quote:in ieder geval geen bekende
Op dinsdag 11 februari 2003 19:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heeft nederland uberhaupt echte gothicacts?
quote:het is gothic metal, das iets totaal anders
Op dinsdag 11 februari 2003 20:06 schreef Flaw het volgende:
Laat in Nederland het wordt 'gothic' vallen en je hebt gegarandeerd een discussie. Ik ben zelf nogal weg van Within Temptation en After Forever, ik noem het altijd maar 'nep'-gothic, een ander woord voor hun muziek kan ik ook niet vinden maar het draait toch om de muziek uiteindelijk en niet om de naam. Échte gothic bands zou ik niet weten hier.
verder is het laatste album van WT geen gothic metal te noemen, meer een soort atmospheric/symphonic metal
quote:vrijdag 14 feb... after forever en autumn (en ik) in zoetermeer
Op dinsdag 11 februari 2003 13:59 schreef Cynic het volgende:
Autumn
quote:Hoe dan ook, ik vind ze erg goed. Enter, The Dance en Mother Earth zijn allemaal
Op dinsdag 11 februari 2003 20:10 schreef Wisp het volgende:[..]
het is gothic metal, das iets totaal anders
verder is het laatste album van WT geen gothic metal te noemen, meer een soort atmospheric/symphonic metal
Verder kan ik Keltgar aanraden, maar dat zijn onze zuiderburen
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 00:00 schreef Tristessa het volgende:[..]
quote:Nightwish Powermetal
Op dinsdag 11 februari 2003 15:57 schreef Wodan het volgende:[..]
Omdat dat Fins is.
En sowieso is het powermetal.
Ik weet ook niet precies wat Nightwish voor muziek maakt (het komt naar mijn idee wel in de buurt van gothic, maar goed) maar het is ZEKER geen powermetal (dan denk ik toch eerder aan Iced Earth ofzo)
quote:dat denk je dan toch echt verkeerd
Op woensdag 12 februari 2003 10:18 schreef BigBear het volgende:[..]
Nightwish Powermetal
![]()
Ik weet ook niet precies wat Nightwish voor muziek maakt (het komt naar mijn idee wel in de buurt van gothic, maar goed) maar het is ZEKER geen powermetal
(dan denk ik toch eerder aan Iced Earth ofzo)
als het dan toch in een hokje moet, dan is het toch echt powermetal
quote:Kun je me vertellen waar Iced Earth dan in thuis hoort? Want dat is dan (volgens jou) geen powermetal, want echt veel overeenkomsten tussen Nightwish en Iced Earth zie ik niet....
Op woensdag 12 februari 2003 10:28 schreef Downer het volgende:[..]
dat denk je dan toch echt verkeerd
als het dan toch in een hokje moet, dan is het toch echt powermetal
quote:Hokjes zijn altijd vaag. Iced Earth is eigenlijk klassieke riff-based metal, maar heeft ook progressive en power invloeden... Het is maar net in welk vakje je wil zitten denk ik
Op woensdag 12 februari 2003 10:30 schreef BigBear het volgende:[..]
Kun je me vertellen waar Iced Earth dan in thuis hoort?
quote:Tja, deze discussie is al 10.000x geweest op dit forum.
Op woensdag 12 februari 2003 10:18 schreef BigBear het volgende:[..]
Nightwish Powermetal
![]()
Ik weet ook niet precies wat Nightwish voor muziek maakt (het komt naar mijn idee wel in de buurt van gothic, maar goed) maar het is ZEKER geen powermetal
(dan denk ik toch eerder aan Iced Earth ofzo)
quote:Ja en? Tussen Iced Earth en Gravedigger wel? Of tussen Hammerfall en Blind Guardian? Toch is het allemaal Power Metal. Of iets PM is heeft te maken met hoe de nummers opgebouwd zijn. De stijl van de riffs en vaak ook het instrumentarium.
Op woensdag 12 februari 2003 10:30 schreef BigBear het volgende:[..]
Kun je me vertellen waar Iced Earth dan in thuis hoort? Want dat is dan (volgens jou) geen powermetal, want echt veel overeenkomsten tussen Nightwish en Iced Earth zie ik niet....
Heeft geen ene fuck met Nightwish te maken...
ik ben heel blij als marilyn "mtv" manson onder gothic word gezien
quote:?? Ik ken een gast die in die band speelt?! Geen idee dat ze al zo bekend zijn aan het worden
Op dinsdag 11 februari 2003 15:35 schreef Elegy het volgende:* Volksweerbaarheid
quote:de oude gothicrock had niks met dat rare hedendaagse gothicimago te maken. Eerder met de punkattitude. Qua kleding was het nogal verschillend. The Fields of the Nephilim traden als cowboys op geloof ik en toch klonk het als gothicrock zoals the Sisters en the Cure...
Op woensdag 12 februari 2003 13:41 schreef FokTijn het volgende:
dus, het is de muziek, of de visuele voorstelling? dat blijkt niet helemaal uit het stukje.ik ben heel blij als marilyn "mtv" manson onder gothic word gezien
Echte gothicmetalbands zoals Type O Negative en Paradise Lost hebben ook nog raakvlakken met de oude gothic... alles wat daarna kwam haast niet meer. Alleen theatre of tragedy (Aegis) zijn nog hoorbaar invloeden uit de oude scene te horen. Maar dat is mijn mening... andere zullen dit ontkennen.
quote:Manson (en Rammstein en laat ik maar een hele waslijst met prutbands besparen) zijn geen Gothic.
Op woensdag 12 februari 2003 13:41 schreef FokTijn het volgende:
dus, het is de muziek, of de visuele voorstelling? dat blijkt niet helemaal uit het stukje.ik ben heel blij als marilyn "mtv" manson onder gothic word gezien
Gothic komt uit wave en post punk.
De reden waarom gothic metal niet als gothic wordt gezien, is omdat het van metal komt, en niet van wave
/edit: Dank U
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 12-02-2003 14:14]
quote:dit bedoel je ?
Op woensdag 12 februari 2003 14:10 schreef Elegy het volgende:[..]
Gothic komt uit wave en post punk.
De reden waarom gothic metal niet als metal gothic? wordt gezien, is omdat het van metal komt, en niet van wave
quote:Koel! Wie is het?
Op woensdag 12 februari 2003 13:56 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
?? Ik ken een gast die in die band speelt?! Geen idee dat ze al zo bekend zijn aan het worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |