abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209282513
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:09 schreef Homey het volgende:

[..]
Puur hypothetisch zei je. Ik lees het.
Ik zei op dat moment niets.
  donderdag 25 mei 2023 @ 22:50:25 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209283038
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-begroting-a4165645

Nieuwe begroting voor Isral. Het land wordt echt gegijzeld door extremisten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209283541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-begroting-a4165645

Nieuwe begroting voor Isral. Het land wordt echt gegijzeld door extremisten.
dat krijg je als je toch weer die idioot terug stemt. hij wordt steeds erger.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 01:14:44 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209283869
https://www.quora.com/Why(...)ive-in-refugee-camps
Why do most Palestinians live in refugee camps?

Those are NOT real refugee camps.

This is a refugee camp:


This is also a refugee camp:


This is NOT a refugee camp despite the name:


Where else on the Earth you can find a “refugee camp” with 10 story buildings ?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 02:04:24 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209283978
https://www.quora.com/Wha(...)nceptions-about-Jews
What are the most popular misconceptions about Jews?

I have written on this subject before… spoiler alert - I am a Jew…

• Jews are very RARE.. 0.2% of the worlds population less than 2% of the US population - there are fewer than 15 million Jews total in the world.

• Jews are not all rich… a very few are wealthy most are not so wealthy.. Larry Ellison from Oracle is the worlds wealthiest Jew - self made man, fascinating personal story.. On the Forbes fifty wealthiest Americans - ten names on that list belong to Jewish men… all self made.. Most Jews are NOT wealthy..

• Not all Jews are smart… a significantly disproportionate number of Jews are incredibly smart, most Jews however are not and some are unfortunately below average..I have met some pretty dumb Jews, along with some very VERY smart ones… It is from these very few highly intelligent Jews that the above average performance come from…

• Jews have won more than 20% of all Nobel Prize awards across all fields of human endeavour… That number is unexplainable on a statistical per capita basis… and year after year, decade after decade the results are quite consistent.. As I said above there is a VERY disproportionate number of incredibly intelligent Jews as a percentage of all Jews.. and the stereotypes are drawn from these cases… which is unfortunate.

• Jews fill three of nine positions on the US Supreme Court 33%

• Jews comprise more than half of the Harvard Law school students..

• THREE President’s Daughters are married to Jewish Men, one of the Daughters has converted to Judaism.. Yes Jewish men are taught by their Mothers how to respect Women.. These Daughters… from wealth and power who could choose to marry anyone… independently decided to marry Jewish men and have them be the father of their children…. All successful marriages.. BTW.. I am far from certain I am ok with this…

• Jews have created entire industries… The entertainment business was principally a creation of Jews, most major Hollywood studios were founded by Jews.. edit… Yes entertainment industry includes comedy.. Here is a NON-Jew who I miss dearly to explain it to you… I hope you enjoy it.. it is funny because it is true…

• 48% of the worlds Jews reside in Israel.. the next highest amount reside in the USA..leaving only about two million jews in all other nations of the world combined…

• Jewish population may be tiny but Jewish contribution to the betterment of mankind … is HUGE.. You want to advance society… take good care of the Jews..

• A highly disproportionate number of people who live to 100 or older are Ashkenazi Jews. My Wife’s Grandfather made it to 105 with every one of the marbles G-d gave him. He drove till he was 101. No one has figured out WHY this is the case but empirically it is a fact. Kirk Douglas is currently 102 years of age.

• and a fun fact.. the song White Christmas… was written by a JEW - Irving Berlin. Keep that one in mind when you are singing it or watching the movie..
  vrijdag 26 mei 2023 @ 02:07:32 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209283988
ClaudeInstant AI:
==================
Ashkenazi Jews are Jews with origins in Central and Eastern Europe. Here are some key facts about them:

• The term "Ashkenazi" comes from the Hebrew word for Germany, as their lineage traces back to Jewish communities that originated in medieval Germany.

• Ashkenazi Jews descend from Jewish groups that settled in Central and Eastern Europe between the 8th and 11th centuries CE. They speak Yiddish, a Germanic language with Hebrew and Slavic influences.

• During the Middle Ages, Ashkenazi Jews created a distinct rabbinic tradition of Jewish law and theology that still largely shapes modern Orthodox Judaism today.

• Ashkenazi Jews experienced intense persecution, notably during the Black Death pandemic and Spanish Inquisition. They also faced widespread antisemitism and violent pogroms in Eastern Europe.

• Many Ashkenazi Jews migrated to the United States during the 19th and early 20th centuries to escape persecution. Today, the US has the largest Ashkenazi population outside of Israel.

• Due to their tendency toward endogamy (marrying within their own group), Ashkenazi Jews exhibit a relatively high frequency of certain genetic diseases compared to other Jewish groups and the general population.

• Ashkenazi Jews made significant contributions to literature, science, art, philosophy and academia over the centuries. Prominent Ashkenazi Jewish figures include Albert Einstein, Sigmund Freud, and Karl Marx.

• Today, an estimated 10–11 million people worldwide are of partial or fully Ashkenazi Jewish descent. About 90% of American Jews and 80% of Israeli Jews are of Ashkenazi origin.

So in summary, Ashkenazi Jews have a distinct ethnic, cultural and religious lineage that traces back to Jewish communities of Central and Eastern Europe. They have played an influential role in the history of Judaism, science, the arts and more.
pi_209286957
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-begroting-a4165645

Nieuwe begroting voor Isral. Het land wordt echt gegijzeld door extremisten.
Het land begint meer te lijken op de omringende landen: religieuze waan dat de macht grijpt.

Jammer.

Maar aan de andere kant: Isral is altijd de kop van jut simpelweg omdat er joden wonen, daar hoeven we niet om heen te draaien. Als het de zoveelste islamitische land was, was er nooit zoveel aandacht voor. No jews no news.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:42:47 #108
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_209288970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 01:14 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.quora.com/Why(...)ive-in-refugee-camps
Why do most Palestinians live in refugee camps?

Those are NOT real refugee camps.
ze begonnen daar ook gewoon met hutjes he.. alleen zitten ze er soms al 70 jaar, en moet iedereen gehuisvest worden op een klein gebied.
als je het graag vluchtelingenstad wil noemen, dan mag dat.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:43:23 #109
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_209288978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 02:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.quora.com/Wha(...)nceptions-about-Jews
What are the most popular misconceptions about Jews?

I have written on this subject before… spoiler alert - I am a Jew…

• Jews are very RARE.. 0.2% of the worlds population less than 2% of the US population - there are fewer than 15 million Jews total in the world.

• Jews are not all rich… a very few are wealthy most are not so wealthy.. Larry Ellison from Oracle is the worlds wealthiest Jew - self made man, fascinating personal story.. On the Forbes fifty wealthiest Americans - ten names on that list belong to Jewish men… all self made.. Most Jews are NOT wealthy..

• Not all Jews are smart… a significantly disproportionate number of Jews are incredibly smart, most Jews however are not and some are unfortunately below average..I have met some pretty dumb Jews, along with some very VERY smart ones… It is from these very few highly intelligent Jews that the above average performance come from…

• Jews have won more than 20% of all Nobel Prize awards across all fields of human endeavour… That number is unexplainable on a statistical per capita basis… and year after year, decade after decade the results are quite consistent.. As I said above there is a VERY disproportionate number of incredibly intelligent Jews as a percentage of all Jews.. and the stereotypes are drawn from these cases… which is unfortunate.

• Jews fill three of nine positions on the US Supreme Court 33%

• Jews comprise more than half of the Harvard Law school students..

• THREE President’s Daughters are married to Jewish Men, one of the Daughters has converted to Judaism.. Yes Jewish men are taught by their Mothers how to respect Women.. These Daughters… from wealth and power who could choose to marry anyone… independently decided to marry Jewish men and have them be the father of their children…. All successful marriages.. BTW.. I am far from certain I am ok with this…

• Jews have created entire industries… The entertainment business was principally a creation of Jews, most major Hollywood studios were founded by Jews.. edit… Yes entertainment industry includes comedy.. Here is a NON-Jew who I miss dearly to explain it to you… I hope you enjoy it.. it is funny because it is true…

• 48% of the worlds Jews reside in Israel.. the next highest amount reside in the USA..leaving only about two million jews in all other nations of the world combined…

• Jewish population may be tiny but Jewish contribution to the betterment of mankind … is HUGE.. You want to advance society… take good care of the Jews..

• A highly disproportionate number of people who live to 100 or older are Ashkenazi Jews. My Wife’s Grandfather made it to 105 with every one of the marbles G-d gave him. He drove till he was 101. No one has figured out WHY this is the case but empirically it is a fact. Kirk Douglas is currently 102 years of age.

• and a fun fact.. the song White Christmas… was written by a JEW - Irving Berlin. Keep that one in mind when you are singing it or watching the movie..
waarom post je dit..
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:33:58 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209291165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
waarom post je dit..
Ik was op Quora aan het scrollen, kwam dit tegen, vond het wel interessant, herinnerde me dat we een Israel topic hadden en dacht, yolo ik post het :)

Ik vind het een bijzonder volk met een duizenden jaren oude geschiedenis die ontzettend veel heeft bereikt in de wereld. Ze zijn een miniscuul deel van de wereldbevolking maar een onevenredig groot deel van de wetenschappers, nobel winnaars, bankiers, Hollywood, nieuws en entertainment en andere delen van de samenleving.

En ben nog steeds benieuwd wat er zo bijzonder is aan de Ashkenazi Jews (Joden uit Europa), waarom komt vooral uit die groep alle genieen zoals Einstein en Oppenheimer)

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 26-05-2023 18:19:49 ]
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:43:06 #111
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_209292973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik was op Quora aan het scrollen, kwam dit tegen, vond het wel interessant, herinnerde me dat we een Israel topic hadden en dacht, yolo ik post het :)

Ik vind het een bijzonder volk met een duizenden jaren oude geschiedenis die ontzettend veel heeft bereikt in de wereld. Ze zijn een miniscuul deel van de wereldbevolking maar een onevenredig groot deel van de wetenschappers, nobel winnaars, bankiers, Hollywood, nieuws en entertainment en andere delen van de samenleving.

En ben nog steeds benieuwd wat er zo bijzonder is aan de Ashkenazi Jews (Joden uit Europa), waarom komt vooral uit die groep alle genieen zoals Einstein en Oppenheimer)
zo werk je het wel aardig in de hand, de vooroordelen...

succesvol zijn is een overlevingsstrategie. zo maak je je onmisbaar in een maatschappij, claim je zeg maar je plek. als elke familie in een groep erop staat dat hun kinderen gaan studeren, dan zullen er veel goede banen krijgen. verder is er niks bijzonders aan.
ook in het verleden ging dat zo. het overgrote deel van de joden woonden geisoleerd in ghettos in armoede, maar een deel probeerde zich onmisbaar te maken, en zo een soort vrijheid en bescherming te bedingen. bijvoorbeeld door bankier te worden. die konden dan geld uitlenen, want katholieken mochten dat niet van de kerk. en zo werden ze onmisbaar. die cultuur heeft zich ontwikkeld en uitgebreid, en dan zit er dan dus in, dat je je plek in de maatschappij verwerft, en rijkdom maakt je sowiezo onaantastbaar, vaak.
dit waren dan vervolgens de joden die overleefden, en de armen niet. dus dan krijg je vanzelf een concentratie van talent.
dat verdwijnt uiteraard ook weer grotendeels binnen een paar generaties, als het niet meer nodig is.

en verder, werden dit deel van de joden zo mikpunt van afgunst en haat, omdat ze redelijk onaantastbaar waren, vermogend, en dingen deden die dus eigenlijk niet mochten van de kerkelijke cultuur. dus ontstonden al die consperacy verhalen; het waren het slechte geniepige mensen in hun ogen, die probeerde de maatschappij te onderdrukken, rijk en met een agenda, baby eters, duivels, noem maar op. vandaag de dag nog steeds, nu is het de kabal, soros en rockefeller, hollywood verjongende baby- bloed drinkende pedo celebs, QANON.... letterlijk een copie van theorieen die al in het jaar 1000 bestonden en de ronte deden in europa.

en helaas, maar al te vaak de bron van de aversie tegen israel
  zaterdag 27 mei 2023 @ 08:37:45 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209298758
Het feit dat ze een Naval Iron Beam reclame filmpje hebben zegt veel.
Dat betekent dat het product volledig af is en in massa productie.

Doet me afvragen of ze bij de raketaanvallen vanuit Gaza laatst het stilletjes hebben ingezet om er een paar neer te schieten.



[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 27-05-2023 10:12:07 ]
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:23:02 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209300754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik was op Quora aan het scrollen, kwam dit tegen, vond het wel interessant, herinnerde me dat we een Israel topic hadden en dacht, yolo ik post het :)

Ik vind het een bijzonder volk met een duizenden jaren oude geschiedenis die ontzettend veel heeft bereikt in de wereld. Ze zijn een miniscuul deel van de wereldbevolking maar een onevenredig groot deel van de wetenschappers, nobel winnaars, bankiers, Hollywood, nieuws en entertainment en andere delen van de samenleving.

En ben nog steeds benieuwd wat er zo bijzonder is aan de Ashkenazi Jews (Joden uit Europa), waarom komt vooral uit die groep alle genieen zoals Einstein en Oppenheimer)
Ashkenazim zijn zeker op verscheidene vlakken inderdaad behoorlijk succesvol, maar hier zijn ook gegronde redenen voor. Bijvoorbeeld het opgroeien in een omgeving die onderwijs en geletterdheid hoog in het vaandel heeft staan. In de sjtetl's van Oost-Europa had je in de 19e en 20e eeuw al geregeld al een situatie waarbij je de (mannelijke) Joodse bevolking drie of meer talen sprak en de rest in veel gevallen alfabeet was. Dit geeft natuurlijk een enorm voordeel.

Tevens was (en is) er altijd een grote nadruk op de ontwikkeling en het behoud van sociaal kapitaal, waarin niet alleen vader en moeder aanwezig zijn om een kind te vormgeving de bieden, maar ook broers, zussen, ooms, tantes, grootouders en de hele verdere gemeenschap. Daarnaast is er ook aandacht voor culturele ontwikkeling aan de hand van (religieuze) tradities en kunst. Een vergelijkbare structuur en opzet zie je nog altijd terug in (religieuze) Joodse gemeenschappen, helemaal binnen de diaspora buiten Isral. Deze video biedt wat dat betreft ook een uitstekende uitleg.

Bovendien zijn ook genoeg andere groepen binnen het Jodendom succesvol, Sefadim en Mizrachim presteerden (voor de oprichting van Isral) ook regelmatig beter dan hun niet-Joodse landgenoten. Wederom ook een product van de bredere Joodse cultuur. Toen er gaandeweg de 16e en 17e eeuw steeds meer Joden naar Nederland kwam waren dit ook in eerste instantie rijke Sefardiem uit Portugal, pas later volgde veelal staartarme Ashkenaziem uit Duitsland en Oost-Europa.

Pas over tijd trok zich dit gelijk doordat de Sefardim wat van hun welvaart verloren waar de Ashkenazim meer rijkdom wisten te vergaren, bijvoorbeeld door ondernemerschap en de diamanthandel die naar Amsterdam werd gehaald. En voor velen bleef het ook gewoon bij armoede en moeilijke leefomstandigheden, de Jodenbuurt was daar een uitstekend voorbeeld van. Rijke Joden vertrokken daar, de arme mensen bleven achter.

Kortom, net zoals bij bijna alle culturen zijn is het zeker niet n pot nat en nuances en context zijn belangrijk. Vooral in de wetenschap (zoals @pokkerdepok ook al zegt) tot welke problematische stereotypering en complottheorien bepaalde generalisaties hebben weten te leiden mbt Joden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:26:53 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209301523
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik was op Quora aan het scrollen, kwam dit tegen, vond het wel interessant, herinnerde me dat we een Israel topic hadden en dacht, yolo ik post het :)

Ik vind het een bijzonder volk met een duizenden jaren oude geschiedenis die ontzettend veel heeft bereikt in de wereld. Ze zijn een miniscuul deel van de wereldbevolking maar een onevenredig groot deel van de wetenschappers, nobel winnaars, bankiers, Hollywood, nieuws en entertainment en andere delen van de samenleving.

En ben nog steeds benieuwd wat er zo bijzonder is aan de Ashkenazi Jews (Joden uit Europa), waarom komt vooral uit die groep alle genieen zoals Einstein en Oppenheimer)
Omdat ze Europees zijn.
pi_209302823
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 08:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Het feit dat ze een Naval Iron Beam reclame filmpje hebben zegt veel.
Dat betekent dat het product volledig af is en in massa productie.

Doet me afvragen of ze bij de raketaanvallen vanuit Gaza laatst het stilletjes hebben ingezet om er een paar neer te schieten.

Dit is natuurlijk fantastisch nieuws, maar het mes snijdt misschien wel aan twee kanten...

Als er geen raket meer doorkomt, dan kunnen de Palestijnen het echt wel vergeten met een tweestatenoplossing. Waarom zou Isral onderhandelen?
Intolerant voor intolerantie, haat haat
pi_209303891
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Het land wordt echt gegijzeld door extremisten.
Echt waar?

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 27 mei 2023 @ 17:51:51 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209304984
Interessant Iron Beam artikel

Beam me up: Israel’s new laser system is a security game changer
"Magen Or" (Iron Beam) is the next step up in Israel's self-defense: a laser system that can "cook" rockets, missiles or drones from afar, and at zero cost compared to the Iron Dome. It will be able to intercept rockets from Gaza even before they cross the border while Israeli citizens sleep soundly with no need to sound alarms

Lees verder: https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/t7ac5asht
  zaterdag 27 mei 2023 @ 22:32:02 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 22:33:56 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209308576
4 jarige jongetjes die al gebrainwashed worden met haat, op het eind komt er een voiceover "de laatste Israelier heeft zich overgegeven en alle steden zijn bevrijdt"

twitter
pi_209310769
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 16:58 schreef Slayage het volgende:

[..]
Echt waar?

[ twitter ][ twitter ]
Vervang Palestijnse vlag eens door ISIS-vlag en Isral door Nederland. Ik denk dat hetzelfde zou zijn gebeurd (of had moeten gebeuren).

Is niet zo'n gekke actie dit, vind ik, hoor...
Intolerant voor intolerantie, haat haat
pi_209310774
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 22:33 schreef slashdotter3 het volgende:
4 jarige jongetjes die al gebrainwashed worden met haat, op het eind komt er een voiceover "de laatste Israelier heeft zich overgegeven en alle steden zijn bevrijdt"

[ twitter ]
Is die kindershow met Jihad Mickey nog op tv daar?
Intolerant voor intolerantie, haat haat
  zondag 28 mei 2023 @ 10:29:13 #123
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_209311666
Stond de middag voor deze operatie begon -na een afspraak via de Kibbutz- in niemandsland bij de IDF post op pakweg 500 meter van Gaza.

Het is een extreme situatie in het echt. 2.3 miljoen mensen achter een hek. Complete sea/air/land blockade. Egypte wil niets met de "democratische" palestijnen te maken hebben (ivm de Sinai) en heeft de afgelopen jaren 1800 tunnels gesloopt in het zuiden. Noord en oost zit Israel. De zee is afgesloten. Intern heb je Islamitische Jihad en Hamas. Grootste gevangenis ter wereld.

De gemiddelde leeftijd is 15 jaar, geboortegemiddelde is 4.5 per vrouw. Export van Gaza is 2% van wat het in 2007 was.

Aan Israelische kant gaat het leven ogenschijnlijk gewoon door alsof er niets aan de hand is. Iron Dome raketinstallaties tussen de fruitbomen. Wat Merkava 4Ms en wat APCs. De Erez grensovergang idem dito: je bent als enige op de (brede) weg, bij een zijweg sluit een electrisch hek, de militairen bij de grens kijken niet om of op. De intell heeft waarschijnlijk zijn werk al gedaan.

In Ashkelon en Sderot heeft iedereen een eigen schuilbunker. Het alarm gaat sporadisch af. De IDF/AF raast plots middenin de nacht met straaljagers tijdens de Sabbat vol afterburner een uur lang eroverheen. Rechtop in bed: schijnaanvallen op Gaza.

Continu drones. Je ziet ze niet, je hoort ze 24 uur per dag.

Offtopic: bij de onafhankelijkheidparade dit jaar boven Tel Aviv strand deed de Duitse Luftwaffe (!) mee: twee Eurofighters afkomstig van Jagdgeschwader 73 waarvan 1 met "75 years Israel". Massaal klappen en juichen op het strand.
  zondag 28 mei 2023 @ 12:38:06 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209313031
De Amerikaanse wapenindustrie speelt wel vaker vieze spelletjes. Bijvoorbeeld wanneer Israel wapens wilt verkopen maar de VS blokkeert dat in de hoop dat het land dan Amerikaanse wapens gaat aanschaffen. Recentelijk dus Duitsland en Arrow 3.

Ditmaal gaat het om het kopen van inferieure periscopen van het Amerikaanse L3Harris KEO die onder politieke druk zijn aangeschaft ipv de superieure periscopen van het Duitse bedrijf Hensoldt.

"Israel krijgt gratis geld van Amerika om Amerikaanse wapens te kopen dus laten we dat spenderen aan dat L3Harris KEO spul"

https://www.timesofisrael(...)scopes-for-new-subs/
Leaks show US aid money pushed Israel to buy flawed American periscopes for new subs
Internal documents from German competitor also indicate Israeli Navy later actively sought to assist firm in securing contracts
  zondag 28 mei 2023 @ 14:50:08 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209314485
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 16:58 schreef Slayage het volgende:

[..]
Echt waar?

[ twitter ][ twitter ]
Het wel bijzonder dat een fantasie over een vermeende identiteit zo aan heeft weten te slaan. Palestina heeft als soeverein land nooit bestaan en 'Palestijnen' zijn eigen in principe gewoon Arabieren. De 'Palestijnse' identiteit bestaat dus niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 22:33 schreef slashdotter3 het volgende:
4 jarige jongetjes die al gebrainwashed worden met haat, op het eind komt er een voiceover "de laatste Israelier heeft zich overgegeven en alle steden zijn bevrijdt"

[ twitter ]
Wederom, en dit is dan het volk waar menig vermeend liberaal/progressief in het Westen zich hard voor maakt. Bespottelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 28 mei 2023 @ 14:58:04 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 mei 2023 @ 14:59:23 #127
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 mei 2023 @ 15:02:02 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 mei 2023 @ 15:03:28 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 mei 2023 @ 15:03:56 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 mei 2023 @ 15:48:31 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 30 mei 2023 @ 22:53:12 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209343947
Spannend spionage verhaal. Wat voor geheime meeting hadden deze Israelische agenten met de Italiaanse agenten dat het op een schip moest?

quote:
some outlets suggesting the official claim that it was a birthday party was cover for an operational meeting between Israeli and Italian intelligence agents
https://www.timesofisrael(...)sraeli-local-agents/
Sunken Italian boat said to have hosted operational meeting of Israeli, local agents
Media reports in Italy speculate overloaded yacht was not on simple birthday party cruise, as authorities probe why tour vessel with capacity for 15 had over 20 on board
  dinsdag 30 mei 2023 @ 23:21:27 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209344410
Vorig jaar hield Israel de militaire drill Chariots of Fire waarbij het gehele IDF oefent op een oorlog tegen Hezbollah, Hamas, Syrie en Iran tegelijk.

Afgelopen zondag is de militaire drill Firm Hand begonnen.

CoF was de grootste drill ooit waarbij de digitalisering van het leger en het gebruik van een eigen interne internet werd geoefend. Met FH zijn we nu een jaar verder en het wordt interessant hoe ver ze nu zijn.

Dit is wel interessant: electromagnetic spectrum betekent waarschijnlijk EMP, dus om alles wat chips bevat te frituren.
quote:
The exercise will simulate a multi-front conflict in the air, at sea, on land and in the fields of cyber and the electromagnetic spectrum.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-744641
CENTCOM commander visits Israel amid largescale IDF drill
The IDF launched the "Firm Hand" exercise on Sunday which will simulate a multi-front conflict.

https://www.jpost.com/israel-news/article-708466
  zondag 4 juni 2023 @ 20:26:00 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209402497
Netanyahu eist dat Egypte 'terreuraanslag' op militairen onderzoekt

De Isralische premier Netanyahu eist van Egypte een uitgebreid onderzoek naar de dood van drie militairen op Isralisch grondgebied gisteren bij de grens met Egypte. Netanyahu spreekt van een terreurdaad.

Isral zegt dat de schutter een Egyptische grenswachter is die door militairen is doodgeschoten. Isralische media melden dat hij via een nooddeur in het hek op Isralisch grondgebied kon komen. Het Isralische leger zegt niet te weten hoe hij de grens heeft kunnen oversteken.

"Isral heeft een duidelijke boodschap doorgegeven aan de Egyptische regering. We verwachten dat het gezamenlijke onderzoek grondig zal zijn", zei Netanyahu vanochtend over het onderzoek dat gisteren werd aangekondigd. "Onze harten zijn bij de dierbare families voor wie een wereld is ingestort."

Twee van de drie doden werden bij de grens met Egypte gedood. Het derde slachtoffer werd een paar uur later op Isralisch grondgebied fataal geraakt bij een schotenwisseling tijdens de klopjacht op de dader. Daarbij kwam ook de dader om. Een andere Isralische militair raakte lichtgewond.

Drugssmokkelaars
Vlak bij de plek van het schietincident werd een paar uur eerder een drugssmokkel verijdeld, maakte Isral bekend. Volgens het Egyptische leger was de schutter een politieagent die drugssmokkelaars achtervolgde en daarna in een vuurgevecht belandde waarbij de drie Isralirs omkwamen.

Gisteren sprak de Isralische minister van Defensie Joav Galant telefonisch met zijn Egyptische tegenhanger Mohammed Saki. Daarin liet Galant weten dat samenwerking bij het onderzoeken van het incident "van groot belang is voor de relatie" tussen de twee landen.

Dergelijk geweld bij de grens tussen Egypte en Isral is uitzonderlijk. Het is daar normaal kalm en er zijn nauwelijks incidenten sinds Egypte als eerste Arabische land in 1979 vrede met Isral sloot.
https://nos.nl/artikel/24(...)ilitairen-onderzoekt
pi_209419550
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:45:28 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 8 juni 2023 @ 09:30:49 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209439382
https://www.timesofisrael(...)m-bus-stop-bombings/

"The occupation army publishes scenes of the bombing of the house of the prisoner Islam Al-Faroukh in Ramallah Al-Tahta."
twitter


"Side of the confrontations between young men and the occupation forces during the occupation forces' withdrawal from the Ramallah Al-Tahta neighborhood in the center of Ramallah."
twitter


"The effects of the destruction of the house of prisoner R. Islam Farroukh in Ramallah."
twitter


"The cry of a Palestinian woman from Ramallah after the occupation forces stormed Ramallah and destroyed the house of the father, Islam Farroukh."
twitter



The occupation withdraws from the city of Ramallah after the bombing of the house of the prisoner, Islam Al-Faroukh.
twitter


[ Bericht 22% gewijzigd door slashdotter3 op 08-06-2023 09:39:23 ]
pi_209439383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch in de historie heel vaak gebeurd?
pi_209457084
Arme Putin is geen Herrenvolk, waardoor hij aangeklaagd kan worden door HET ICC

"The international laws of war, as well as the statute of the International Criminal Court (ICC), consider the transfer of an occupying state’s civilian population into the occupied territory to be a war crime. Together with the prohibition on forced transfers within a territory and deportations outside a territory of occupied people—Russian President Vladimir Putin has been indicted for the latter by the ICC—this prohibition is designed to ensure that the occupying power does not demographically engineer the occupied territory. But Israel has clearly done so, and is now planning to escalate through further settlement expansion."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209457126
Is er al vrede?
pi_209457154
Heeft Israel Hamas en islamitic Jihad al ontmanteld? en zijn de Isralische settlers er al achter gekomen dat Palestijnen ook gewoon mensen zijn?

Duurt lang.
  zondag 11 juni 2023 @ 19:04:50 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209479548
https://www.jpost.com/israel-news/article-745922
Palestinian administrative detainees to go on hunger strike
A hunger strike could trigger a wave of protests throughout the West Bank against both the PA and Israel.
pi_209479802
Tja
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209479977
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:18 schreef Slayage het volgende:
Tja [ twitter ]
Pissen over een plek waar je als fatsoenlijk mens respectabele of op zijn minst neutrale houding hoort aan te nemen. Ja, dat doen alleen zionisten !
  maandag 12 juni 2023 @ 08:10:37 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209485820
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
LMAO...

Israel was in Syrie de luchtverdediging van de mujahideen (niet alleen IS, ook al Nusra).

Begrijpelijk. Want Israel is quasi gedwongen om vaak een dubbelrol te spelen. Maar het maakt dit soort 'muhhh wij zijn terroristen bestrijders' wel erg lachwekkend.
  maandag 12 juni 2023 @ 11:31:34 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209486282
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:57 schreef theunderdog het volgende:
Israel was in Syrie de luchtverdediging van de mujahideen (niet alleen IS, ook al Nusra).
Hoe bedoel je? Kan me niet voorstellen dat Israel de Syrische jets uit de lucht schiet om IS of Al Nusra te beschermen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 01:12:46 #149
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209494604
tldr: gebrek aan resources en het past niet bij de missie van de organisatie

https://www.jpost.com/israel-news/article-746040
Israel's Shin Bet is opposed to policing Arab sector murder wave
pi_209503983
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')