abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208976969
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 00:20 schreef aarontje112 het volgende:
Na alle eerste repetities van de eerste halve finale vallen me toch een aantal dingen op.

Servië, Kroatië, Moldavië, Tsjechië en Finland zijn een groep landen die allemaal vrij eclectisch/statement zijn en dus uit dezelfde vijver zullen vissen. Lijkt me dan ook niet dat ze allemaal doorgaan. Finland en Moldavië zitten natuurlijk gebakken. Maar voor de rest lijkt het me nog geen uitgemaakte zaak. Tsjechië kan zomaar eens de fanfavoriet zijn die flopt. Het ligt niet per se prettig in het gehoor en landen als Polen, Oekraïne en Slovenië zitten allemaal in de tweede, dus veel burensteun zullen ze niet hebben. Zelfde geldt voor Kroatië, waarvan het nog lastiger is om in te schatten of ze iets van hype kunnen creëren. Servië zou ook zomaar te avant-gardistisch a la Conan Osiris kunnen zijn. Toch zit de act goed in elkaar, vallen ze op in de running order en zullen ze iets meer diaspora voting hebben.

Noorwegen, Israël en Zweden zijn ook redelijk vergelijkbaar, maar visueel zo sterk en commercieel dat ze zich natuurlijk moeiteloos zullen plaatsen.

De rest is eigenlijk een beetje een allegaartje van radiofriendly muziek en Portugal. Ierland en Azerbeidzjan acht ik kansloos. Letland mist Estland en Litouwen en is qua muziek te niche om een grote groep stemmers te kunnen aanspreken. Malta is lollig maar vrij inwisselbaar om te kunnen onthouden zo aan het begin (Citi Zeni-scenario) Ook bij Zwitserland vraag ik mij af wie er in hemelsnaam op gaat stemmen. Muziek, tekst en artiest lijken toch een beetje een mismatch te zijn, dus acht de kans groot dat ze de finale missen. Qua televoting een beetje hetzelfde effect als Azerbeidzjan en Zwitserland vorig jaar. Portugal lijkt mij wel onderscheidend en kwalitatief genoeg om zich te kunnen plaatsen.

Blijft over Nederland. Nu alles toch bij elkaar lijkt te komen acht ik ze zeker kansrijk. Eigenlijk de enige echte ballad deze semi, het is kwaliteit en met de act lijken ze echt een moment te kunnen creëren. Zou eigenlijk niet weten (of ze moeten weer vals gaan) waarom ze de finale niet halen.
Een prima analyse zo, al zijn sommige dingen denk ik iets te scherp gesteld. Het zou me sowieso niet verbazen als Zweden en Finland samen meer dan 2/3 van alle televotes gaan krijgen, dus daarachter ligt het veld wel meer open dan de bookmakers suggereren. Maar hoe het publiek daarachter stemt is waarschijnlijk per saldo nog wel redelijk vergelijkbaar met een jury. En hoewel diaspora en burenstemmen zwaar meewegen, telt toch bovenal de kwaliteit van het liedje. Zoiets als Tsjechië, zeer laat in de show, heeft een dusdanig goede inzending dat het op basis daarvan altijd wel over de drempel van 50 punten gaat geraken om naar de finale te gaan. Ook als het daarin per ongeluk eens 17e bij het publiek zou worden. Dat geldt eigenlijk ook voor Servië, dat de diaspora heeft.

Zoiets als Zwitserland is absolute flutmuziek, maar dat komt straks na een lang rijtje vrij bijzondere, maar niet noodzakelijkerwijs kwalitatieve inzendingen, met Ierland en Kroatië ervoor als climax, als "gewoon een normaal liedje", waar we in West-Europa zonder twijfel heel tevreden mee gaan zijn. Ook daarvoor geldt dat het de kwalificatiegrens wel moet kunnen bereiken.

Degene die mij het meest tegenviel bij de eerste foto's en beelden was Kroatië. Dat is best een lollig liedje, en het springt er als zodanig uit. Maar het komt toch wel erg amateuristisch over. Ik krijg er zo'n Instagram vs. Reality gevoel van.

Wat de markt denkt dat het is (Dancing Lasha Tumbai):


Wat het eigenlijk is (Leto Svet):


Dus daarvan zou het me niet verbazen als het niet landt bij het publiek. Al blijven dit soort inzendingen in zo'n klein deelnemersveld gevoelig voor van die random 8/10/12-scores uit landen als Tsjechië of Moldavië ofzo, en dan kom je er alsnog.

Voor Nederland is het wat mij betreft afwachten op de definitieve beelden. De foto's en beelden vanuit de zaal maakten een prima en professionele indruk. Maar het liedje verandert daarmee niet, en het is de vraag of ons optreden drie minuten zodanig gaat boeien dat het de kijker voldoende inspireert om op ons te stemmen. Dat lijkt me zeker niet onmogelijk, maar met een stuk of 8 kwalificatieplekken toch wel redelijk zeker vergeven, blijft het naar mijn mening een heel lastig verhaal.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208976980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 09:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag :)
Matig dagje vandaag eigenlijk. Het zou zomaar kunnen dat hiervan niets de uiteindelijke Top 10 gaat halen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:05:26 #53
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208977087
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:36 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Ik ben ook benieuwd naar Oostenrijk, ik verwacht een beetje de kantoorsetting zoals in de clip of in elk geval iets verhalends
Ja alleen zou ik de outfits daar weer wat minder bij vinden passen?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208977285
quote:
02 May 2023 at 11:21 CEST

Get ready for for 🇪🇪 ESTONIA!
We’re kicking off Tuesday with a HUGE ballad from Estonia’s Alika, singing Bridges. She co-wrote this song with legendary Dutch songwriter Wouter Hardy, who also co-wrote 2019’s winner Arcade with Duncan Lawrence. You can find out more about Alika on the link below.

FUN FACT: The song that always gets Alika on the dancefloor is Pump Up The Jam by Technotronic. It’s a 1989 dance classic, and very much our liveblog jam.

pi_208977336
Hoop dat Estland die zelfspelende Efteling piano heeft thuisgelaten, maar dacht ergens gelezen te hebben dat ie mee is ;(. Hopelijk is de kleding dit keer niet zo ouwbollig
pi_208977357
Wederom Lawrence |:(
pi_208977392
Ze zijn er vanmorgen snel bij :o

quote:
02 May 2023 at 11:38 CEST

🇪🇪 Estonia takes to the stage…
It's time to welcome our first on-stage grand piano of the competition 🎹 - the same haunted one we first encountered at Eesti Laul, and we're delighted it can still play itself even after the long journey to Liverpool.

Alika has such a powerful voice, and the vocal range of this song makes it hugely challenging to sing - we know this from the many failed attempts we've made in the car/shower over the past couple of months. It's also a great example of the lighting and graphics capability of the Liverpool stage - there isn't a square inch of the floor and LED backdrop that isn't used here to dramatic effect. An uplifting start to the day.

Alika's stage outfit is a beautiful blue dress with a long train, you can see some of the detail on the picture below.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:43:05 #59
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208977430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Matig dagje vandaag eigenlijk. Het zou zomaar kunnen dat hiervan niets de uiteindelijke Top 10 gaat halen.
Oostenrijk?
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter dinsdag 2 mei 2023 @ 11:43:41 #60
87554 Cee
Welluk?
pi_208977437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:37 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Wederom Lawrence |:(
Dit is echt idioot. Gewoon constant de naam verkeerd spellen. Als officieel Eurovisie kanaal zijnde.
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:44:56 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ze zijn er vanmorgen snel bij :o
[..]
[ afbeelding ]
Wel mooi die outfit, jammer dat ze haar haar geverfd heeft, ik vond dat lichtere haar wel beter staan :@
Ze lijkt een beetje bleek zo
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:47:12 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977469
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:43 schreef Cee het volgende:

[..]
Dit is echt idioot. Gewoon constant de naam verkeerd spellen. Als officieel Eurovisie kanaal zijnde.
Zou het de crystall ball zijn die ook dit soort berichten maakt?
pi_208977487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:43 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Oostenrijk?
En Australie en Slovenie maken ook zeker kans imo op top 10 *O*
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:53:25 #64
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208977518
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:49 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
En Australie en Slovenie maken ook zeker kans imo op top 10 *O*
Australië wat mij betreft zeker, maar heb geen idee hoe populair dat gaat zijn. Sowieso heb ik het idee dat mijn favorieten dit jaar niet echt heel populair zijn, want ik heb ook Estland in mijn top 5 en die vind ik echt heel erg achterblijven in alle lijstje en zo.
Koel en donker bewaren
pi_208977533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:53 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Australië wat mij betreft zeker, maar heb geen idee hoe populair dat gaat zijn. Sowieso heb ik het idee dat mijn favorieten dit jaar niet echt heel populair zijn, want ik heb ook Estland in mijn top 5 en die vind ik echt heel erg achterblijven in alle lijstje en zo.
Ik denk dat voor Estland de vraag wordt of ze de finale haalt. Als ze die haalt dan zie ik daar zeker een potentiele jury top 3, maar ik ben bang dat ze de finale niet gaat halen met alleen televote (zeker ook gezien de startpositie).
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:56:36 #66
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208977546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:55 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Ik denk dat voor Estland de vraag wordt of ze de finale haalt. Als ze die haalt dan zie ik daar zeker een potentiele jury top 3, maar ik ben bang dat ze de finale niet gaat halen met alleen televote (zeker ook gezien de startpositie).
Dat zou ik toch wel zwaar onterecht vinden, zeker in die semi :N
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:58:34 #67
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977569


Dit is wat de bookies nu denken van semi 2
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:58:47 #68
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208977570
Doe Estland maar in plaats van Litouwen.
Koel en donker bewaren
pi_208977571
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:56 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Dat zou ik toch wel zwaar onterecht vinden, zeker in die semi :N
Same, maar ik ben er bang voor..
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:59:48 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977579
Ik zie trouwens Georgie ook wel eens niet doorgaan, het is wel een beetje wacky misschien voor de gemiddelde kijker. :@
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:00:01 #71
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208977581
Van Griekenland of Cyprus kan er ook wel 1 door in plaats van allebei.
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 12:02:27 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977606
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:00 schreef Guanabana het volgende:
Van Griekenland of Cyprus kan er ook wel 1 door in plaats van allebei.
De Cypriotische meneer is nu al het woord Greece aan het oefenen voor de finale. :{w :')
pi_208977610
Van mij hoeven Griekenland en Cyprus allebei niet door, zou IJsland ook leuk vinden!
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:04:13 #74
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208977620
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:03 schreef Thrts het volgende:
Van mij hoeven Griekenland en Cyprus allebei niet door, zou IJsland ook leuk vinden!
Same.

Nou, ik weet niet, ik denk dat ik veel ziedend ga worden bij beide 'enveloppenmomenten'. :+
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 12:09:41 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977672
Next up today, it’s 🇮🇸 ICELAND!

We’re cranking up the tempo now, with the musical equivalent of two Berocca tablets in a glass of water – Iceland’s Diljá singing her empowerment bop Power. You can find out more about Diljá on the link below - she's a physiotherapy student, so we'll be calling on for some spinal crunching after three days in the Green Room.

FUN FACT: Diljá has a small, green, crazy parrot (her description, not ours). His name is Max.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')