Die stift is toch erg hard staal?quote:Op maandag 1 mei 2023 16:58 schreef mvdejong het volgende:
Van de buitenkant af uitboren met een boortje dat net niet in het gat past.
De stift wel, maar het omhulsel niet, omdat dat juiste moet vervormen als je met de popnagel-tang de stift aantrekt.quote:
Dus ik kan boren vanaf de kant te zien op de eerste foto?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:01 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De stift wel, maar het omhulsel niet, omdat dat juiste moet vervormen als je met de popnagel-tang de stift aantrekt.
Als je tijd hebt en het wel écht netjes wilt doen, zou je de stift dan niet weg kunnen slijpen met een diamantslijptool (dremel)?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Achterkant afslijpen met haakse slijper als je kleine krasjes niet erg vindt en dan naar voren eruit tikken
Of
Voorkant met een grote boor aanboren totdat de flens eraf valt en dan naar achteren tikken
Stift is idd heel hard daar dus geen moeite aan verspillen met uitboren oid
Ja hoor met een metaalboor met een mm of 8 minimaalquote:Op maandag 1 mei 2023 17:03 schreef DIR het volgende:
Dus ik kan boren vanaf de kant te zien op de eerste foto?
Als je het netjes wild doen ga je voor een grote boor en boor je alleen de flens erafquote:Op maandag 1 mei 2023 17:04 schreef DIR het volgende:
Als je tijd hebt en het wel écht netjes wilt doen, zou je de stift dan niet weg kunnen slijpen met een diamantslijptool (dremel)?
Uitdaging omdat er een rand precies recht boven die popnagel zit waardoor je nooit recht kan boren, Je kan het flensje er natuurlijk ook voorzichtig afslijpen / schuren met een dremel?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als je het netjes wild doen ga je voor een grote boor en boor je alleen de flens eraf
En let je dus heel goed op wanneer je door de flens heen bent
Als je het in stapjes (klein boortje beginnen) doet heb je denk ik minder risico dat je uitschiet naar buiten de popnagel?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ja hoor met een metaalboor met een mm of 8 minimaal
Nee niet doen groot beginnen met klein maak je alleen maar moeilijker zeker omdat het bij de rand zitquote:Op maandag 1 mei 2023 17:14 schreef DIR het volgende:
Als je het in stapjes (klein boortje beginnen) doet heb je denk ik minder risico dat je uitschiet naar buiten de popnagel?
Dat geeft lakschade dus dat doe je aan de kant die je niet zietquote:Op maandag 1 mei 2023 17:12 schreef DIR het volgende:
Uitdaging omdat er een rand precies recht boven die popnagel zit waardoor je nooit recht kan boren, Je kan het flensje er natuurlijk ook voorzichtig afslijpen / schuren met een dremel?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 mei 2023 17:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Duhh, goed advies en goed gereedschap is alles![]()
Nu wachten op het magische woord
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |