abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208988284
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:08 schreef KingRoland het volgende:
En weer miljoenen minder. Blijft me verbazen hoe er zo makkelijk miljoenen euros worden weggeven en later hoor je dat er een tekort is. Ja goh

Als je dit geld had gevraagd voor zorg of onderwijs had je meteen een nee gekregen
Even over het onderwijs gesproken. Er zijn steeds minder Nederlandse leerlingen, terwijl er steeds meer geld er naar toe moet. Doordat Den Haag dit geld verstrekt heeft, zonder daar een bestedingsbudget aan te koppelen, bijvoorbeeld salarissen voor leraren, is het geld grotendeels gebruikt aan managementslagen en aan veel te bizarre futuristische nieuwbouwprojecten.
pi_208988343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:07 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Even over het onderwijs gesproken. Er zijn steeds minder Nederlandse leerlingen, terwijl er steeds meer geld er naar toe moet. Doordat Den Haag dit geld verstrekt heeft, zonder daar een bestedingsbudget aan te koppelen, bijvoorbeeld salarissen voor leraren, is het geld grotendeels gebruikt aan managementslagen en aan veel te bizarre futuristische nieuwbouwprojecten.
Dit gaat over miljoenen die fouten van destijds moeten dekken. Het wordt een druk lijstje met kabinetsfouten, die voortkomen uit het feit dat ieder kabinet opnieuw het wiel uitvindt. Het boerenprobleem is daar een schrijnend voorbeeld van. Eerst boeren aanmoedigen dat ze hun bedrijf uit moeten breiden en dan hun de rekening presenteren bij het ammoniakprobleem. Maatregelen om de ammoniakuitstoot terug te dringen, helemaal goed, maar je kunt er niet omheen als kabinet dat je zelf onderdeel bent van het probleem.
pi_208988701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:59 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het gaat er ook om dat de AOW-wet discrimenerend was.
Onzin.

in 2021 is door de Raad van State al vastgesteld dat dat niet zo was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208988851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:50 schreef Montagui het volgende:

[..]
Onzin.

in 2021 is door de Raad van State al vastgesteld dat dat niet zo was.
Ja, die heb ik ook gelezen.
pi_208988861
Ik ga nu voor mijn eigen Antilliaanse AOW-gat.
pi_208988867
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
Anderhalf jaar geleden vond de Raad van State (in een uitgebreide overweging) niet terecht dat hun AOW gecorrigeerd zou moeten worden. Daar wordt nu ook niet aan getornd, maar onder druk van de 4 grote gemeenten gaat men dus nu 'eenmalig compenseren'.

De reden volgens deze gemeentes is dat deze mensen onder het sociaal minimum zouden leven. En DAT is helemaal niet nodig! Mensen met een gekorte AOW kunnen, of worden al, gecompenseerd via de AIO-aanvulling op hun AOW-pensioen tot aan dat sociaal minimum. Dus niemand van deze ouderen zou op dit moment onder het sociaal minimum hoeven te leven.

https://nieuws.nl/algemee(...)-aow-gat-surinamers/
Dan is het toch handiger om die bureaucratische slag er tussenuit te halen en het AOW-gat te dichten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208989577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dan is het toch handiger om die bureaucratische slag er tussenuit te halen en het AOW-gat te dichten?
Misschien, maar dan creëer je (NU) een nog groter bureaucratisch monster omdat je dan voor al die 30000 Surinamers met terugwerkende kracht dat gat moet dichten. En de ene mist misschien maar een paar procenten en de ander misschien de helft.

Laat staan dat je dan bij al die Surinamers die wél gebruik hebben gemaakt van die AIO-aanvulling op hun AOW-pensioen omdat 'gat' te dichten dan die AIO-aanvulling weer moet terugvorderen.

Dan is een eenmalige tegemoetkoming een stuk simpeler.

Daarbij zullen er niet veel meer bijkomen gezien we naar de 67-jarige pensioenleeftijd gaan, dan zit je 17 jaar terugtellend vanaf 1975 al op 1958. En mensen van 1956 ontvangen nu al AOW.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208989713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:51 schreef Montagui het volgende:

[..]
Misschien, maar dan creëer je (NU) een nog groter bureaucratisch monster omdat je dan voor al die 30000 Surinamers met terugwerkende kracht dat gat moet dichten. En de ene mist misschien maar een paar procenten en de ander misschien de helft.

Laat staan dat je dan bij al die Surinamers die wél gebruik hebben gemaakt van die AIO-aanvulling op hun AOW-pensioen omdat 'gat' te dichten dan die AIO-aanvulling weer moet terugvorderen.

Dan is een eenmalige tegemoetkoming een stuk simpeler.

Daarbij zullen er niet veel meer bijkomen gezien we naar de 67-jarige pensioenleeftijd gaan, dan zit je 17 jaar terugtellend vanaf 1975 al op 1958. En mensen van 1956 ontvangen nu al AOW.
Ik vind het heel verdedigbaar dat wanneer het uit ene dan wel het andere potje zou moeten komen je het op de minst bureaucratische manier doet, met de mindste overhead en dus voor de laagste kosten. En dan mag het best een beetje grof. Dat niet iedereen die recht heeft op een potje daar ook aanspraak op maakt en je dus uitgaven bespaart doordat mensen geld tekort komen vind ik dan weer geen legitiem argument.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208990277
Niet lullig over doen, tijd van voor 1975 in Suriname gewoon mee tellen.
Ten eerste gaat het niet om grote getallen en het zijn uiteindelijk toch voormalige "landgenoten" **)

Boven kun je over het algemeen de (ex) surinamers er prima bij hebben. Waren alle allochtonen maar zo, dan was het een stuk aangenamer hier.

**) staatsrechtelijk gezever achterweg laten aub. Iedereen snapt wel wat ik bedoel.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 15:58:13 #35
236264 crew  capricia
pi_208990411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:49 schreef quo_ het volgende:
Ten eerste gaat het niet om grote getallen en het zijn uiteindelijk toch voormalige "landgenoten" **)

Boven kun je over het algemeen de (ex) surinamers er prima bij hebben. Waren alle allochtonen maar zo, dan was het een stuk aangenamer hier.

**) staatsrechtelijk gezever achterweg laten aub. Iedereen snapt wel wat ik bedoel.
Hmmm..als je de jaren voor 1975 mee gaat tellen, creëer je dan geen rechtsongelijkheid met de Surinamers die in Suriname gebleven zijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:07:31 #36
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_208990562
quote:

Surinamers zijn inderdaad prima in de omgang
pi_208990619
quote:

Er zijn anders nog veel surinamers in leven die geboren zijn voor 1975.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 16:12:24 #38
236264 crew  capricia
pi_208990631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:14:01 #39
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208990653
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Hmmm..als je de jaren voor 1975 mee gaat tellen, creëer je dan geen rechtsongelijkheid met de Surinamers die in Suriname gebleven zijn?
Maar dat zijn geen Nederlanders.

Een groot deel van de Surinamers wilde helemaal geen onafhankelijkheid. En een aanzienlijk deel daarvan is mede daarom ook naar Nederland vertrokken toen het land onafhankelijk werd. Surinamers dienden ook te kiezen tussen de Nederlandse of de Surinaamse nationaliteit. Veel van de Surinamers die voor of rondom de onafhankelijkheid naar Nederland zijn gegaan, die hebben dus altijd een Nederlands paspoort en de Nederlandse nationaliteit gehad.

https://www.amsterdam.nl/(...)ndse%20nationaliteit.

Surinamers die in Suriname zijn gebleven en voor de Surinaamse nationaliteit hebben gekozen, dat zijn geen Nederlanders meer, maar Surinamers. Dat is dus geen vergelijkbare situatie.

[ Bericht 11% gewijzigd door KreKkeR op 03-05-2023 16:24:40 ]
Krekker is de bom!
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:23:52 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208990770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
AOW-opbouw start 50 jaar voordat de AOW-uitkering ingaat.

- Het is volgens mij dus alleen relevant voor de Nederlanders van Surinaamse afkomst die in 1975 rond de 16-jaar oud waren en al die tijd in Suriname gewoond hadden, daarna kozen voor de Nederlandse nationaliteit en verhuisden naar Nederland.

- De Nederlandse Surinamers die voor 1975 al in Nederland woonden bouwden toch wel gewoon AOW op? Of begrijp ik het verkeerd?

- En degenen die nog geen 16 waren en rondom 1975 verhuisden naar Nederland, die hebben daarna dus gewoon volle AOW kunnen opbouwen toch?
Krekker is de bom!
pi_208992786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
AOW-opbouw start 50 jaar voordat de AOW-uitkering ingaat.

- Het is volgens mij dus alleen relevant voor de Nederlanders van Surinaamse afkomst die in 1975 rond de 16-jaar oud waren en al die tijd in Suriname gewoond hadden, daarna kozen voor de Nederlandse nationaliteit en verhuisden naar Nederland.

- De Nederlandse Surinamers die voor 1975 al in Nederland woonden bouwden toch wel gewoon AOW op? Of begrijp ik het verkeerd?

- En degenen die nog geen 16 waren en rondom 1975 verhuisden naar Nederland, die hebben daarna dus gewoon volle AOW kunnen opbouwen toch?
Je ziet het juist. Wonen in Nederland is voldoende om AOW recht op te bouwen.
pi_208992838
quote:

Het blijft een non probleem in het grootste deel van de gevallen en het is lastig om de uitvoering te beperken tot een groep. Elke immigrant kan hier tegenaan lopen en dat oplossen is geen kleine kwestie meer en kan de AOW voor iedereen onbetaalbaar maken. Het is nu al niet zo heel erg solide opgezet.
pi_208992971
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het blijft een non probleem in het grootste deel van de gevallen en het is lastig om de uitvoering te beperken tot een groep. Elke immigrant kan hier tegenaan lopen en dat oplossen is geen kleine kwestie meer en kan de AOW voor iedereen onbetaalbaar maken. Het is nu al niet zo heel erg solide opgezet.
Dat klopt maar een Surinamer valt niet in de categorie "elke immigrant". Ik zie ze als voormalige landgenoten die daarom naast de jaren die ze in Nederland gewoond hebben ook recht hebben op een aantal aow opbouwjaren van (1975-geboortejaar+25). Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om dat uit te voeren.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:29:32 #44
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_209002034

Foutje, is Nigeriaan, geen Surinamer
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 15:37:19 #45
236264 crew  capricia
pi_209002107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat klopt maar een Surinamer valt niet in de categorie "elke immigrant". Ik zie ze als voormalige landgenoten die daarom naast de jaren die ze in Nederland gewoond hebben ook recht hebben op een aantal aow opbouwjaren van (1975-geboortejaar+25). Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om dat uit te voeren.
Maar dan zie je alle Surinamers in Suriname van voor 1975 als voormalige landgenoten. En zal iedere uitspraak ook voor hun moeten gelden.
(Of bedoel je dat niet?)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209002238
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dan zie je alle Surinamers in Suriname van voor 1975 als voormalige landgenoten. En zal iedere uitspraak ook voor hun moeten gelden.
(Of bedoel je dat niet?)

Ja dat klopt.
En in geval van AOW opbouw betekent dit dus een stukje AOW opbouw voor iedere surinamer van voor 1950
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:59:44 #47
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_209002248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:59 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het gaat er ook om dat de AOW-wet discrimenerend was.
Niet discremevrouwend?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_209010079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]
Niet discremevrouwend?
Oei, ernstige tikfout. Sorry. ;(
  vrijdag 5 mei 2023 @ 00:47:20 #49
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209010287
Beter een Surinamer in de aow, dan een Surinamer in je gat.
pi_209010996
Aow tekort en de mogelijkheden om bij te lappen zijn algemeen bekend.

Het schandaal is dat men hier besloten heeft om toch weer te compenseren. En dan gaan ze ook nog zeiken over dat ze niet genoeg geld hebben gekregen waar ze geen recht op hadden. En het wordt blijkens het artikel meteen omgezet in een leuke vakantie. Dus de nood was kennelijk allesbehalve hoog.

Het is gewoon schandalig hoe gemakkelijk er wordt gesmeten met algemene middelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')