Kijk, ik heb de pest aan dat geblaf, maar 'dierenbeulen' mogen van mij direct aan het gas. Er is al genoeg dierenleed in deze wereld en suggesties die mij er zouden toe moeten aanzetten om de honden fysiek iets aan te doen zijn uit den boze.quote:
Maar had je het apparaat wel goed gebruikt, en je spreekt hier over 'onze' honden. Was het de bedoeling om je eigen honden stil te krijgen? Hoe had je het apparaat geinstalleerd? Deze dingen werken alleen maar als de honden zich wel binnen het bereik van de ultrasone toon bevinden.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:20 schreef mschol het volgende:
1 van de vele tools die met ultrasoon geluid werken..
bij onze honden had het 0 effect
Dat siert je.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:33 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Kijk, ik heb de pest aan dat geblaf, maar 'dierenbeulen' mogen van mij direct aan het gas. Er is al genoeg dierenleed in deze wereld en suggesties die mij er zouden toe moeten aanzetten om de honden fysiek iets aan te doen zijn uit den boze.
quote:Op zondag 7 mei 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Eventjes een spons in een panneke helpt ook goed.
Er schijnen ook apps voor zoiets te zijn ....quote:Op zondag 7 mei 2023 19:46 schreef heywoodu het volgende:
Ik lees voor de zekerheid even mee, met in gedachten de totaal onopgevoede grote hond van onze overburen die naar álles blaft wat beweegt
Maar het is natuurlijk niet echt de fout van de hond zelf, dus ik wil niet iets wat de hond pijn doet of iets dergelijks
Schokkend dit en mod onwaardig om een dier zo te willen dodenquote:Op zondag 7 mei 2023 18:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eventjes een spons in een panneke helpt ook goed
Alsof mods moreel waardiger zijn dan normale usersquote:Op zondag 7 mei 2023 20:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Schokkend dit en mod onwaardig om een dier zo te willen doden
@:danny @:yvonne
mschol antwoordde toch?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:27 schreef TechnoCat het volgende:
Tot zover nog niemand hier die ooit zo'n apparaat heeft geprobeerd en kan zeggen dat het echt goed werkt?
Euhm:quote:Op zondag 7 mei 2023 18:18 schreef TechnoCat het volgende:
Het bereik is zeker wel van belang. 100 meter is prima, dan blaffen de honden ook niet als ze wat verder weg zijn.
quote:Automatic Bark Detection
Automatically detects and responds to dog barking up to 75 feet away.
Ik heb het geprobeerd in mijn vorige woning. De achterburen hadden 2 keffers, die ze elke dag de hele dag in de tuin lieten en die beesten keften non-stop. Ook al was er niks he, was het gewoon stil en rustig buiten dan nog waren die beesten in het niets aan het keffen. Extreem irritant.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:27 schreef TechnoCat het volgende:
Tot zover nog niemand hier die ooit zo'n apparaat heeft geprobeerd en kan zeggen dat het echt goed werkt?
Bij mij klaagden de buren wel degelijk toen mijn pup blafte als ik wegging hoor.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd in mijn vorige woning. De achterburen hadden 2 keffers, die ze elke dag de hele dag in de tuin lieten en die beesten keften non-stop. Ook al was er niks he, was het gewoon stil en rustig buiten dan nog waren die beesten in het niets aan het keffen. Extreem irritant.
Had de buurvrouw er 2 keer op aangesproken maar het mens had een IQ van een doperwt en zei alleen maar "ja ehh ik ken dr ook niks an doen, sorrie!"
Afijn toen op gegeven moment zo'n ding opgehangen in de tuin. Maar deed vrijwel niks. Keffers keften gewoon door.
De oplossing ligt eerder bij de eigenaar die ofwel gezag over de hond heeft ofwel de hond niet continu in de tuin laat. Helaas zijn veel hondeneigenaren pipo's die het vrij weinig boeit dat dat beest de godganse dag herrie maakt.
Ergens bizar dat dit gewoon "geaccepteerd" is en instanties er meestal niks aan doen.
Bedoel, als ik mijn speakers buiten zet en ELKE dag 40x per dag op willekeurige momenten en op vol vermogen tien seconden keiharde muziek af speel, moet je zien hoe snel de popo voor de deur staat. 🤷🏻♂️ zal ik dan ook zeggen: 'ja sorrie... ken ik niks aan doen'
Is het met twee honden ook niet zo dat de ene de andere aansteekt?quote:Op zondag 7 mei 2023 18:20 schreef mschol het volgende:
1 van de vele tools die met ultrasoon geluid werken..
bij onze honden had het 0 effect
Alleen als ze in elkaars gezicht blaffen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is het met twee honden ook niet zo dat de ene de andere aansteekt?
In principe wel, alleen het genoemde apparaat is automatisch. Het heeft een sensor dat blafgeluid identificeert en dan Ultrasone geluiden uitzend die honden in principe niet fijn zouden vinden, maar voor mensen onhoorbaar zijn (boven de 20khz).quote:Op woensdag 17 mei 2023 15:20 schreef Scootmobiel het volgende:
Weet niet of het in de OP bedoelde apparaat ook op ditzelfde principe werkt, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
geen idee, wij hadden er geen 2 tegelijkquote:Op donderdag 11 mei 2023 16:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is het met twee honden ook niet zo dat de ene de andere aansteekt?
Is onhoorbaar geluid wat wel luid is slecht voor je trommelvlies? Net zoals een bass tinnitus kan veroorzaken?quote:Op woensdag 17 mei 2023 15:20 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik heb jaren geleden eens een apparaatje gekocht waarmee je agressieve / opdringerige honden op een veilige afstand zou kunnen houden. Dat was bedoeld voor wandelaars, joggers, fietsers enz. en werkte op ultrasoon geluid (een voor mensen onhoorbaar 110 dB alarmsignaal, zolang je de knop ingedrukt hield), maar mijn ervaring was keer op keer dat het geen enkel effect had. Ik heb dat ding dan ook meteen weer teruggestuurd.
Weet niet of het in de OP bedoelde apparaat ook op ditzelfde principe werkt, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |