je jeugd heeft jou niet beschadigd, tijdens je jeugd zijn er waarschijnlijk mensen/situaties geweest die je beschadigd hebbenquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:36 schreef Purrito het volgende:
Verdrietig omdat mijn jeugd mij zo beschadigd heeft
Zal ik later doen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:38 schreef jigggy het volgende:
Heftig, ik hoop dat het oké met je gaat en lastig dat je daar zo mee struggled
Voel je vrij om me te dmmen om erover te praten
Klopt en ik heb nooit excuses of uberhaupt acceptatie ontvangen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
je jeugd heeft jou niet beschadigd, tijdens je jeugd zijn er waarschijnlijk mensen/situaties geweest die je beschadigd hebben
Gesprek met BA is pas in juni. Daarom dachten ze vast dat ze mij zo konden naaien. Ik ben er echt verdrietig om. Ik zal het zeker bespreken met hem.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:58 schreef Muisje22 het volgende:
Geef dat depressieve gevoel de ruimte. Niet voor weg lopen, de tijd voor nemen. Het is meer dan begrijpelijk.
Je pas zorgen gaan maken wanneer het nut heeft, dus pas ná het gesprek met de bedrijfsarts. Klinkt stom, maar je hebt er niks aan om het nu alvast te doen en kost je alleen maar meer energie. Ook bespreken met deze arts dat je het gevoel hebt dat je werk er onderuit probeert te komen.
Maak een lijstje met wat wél lukt en waar je wel blij/dankbaar mee bent (je relatie, kleine dingen die je doet en die jou blij maken etc.
Klinkt allemaal heel cliche maar het helpt wel. Kan zijn dat je er nu in deze fase nog niet aan toe bent, en dan moet je dat ook vooral niet doen, maar wel rust nemen en vooral dit gevoel de ruimte geven.
die mensen kunnen niet weten wat er aan de hand is, je hebt 'n probleem met je verleden dat je moet leren verwerken. ik denk dat je contact moet leggen met GGZ en proberen of medicatie je kan helpen. er zijn allerlei soorten antipsychotica, 't is vaak wel 'n zoektocht naar de medicatie die goed bij je past. ik wens je veel sterkte en succesquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:56 schreef Purrito het volgende:
En nu viel ik flauw op het werk voor de ogen van iedereen en dan hebben ze het gore lef om te vragen of ik me beter uit dienst wil melden.
Mogen ze niet doen. Heb jij niks mee te maken. Totdat je het gesprek met de BA hebt, ben je gewoon ziek. Punt. En je doet niet meer dan je kan. Jij bent je werkgever niks verplicht, jij bent nu ziek.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:01 schreef Purrito het volgende:
[..]
Gesprek met BA is pas in juni. Daarom dachten ze vast dat ze mij zo konden naaien. Ik ben er echt verdrietig om. Ik zal het zeker bespreken met hem.
Mijn eigen therapeut zie ik woensdag pas.
Ik weet ook niet of ik echt moeite moet maken van die andere baan waar ik zou kunnen thuiswerken. Ik heb nog steeds angsten en trauma, maar wel therapie en zou dan meer rust hebben. Ik zie het morgen wel. Voel me vooral heel moe.
De toekomst voelt heel donker.
Ik heb geen psychose en slik medicatie tegen angst en depressie. Ook elke week therapie. Dat wisten ze, dat had ik verteld omdat ik eerlijk wilde zijn. En nu naaien ze me.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
die mensen kunnen niet weten wat er aan de hand is, je hebt 'n probleem met je verleden dat je moet leren verwerken. ik denk dat je contact moet leggen met GGZ en proberen of medicatie je kan helpen. er zijn allerlei soorten antipsychotica, 't is vaak wel 'n zoektocht naar de medicatie die goed bij je past. ik wens je veel sterkte en succes
Ja, ik heb ook echt stellig geweigerd. En toen vroegen ze of ik nog wel wat uurtjes wilde werken. Nou, heb geen zin meer om me in te zetten als ze me zo uitkotsen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:07 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Mogen ze niet doen. Heb jij niks mee te maken. Totdat je het gesprek met de BA hebt, ben je gewoon ziek. Punt. En je doet niet meer dan je kan. Jij bent je werkgever niks verplicht, jij bent nu ziek.
Dat hoef je nu nog niet te beslissen, toch? Je kan ook de afspraak met jezelf maken dat als je je wat beter voelt mentaal, dat je er dan pas een beslissing over neemt.
Snap ik. Maar besef je ook dat je brein dit nu doet. Dat depressieve gevoel is een gevoel, maar niet de unanieme waarheid of een toekomstvoorspelling. Je weet niet hoe het zal gaan. Blijf er open in staan.
Je werk zal daar altijd om blijven vragen. Je moet niet vergeten dat je (hoe hard gezegd ook) maar voor 1 ding telt voor hen. En dat is logisch ook. Zij kunnen jou niks maken als jij toch op je strepen gaat staan en zegt: ziek is ziek. Zij zijn verplicht als werkgever om dan met jou mee te denken, en om een constructieve oplossing te bieden.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:10 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook echt stellig geweigerd. En toen vroegen ze of ik nog wel wat uurtjes wilde werken. Nou, heb geen zin meer om me in te zetten als ze me zo uitkotsen.
als je flauw valt op je werk dan is 't begrijpelijk dat ze je 'ziek' verklaren. tijd om aan jezelf te werken en alles op 'n rijtje zetten, op krachten komen. medicatie is vaak symptoombestrijding. ik heb toevallig ook veel problematiek gehad, ik kreeg oxazepam voorgeschreven, ik heb dat 7 jaar geslikt terwijl je 't eigenlijk max. 3 maanden mag gebruiken. onlangs ben ik overgestapt op andere medicatie, 'n sederend antipsychoticum, 't werkt veel beter dan de oxazepam, ik heb weer rust gevonden in mijn dagelijks leven. in de GGZ heb je allerlei soorten medicatie en mijn ervaring is dat 't echt 'n zoektocht is naar de juiste medicatie die past bij je probleem.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:08 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik heb geen psychose en slik medicatie tegen angst en depressie. Ook elke week therapie. Dat wisten ze, dat had ik verteld omdat ik eerlijk wilde zijn. En nu naaien ze me.
Ik slik als jaren Lorazepam, dat je het maar 3 maanden mag hoor ik voor het eerst. Ik heb al meerdere soorten antidepressiva geprobeerd, ook meerdere medicijnen tegen angst, het helpt niet. Ik heb nog steeds paniek, angst en flashbacks. Ik voel me nog steeds down en machteloos.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als je flauw valt op je werk dan is 't begrijpelijk dat ze je 'ziek' verklaren. tijd om aan jezelf te werken en alles op 'n rijtje zetten, op krachten komen. medicatie is vaak symptoombestrijding. ik heb toevallig ook veel problematiek gehad, ik kreeg oxazepam voorgeschreven, ik heb dat 7 jaar geslikt terwijl je 't eigenlijk max. 3 maanden mag gebruiken. onlangs ben ik overgestapt op andere medicatie, 'n sederend antipsychoticum, 't werkt veel beter dan de oxazepam, ik heb weer rust gevonden in mijn dagelijks leven. in de GGZ heb je allerlei soorten medicatie en mijn ervaring is dat 't echt 'n zoektocht is naar de juiste medicatie die past bij je probleem.
Werk verklaarde me niet ziek. Ik melde me ziek omdat mijn hartslag all over the place was em het niet meer trok. Ik heb niks gehoord van ze. Geen hoe gaat het, hoe is het met therapie, geen kaartje. Niks. Ik denk dat ze denken dat ik het fake omdat ik binnen 4 maanden ziek werd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als je flauw valt op je werk dan is 't begrijpelijk dat ze je 'ziek' verklaren. tijd om aan jezelf te werken en alles op 'n rijtje zetten, op krachten komen. medicatie is vaak symptoombestrijding. ik heb toevallig ook veel problematiek gehad, ik kreeg oxazepam voorgeschreven, ik heb dat 7 jaar geslikt terwijl je 't eigenlijk max. 3 maanden mag gebruiken. onlangs ben ik overgestapt op andere medicatie, 'n sederend antipsychoticum, 't werkt veel beter dan de oxazepam, ik heb weer rust gevonden in mijn dagelijks leven. in de GGZ heb je allerlei soorten medicatie en mijn ervaring is dat 't echt 'n zoektocht is naar de juiste medicatie die past bij je probleem.
lorazepam is 'n benzodiazepine, dat is verslavend. onlangs was er 'n topic over oxazepam, er was 'n user die zei: je kan beter verslaafd zijn aan heroine dan benzodiazepine. benzo's schijnen best gevaarlijk te zijn voor je gemoedstoestand, ze zijn stiekem verslavend.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:21 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik slik als jaren Lorazepam, dat je het maar 3 maanden mag hoor ik voor het eerst. Ik heb al meerdere soorten antidepressiva geprobeerd, ook meerdere medicijnen tegen angst, het helpt niet. Ik heb nog steeds paniek, angst en flashbacks. Ik voel me nog steeds down en machteloos.
je hebt je ziek gemeld dus laten ze je met rust, nu heb je de tijd om aan jezelf te werken, alles op 'n rijtje zetten, zoeken naar de meest geschikte medicatie voor jouw probleem, het kan lang duren voordat je weer helemaal op de rails zit imo. 't is imo belangrijk dat je nu aan jezelf denkt en hoe beter te worden en niet denken aan wat anderen van jou vinden. denken aan wat anderen van jou vinden dat is 'n probleem op zich, daar moet je vanaf.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:23 schreef Purrito het volgende:
[..]
Werk verklaarde me niet ziek. Ik melde me ziek omdat mijn hartslag all over the place was em het niet meer trok. Ik heb niks gehoord van ze. Geen hoe gaat het, hoe is het met therapie, geen kaartje. Niks. Ik denk dat ze denken dat ik het fake omdat ik binnen 4 maanden ziek werd.
Nou ik vind het toch pijnlijk dat het eerste contact dat er is na 2 weken ziek is om er een vaststellingsovereenkomst uit te wurmen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
je hebt je ziek gemeld dus laten ze je met rust, nu heb je de tijd om aan jezelf te werken, alles op 'n rijtje zetten, zoeken naar de meest geschikte medicatie voor jouw probleem, het kan lang duren voordat je weer helemaal op de rails zit imo. 't is imo belangrijk dat je nu aan jezelf denkt en hoe beter te worden en niet denken aan wat anderen van jou vinden. denken aan wat anderen van jou vinden dat is 'n probleem op zich, daar moet je vanaf.
Wat, antipsychotica? Wat is dat nou weer voor iets voor TS dan...quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
die mensen kunnen niet weten wat er aan de hand is, je hebt 'n probleem met je verleden dat je moet leren verwerken. ik denk dat je contact moet leggen met GGZ en proberen of medicatie je kan helpen. er zijn allerlei soorten antipsychotica, 't is vaak wel 'n zoektocht naar de medicatie die goed bij je past. ik wens je veel sterkte en succes
Ben je van dosering veranderd? Want dan zouden die angsten en paniek ook heel goed daardoor kunnen komen. Of nou ja, verergeren als het ware. Zoiets afbouwen kan echt maanden/jaren duren en een milligram kan echt al heel veel effect hebben.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:34 schreef Purrito het volgende:
Ik was bezig met afbouwen van de lorazepam en toen ging het weer slechter, nu neem ik ze als slaappillen.
Ja, toen werd het inderdaad erger dan het al was,maar zelfs daarvoor had ik al hyperventilatie en misselijkheid. Dat flauwvallen kwam toen pas.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben je van dosering veranderd? Want dan zouden die angsten en paniek ook heel goed daardoor kunnen komen. Of nou ja, verergeren als het ware. Zoiets afbouwen kan echt maanden/jaren duren en een milligram kan echt al heel veel effect hebben.
nu krijg ik 't idee dat je eigenlijk een medicatieprobleem hebtquote:Op donderdag 4 mei 2023 20:56 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja, toen werd het inderdaad erger dan het al was,maar zelfs daarvoor had ik al hyperventilatie en misselijkheid. Dat flauwvallen kwam toen pas.
Beiden. Medicatie die niet werkt en te lang niet geziene cPTSSquote:Op donderdag 4 mei 2023 22:36 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nu krijg ik 't idee dat je eigenlijk een medicatieprobleem hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |