Ik wil vooral weten of anderen dat kunnen begrijpen of voorstellen hoe zwaar het is of kan zijn om met deze aandoening te leven, en of ze wat kunnen voorstellen uit eigen ervaring of wat ze in hun omgeving hebben geobsedeerd als ze toevallig wel mensen kennen die ook Psychosegevoeligheid hebben. Ik wil ook praten over wat ik allemaal heb meegemaakt en vragen of mensen mij echt kunnen begrijpen en in mij inleven hierin. Even los van de imago die ik heb achtergelaten de afgelopen paar jaren op fok, ik ben echt geen onsympathieke egocentrische debiel, ik ben echt van heel ver gekomen en iedereen die mij kent vind het indrukwekkend wat ik allemaal heb gepresteerd en bereikt ondanks mijn psychoses en ziekte. Ik bedoel niet daarmee te zeggen dat ik bewonderenswaardig ben, ik heb zeker gebreken en fouten gemaakt in mijn leven. Maar ik heb gewoon empathie en begrip nodig van anderen, en adviezen hoe ik mijn eer kan herstellen en weer een goede reputatie kan krijgen bij de mensen die ik heb verloren vanwege wangedrag in mijn psychoses. Voor de duidelijkheid, ik heb nu alweer voor de zoveelste keer nieuwe vrienden gemaakt en een uitgebreide sociale netwerk opgebouwd na mijn laatste psychose. En ik heb natuurlijk genoeg mensen die wel van mij zijn blijven houden en loyaal zijn gebleven ondanks mijn psychoses.quote:
En letterlijk 2 zinnen daarna zeg je dit:quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
ik ben echt van heel ver gekomen en iedereen die mij kent vind het indrukwekkend wat ik allemaal heb gepresteerd en bereikt ondanks mijn psychoses en ziekte.
Hoe de fuck rijmt dat met elkaar dan?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar ik heb gewoon empathie en begrip nodig van anderen
Ik heb zelf een aantallen male in psychiatrische instellingen gezeten. Daar heb ik mensen ontmoet die mijn vrienden werden. Daar zitten erg veel mensen tussen die dus te kampen hebben met psychose aanvallen. Om de haverklap vallen ze weer terug in een psychose. En komen ze dus ook bij mij aan de deur. Want naast hun eigen familie ben ik ook een van die kortste wegen naar aandacht. En ik weet een beetje hoe lastig dit kan zijn. Ik kreeg te maken met vrienden die gevangen zaten in erge waanbeelden. Teksten op posters waar ze dan voor schrikken alsof het voor hen in negatieve zin bedoeld zou zijn. Het is totaal irrationeel maar vertel ze dat maar eens. Ik stelde wel redelijke grenzen. Uren praten geen probleem. Blijven eten ook niet. Dat helpt met aandacht verzetten en afleiding. Maar je doet niet agressief en snachts ga je maar naar huis. Zoiets.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik geef straks wel wat concrete voorbeelden van familie en vrienden die mij hebben verlaten tijdens mijn psychose en wat er precies is gebeurd. Denken jullie daarover met mij mee? Ik ben nu op werk, ik reageer later.
Dag ✌🏾 tot zo😉
Ik heb zeker medelijden en empathie naar hen getoond hoor, en ik begrijp zeker wel dat mijn gedrag tijdens een psychose vervelend kan zijn voor anderen. Desalniettemin is het niet zo dat ik agressief of gevaarlijk wordt tijdens mijn psychoses, in de meeste gevallen ongepaste liefdesverklaringen en ongepaste opmerkingen en uitspraken waar mensen zich voor schamen of gekrenkt voelen. Ik heb nooit iets gedaan in een psychose dat echt schadelijk en gevaarlijk was voor een ander, nogmaals.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:08 schreef Sodeknetters het volgende:
Het is vooral weer ikke ikke ikke..
Mensen moeten je dus niet meer om wat je ze hebt aangedaan tijdens je psychoses. Misschien is het een goed begin om eens medelijden of minstens een beetje empathie naar hen te tonen. Want dat mis je volledig, waardoor ze je terecht uit hun leven verbannen hebben.
Ik slik elke dag antipsychotica, 200 mg Amilsuphride en dat gaat heel goed, ik ben en blijf stabiel en kan verder prima functioneren elke dag. De bijwerkingen zijn mild, ik ben hooguit afgevlakt emotioneel en kan soms wat onrustig worden maar gelukkig is dat veel minder.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:31 schreef Kolonel.Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik heb zelf een aantallen male in psychiatrische instellingen gezeten. Daar heb ik mensen ontmoet die mijn vrienden werden. Daar zitten erg veel mensen tussen die dus te kampen hebben met psychose aanvallen. Om de haverklap vallen ze weer terug in een psychose. En komen ze dus ook bij mij aan de deur. Want naast hun eigen familie ben ik ook een van die kortste wegen naar aandacht. En ik weet een beetje hoe lastig dit kan zijn. Ik kreeg te maken met vrienden die gevangen zaten in erge waanbeelden. Teksten op posters waar ze dan voor schrikken alsof het voor hen in negatieve zin bedoeld zou zijn. Het is totaal irrationeel maar vertel ze dat maar eens. Ik stelde wel redelijke grenzen. Uren praten geen probleem. Blijven eten ook niet. Dat helpt met aandacht verzetten en afleiding. Maar je doet niet agressief en snachts ga je maar naar huis. Zoiets.
Er lijkt eigenlijk totaal geen blijvende oplossing voor mensen met psychoses.
Die mensen met psychoses die ik ken hebben dit gegeven toch al wel aanvaard.
Wat mij het meeste opviel. En hoewel ik zelf zeer tegen medicatie ben. Is dat vooral mensen met psychose aanvallen toch gebaat zijn bij sterke anti-psychose middelen. Die rotzooi waar je met een paar miligram al 24u out gaat. Gebruik je die?
Ach kom, dat kun je met wat jij hier allemaal verteld hebt echt niet beweren. Zie alleen al:quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Desalniettemin is het niet zo dat ik agressief of gevaarlijk wordt tijdens mijn psychoses, in de meeste gevallen ongepaste liefdesverklaringen en ongepaste opmerkingen en uitspraken waar mensen zich voor schamen of gekrenkt voelen. Ik heb nooit iets gedaan in een psychose dat echt schadelijk en gevaarlijk was voor een ander, nogmaals.
Oh, dus die belaging en bedreiging waarvoor je naar de rechter mocht was niet in een psychose?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb zeker medelijden en empathie naar hen getoond hoor, en ik begrijp zeker wel dat mijn gedrag tijdens een psychose vervelend kan zijn voor anderen. Desalniettemin is het niet zo dat ik agressief of gevaarlijk wordt tijdens mijn psychoses, in de meeste gevallen ongepaste liefdesverklaringen en ongepaste opmerkingen en uitspraken waar mensen zich voor schamen of gekrenkt voelen. Ik heb nooit iets gedaan in een psychose dat echt schadelijk en gevaarlijk was voor een ander, nogmaals.
Ik ben nooit fysiek gevaarlijk geweest naar niemand, echt waar. Verder heb ik echt wel begrip en medelijden met mensen die last hebben gehad van mijn psychoses, en ik heb dit ook aan hen aangetoond of in ieder geval geprobeerd. Veel van hen willen mij die kans gewoon niet geven, laat staan mijn excuses accepteren en mij een tweede kans geven.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het oprecht heel vervelend voor je dat je mensen kwijt bent geraakt door iets waar je zelf geen invloed op had in een tijd dat je extra kwetsbaar was.
Nu je echter geen last meer hebt van psychoses en goed bent ingesteld met je medicijnen, is het ook niet eens tijd om niet alleen naar je eigen verlies en verdriet te kijken, maar ook naar dat van anderen?
Je neemt mensen kwalijk dat ze je hebben laten vallen, maar kun je er ook enigszins begrip voor opbrengen? Je zegt het niet letterlijk, maar ik maak uit je verhaal op dat je ook daadwerkelijk fysiek gevaarlijk kon zijn. Daarnaast ben je natuurlijk geen betrouwbare vriend/partner geweest. Je hebt mensen gekwetst. Daar kon je allemaal niets aan doen, maar de mensen die dat als gevaarlijk, kwetsend en traumatiserend hebben ervaren, kunnen daar ook niets aan doen.
Of het mogelijk is om relaties nieuw leven in te blazen, ligt ook aan de manier waarop je dat wil doen. Als je met empathie en begrip naar de ander toe gaat, kan het zomaar zijn dat je dat ook terug krijgt. Als je echter met 'ikke-ikke-ikke, jij hebt me laten stikken' naar mensen toegaat, zullen ze niet erg genegen zijn om contact te willen.
Echt, het is heel moeilijk nu om niet boos te worden en jou en anderen uit te schelden, maar ik ga mij inhouden want ik weet dat dat mij alleen maar onsympathieker maakt in de ogen van anderen hier. Maar ik benadruk nu hieronder:quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:19 schreef livelink het volgende:
Als slachtoffer van iemand met een psychose kan ik ook weinig medelijden opbrengen. In mijn geval was het mijn schoonzus die het tijdens haar psychoses in haar hoofd had gehaald dat alles in hun gezin en met haar mis was gegaan op het moment dat ik in de familie kwam. Ze beschuldigde me van voodoo-praktijken en bedreigde me voortdurend, want als ik maar uit de weg was zou alles weer goed komen.
Ik was echt bang voor haar. En het had enorm gescheeld als ze open had gestaan voor een gesprek op het moment dat het weer goed met haar ging, maar dat zat er niet in. Net zoals ik uit jouw verhaal lees, moest iedereen maar begrip hebben voor haar en hoeft er absoluut nul begrip te zijn voor de slachtoffers.
Het feit dat ik van baan ben veranderd omdat ze ook mijn werk lastig viel en dat ik voor iedereen angstvallig verborgen heb gehouden waar ik nu werk zegt al voldoende. Mijn huidige werkgever vroeg zich af waarom ik niet op linkedin te vinden was. Dat is dus de reden.
Misschien is het zinvol als jij iets meer medelijden en empathie uitstraalt voor jouw slachtoffers. Dat zou al enorm schelen. Je kan er niks aan doen tijdens je psychoses, maar het is wel fijn als mensen met je kunnen praten over wat het voor hen heeft betekend. Ik krijg op geen enkele manier het gevoel dat je daarvoor open staat.
Lees reactie boven deze post.quote:
Naar iemand toegaan en zeggen: "sorry, maar ik kon er ook niks aan doen en dat moet jij maar begrijpen" is niet voldoende en dat haal ik een beetje uit jouw posts. Een echt oprecht gesprek over wat er gebeurd is, waarbij jij misschien ook wat verder dan naar je psychose kijkt, zou wellicht wel helpen. In mijn geval stopte mijn schoonzus zelf telkens met de medicatie omdat ze er te dik van werd bijvoorbeeld. Dat zou bespreekbaar moeten zijn wat mij betreft. Ook het feit dat ze belde en dan poeslief deed tegen mijn kinderen om vervolgens zodra ze mij aan de telefoon kreeg direct te beginnen met schelden en tieren en doodsbedreigingen deed mij wel denken dat er meer achter haar woede tegenover mij was dan alleen haar psychose. Wellicht was ze altijd al boos op me en zorgde haar psychose er bijvoorbeeld voor dat het ongeremd naar buiten kwam.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben nooit fysiek gevaarlijk geweest naar niemand, echt waar. Verder heb ik echt wel begrip en medelijden met mensen die last hebben gehad van mijn psychoses, en ik heb dit ook aan hen aangetoond of in ieder geval geprobeerd. Veel van hen willen mij die kans gewoon niet geven, laat staan mijn excuses accepteren en mij een tweede kans geven.
Dat is ook zo. In het andere topic van TS dat nog open is zie je duidelijk zijn haat richting sommige andere mensen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:24 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Oh, dus die belaging en bedreiging waarvoor je naar de rechter mocht was niet in een psychose?
Heb het idee dat je hier de zaken iets mooier voorstelt dan ze daadwerkelijk zijn.
Dat vind ik totaal niet gek dat die mensen je die kans niet willen geven. Waarom zou je je moedwillig een tweede keer aan dezelfde steen stoten.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben nooit fysiek gevaarlijk geweest naar niemand, echt waar. Verder heb ik echt wel begrip en medelijden met mensen die last hebben gehad van mijn psychoses, en ik heb dit ook aan hen aangetoond of in ieder geval geprobeerd. Veel van hen willen mij die kans gewoon niet geven, laat staan mijn excuses accepteren en mij een tweede kans geven.
Ik lees dit pas nadat ik mijn reactie heb geplaatst, maar het verandert verder weinig. Het geeft me alleen maar het idee dat je inderdaad boos wordt als iemand niet direct je excuses aanvaardt en er nog verder over wil praten. En ik kan me voorstellen dat dat ook heel vervelend is voor jou, maar dan moet je accepteren dat mensen liever geen contact meer willen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Echt, het is heel moeilijk nu om niet boos te worden en jou en anderen uit te schelden, maar ik ga mij inhouden want ik weet dat dat mij alleen maar onsympathieker maakt in de ogen van anderen hier. Maar ik benadruk nu hieronder:
IK HEB ECHT ALLES GEDAAN OM SORRY TE ZEGGEN EN BEROUW TE TONEN VOOR MIJN WANGEDRAG IN PSYCHOSES. IK HEB MEDELIJDEN EN BEGRIP GETOOND NAAR MIJN ‘SLACHTOFFERS’, OOK WANNEER IK IN PRINCIPE NIKS GEVAARLIJKS OF TASTBAAR SCHADELIJK HEB GEDAAN MAAR DAT ZE MIJ ALLEEN RAAR EN SOCIAAL ONAANTREKKELIJK VONDEN OVERKOMEN.
Haal het uit je hoofd dat ik geen medelijden en begrip heb voor mijn ‘slachtoffers’ en haal het uit je hoofd dat ik niet alles uit de kast heb gedaan om het goed te maken of recht te zetten 😡! Ik heb mensen letterlijk gesmeekt, meerdere pagina’s tellende excuusbrieven met uitleg, offertes gemaakt om het goed te maken met hele lieve lovende woorden voor deze mensen.
VEEL VAN HEN GEVEN MIJ GEWOON GEEN KANS!
En voor de domste dingen ook, zoals dat ik te veel berichten bleef sturen naar vrouwelijke vriendschappen waarvan ze niet snapten en het daardoor vervelend vonden of awkward, of dat ik mijn neef had gemanipuleerd in mijn psychose om nieuwe onderbroeken voor van 1 euro per stuk bij Zeeman. Die berichten die ik stuurde naar vrouwen waren echt niet 100 of 20 per dag, maar gewoon om de paar weken of paar maanden, of elke dag eentje voor een paar dagen achter elkaar. Als je niet wist dat ik psychotisch was en die berichten las, zou je hooguit kunnen denken dat verliefd werd opeens en op een dringt opdringerige manier contact bleef zoeken. Mijn neef, die zelf heeft aangeboden om betrokken te zijn bij mijn behandeling toen mijn moeder terugging naar Curaçao en alles wist over mijn psychoses omdat ik hem heb verteld en bovendien mijn boek heeft gelezen, kon kennelijk niet hebben dat ik tijdens mijn psychose hem nieuwe onderbroeken voor mij liet kopen en dat ik hem geld vroeg voor sigaretten toen of zoiets. Hij werd ook boos omdat mijn moeder en ik weigerden om een bewindvoerder te nemen, zover ik weet heb ik niks anders gedaan waardoor hij nu geen contact meer zou willen. Ik heb ook hard geprobeerd om het goed te maken of mijn excuses aan te bieden, maar hij neemt zijn telefoon gewoon niet meer op en hij reageert niet op berichten. Ook zijn blonde vrouw weigert om met mij te praten.
De ergste wat ik heb gedaan tijdens mijn psychoses aan iemand is dat ik een video die een jeugdvriend privé had gestuurd naar mij waar hij zijn baby vasthoudt en klaagt over zijn baby en vrouw op Instagram had gezet. En ik heb over één van die vrouwelijke ex-klasgenoten waar ik toen een hele goede click had en jarenlang bevriend mee bleef op Facebook gezet “Will you marry me” met de naam van de klasgenoot erbij. Ik heb ook een dickpic gestuurd een keer naar de vriendin van een vriend van mij hier in Utrecht, maar die heeft mij wel kunnen vergeven en had er begrip voor.
Verder ben ik nooit fysiek gevaarlijk geweest voor anderen. Echt niet 🙄
Je zegt in een andere postquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |