abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:04:17 #1
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209090302
https://www.nu.nl/economi(...)van-graaiflatie.html

quote:
Albert Heijn-moederbedrijf Ahold Delhaize zal de prijzen van verschillende producten in de winkels in ons land zo snel mogelijk verlagen als dat mogelijk is. Dirk van den Broek heeft de prijzen van meer dan tweehonderd producten zelfs verlaagd en bevroren.

"Het is niet zo dat de boodschappen duurder worden gemaakt door de supermarkten. Dat is het beeld dat de laatste tijd is ontstaan, maar dat klopt niet", zegt Ahold-topman Frans Muller tegen NU.nl.

"Producten worden duurder doordat de hogere kosten van producenten en fabrikanten worden doorberekend. Als wij de prijzen kunnen verlagen, gebeurt dat zo snel mogelijk. Maar dan moet iedereen in de keten daaraan bijdragen."

Volgens Muller wordt die discussie gevoerd met leveranciers. "Wij doen er alles aan om onze klanten tegemoet te komen. Dan hoor ik termen als graaiflatie, maar daar is bij ons absoluut geen sprake van." Met die term wordt bedoeld dat bedrijven de gestegen kosten doorberekenen aan hun klanten om de eigen winst op peil te houden.
De Ahold-topman snapt het sentiment wel nu veel mensen last hebben van de torenhoge inflatie. "Dan snap ik dat er naar Ahold wordt gekeken. Het is een groot bedrijf met een hoge omzet. Maar de goede resultaten zijn vooral te danken aan onze activiteiten in de Verenigde Staten. In Europa zijn de marges flinterdun. Dus laten we vooral even goed kijken wat er aan de hand is."

Ahold Delhaize blijft ook verder investeren in goedkopere huismerken. "We zijn in onze winkels van veertienhonderd naar tweeduizend discountproducten gegaan. Het gaat om allerlei soorten artikelen, ook vers", zegt Muller.

'Inkoopprijs is flink toegenomen'

Algemeen directeur Marcel Huizing van supermarktketen Dirk van den Broek snapt de kritiek ook niet. "Halverwege april hebben wij aangekondigd de prijzen van 230 artikelen te verlagen en bevriezen. Dat betekent dat die prijzen zeker tot het einde van het jaar niet verhoogd worden. Ook als dit betekent dat onze eigen marge steeds kleiner wordt. Mochten de kosten voor deze producten dalen, dan zullen we ze wél nog verder verlagen."

Huizing wijst erop dat de inkoopprijs bij leveranciers flink is toegenomen sinds de oorlog in Oekraļne. "Dat is aan de ene kant onvermijdelijk door toegenomen grondstof-, energie- en transportkosten. Aan de andere kant zijn er leveranciers waarbij dit minder transparant is en waarmee we op het scherpst van de snede gesprekken moeten voeren."

Het klopt dat de prijzen in supermarkten zijn toegenomen, zegt Huizing. "We doen ons best om dit zo ver mogelijk terug te dringen door scherp te onderhandelen, eigen kosten te besparen en waar mogelijk genoegen te nemen met minder marge."
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:05:52 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209090327
Eerst maar eens waarmaken. Ondertussen is de winst van Ahold 6,6 miljoen per dag.

Met de digitale kassabonnen is het makkelijk te vergelijken zo.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:07:49 #3
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209090348
De slager die zijn eigen vlees keurt: niet vergeten dat deze ondernemers recordomzetten hebben gedraaid en dat zij zichzelf riante bonussen hebben uitgekeerd.

Ook valt er nog te bezuinigen door de winstverdeling onder aandeelhouders te verlagen en/of zelf toegekende bonussen te verminderen. Maar dat lijkt dan plots weer een utopie.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209090359
Oh oke, ik geloof dit onmiddelijk.
pi_209090380
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:05 schreef Gunner het volgende:
Eerst maar eens waarmaken. Ondertussen is de winst van Ahold 6,6 miljoen per dag.

Met de digitale kassabonnen is het makkelijk te vergelijken zo.
Ahold zit toch ook in de VS?
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:10:10 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209090383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ahold zit toch ook in de VS?
Ja, maar dat maakt voor de claim toch niet zo veel uit?
pi_209090391
oke nu neem ik al mijn woorden terug die ik hierover onterecht heb geuit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 10 mei 2023 @ 15:12:41 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209090419
Ik denk eigenlijk dat dit wel deels klopt.. en dat het ergens anders zit. Namelijk de (tussen)leveranciers.

Dat het allemaal niet in verhouding staat is iig duidelijk. En dat supermarktketens er een slaatje uit slaan ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209090433
Verschrikkelijk woord trouwens, graaiflatie. Alweer zo'n lelijk klinkend samengevoegd taalongeluk, alleen maar bedacht door iemand die vooral dolgraag met zijn abominatie in de Dikke Van Dale wil belanden.
pi_209090440
Dichtstbijzijnde Dirk van de Broek is maar 60 kilometer.
pi_209090470
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:07 schreef Grishenko_ het volgende:
De slager die zijn eigen vlees keurt: niet vergeten dat deze ondernemers recordomzetten hebben gedraaid en dat zij zichzelf riante bonussen hebben uitgekeerd.

Ook valt er nog te bezuinigen door de winstverdeling onder aandeelhouders te verlagen en/of zelf toegekende bonussen te verminderen. Maar dat lijkt dan plots weer een utopie.
Dat zij winst maken zou geen probleem zijn, als zij de winst niet zouden oppotten.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:23:09 #12
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209090544
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk eigenlijk dat dit wel deels klopt.. en dat het ergens anders zit. Namelijk de (tussen)leveranciers.

Dat het allemaal niet in verhouding staat is iig duidelijk. En dat supermarktketens er een slaatje uit slaan ook.
Aan de ene kant stel je dat tussenleveranciers verantwoordelijk zijn voor de verhoging van de prijzen, maar een zin later stel je dat de supermarktketens er ook een slaatje uit willen slaan. Daarin plaats je toch een nuancering in de gedane zaken.

Toch wil ik hier even op terugkomen. Mochten deze ondernemers, want dat zijn zij, er een slaatje uit willen slaan, blijft dit een huilverhaal van hier tot Tokio. Ze wijzen met de vingers naar de leveranciers om zo zelf buiten schot te blijven. Lekker makkelijk, vind ik dat. Zeker als je beseft dat zij een recordomzet hebben gedraaid (omzet staat nog niet gelijk met winst trouwens) en zichzelf hele hoge bonussen uitgekeerd hebben.

Zij denken al gauw: o, de prijzen gaan omhoog? Dan berekenen we het door aan de consument, zij hoesten het allemaal wel voor ons op, zodat onze winstverwachting op zijn minst gelijk blijft, dan wel hoger.

Dan vind ik het verhaal dat de supermarktketens er echt alles aan doen om de prijzen zo laag mogelijk te houden, echt de reinste flauwekul.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 10 mei 2023 @ 15:24:03 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209090554
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:23 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Aan de ene kant stel je dat tussenleveranciers verantwoordelijk zijn voor de verhoging van de prijzen, maar een zin later stel je dat de supermarktketens er ook een slaatje uit willen slaan. Daarin plaats je toch een nuancering in de gedane zaken.

Toch wil ik hier even op terugkomen. Mochten deze ondernemers, want dat zijn zij, er een slaatje uit willen slaan, blijft dit een huilverhaal van hier tot Tokio. Ze wijzen met de vingers naar de leveranciers om zo zelf buiten schot te blijven. Lekker makkelijk, vind ik dat. Zeker als je beseft dat zij een recordomzet hebben gedraaid (omzet staat nog niet gelijk met winst trouwens) en zichzelf hele hoge bonussen uitgekeerd hebben.

Zij denken al gauw: o, de prijzen gaan omhoog? Dan berekenen we het door aan de consument, zij hoesten het allemaal wel voor ons op, zodat onze winstverwachting op zijn minst gelijk blijft, dan wel hoger.

Dan vind ik het verhaal dat de supermarktketens er echt alles aan doen om de prijzen zo laag mogelijk te houden, echt de reinste flauwekul.
Ik heb het wat warrig vewoord inderdaad, maar hetgeen jij zegt sluit ik me bij aan. Zeker het dikgedrukte is een probleem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:27:10 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209090586
Hooivorken en fakkels, waar woont die vent?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:34:54 #15
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209090697
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zij winst maken zou geen probleem zijn, als zij de winst niet zouden oppotten.
Zij potten geen winst, zij keren het uit aan zichzelf en de aandeelhouders. Daarom willen zij ook continu winst zien. Anders zijn ze als de dood dat de aandeelhouders zich terugtrekken.

Zoals gewoonlijk zorgen zij eerst heel goed voor zichzelf. De burger die het moet betalen komt op de laatste plaats te staan.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:35:47 #16
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_209090713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:07 schreef Grishenko_ het volgende:
De slager die zijn eigen vlees keurt: niet vergeten dat deze ondernemers recordomzetten hebben gedraaid en dat zij zichzelf riante bonussen hebben uitgekeerd.

Ook valt er nog te bezuinigen door de winstverdeling onder aandeelhouders te verlagen en/of zelf toegekende bonussen te verminderen. Maar dat lijkt dan plots weer een utopie.
tjah, het is maar hoe je gaat rommelen met cijfers, als ze standaard 10% opslag op een product zetten (wat heel erg laag is)

en ze kopen iets in voor 100, dan verkopen ze het voor 110 en maken ze 10 euro winst
als de leverancier vervolgens de prijs verhoogd naar 120 en ze zetten er nog steeds 10% opslag op, dan is de winst 12 euro en maken ze netto meer winst natuurlijk
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:40:30 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209091583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:34 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Zij potten geen winst, zij keren het uit aan zichzelf en de aandeelhouders. Daarom willen zij ook continu winst zien. Anders zijn ze als de dood dat de aandeelhouders zich terugtrekken.

Zoals gewoonlijk zorgen zij eerst heel goed voor zichzelf. De burger die het moet betalen komt op de laatste plaats te staan.
Als je vindt dat supermarkten er 'voor de burger moeten zijn' dan kun je beter vertrekken naar Noord-Korea.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:44:21 #18
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209091612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je vindt dat supermarkten er 'voor de burger moeten zijn' dan kun je beter vertrekken naar Noord-Korea.
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Dat maak jij er weer eens van.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209091692
Duitsland bij Lidl en dergelijke : Pepsi cola, 1.5 liter is 50/60 cent
NL bij AH/Lidl/Jumbo: 2,39 per fles, in de aanbieding 1.50 per fles

Wat kost cola om te maken: Water + zoetstof + een aantal ingrediėnten + een fles. Het zal niet veel zijn. Als de productie kosten stijgen met inflatie, 10% is het van 10 cent naar 11 cent.

En dan zeggen ze dat ze geen winst maken, geloven ze het zelf.

Of ze hebben een hele slechte inkoop of ze zijn niet helemaal eerlijk.

Ik heb nog een rijtje van dit soort producten en dan nog maar niet te beginnen over de volumes in de verpakkingen.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:53:24 #20
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209091711
quote:
De burger die het moet betalen komt op de laatste plaats te staan.
quote:
Als je vindt dat supermarkten er 'voor de burger moeten zijn dan […]
Supermarkten stellen zelf dat ze er alles aan doen om de prijzen ze laag mogelijk te houden, terwijl het een wassen neus is - ze berekenen het keurig door aan de consument (oftewel de burger). Terwijl de aandeelhouder netjes hun dividend ontvangen en de hoogste bazen zichzelf een riante bonus geven, worden de boodschappen steeds duurder, dus onbetaalbaar voor een groeiende groep mensen. Dan zet je effectief de betalende burger, oftewel hun eigen klantenbestand, op de laatste plaats.

Dat heeft dus niets, maar dan ook helemaal niets te maken met dat ik een zogenaamde communistische theorie aanhang. Eerder dat de woorden van de supermarktketens nogal hypocriet zijn.

Hopelijk snap je nu.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:54:27 #21
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209091719
Knip, dubbel
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209091796
De supermarkten, een van de weinige branches die open kon blijven tijdens de Corona en daar dus geen last van heeft gehad , meer profijt zelfs denk ik berekend bij elke scheet de prijs door aan de consumenten, de prijzen van de producten zijn echt schrikbarend hoog
pi_209091912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:02 schreef Cupfighter het volgende:
De supermarkten, een van de weinige branches die open kon blijven tijdens de Corona en daar dus geen last van heeft gehad , meer profijt zelfs denk ik berekend bij elke scheet de prijs door aan de consumenten, de prijzen van de producten zijn echt schrikbarend hoog
Maar echt hoor.
En ook echt alles is zoveel duurder

Ooit liep ik in NY me te verbazen over de prijzen van elke artikel in de supermarkt. Nu is het net of ik op vakantie in eigen land ben. Zie ze niet meer zo dalen.
Go hard or go home
  woensdag 10 mei 2023 @ 17:27:48 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209092033
Ondertussen stijgen de lonen ook overal wat maakt dat ook de prijzen van goederen blijven stijgen waarin die kosten natuurlijk worden doorberekend.

Gaat lekker zo.
quote:
Ook cao-akkoord in openbaar vervoer: personeel ontvangt 17% meer loon

https://www.telegraaf.nl/(...)ntvangt-17-meer-loon
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:35:04 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209092758
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:53 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
[..]
Supermarkten stellen zelf dat ze er alles aan doen om de prijzen ze laag mogelijk te houden, terwijl het een wassen neus is - ze berekenen het keurig door aan de consument (oftewel de burger). Terwijl de aandeelhouder netjes hun dividend ontvangen en de hoogste bazen zichzelf een riante bonus geven, worden de boodschappen steeds duurder, dus onbetaalbaar voor een groeiende groep mensen. Dan zet je effectief de betalende burger, oftewel hun eigen klantenbestand, op de laatste plaats.

Dat heeft dus niets, maar dan ook helemaal niets te maken met dat ik een zogenaamde communistische theorie aanhang. Eerder dat de woorden van de supermarktketens nogal hypocriet zijn.

Hopelijk snap je nu.
Akkoord, die schijnheiligheid is inderdaad wat tenenkrommend.
We have always been at war with Eastasia.
pi_209092768
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk eigenlijk dat dit wel deels klopt.. en dat het ergens anders zit. Namelijk de (tussen)leveranciers.

Dat het allemaal niet in verhouding staat is iig duidelijk. En dat supermarktketens er een slaatje uit slaan ook.
Hoe kan je de recordwinsten verklaren dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:43:58 #27
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209092815
quote:
16s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe kan je de recordwinsten verklaren dan?
Dat staat toch in het artikel? Forse winst in VS, dunne marges in Europa.
I am a black hole shitting into the void
pi_209092902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:43 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat staat toch in het artikel? Forse winst in VS, dunne marges in Europa.
Nu maakt het ook uit waar ze hoeveel winst boeken? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:00:27 #29
65846 Bocaj
Vįmonos!
pi_209092968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:14 schreef Nober het volgende:
Dichtstbijzijnde Dirk van de Broek is maar 60 kilometer.
Das wel pech ja.
Vind Dirkje een fijne winkel.
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:06:33 #30
65846 Bocaj
Vįmonos!
pi_209093029
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:50 schreef RealRS het volgende:
Duitsland bij Lidl en dergelijke : Pepsi cola, 1.5 liter is 50/60 cent
Hoe kan dat?
Premium merk!
Voor die prijs daar verkoopt Aldi zijn Freeway cola voor.
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:07:15 #31
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209093040
quote:
16s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nu maakt het ook uit waar ze hoeveel winst boeken? :')
Dat lijkt mij wel ja. Het is niet aan de Amerikaanse tak om de Nederlandse te subsidiėren.

Al wil ik het verder niet voor supermarkten opnemen. Dat voelt viezig.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:07:46 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209093048
Dubbel
I am a black hole shitting into the void
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 10 mei 2023 @ 19:10:33 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209093078
quote:
16s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe kan je de recordwinsten verklaren dan?
Ik ga er dan wel van uit dat het verhaal van de VS ditdat klopt, inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209094635
Als deze beste man gewoon met cijfers was gekomen die zijn verhaal zouden ondersteunen hadden we het geloofd, maar hij weet dat de cijfers aantonen dat hij onzin verkoopt. De cijfers van de AH delen ze expres niet, wij zouden alleen maar zien dat het winstperventage harder gestegen is dan de omzet en dan zijn er al extra reserveringen geboekt om de winst een beetje te verlagen

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:14 schreef Nober het volgende:
Dichtstbijzijnde Dirk van de Broek is maar 60 kilometer.
Mis je niks aan. 30.000 producten in de schappen hebben liggen en dan nu stoer doen hoe van 200 producten de prijzen bevroren zijn. Zo hé!! En is dat knap van Dirk of van de leverancier?

AH vorige maand een grote smoel over het vervangen van de plastic broodclips want beter voor het milieu. Trots kloppend op de borst, ziet ons, wat geweldig goed van ons hč!?
Nee kutlui, Brussel heeft dat gefixt, over een paar maanden moet iedereen stoppen met die kutclips. Claim dat succes niet
pi_209094965
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
Als deze beste man gewoon met cijfers was gekomen die zijn verhaal zouden ondersteunen hadden we het geloofd, maar hij weet dat de cijfers aantonen dat hij onzin verkoopt. De cijfers van de AH delen ze expres niet, wij zouden alleen maar zien dat het winstperventage harder gestegen is dan de omzet en dan zijn er al extra reserveringen geboekt om de winst een beetje te verlagen
[..]
Mis je niks aan. 30.000 producten in de schappen hebben liggen en dan nu stoer doen hoe van 200 producten de prijzen bevroren zijn. Zo hé!! En is dat knap van Dirk of van de leverancier?

AH vorige maand een grote smoel over het vervangen van de plastic broodclips want beter voor het milieu. Trots kloppend op de borst, ziet ons, wat geweldig goed van ons hč!?
Nee kutlui, Brussel heeft dat gefixt, over een paar maanden moet iedereen stoppen met die kutclips. Claim dat succes niet

Gelukkig heb ik ze al enkele jaren apart gehouden.

pi_209096474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh oke, ik geloof dit onmiddelijk.
Ik ook. Ze zeggen het immers zelf.

"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  woensdag 10 mei 2023 @ 23:23:51 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209096772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:53 schreef quo_ het volgende:
Ik ook. Ze zeggen het immers zelf.

[ afbeelding ]
_O-
  donderdag 11 mei 2023 @ 01:04:08 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209097129
Mega winsten.
Maar geen graaiflatie hoor!

:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209097221
Hij geeft dus min of meer wel toe dat ze in de VS wel aan graaiflatie doen. En als inwoner en regelmatige shopper bij een Ahold supermarkt kan ik dat volledig beamen. Prijzen zijn hier door het dak geschoten. $6 voor een zak chips 8)7
Jesus saves but death prevails.
pi_209097261
Het zit bij het volk tussen de oren. Het is niet duurder geworden hoor.
  donderdag 11 mei 2023 @ 02:46:26 #41
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_209097292
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:14 schreef Nober het volgende:
Dichtstbijzijnde Dirk van de Broek is maar 60 kilometer.
Als je een leeg interessant pand voor ze weet in jouw buurt kun je ze een mail sturen :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_209097572
Allemaal fophef, we blijven gewoon boodschappen doen bij de AH, blijven gewoon klant bij de ING en las een artikel dat de horeca voller dan normaal zit.

Waar zeuren we dan over? We doen er zelf aan mee
pi_209097602
Aldus Wc Eend.
Go hard or go home
pi_209097612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 06:38 schreef 111210 het volgende:
Allemaal fophef, we blijven gewoon boodschappen doen bij de AH, blijven gewoon klant bij de ING en las een artikel dat de horeca voller dan normaal zit.

Waar zeuren we dan over? We doen er zelf aan mee
We?
Jij let niet op nu?
We doen nl wel anders boodschappen.
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F

A merken zijn met 10% gestegen las ik.
Huismerken met 7%
Dit betwijfel is overigens wel.
Go hard or go home
pi_209097811
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2023 06:46 schreef Noek het volgende:

[..]
We?
Jij let niet op nu?
We doen nl wel anders boodschappen.
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F

A merken zijn met 10% gestegen las ik.
Huismerken met 7%
Dit betwijfel is overigens wel.
Met “we” bedoel ik de meerderheid van de nederlander.

Anders zou AH al failiet moeten zijn.

Ik doe er overigens sowieso nooit boodschappen omdat het altijd al veel duurder dan welke andere winkel is. En mn ING rekening heb ik vorig jaar al ingeruild voor Bunq
pi_209097856
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:50 schreef RealRS het volgende:
Duitsland bij Lidl en dergelijke : Pepsi cola, 1.5 liter is 50/60 cent
NL bij AH/Lidl/Jumbo: 2,39 per fles, in de aanbieding 1.50 per fles

Wat kost cola om te maken: Water + zoetstof + een aantal ingrediėnten + een fles. Het zal niet veel zijn. Als de productie kosten stijgen met inflatie, 10% is het van 10 cent naar 11 cent.

En dan zeggen ze dat ze geen winst maken, geloven ze het zelf.

Of ze hebben een hele slechte inkoop of ze zijn niet helemaal eerlijk.

Ik heb nog een rijtje van dit soort producten en dan nog maar niet te beginnen over de volumes in de verpakkingen.
Das war einmal, ook in Duitsland is er inflatie en betaal je voor een 1,5l fles Pepsi op dit moment ¤1,29. In de aanbieding vind je ze wellicht nog voor ¤0,80. Ruim een jaar geleden kostte diezelfde fles nog ¤0,99 en in de aanbieding ¤0,60. Nog altijd een stuk goedkoper dan in Nederland, waar de prijzen voor frisdrank compleet bezopen zijn.

Dat prijsverschil wordt overigens nog erger, je moet in Nederland al extra belasting op frisdrank betalen, dat is nu 13 cent per fles maar wordt per 1 januari 40 cent :')

[ Bericht 3% gewijzigd door J.B. op 11-05-2023 07:43:42 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 08:03:30 #47
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209098027
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 07:36 schreef J.B. het volgende:

Dat prijsverschil wordt overigens nog erger, je moet in Nederland al extra belasting op frisdrank betalen, dat is nu 13 cent per fles maar wordt per 1 januari 40 cent :')
Niet overdrijven

https://www.rijksoverheid(...)%202024%20afgeschaft.

vanaf 1 januari 2024 met ¤ 17,30 naar ¤ 26,13 per 100 liter;
pi_209098159
quote:
2s.gif Op donderdag 11 mei 2023 08:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
Niet overdrijven

https://www.rijksoverheid(...)%202024%20afgeschaft.

vanaf 1 januari 2024 met ¤ 17,30 naar ¤ 26,13 per 100 liter;
Ja, dus bij een fles van 1,5 liter betekent dat 40 cent (ofja, 39 cent) per fles. Je kunt toch wel rekenen?
pi_209098169
Valt ook reuze mee als je naar de cijfers kijkt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiėsto was Tiėsto
pi_209098185
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:07 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat lijkt mij wel ja. Het is niet aan de Amerikaanse tak om de Nederlandse te subsidiėren.

Al wil ik het verder niet voor supermarkten opnemen. Dat voelt viezig.
Het is 1 bedrijf, waarom niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')