willen vooral de rechten die je als getrouwd stel hebt, ik wil zijn achternaam, en mochten we uit elkaar willen dan kan dit makkelijker want geen rechter.

We hebben besloten dat we toch geen groot feest willen, alleen akte tekenen in een mooie cocktailjurk en dan ergens luxe uit eten met onze getuigen. Dus dan is geregistreerd partnerschap voor nu de beste keuze, maar mis ik iets?

Het zou volgende zomer plaatsvinden als ik wat stabieler ben.
Purr.
pi_209127569
Het is het net niet. Voelt meer zakelijk dan uit liefde. Maar goed, wie ben ik. Ook trouwen kan klein blijven.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_209127586
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 00:30 schreef Stuart het volgende:
Het is het net niet. Voelt meer zakelijk dan uit liefde. Maar goed, wie ben ik. Ook trouwen kan klein blijven.
Wij wonen samen uit liefde en hebben geen 10.000en euro's nodig om te weten dat we het voo elkaar zijn.
Purr.
pi_209127604
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 00:32 schreef Purrito het volgende:

[..]
Wij wonen samen uit liefde en hebben geen 10.000en euro's nodig om te weten dat we het voo elkaar zijn.
Fair, maar zoals gezegd, trouwen kan ook klein blijven. Ik hecht geloof ik nogal waarde aan bepaalde termen maar mogelijk komt ligt autisme daar om de hoek kijken. Ik wil het goed of niet. Het voelt c.q. klinkt beter imho en kan voor hetzelfde geld maar to each his own O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 13 mei 2023 @ 01:10:05 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209127735
Trouwen kan uiteraard ook goedkoop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209128192
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 00:32 schreef Purrito het volgende:

[..]
Het is dus een geldkwestie?
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 07:11:02 #7
447051 crew  Peejtur
pi_209128202
Wij zijn getrouwd voor 3000/3500 op een maandag. Inclusief receptie voor 65 man. Zaaltje gehuurd bij een molen die we zelf hebben versierd.
pi_209128225
Er zijn geen nadelen aan het tweede. Hooguit dat het als minder romantisch beschouwd kan worden.

Voor de belastingdienst en de wet is het om het even.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 08:43:46 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_209128498
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 00:27 schreef Purrito het volgende:
Wat zijn de nadelen als je als hetero's een geregistreerd partnerschap aan gaat? Wij willen vooral de rechten die je als getrouwd stel hebt, ik wil zijn achternaam, en mochten we uit elkaar willen dan kan dit makkelijker want geen rechter.

Het kan alleen zonder rechter als er geen minderjarige kinderen zijn en als je het met elkaar eens bent. Anders is de rechter evengoed nog nodig.

Snap ook even niet wat de toevoeging hetero er mee te maken zou moeten hebben?

Wat al gezegd is, trouwen kan ook goedkoop. In sommige gemeenten zelfs gratis.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 08:47:24 #10
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209128517
@Purrito Ik zou zeggen open een topic in WGR. Of loop eens bij een notaris binnen.
Dit heeft meer met wet en regelgeving te maken om een relatie heen dan met psychologie.

[ Bericht 55% gewijzigd door Joopklepzeiker op 13-05-2023 08:58:07 ]
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 08:56:21 #11
5428 crew  miss_sly
pi_209128561
Het resultaat is hetzelfde, wettelijk gezien. Trouwen kan op dezelfde manier als die je schetst om die dag te doen.

Wij zijn geregistreerd partners. Mijn lief had zijn moeder ooit beloofd dat als hij zou trouwen, zij mocht komen. Aangezien wij hetzelfde plan hadden als jullie en hij zijn belofte niet wilde breken, hebben wij gekozen voor geregistreerd partnerschap. De ambtenaar legde uit dat het verschil (toen, 16 jaar geleden) vooral zat in het feit dat je geen ‘ja’ hoefde te zeggen, alleen wat ondertekenen.

Dus eigenlijk is er nauwelijks verschil, zowel wat betreft resultaat, als hoe je de dag kunt indelen. Ook de kosten kun je zo hoog of laag houden als je wil. Je kunt zelfs gratis trouwen/registreren op bepaalde dagen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 08:56:26 #12
441859 crew  Lenny77
pi_209128562
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 08:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:Purrito k zou zeggen open een topic in WGR. Of loop eens bij een notaris binnen.
Dit heeft meer met wet en regelgeving te maken om een relatie heen dan met psychologie.
Klopt ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209128684
Ik dacht dat er nog wel een verschil is in het buitenland, wordt niet overal geaccepteerd.
pi_209128725
Ik ben getrouwd, vind het traditionele van de belofte zeker wel iets toevoegen. Een belofte ten overstaan van je familie en vrienden om de rest van je leven bij iemand te blijven, als het leuk is maar ook als het tegenzit echt wel iets anders dan een contract wat vooral gaat over bezit en een eventuele breuk. Bij trouwen gaat het om de belofte en doe je het gedoe bij de notaris erbij. Bij een contract gaat het vooral om het gedoe bij de notaris. Dat is toch wel degelijk iets anders.

Maar ja, dat is misschien ouderwets. Ik vind ook dat mensen makkelijk uit elkaar gaan, als je getrouwd bent beloof je elkaar dat niet te doen, ik vind dat je zo'n belofte met een aan heiligheid grenzend respect moet volhouden.

'Bij een breuk hoeft er geen rechter aan te pas komen' is een argument waar mijn penis behoorlijk slap van wordt. Ik vind dat een relatie meer een wegwerpconcept lijkt als je het zo benadert.
-nee-
pi_209128779
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 00:27 schreef Purrito het volgende:
Het zou volgende zomer plaatsvinden als ik wat stabieler ben.
Daar zou ik me meer zorgen om maken dan over de juridische details.....

wij zijn hier getrouwd btw, best een aanrader:

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209128875
Juridisch gezien zijn er nauwelijks verschillen.

En wat betreft het klein houden: dat kan ook als je trouwt. Gewoon in een trouwzaaltje op het gemeentehuis met getuigen en wat directe familie en daarna lekker naar het restaurant van je keuze waar je voor die selecte groep een tafel gereserveerd hebt onder het mom van 'familie bijeenkomst'.
pi_209128930
Welke rechten doel je precies op?

Wij hebben alleen een samenlevingscontract en en een testament, maar verder heb ik niet het idee dat we iets tekort komen wat we wel zouden hebben als we getrouwd zouden zijn. Enige ding is dat ik mijn kinderen moest erkennen en gezag moest aanvragen. Dat laatste kon ook online, dus zo spannend was het allemaal niet.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 09:57:55 #18
5428 crew  miss_sly
pi_209128948
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:22 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben getrouwd, vind het traditionele van de belofte zeker wel iets toevoegen. Een belofte ten overstaan van je familie en vrienden om de rest van je leven bij iemand te blijven, als het leuk is maar ook als het tegenzit echt wel iets anders dan een contract wat vooral gaat over bezit en een eventuele breuk. Bij trouwen gaat het om de belofte en doe je het gedoe bij de notaris erbij. Bij een contract gaat het vooral om het gedoe bij de notaris. Dat is toch wel degelijk iets anders.

Maar ja, dat is misschien ouderwets. Ik vind ook dat mensen makkelijk uit elkaar gaan, als je getrouwd bent beloof je elkaar dat niet te doen, ik vind dat je zo'n belofte met een aan heiligheid grenzend respect moet volhouden.

'Bij een breuk hoeft er geen rechter aan te pas komen' is een argument waar mijn penis behoorlijk slap van wordt. Ik vind dat een relatie meer een wegwerpconcept lijkt als je het zo benadert.
Geregistreerd partnerschap is iets anders dan een samenlevingscontract. Een geregistreeerd partnerschap gaat ook op het gemeentehuis en in principe hetzelfde als een huwelijk. Er komt geen notaris aan te pas als dat niet nodig is voor overig te regelen zaken,

Er is geen verschil meer, behalve het doen van de belofte tijdens het ceremoniele deel, het kunnen ontbinden zonder tussenkomst van de rechter als er geen minderjarige kinderen zijn en er is geen scheiding van tafel en bed.

https://www.rijksoverheid(...)samenlevingscontract

Het klinkt heel mooi romantisch, maar eigenlijk vind ik het best behoorlijk ver gaan om een belofte te maken voor de rest van je leven.
pi_209128959
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geregistreerd partnerschap is iets anders dan een samenlevingscontract. Een geregistreeerd partnerschap gaat ook op het gemeentehuis en in principe hetzelfde als een huwelijk. Er komt geen notaris aan te pas als dat niet nodig is voor overig te regelen zaken,

Er is geen verschil meer, behalve het doen van de belofte tijdens het ceremoniele deel, het kunnen ontbinden zonder tussenkomst van de rechter als er geen minderjarige kinderen zijn en er is geen scheiding van tafel en bed.

https://www.rijksoverheid(...)samenlevingscontract

Het klinkt heel mooi romantisch, maar eigenlijk vind ik het best behoorlijk ver gaan om een belofte te maken voor de rest van je leven.
Dat laatste ben ik met je eens. Daar moeten mensen niet lichtzinnig over doen.
-nee-
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 10:01:46 #20
5428 crew  miss_sly
pi_209128966
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:55 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Welke rechten doel je precies op?

Wij hebben alleen een samenlevingscontract en en een testament, maar verder heb ik niet het idee dat we iets tekort komen wat we wel zouden hebben als we getrouwd zouden zijn. Enige ding is dat ik mijn kinderen moest erkennen en gezag moest aanvragen. Dat laatste kon ook online, dus zo spannend was het allemaal niet.
Dat laatste is ook niet meer zo.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 10:02:16 #21
5428 crew  miss_sly
pi_209128971
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Daar moeten mensen niet lichtzinnig over doen.
Daar doet iedereen lichtzinnig over die gaat trouwen, in mijn ogen ;)
pi_209128978
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste is ook niet meer zo.
Je hebt gelijk, ik wist niet dat dat dit jaar veranderd was. Maar ja, dan alsnog was dat een formaliteit van twee minuten werk :P
pi_209128988
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar doet iedereen lichtzinnig over die gaat trouwen, in mijn ogen ;)
Daar ben ik het niet mee eens.
-nee-
pi_209129013
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:22 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb niet het idee dat de waarde die men aan een huwelijk toedicht een extra motivatie geeft om niet te gaan scheiden. Het is eerder dat scheiden vaak een hoop gezeik (bijv qua financiën of kinderen) oplevert en dat dat voor veel mensen met een wat lastiger huwelijk eerder de motivatie is om bij elkaar te blijven dan die heilige belofte.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 10:09:51 #25
5428 crew  miss_sly
pi_209129030
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:04 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Dat kan en dat mag :)

Jij verwart geregistreerd partnerschap met een samenlevingscontract in je eerste post.

In principe zijn het alle drie contracten, alleen de laatste laat je bij de notaris opmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')