Ik heb gewerkt met de grond as is.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Soldier2000 het volgende:
Hoe hebben jullie zelf de grond proberen te verbeteren, zelf afgegraven en vervangen?
Waar laat je dan die vervuilde bouwgrond aarde?
Hoe kom je erbij dat er vervuilde grond ligt?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Soldier2000 het volgende:
Hoe hebben jullie zelf de grond proberen te verbeteren, zelf afgegraven en vervangen?
Wat heb jij uiteindelijk betaald voor jouw ontwerp?quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:32 schreef yinu het volgende:
Ik zou er in jouw geval toch voor kiezen om een tuinontwerp te laten maken. Zeker als je helemaal met een leeg kavel begint en niet eerder hebt getuinierd (ik weet niet of jullie eerder een tuin hebben gehad). Een slim ontwerp is niet alleen mooi en zorgt ervoor dat de tuin aan jouw wensen voldoet, maar kan ook latere kosten voorkomen door rekening te houden met welke planten waar geplaatst worden en hoe je het beste kunt werken met de bodem die je hebt. En advies over waar je bijvoorbeeld bomen koopt, welke bomen dat dan zijn en hoe ze te planten. De kosten zijn veel minder hoog dan bijvoorbeeld grond afgraven en vervangen.
Ik heb zelf ervaring met een tuinontwerper die aangesloten is bij de wilde weelde, een vakgroep voor duurzame tuinbedrijven. Die ontwerpster heeft me geholpen om van een deprimerende oprit omringd door muren een duurzame stadstuin te maken. Met hergebruik van materialen en de bestaande grond (die in mijn geval grotendeels bestaat uit zand en puin). En een plan voor de indeling waarbij rekening gehouden is met waterberging, de stand van de zon en de meest voorkomende windrichtingen. Ik had dat zelf niet zo kunnen bedenken, en het tuinieren ging daardoor met veel meer gemak en plezier.
Net even opgezocht: ¤492 incl btwquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:38 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat heb jij uiteindelijk betaald voor jouw ontwerp?
Container voor laten komen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:05 schreef Soldier2000 het volgende:
Je zou ook nog AI in kunnen zetten voor het maken van een beplantingsplanquote:Op maandag 6 april 2026 12:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zit nu in het zelfde schuitje voor mijn tuin van ca 7x8m.
Wat is hier uitgekomen?
Voor een ontwerp vragen ze hier zo ¤900 maar een indeling heb ik grotendeels al.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |