abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209038177
Hallo allemaal,

Bij mijn P​eugeot 207 CC uit 2009 1.6 HDI krijg ik de melding mechanisme wegklapbaar dak defect.
Als ik de schakelaar van het dak indruk hoor ik wel geklik, maar er gebeurt niets.
De ramen gaan niet open, koffer gaat niet openen en het dak gaat niet open. Wanneer ik de kofferbak probeer te openen is deze op slot. Als ik even wacht, auto op slot zet en weer open, gaat de kofferbak wel open.

Wanneer ik de schakelaar gebruik om de ramen allemaal tegelijk te openen en deze daarna terug met dezelfde schakelaar sluit, en vervolgens op de schakelaar van het dak druk ging het dak open en werkt alles normaal.
Als ik daarna het dak terug wil sluiten kreeg ik dezelfde fout mechanisme wegklapbaar dak defect. Opnieuw geprobeerd de schakelaar te gebruiken om de ramen allemaal tegelijk te openen en te sluiten om daarna vervolgens op de schakelaar van het dak te drukken om het dak te sluiten maar nog steeds dezelfde fout mechanisme wegklapbaar dak defect.
Als laatste poging om het dank terug toe te krijgen heb ik de motor uitgezet en gewacht tot ik een klik hoorde in de kofferbak zodat ik zeker wist dat het systeem was afgesloten. vervolgens heb ik motor terug gestart en de schakelaar van het dak ingedrukt en toen ging het dank terug normaal dicht. Niet meer opnieuw geprobeerd om dak te openen.

visueel heb ik de kabelboom bekeken of deze beschadigen heeft maar niks te zien.
Het olieniveau in het reservoir van de hydraulische pomp van de dakbediening staat tot aan het plus teken.
Alle tips of ideeën zijn welkom wat dit zou kunnen zijn.

​​​​​​​
pi_209038419
Ga ermee naar de garage?
Moet je waarschijnlijk toch naartoe, om de foutmelding te resetten, nadat je het defecte relais hebt vervangen.
Maar ik geef mijn bek ook maar een gooi :X
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 7 mei 2023 @ 13:29:26 #3
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_209043445
Er is blijkbaar een sensor die iets verkeerds detecteert. Omdat het probleem te omzeilen is, vermoed ik als eerst een schakelaar. Past wel een beetje bij Franse auto's.

Ik zou ook even gaan kijken of er ergens een Peugeot-forum bestaat. Grotere kans dat daar iemand rondhangt die er meer verstand van heeft. En anders inderdaad naar de garage om e.e.a. uit te lezen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_209047353
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er is blijkbaar een sensor die iets verkeerds detecteert. Omdat het probleem te omzeilen is, vermoed ik als eerst een schakelaar. Past wel een beetje bij Franse auto's.

Ik zou ook even gaan kijken of er ergens een Peugeot-forum bestaat. Grotere kans dat daar iemand rondhangt die er meer verstand van heeft. En anders inderdaad naar de garage om e.e.a. uit te lezen.
bedankt voor de info
  zondag 7 mei 2023 @ 22:12:08 #5
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_209052147
Op facebook zijn best een paar "CC"-groepen te vinden, daar zitten ook mensen met kennis.
Een goede garage is Bart Ebben in Malden, vanuit Venlo best te doen.
pi_209264770
Update : Voor dat ik naar de garage ben gegaan had ik het contactpunt die je hier onderaan ziet op de foto eens met contactspray ingespoten.
Gisteren naar garage geweest toegekomen bij de garage het dak proberen te open alles werkte normaal dit 5 keer gedaan geen foutmelding.
Tijdens het naar huis rijden op enkele meter van de garage nog eens geprobeerd alles werkte normaal. Het was mooie weer dak open gelaten tijdens het naar huis rijden.
Thuis gekomen het dank terug dicht gedaan opnieuw proberen te open alles werkte normaal.
Als laatste het beschermnet weg gedaan in de koffer als dit niet is uitgerold dan kan het dank niet worden geopend dit is normaal.
Daarna het beschermnet terug uitgerold en daarna het dak proberen te open maar kreeg terug dezelfde fout. Na een paar keer proberen het net inrollen en uitrollen heb ik dak toch dicht gekregen.

Mijn vraag is dit een sensor die te zien is op de foto hieronder ?



https://ibb.co/Fnsh7yz
pi_209414952
laatste update:

auto laten uitlezen de fout die wordt aangeven is dat dit onderdeel defect is .PSA96.800.795.80.OR
Vraag wat is de naam van dit onderdeel en waar kan ik dit online bestellen ?



  Vis een optie? dinsdag 6 juni 2023 @ 12:49:30 #8
70532 loveli
N
pi_209419411
Als ik op dat onderdeelnummer zoek, krijg ik een druksensor:
https://spareto.com/oe/9675379580


[ Bericht 5% gewijzigd door loveli op 06-06-2023 12:54:58 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 6 juni 2023 @ 12:50:37 #9
70532 loveli
N
pi_209419419
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 6 juni 2023 @ 12:51:46 #10
70532 loveli
N
  Vis een optie? dinsdag 6 juni 2023 @ 12:54:04 #11
70532 loveli
N
  Vis een optie? dinsdag 6 juni 2023 @ 21:57:21 #12
70532 loveli
N
pi_209425245
PoHi check, user die nooit terugkomt in z'n eigen topics om te melden of hij iets aan de tips heeft gehad.
crap in = crap out
pi_210685500
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 17:30 schreef tommy_077 het volgende:

(...)

Update na garagebezoek:
Ik heb mijn auto laten uitlezen in de garage daar gaf de computer aan dat het slotmechanisme defect is, dit onderdeel vergrendelt en ontgrendelt het dak.

Ik heb het onderdeel laten vervangen maar krijg nog steeds hetzelfde probleem. Soms gaat het dak 22 keer na elkaar perfect open/dicht maar dan bij de 23e keer is het hetzelfde probleem terug. Een andere keer is het na 6 keer openen en dicht doen van het dak. Garage zegt het dak werkt perfect. Het stuk is vervangen, we hebben het dak open en dicht gedaan.

Wat ik wel opmerk is wanneer ik op een stoeprand op of afrij is dat het dak een krakend geluid maakt alsof het dak gaat breken. Krakend geluid komt van de rechterkant passagier. Ik heb er een geluidsfragment van gemaakt link:
Ook wanneer ik tegen het dak duw hoor ik het gekraak, zie video:
https://youtube.com/shorts/q4uBQvFqY-0?feature=share

Nog iets dat ik opmerk is dat de ruimte tussen de rubber van het dak en de rubber van het koetswerk waar het dak open gaat aan de linkerkant groter is dan aan de rechterkant, zie foto’s.
Grotere ruimte tussen de rubber van het dak en de rubber van het koetswerk, waar het dak open gaat linkerkant bestuurder zie foto hieronder.

kleinere ruimte tussen de rubber van het dak en de rubber van het koetswerk , waar het dak open gaat rechterkant passagier zie foto hieronder.


Zou de foutmelding hierdoor kunnen worden veroorzaakt ?
Alle tips of ideeën zijn welkom.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2023 18:05:52 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')