abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 7 mei 2023 @ 18:18:31 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_209047717
https://ultimatebarkcontrol.com/products/dog-silencer-max

Dit apparaat kan aan de muur gemonteerd worden en volgens de beschrijving tot zelfs op 100 meter afstand een hond het zwijgen opleggen. Mijn buren wonen 80 meter verderop, echter hun terrein reikt tot aan 3 meter afstand van mijn huis. Ze hebben twee honden die bulken en blaffen naar alles wat ze maar zien als ze buiten zijn. Nu zijn ze gelukkig niet zo vaak buiten maar toch het kan behoorlijk indringend zijn als je even lekker relaxed wat aan lezen of bekijken bent. Wie heeft ervaring met dit soort ultrasone apparaten? Niet alleen dat, maar dit apparaatje, voor zover ik het kan zien is niet in Nederland te vinden. Weten jullie toevallig goede alternatieven? Het bereik is zeker wel van belang. 100 meter is prima, dan blaffen de honden ook niet als ze wat verder weg zijn. Omdat het toch om wat grotere honden gaat kun je het geblaf op redelijk afstand horen. Ik kan dit apparaat zonder problemen op de zijkant van mijn huis monteren en het heeft een volledig reikwijdte zonder obstakels.

Maar wie heeft er positieve ervaringen mee? Ik wil geen trammelant met de buren hierover en vaak is het zo als je iets gaat zeggen over hun honden dan is het resultaat toch vaak niet positief, of het werkt juist averechts. Dat is wat ik wil voorkomen, door meer op een passieve manier de honden het zwijgen op te leggen.

Hieronder even een idee hoe het er uitziet vanuit mijn woonkamer:

[ Bericht 8% gewijzigd door TechnoCat op 07-05-2023 18:40:35 ]
pi_209047739
1 van de vele tools die met ultrasoon geluid werken..

bij onze honden had het 0 effect
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 18:21:52 #3
206731 Mortaxx
Doomer
pi_209047763
Je kunt ze ook stiekem wat chocolade voeren
Op vrijdag 21 april 2023 19:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe je tyfusbek kneus
  zondag 7 mei 2023 @ 18:33:02 #4
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_209047931
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:21 schreef Mortaxx het volgende:
Kijk, ik heb de pest aan dat geblaf, maar 'dierenbeulen' mogen van mij direct aan het gas. Er is al genoeg dierenleed in deze wereld en suggesties die mij er zouden toe moeten aanzetten om de honden fysiek iets aan te doen zijn uit den boze.
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:20 schreef mschol het volgende:

Maar had je het apparaat wel goed gebruikt, en je spreekt hier over 'onze' honden. Was het de bedoeling om je eigen honden stil te krijgen? Hoe had je het apparaat geinstalleerd? Deze dingen werken alleen maar als de honden zich wel binnen het bereik van de ultrasone toon bevinden.
  zondag 7 mei 2023 @ 18:33:46 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_209047950
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:33 schreef TechnoCat het volgende:

[..]
Kijk, ik heb de pest aan dat geblaf, maar 'dierenbeulen' mogen van mij direct aan het gas. Er is al genoeg dierenleed in deze wereld en suggesties die mij er zouden toe moeten aanzetten om de honden fysiek iets aan te doen zijn uit den boze.
Dat siert je.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 7 mei 2023 @ 18:34:59 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209047969
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:21 schreef Mortaxx het volgende:
Eventjes een spons in een panneke helpt ook goed
  zondag 7 mei 2023 @ 19:07:00 #7
7380 Treinhomo
Hatebreed, Salt-n-Pepa, KLF.
pi_209048538
quote:
Op zondag 7 mei 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:

Eventjes een spons in een panneke helpt ook goed.

Hoe helpt een schone pan tegen geblaf ? 11.gif
Music lovers are spoilt for choice
there's pop, rock, country, classical, punk,
hip-hop, rap, reggae and dance
and for people who don't like music, there's jazz.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 mei 2023 @ 19:46:12 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209049151
Ik lees voor de zekerheid even mee, met in gedachten de totaal onopgevoede grote hond van onze overburen die naar álles blaft wat beweegt :r

Maar het is natuurlijk niet echt de fout van de hond zelf, dus ik wil niet iets wat de hond pijn doet of iets dergelijks :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209049193
Bulken?
  Spellchecker zondag 7 mei 2023 @ 20:04:15 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209049425
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 19:46 schreef heywoodu het volgende:
Ik lees voor de zekerheid even mee, met in gedachten de totaal onopgevoede grote hond van onze overburen die naar álles blaft wat beweegt :r

Maar het is natuurlijk niet echt de fout van de hond zelf, dus ik wil niet iets wat de hond pijn doet of iets dergelijks :+
Er schijnen ook apps voor zoiets te zijn ....
Mensen zouden ook kunnen bedenken om hun hond tussen 23.00 en 7.30 binnen te laten :X :r
pi_209049437
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Eventjes een spons in een panneke helpt ook goed
Schokkend dit en mod onwaardig om een dier zo te willen doden :r
@Danny @yvonne
pi_209050787
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 20:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Schokkend dit en mod onwaardig om een dier zo te willen doden :r
@:danny @:yvonne
Alsof mods moreel waardiger zijn dan normale users :') (laat ze maar in die waan, scheelt een hoop notes)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:27:46 #13
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_209074315
Tot zover nog niemand hier die ooit zo'n apparaat heeft geprobeerd en kan zeggen dat het echt goed werkt?
pi_209092591
Als het zou werken dan had half Nederland er mee vol gehangen.
pi_209094637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:27 schreef TechnoCat het volgende:
Tot zover nog niemand hier die ooit zo'n apparaat heeft geprobeerd en kan zeggen dat het echt goed werkt?
mschol antwoordde toch?

Ik las dat het kan leiden tot ongewenst gedrag (niet meer naar buiten willen, in huis pissen of schijten), en als je buur erachter komt (of vermoedt) dat jij daar verantwoordelijk voor bent....
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_209094699
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:18 schreef TechnoCat het volgende:
Het bereik is zeker wel van belang. 100 meter is prima, dan blaffen de honden ook niet als ze wat verder weg zijn.
Euhm:
quote:
Automatic Bark Detection

Automatically detects and responds to dog barking up to 75 feet away.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_209099356
Mijn Labrador blaft dwars door alle piepjes heen, maar da apparaat van mij kostte maar 30 euro.

Dus ik weet niet of je dat kan vergelijken, maar zij negeerde alle piepjes totaal.

[ Bericht 33% gewijzigd door tesssssssss op 11-05-2023 10:35:41 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 14:36:59 #18
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_209102418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:27 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb het geprobeerd in mijn vorige woning. De achterburen hadden 2 keffers, die ze elke dag de hele dag in de tuin lieten en die beesten keften non-stop. Ook al was er niks he, was het gewoon stil en rustig buiten dan nog waren die beesten in het niets aan het keffen. Extreem irritant.

Had de buurvrouw er 2 keer op aangesproken maar het mens had een IQ van een doperwt en zei alleen maar "ja ehh ik ken dr ook niks an doen, sorrie!"

Afijn toen op gegeven moment zo'n ding opgehangen in de tuin. Maar deed vrijwel niks. Keffers keften gewoon door.

De oplossing ligt eerder bij de eigenaar die ofwel gezag over de hond heeft ofwel de hond niet continu in de tuin laat. Helaas zijn veel hondeneigenaren pipo's die het vrij weinig boeit dat dat beest de godganse dag herrie maakt.
Ergens bizar dat dit gewoon "geaccepteerd" is en instanties er meestal niks aan doen.

Bedoel, als ik mijn speakers buiten zet en ELKE dag 40x per dag op willekeurige momenten en op vol vermogen tien seconden keiharde muziek af speel, moet je zien hoe snel de popo voor de deur staat. 🤷🏻‍♂️ zal ik dan ook zeggen: 'ja sorrie... ken ik niks aan doen' :')
pi_209103380
quote:
18s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik heb het geprobeerd in mijn vorige woning. De achterburen hadden 2 keffers, die ze elke dag de hele dag in de tuin lieten en die beesten keften non-stop. Ook al was er niks he, was het gewoon stil en rustig buiten dan nog waren die beesten in het niets aan het keffen. Extreem irritant.

Had de buurvrouw er 2 keer op aangesproken maar het mens had een IQ van een doperwt en zei alleen maar "ja ehh ik ken dr ook niks an doen, sorrie!"

Afijn toen op gegeven moment zo'n ding opgehangen in de tuin. Maar deed vrijwel niks. Keffers keften gewoon door.

De oplossing ligt eerder bij de eigenaar die ofwel gezag over de hond heeft ofwel de hond niet continu in de tuin laat. Helaas zijn veel hondeneigenaren pipo's die het vrij weinig boeit dat dat beest de godganse dag herrie maakt.
Ergens bizar dat dit gewoon "geaccepteerd" is en instanties er meestal niks aan doen.

Bedoel, als ik mijn speakers buiten zet en ELKE dag 40x per dag op willekeurige momenten en op vol vermogen tien seconden keiharde muziek af speel, moet je zien hoe snel de popo voor de deur staat. 🤷🏻‍♂️ zal ik dan ook zeggen: 'ja sorrie... ken ik niks aan doen' :')
Bij mij klaagden de buren wel degelijk toen mijn pup blafte als ik wegging hoor.

Alles geprobeerd, dat apparaat met die pieptoontjes, laten schrikken als ze ging blaffen ( tip van de hondentrainer) in de bench, uit de bench, wandelen voor ik weg ging, heel ver., kalmerende hondenmuziek. spelletjes aanbieden als je weg gaat. Kledingstuk geven wat naar jezelf ruikt.

Niks hielp.

Tot ze op een dag door had dat ik altijd terug kwam en toen was ze stil.

Gelukkig.
pi_209103683
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:20 schreef mschol het volgende:

Is het met twee honden ook niet zo dat de ene de andere aansteekt?
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 11:05:49 #21
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_209117213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 16:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Alleen als ze in elkaars gezicht blaffen.
pi_209185640
Ik heb jaren geleden eens een apparaatje gekocht waarmee je agressieve / opdringerige honden op een veilige afstand zou kunnen houden. Dat was bedoeld voor wandelaars, joggers, fietsers enz. en werkte op ultrasoon geluid (een voor mensen onhoorbaar 110 dB alarmsignaal, zolang je de knop ingedrukt hield), maar mijn ervaring was keer op keer dat het geen enkel effect had. Ik heb dat ding dan ook meteen weer teruggestuurd.

Weet niet of het in de OP bedoelde apparaat ook op ditzelfde principe werkt, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 4 juni 2023 @ 16:57:30 #23
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_209399973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 15:20 schreef Scootmobiel het volgende:
Weet niet of het in de OP bedoelde apparaat ook op ditzelfde principe werkt, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.

In principe wel, alleen het genoemde apparaat is automatisch. Het heeft een sensor dat blafgeluid identificeert en dan Ultrasone geluiden uitzend die honden in principe niet fijn zouden vinden, maar voor mensen onhoorbaar zijn (boven de 20khz).

Het genoemde apparaat in de TS heeft weliswaar een bereik van 300ft (100 meter) maar de detectie van geblaf is maar op 75ft (ongeveer 25 meter), echter er zit ook een afstandsbediening bij waarmee je het apparaat zelf kunt activeren. Dus als je al in de verte ziet dat er mensen langs het pad lopen en de buren hun beide honden gaan als idioten tekeer aan de andere kant van het hek (ook niet prettig voor voetgangers en/of fietsers aldaar), dan zou ik al het apparaat handmatig kunnen aanzetten.

Maar goed, tot dusver is het geblaf soms wel irritant maar niet frequent genoeg om me te doen besluiten dit ding te proberen. Het is niet zoals sommige van die verhalen met met mensen die buren hebben die dan hun keffers de hele dag buiten laten en echt de HELE DAG door keffen. Maar ja, dat zijn ook geen honden meer, dat zijn door mensen gecreëerde op 4 poten lopende uitgedijde rondrennende cavia's met ingebouwde 3.500 watt speakers in die kleine kef keelgaatjes.

Ik snap soms ook niet wat mensen zo leuk vinden aan *vooral* die rotkeffers.
pi_209400538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 16:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
geen idee, wij hadden er geen 2 tegelijk ;)
pi_209400924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 15:20 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik heb jaren geleden eens een apparaatje gekocht waarmee je agressieve / opdringerige honden op een veilige afstand zou kunnen houden. Dat was bedoeld voor wandelaars, joggers, fietsers enz. en werkte op ultrasoon geluid (een voor mensen onhoorbaar 110 dB alarmsignaal, zolang je de knop ingedrukt hield), maar mijn ervaring was keer op keer dat het geen enkel effect had. Ik heb dat ding dan ook meteen weer teruggestuurd.

Is onhoorbaar geluid wat wel luid is slecht voor je trommelvlies? Net zoals een bass tinnitus kan veroorzaken?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')