quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:31 schreef Rustin_ het volgende:
Lees dit net op de nos:
"De vraag naar transgenderzorg neemt toe, maar het is onduidelijk hoe dit komt. Dat blijkt uit een langverwacht, vandaag verschenen onderzoek.
Tussen oktober 2019 en juli 2022 steeg het aantal aanmeldingen voor transgenderzorg van 2820 naar 8630. Tegelijk verdubbelde de afgelopen drie jaar het aantal behandelplekken. Hoewel er in de cijfers ook dubbelingen zitten, wachten op dit moment ongeveer 6900 mensen op een intake. De gemiddelde wachttijd is opgelopen tot bijna twee jaar."
Vervolgens een heel stuk over dat er zoveel meer aandacht voor is, maar dat kan het volgens de onderzoekers niet zijn want "De aandacht gaat dan vooral uit naar trans kinderen. Die zouden in gevaar zijn, omdat zij beïnvloed zouden zijn door de zichtbaarheid van trans personen op sociale media. Maar voor die zogenoemde 'sociale besmetting' is geen bewijs. Volgens onderzoekers is dit 'morele paniek' en ontstaat hierdoor polarisatie. Het onderzoek waarschuwt dat dit zelfs kan leiden tot geweld tegen trans personen."
Dus het feit dat je doodgegooid wordt met trans (zie elk TV programma waar Nikki Tutorials etc. bij zit, en ook het songfestival, en laat staan tiktok!) wordt wel gezien, maar dat dit mogelijk een reden kan zijn dat iedereen en z'n huisdier opeens trans is, noemt men "morele paniek".
Jaja
https://nos.nl/artikel/24(...)erklaring-is-er-niet
Dit is incorrect. Er is geen bewijs voor dit soort dingen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zitten subtiele verschillen in hersenactiviteit tussen mannen en vrouwen. Bij transgenders past de activiteit zelfs voor er met hormonen geknutseld wordt vaak al bij het andere geslacht.
Inderdaad. Er is bij een groep wel afwijkende hersenactiviteit te zien maar het klopt niet dat die activiteit dan meer op die van het andere geslacht lijkt dan op die van het biologische geslacht.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is incorrect. Er is geen bewijs voor dit soort dingen.
Studie uit 2018 van J. Bakker suggereerde dit anders wel (wat iets anders is dan bewijs).quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is incorrect. Er is geen bewijs voor dit soort dingen.
Op Tweakers is ook zo'n topic.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:32 schreef Purrito het volgende:
Ik las hier in het ouders van transgenders topic dat hun kind van 12 likes kreeg op tiktok als ze zei dat ze trans was. Het is een hype net als vroeger emo.
Een beetje zoals je vroeger stoere sportschoenen droeg om er bij te horen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Op Tweakers is ook zo'n topic.
Heel apart wat daar voorbij komt. In een paar maanden van "ik weet het niet", naar een rok dragen, naar hormonen om tieten te kweken.
Denk ook een beetje het wereldje waarin gasten zich bevinden. Moedigt elkaar allemaal maar aan en elk gevoel wordt aangemoedigd. En natuurlijk het 'look at me, I'm special' gehalte.
Die uit 2018 kan ik niet vinden, maar die van 2015 laat eigenlijk helemaal niets zien, omdat er wat betreft hersenactiviteit geen onderscheid te maken is tussen 'mannelijk' of 'vrouwelijk'.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Studie uit 2018 van J. Bakker suggereerde dit anders wel (wat iets anders is dan bewijs).
Dan had je ook nog een studie uit 2015 waaruit bleek dat de hersenen van meisjes met gender dysforie meer 'mannelijk' waren dan die van random meisjes, maar minder mannelijk dan random jongens.
Kleine sample groepen, dus nogmaals... ik zou het geen bewijs willen noemen. Maar wel een sterke voorlopige aanwijzing.
Aanwijzing voor wat? Tomboys? Lesbisch? Masculien en feminien zijn nou juist wel een spectrum en iedereen is anders.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Studie uit 2018 van J. Bakker suggereerde dit anders wel (wat iets anders is dan bewijs).
Dan had je ook nog een studie uit 2015 waaruit bleek dat de hersenen van meisjes met gender dysforie meer 'mannelijk' waren dan die van random meisjes, maar minder mannelijk dan random jongens.
Kleine sample groepen, dus nogmaals... ik zou het geen bewijs willen noemen. Maar wel een sterke voorlopige aanwijzing.
Dat idee heb ik ook, we hadden vroeger de emo's / gottics, en dit is er voor in de plaats gekomen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:32 schreef Purrito het volgende:
Ik las hier in het ouders van transgenders topic dat hun kind van 12 likes kreeg op tiktok als ze zei dat ze trans was. Het is een hype net als vroeger emo.
quote:Radboud Universiteit: te snel medicalisering van transgender personen in Nederland. De zorg voor transgender personen schiet tekort. Mensen die worstelen met hun genderidentiteit komen nu meestal terecht bij genderpoli's in ziekenhuizen.
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~bb5a39e9/
Goed artikel, de Volkskrant laat zich gelukkig niet al te veel voor de gek houden.quote:
Ik denk inderdaad voornamelijk dat die foto echt boekdelen spreekt. Het vraagt om een tijd waar de zoals ik het wil noemen de 'Dubbel D' aanpak nog zijn vruchten wist af te werpen. Dat is tegenwoordig helaas ver te zoeken. Het zou de maatschappij veel goed doen. Dat staat echt buiten kijf.quote:
Tegen die tijd kunnen ze een behandeling ondergaan zijn. Heh. Ik heb altijd gezegd dat als je echt omgebouwd wil worden, dat pas op je 25ste kan. Tevens het liefst met een geschiedenis van die wens. Niet dat je ineens op je 25ste aanklopt met de boodschap dat je je man/vrouw voelt.quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, we hadden vroeger de emo's / gottics, en dit is er voor in de plaats gekomen.
Op m'n werk zag ik ook weer een groepje van zo'n 3 jongeren.. Allemaal rondom de 16, de jongen zag eruit als een halve meid, met lippenstift, zo'n zwart bandje om z'n nek, gekleurd haar, en het meisje leek weer op een jongen qua kapsel en kleding.
Toch merk ik dit vooral op bij de jeugd. Ik zie nog geen mannen van 40 en 60, met groen haar, en lippenstift.
Het lijkt dus voornamelijk een soort nieuwe jeugdcultuur te zijn, het lijkt mij daarom ook sterk dat ze tot hun dood met die lippenstift en halsbandjes blijven lopen.. Op een gegeven als je een vaste baan ergens hebt, en je bent over de 30 , dan zal het wel gedeeltelijk klaar zijn.
Dat is ook vreemd gezien opgemerkt wordt dat jongetjes fysiologisch "minder man" worden; de anogenitale afstand (welke bij meisjes groter is dan bij jongetjes) en het volume van de penis nemen af, alsook de hoeveelheid testosteron en zaadcellen. Dit lijkt te maken te hebben met de ftalaten in plastic die oestrogeen nabootsen en het groeiproces vd foetus in de baarmoeder verstoren. Ik kan niet vinden of meisjes daardoor ook "meer meisje" worden, maar op basis hiervan zou het in ieder geval aannemelijker zijn dat jongetjes eerder 'transneigingen' zouden ontwikkelen dan visa versa. Wat imo indicatief is voor de aanname dat meisjes zich laten leiden door het (gen 4) feministische element dat geijkt is op het nabootsen van de man.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef Akkerdjie het volgende:
Wat ik ook best vreemd vind is dat de meeste personen in behandeling bij klinieken vrouwen zijn die man willen worden.
Waarom zouden feministen überhaupt mannen willen nabootsen? Want meestal is de kern van femimisme toch dat het patriarchaat het probleem is, en mannen (of mannelijkheid) nabootsen is iets wat daar nu niet echt heel erg gunstig voor is.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 08:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat imo indicatief is voor de aanname dat meisjes zich laten leiden door het (gen 4) feministische element dat geijkt is op het nabootsen van de man.
Weekmakers kunnen de hormoonhuishouding inderdaad verstoren, maar waarom treedt dit effect dan niet eerder op? Ze worden immers al tientallen jaren toegepast.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 08:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd gezien opgemerkt wordt dat jongetjes fysiologisch "minder man" worden; de anogenitale afstand (welke bij meisjes groter is dan bij jongetjes) en het volume van de penis nemen af, alsook de hoeveelheid testosteron en zaadcellen. Dit lijkt te maken te hebben met de ftalaten in plastic die oestrogeen nabootsen en het groeiproces vd foetus in de baarmoeder verstoren. Ik kan niet vinden of meisjes daardoor ook "meer meisje" worden, maar op basis hiervan zou het in ieder geval aannemelijker zijn dat jongetjes eerder 'transneigingen' zouden ontwikkelen dan visa versa. Wat imo indicatief is voor de aanname dat meisjes zich laten leiden door het (gen 4) feministische element dat geijkt is op het nabootsen van de man.
Ja, dat laatste valt me ook op. In mijn generatie kende ik 2 transvrouwen en die ondergingen heel stilletjes hun transitie en wilden niemand tot last zijn. Gen Z, waar Nikkie en co toe behoren, maakt trans hun hele identiteit en iedereen moet er rekening mee houden. Prima als je als volwassene wil ombouwen maar ik hoef er niet constant iets over te horen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Op Tweakers is ook zo'n topic.
Heel apart wat daar voorbij komt. In een paar maanden van "ik weet het niet", naar een rok dragen, naar hormonen om tieten te kweken.
Denk ook een beetje het wereldje waarin gasten zich bevinden. Moedigt elkaar allemaal maar aan en elk gevoel wordt aangemoedigd. En natuurlijk het 'look at me, I'm special' gehalte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |