abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 12:04:19 #1
236264 crew  capricia
pi_208965708
MOB, die club van Johan Vollenbroek, heeft allerlei bezwaarprocedures op vergunningen en rechtzaken tegen (o.a.) de staat lopen.

Zover ik het volg, van de zijlijn, krijgt de MOB best vaak gelijk. En komt er van alles stil te liggen.

Lijkt me interessant om eens te zien welke bezwaren en rechtzaken er zijn. Welke uitspraken hierin volgen. En wat de impact daarvan is.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 01-05-2023 12:20:48 ]
Definitely not CIA
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 12:09:04 #2
236264 crew  capricia
pi_208965773
Bezwaar tegen vergunning. Moet nog een uitspraak in komen:

twitter

Uit het artikel:

quote:
Het Griekse zuivelbedrijf Fage wil een grote fabriek bouwen op bedrijventerrein Riegmeer bij Hoogeveen. De oplevering is echter opnieuw uitgesteld. De yoghurtproducent is al zo’n zeven jaar op zoek naar uitbreiding in Europa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 12:19:08 #3
236264 crew  capricia
pi_208965869
Rechtbank Den Haag volgt verzoek op bouwverbod gasboorplatform bij Borkum (MOB samen met Duitse partner).

quote:
De Duitse Milieudienst (DUH) viert het besluit van de Rechtbank Den Haag om per direct de geplande bouwwerkzaamheden van het olie- en gasbedrijf One-Dyas in de Noordzee ter bescherming van het rif bij Borkumer Riffgrund stop te zetten. De DUH heeft daarmee samen met haar partnerorganisaties een belangrijk eerste succes geboekt in haar rechtszaak tegen nieuwe gasboringen in de Noordzee.
https://www.duh.de/presse(...)neue-gasbohrungen-v/
Definitely not CIA
pi_208966067
Johan is de nationale held geworden maar krijgt er helaas maar weinig credits voor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 14:19:07 #5
236264 crew  capricia
pi_208967334
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Johan is de nationale held geworden maar krijgt er helaas maar weinig credits voor.
Hij krijgt veel voor elkaar ja.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 14:33:17 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208967592
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij krijgt veel voor elkaar ja.
Het is vooral ontluisterend om te zien dat overheden blijkbaar zelf niet begrijpen waar ze wel en geen vergunning voor mogen afgeven gezien de wetgeving. Daar zou geen rechter aan te pas moeten komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208968530
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is vooral ontluisterend om te zien dat overheden blijkbaar zelf niet begrijpen waar ze wel en geen vergunning voor mogen afgeven gezien de wetgeving. Daar zou geen rechter aan te pas moeten komen.
Ze weten dit echt wel hoor...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209239445
MOB gaat nu de strijd aan met Vitens, die drinkwater uit de grond willen halen vlak bij een natuurgebied: https://www.destentor.nl/(...)-de-natuur~adfac6db/

Ik weet inmiddels niet meer zo goed wat ik hier van moet denken. Water in de natuur is essentieel, maar genoeg drinkwater toch ook. Nou is het wel zo dat daar redelijk in de buurt een yohurtfabriek moet komen die 2,5 miljoen liter water per dag nodig heeft: https://www.rtvdrenthe.nl(...)oogeveen-niet-zitten
Of dat nu echt handig is vraag ik me ook wel af.

Ook heeft hij gelijk dat 120 liter drinkwater per persoon per dag absurd veel is. Maar we willen straks toch niet hebben dat er een drinkwater tekort is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 22 mei 2023 @ 15:36:04 #9
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209240646
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 13:46 schreef Hanca het volgende:
MOB gaat nu de strijd aan met Vitens, die drinkwater uit de grond willen halen vlak bij een natuurgebied: https://www.destentor.nl/(...)-de-natuur~adfac6db/

Ik weet inmiddels niet meer zo goed wat ik hier van moet denken. Water in de natuur is essentieel, maar genoeg drinkwater toch ook. Nou is het wel zo dat daar redelijk in de buurt een yohurtfabriek moet komen die 2,5 miljoen liter water per dag nodig heeft: https://www.rtvdrenthe.nl(...)oogeveen-niet-zitten
Of dat nu echt handig is vraag ik me ook wel af.

Ook heeft hij gelijk dat 120 liter drinkwater per persoon per dag absurd veel is. Maar we willen straks toch niet hebben dat er een drinkwater tekort is.
Maar we willen toch ook geen natuur tekort? Door de opwarming wordt de aanwezigheid van voldoende drinkwater minder vanzelfsprekend in Nederland. Het is niet dat natuurgebied geweest dat die opwarming veroorzaakt heeft. Waarom moet dan wel dat natuurgebied daarvoor de prijs betalen in plaats van de veroorzakers?
pi_209240787
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 15:36 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Maar we willen toch ook geen natuur tekort? Door de opwarming wordt de aanwezigheid van voldoende drinkwater minder vanzelfsprekend in Nederland. Het is niet dat natuurgebied geweest dat die opwarming veroorzaakt heeft. Waarom moet dan wel dat natuurgebied daarvoor de prijs betalen in plaats van de veroorzakers?
Ben ik het deels wel mee eens. Maar minder drinkwater gebruiken gebeurt ook niet van de ene op de andere dag. Zou wel meer aandacht voor moeten zijn, want praktisch niemand let er nu op omdat water toch zo goed als niks kost. Maar wat mij betreft botsen hier twee essentiële zaken: natuurbescherming en de garantie van voldoende drinkwater. Beide belangrijk en ik vind het eigenlijk niet aan een rechter om te kiezen welke belangrijker is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209240905
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 15:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben ik het deels wel mee eens. Maar minder drinkwater gebruiken gebeurt ook niet van de ene op de andere dag. Zou wel meer aandacht voor moeten zijn, want praktisch niemand let er nu op omdat water toch zo goed als niks kost. Maar wat mij betreft botsen hier twee essentiële zaken: natuurbescherming en de garantie van voldoende drinkwater. Beide belangrijk en ik vind het eigenlijk niet aan een rechter om te kiezen welke belangrijker is.
Drinkwater zou allang gestaffeld geprijsd moeten zijn waarbij de prijzen stijgen per staffel ipv hoe het normaliter gaat dat prijzen zakken bij veel afname.

Het is natuurlijk bizar dat de mensen 3 hoog achter in principe de zwembad bezitters en grote tuin watergevers sponsoren. :')
pi_209241214
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 15:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Drinkwater zou allang gestaffeld geprijsd moeten zijn waarbij de prijzen stijgen per staffel ipv hoe het normaliter gaat dat prijzen zakken bij veel afname.

Het is natuurlijk bizar dat de mensen 3 hoog achter in principe de zwembad bezitters en grote tuin watergevers sponsoren. :')
Nou is een grote tuin denk ik niet het meest waterverbruikend, al gebruiken die natuurlijk wel vooral water tijdens droogte. Maar de mensen die elke dag een kwartier onder de douche staan, dat zijn de grootverbruikers. En de yoghurtfabrieken blijkbaar.

Een stijgende prijs bij grootverbruik net als bij gas is aangekondigd lijkt me idd wel een goed idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209241446
15 minuten douchen met een normale douchekop verbruikt 90 liter.

Een zwembadje zoals deze kan 3.8 kuub bevatten zeg dat deze voor de helft gevuld wordt 1900 liter daar kun je dan 21 dagen voor douchen. Ik moet de ouders nog tegenkomen die zolang het water in het badje laten zitten. :')
pi_209241853
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 15:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Drinkwater zou allang gestaffeld geprijsd moeten zijn waarbij de prijzen stijgen per staffel ipv hoe het normaliter gaat dat prijzen zakken bij veel afname.

Het is natuurlijk bizar dat de mensen 3 hoog achter in principe de zwembad bezitters en grote tuin watergevers sponsoren. :')
Ja, dat is een goede. Neem het systeem van Portugal over, rechts de prijzen van 2023.

pi_209242458
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 15:48 schreef Hanca het volgende:
Beide belangrijk en ik vind het eigenlijk niet aan een rechter om te kiezen welke belangrijker is.
klopt, maar als het niet anders kan dan moet het maar. Bij gebrek aan beleid moet de rechter het maar maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209243380
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:58 schreef Basp1 het volgende:
15 minuten douchen met een normale douchekop verbruikt 90 liter.

Een zwembadje zoals deze kan 3.8 kuub bevatten zeg dat deze voor de helft gevuld wordt 1900 liter daar kun je dan 21 dagen voor douchen. Ik moet de ouders nog tegenkomen die zolang het water in het badje laten zitten. :')
Bij mij staat hij op de eerste 25 graden dag tot begin september en dat zie ik om ons heen eigenlijk bij de meeste mensen. Voor minder dan 3 weken zet ik hem echt niet op.


Maar daar gaat het niet eens om. Deze rechtszaak dwingt niemand om minder water te gebruiken, maar zorgt straks misschien wel voor een drinkwatertekort. Wat ook gewoon gevaarlijk kan zijn, als er bijvoorbeeld geen water meer is in verzorgingstehuizen of ziekenhuizen. Ik vind dit dus echt een andere afweging dan bij bijvoorbeeld stikstof, waar mensen gedwongen zijn minder stikstof uit te stoten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hanca op 22-05-2023 20:15:09 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 22 mei 2023 @ 22:44:38 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209245880
Held :')

Die vent is compleet blind voor de belangen van de maatschappij. Complete narcist die alleen leeft in zijn eigen gelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 01:05:19 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209246749
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 22:44 schreef Red_85 het volgende:
Held :')

Die vent is compleet blind voor de belangen van de maatschappij. Complete narcist die alleen leeft in zijn eigen gelijk.
Gek wel dan hij voor de rechter iedere keer gelijk krijgt op basis van de wetten van onze maatschappij, je zou bijna denken dat hij gewoon gelijk heeft en dat de belangen van de maatschappij wat groter zijn dan korte termijn beleid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:05:47 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209247680
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gek wel dan hij voor de rechter iedere keer gelijk krijgt op basis van de wetten van onze maatschappij, je zou bijna denken dat hij gewoon gelijk heeft en dat de belangen van de maatschappij wat groter zijn dan korte termijn beleid.
:D
Wetten 'van onze maatschappij' :')

Hou je zelf voor de gek. Wetten worden in dit land gemaakt door een select groepje wat zeemijlen af staat van de maatschappij. Heb je het vertrouwen en de kloof gezien de afgelopen jaren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209247705
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:D
Wetten 'van onze maatschappij' :')

Hou je zelf voor de gek. Wetten worden in dit land gemaakt door een select groepje wat zeemijlen af staat van de maatschappij. Heb je het vertrouwen en de kloof gezien de afgelopen jaren?
En zou de vertrouwensbreuk met de politiek niet voortkomen doordat de wetten die ze bedenken niet gehandhaafd worden. 8-)
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:10:50 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209247726
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En zou de vertrouwensbreuk met de politiek niet voortkomen doordat de wetten die ze bedenken niet gehandhaafd worden. 8-)
Eerder wetten maken en beleid volgen die dus mijlen ver af staat van de maatschappij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209247862
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eerder wetten maken en beleid volgen die dus mijlen ver af staat van de maatschappij.
Als ik de steeds toenemende opkomst bij extension rebellion a12 bezettingen zie vraag ik me af waar, of zit je in een boerenbubbel zit waar dit wel zo is. Als het aan de boeren( die maar 1% van onze populatie zijn) zou liggen zou men ons nog meer vergiftigen fijn die korte termijn winsten voor de boeren wat ten koste gaat van de rest van de maatschappij.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:46:04 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209248123
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als ik de steeds toenemende opkomst bij extension rebellion a12 bezettingen zie vraag ik me af waar, of zit je in een boerenbubbel zit waar dit wel zo is. Als het aan de boeren( die maar 1% van onze populatie zijn) zou liggen zou men ons nog meer vergiftigen fijn die korte termijn winsten voor de boeren wat ten koste gaat van de rest van de maatschappij.
Over bubbels spreken en dan naar ER verwijzen :D

Hedde gij de laatste verkiezingsuitslag eens goe bekeken mn jong?
_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209248191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Over bubbels spreken en dan naar ER verwijzen :D

Hedde gij de laatste verkiezingsuitslag eens goe bekeken mn jong?
_O-
je hebt het nu over de opgejutte zwevende kiezer die nu weer de volgende korte termijn denkende populistenpartij kiezen. Eens oifwachtenjk of het langer of korter duurt voordat de BBB implodeert tov de FvD.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:54:53 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209248202
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
je hebt het nu over de opgejutte zwevende kiezer die nu weer de volgende korte termijn denkende populistenpartij kiezen. Eens oifwachtenjk of het langer of korter duurt voordat de BBB implodeert tov de FvD.
Dat is eerder jouw hoop die spreekt dan het de werkelijkheid is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209248301
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is eerder jouw hoop die spreekt dan het de werkelijkheid is.
BBB blijft een partij dat gesponsord en gemarket wordt door het grootkapitaal en alleen opkomt voor de 1% (in dit geval de boeren). De rest kan ze aan hun reet roesten, zolang de boeren maar in de watten woden gelegd. Op de korte termijn lijkt dat op sommige gebieden gunstig voor het klootjesvolk, maar op de lange termijn trekt altijd het grootkapitaal aan het langste eind. Daar is die hele partij immers voor opgezet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209248327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is eerder jouw hoop die spreekt dan het de werkelijkheid is.
Mijn hoop :D Ik denk eerder een beetje historisch perspectief sinds de opkomst en ondergang van het fortuinisme en alle volgende golven van nieuwe populisten die zwevende kiezers even aanspreken tot ze weer een nieuwe messias hebben.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 10:10:13 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209248328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
BBB blijft een partij dat gesponsord en gemarket wordt door het grootkapitaal en alleen opkomt voor de 1% (in dit geval de boeren). De rest kan ze aan hun reet roesten, zolang de boeren maar in de watten woden gelegd. Op de korte termijn lijkt dat op sommige gebieden gunstig voor het klootjesvolk, maar op de lange termijn trekt altijd het grootkapitaal aan het langste eind. Daar is die hele partij immers voor opgezet.
En wat is het verschil met een vvd die in de zak zit van het grootbedrijf of een d66?
Wijzen wijzen wijzen...
En ondertussen blijft er geld stromen vanuit de maatschappij naar bedrijven die miljardenwinsten draaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 10:13:22 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209248364
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mijn hoop :D Ik denk eerder een beetje historisch perspectief sinds de opkomst en ondergang van het fortuinisme en alle volgende golven van nieuwe populisten die zwevende kiezers even aanspreken tot ze weer een nieuwe messias hebben.
In het verleden behaalde resultaten.....

Dus ja, jouw hoop ja is de vader van je gedachte. Daarbij de maatschappij spiegelen aan ER :')
Doe. Normaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209248371
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En wat is het verschil met een vvd die in de zak zit van het grootbedrijf of een d66?
Wijzen wijzen wijzen...
En ondertussen blijft er geld stromen vanuit de maatschappij naar bedrijven die miljardenwinsten draaien.
Johan Vollenbroek doet zijn best dat een beetje tegen te houden. Dus ik snap je aversie niet tegen 'm.
Liever nu niet op oude voet doorgaan en waterputten niet aanboren zodat we die in geval van nood nog hebben.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209248421
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In het verleden behaalde resultaten.....

Dus ja, jouw hoop ja is de vader van je gedachte. Daarbij de maatschappij spiegelen aan ER :')
Doe. Normaal.
Doe normaal? Is jezelf laten vergiftigen en onze leefomgeving nog meer vernietigen door boeren het nieuwe normaal voor jou? 8)7
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 10:30:14 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209248488
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Over bubbels spreken en dan naar ER verwijzen :D

Hedde gij de laatste verkiezingsuitslag eens goe bekeken mn jong?
_O-
Ja. Was daar een meerderheid te bekennen die tegen klimaatmaatregelen was, dan? Want euforie terzijde, de BBB vertegenwoordigd op zijn best nog geen kwart van de kiezers en ook de BBB stelt dat het anders moet, ironisch genoeg. Dat is niet "De Maatschappij".
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 11:12:28 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209248943
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja. Was daar een meerderheid te bekennen die tegen klimaatmaatregelen was, dan? Want euforie terzijde, de BBB vertegenwoordigd op zijn best nog geen kwart van de kiezers en ook de BBB stelt dat het anders moet, ironisch genoeg. Dat is niet "De Maatschappij".
Dat is altijd zo'n lekkere dooddoenert. gl+pvdd heeft nog minder stemmen en d66 oveneens. Beide zijn dus ook niet de afspiegeling van de maatschappij.

En wat doet rutte nu eigenlijk als premier? En wat doet kaag daar als vice premier. Allemaal niet de afspiegeling van de maatschappij. Helemaal niet meer sinds de eerste kamer verkiezingen.

Compleet gelul natuurlijk van je. De klimaatpartijen hebben een dikke afstraffing gehad. Denk niet zo zeer omdat mensen tegen een beter klimaat zijn, maar meer om het hele beleid daar omtrent. De hele transitie wordt afgewimpeld op de middenklasse waarbij duurzaam vooral duur wordt waarbij het een te zware wissel trekt op de maatschappij. De enige partijen die daar een beetje tegengas in geven en met alternatieven komen, hebben dik gewonnen.

En terecht. Het is ook geen beleid wat vvd66 voert. En dan hebben we het alleen al over dit onderwerp.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Doe normaal? Is jezelf laten vergiftigen en onze leefomgeving nog meer vernietigen door boeren het nieuwe normaal voor jou? 8)7
Ja doe normaal ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 14:30:57 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209251415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 11:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is altijd zo'n lekkere dooddoenert. gl+pvdd heeft nog minder stemmen en d66 oveneens. Beide zijn dus ook niet de afspiegeling van de maatschappij.

En wat doet rutte nu eigenlijk als premier? En wat doet kaag daar als vice premier. Allemaal niet de afspiegeling van de maatschappij. Helemaal niet meer sinds de eerste kamer verkiezingen.

Compleet gelul natuurlijk van je. De klimaatpartijen hebben een dikke afstraffing gehad. Denk niet zo zeer omdat mensen tegen een beter klimaat zijn, maar meer om het hele beleid daar omtrent. De hele transitie wordt afgewimpeld op de middenklasse waarbij duurzaam vooral duur wordt waarbij het een te zware wissel trekt op de maatschappij. De enige partijen die daar een beetje tegengas in geven en met alternatieven komen, hebben dik gewonnen.

En terecht. Het is ook geen beleid wat vvd66 voert. En dan hebben we het alleen al over dit onderwerp.
[..]
Ja doe normaal ja.
Leuke frame over GL et al maar compleet gelul, natuurlijk, de wetgeving waarop Vollenbroek zaken wint komt niet van GL en PvdD en nauwelijks van D66. Die komt van VVD, CDA en internationale overeenkomsten die wij gesloten hebben, Urgenda uitspraak is niet gebaseerd op wetgeving van Kaag of D66 en dat weet je donders goed.

Kortom, je verzint van alles omdat jij vind dat jouw mening de maatschappij vertegenwoordigd zonder enige feitelijke basis daarvoor.

We zullen wel zien waar het schip strand maar een ding is zeker, Vollenbroek uitschelden en belachelijk maken is iets voor kleuters en veranderd niets aan de feiten en die zijn dat hij zijn zaken gewoon continu wint omdat Nederland zijn eigen wetgeving niet uitvoert omdat er dan harde keuzes gemaakt moeten worden en daar doen we niet aan want dan wordt men boos.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 14:44:57 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209251598
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Leuke frame over GL et al maar compleet gelul, natuurlijk, de wetgeving waarop Vollenbroek zaken wint komt niet van GL en PvdD en nauwelijks van D66. Die komt van VVD, CDA en internationale overeenkomsten die wij gesloten hebben, Urgenda uitspraak is niet gebaseerd op wetgeving van Kaag of D66 en dat weet je donders goed.

Kortom, je verzint van alles omdat jij vind dat jouw mening de maatschappij vertegenwoordigd zonder enige feitelijke basis daarvoor.

We zullen wel zien waar het schip strand maar een ding is zeker, Vollenbroek uitschelden en belachelijk maken is iets voor kleuters en veranderd niets aan de feiten en die zijn dat hij zijn zaken gewoon continu wint omdat Nederland zijn eigen wetgeving niet uitvoert omdat er dan harde keuzes gemaakt moeten worden en daar doen we niet aan want dan wordt men boos.
Met het kleuter gelul kom je zelf met:

quote:
BBB vertegenwoordigd op zijn best nog geen kwart van de kiezers en ook de BBB stelt dat het anders moet, ironisch genoeg. Dat is niet "De Maatschappij".
Nadat ze dikke winst hebben behaald en de kabinetspartijen zijn gedecimeerd tot nog minder waarbij zelfs een meerderheid niet behaald kan worden met de 'constructieve oppositie'.

Allemaal bla wie ze heeft gemaakt. Echt. Zijn ook nog eens andere personen die de verdragen en wetten van vroeger heeft gemaakt. Het is hoe de huidige politiek er mee om gaat. Alles maar afwimpelen op de maatschappij. En de politiek maakt het zelf mogelijk om zichzelf en de maatschappij te laten gijzelen door een narcistische hofnar als vollenbroek/mob.

Afgaande op de laatste verkiezingen is de maatschappij wel een beetje klaar met het huidige duurzaamheidsbeleid wat vooral erg duur is, voor die maatschappij. Onderken die situatie, dat zou je meer sieren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 14:56:28 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209251772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:44 schreef Red_85 het volgende:


Ik had een reactie gepost maar weet je wat? Het is de moeite niet waard. Ga maar lekker boos zijn, ik ben er klaar mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 14:59:28 #37
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209251800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vollenbroek eist dat wetgeving uitgevoerd wordt. Niets meer en niets minder. En nogmaals, een minderheid die op een protest partij stemt is niet "de maatschappij" tenzij je maatschappij definieert als mensen die het met je eens zijn.

Het duurzaamheidsbeleid gaat altijd duur zijn. Onderken de situatie en stop gewoon met boos uithalen naar mensen die je helemaal niet kent.

PS: Het gekleuter doelde op het uitschelden van Vollenbroek waar je gewoon weer mee verder gaat, misselijkmakend gedrag.
Het gaat niet alleen over de stem op bbb he, het gaat ook over het compleet decimeren van het huidige kabinet en het maatschappelijke vertouwen in de politiek. Winst van bbb is daar een exponent van
En vanwaar toch zo die fixatie op lientje? Het is echt zielig. Kijk in de spiegel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 15:01:05 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209251817
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik had een reactie gepost maar weet je wat? Het is de moeite niet waard. Ga maar lekker boos zijn, ik ben er klaar mee.
:D
Gossie, krijgt er eentje weerwoord hoor. Op een discussieforum
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209251865
De nieuwe definitie van maatschappij wordt hier ter plekke door een user verzonnen en dan denkt hij ook nog een discussie gewonnen te hebben. :')
pi_209251920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen over de stem op bbb he, het gaat ook over het compleet decimeren van het huidige kabinet en het maatschappelijke vertouwen in de politiek. Winst van bbb is daar een exponent van
En vanwaar toch zo die fixatie op lientje? Het is echt zielig. Kijk in de spiegel.
Heb je gezien dat kabinet+GL+PvdA+PvdD+Volt+SP een extreem ruime meerderheid hebben? Kun je dan de conclusie trekken dat de maatschappij het duurzaamheidsbeleid zat is? Lijkt mij een zeer zeker uit de verkiezingen niet te rechtvaardigen conslusie, eigenlijk kun je net zo goed de omgekeerde conclusie trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209251953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gek wel dan hij voor de rechter iedere keer gelijk krijgt op basis van de wetten van onze maatschappij, je zou bijna denken dat hij gewoon gelijk heeft en dat de belangen van de maatschappij wat groter zijn dan korte termijn beleid.
Iedere keer is niet waar. MOB heeft een paar zaken met hoog profiel gewonnen maar voor zover ik kan zien gaan de meeste zaken verloren of kapt MOB er zelf mee. Allerhande rechtszaken tegen Zandvoort gingen verloren, net als tegen biomassacentrales.

Daarnaast dit jaar de 25 km grens voor stikstof die ook verloren ging, terwijl oa MOB de media al had overtuigd dat het land door die uitspraak weer stil zou komen te liggen.

Dus zo succesvol als jij voorstelt is hij echt niet, het is niet alsof deze kerel alleen de wetten doorheeft ofzo. Hij is gewoon een activist die met hagel schiet en af en toe raakt.
pi_209252105
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
Hij is gewoon een activist die met hagel schiet en af en toe raakt.
Bij een betrouwbare overheid die hun eigen gemaakte regels stukken meer zou naleven zou hij altijd misschieten. :D

Neoliberale navelstaarders die in hun eigen gecreëerde regels verstrengeld raken en de ambtenarij niet wilden geloven toen het PAS geitenpadje daar al afgeschoten werd. _O-
  dinsdag 23 mei 2023 @ 15:32:17 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209252265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je gezien dat kabinet+GL+PvdA+PvdD+Volt+SP een extreem ruime meerderheid hebben? Kun je dan de conclusie trekken dat de maatschappij het duurzaamheidsbeleid zat is? Lijkt mij een zeer zeker uit de verkiezingen niet te rechtvaardigen conslusie, eigenlijk kun je net zo goed de omgekeerde conclusie trekken.
Zo kan ik ook wel doorgaan met fantasiecoalitietjes bouwen tot ik een 'extreem ruime meerderheid' heb.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209252310
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bij een betrouwbare overheid die hun eigen gemaakte regels stukken meer zou naleven zou hij altijd misschieten. :D

Neoliberale navelstaarders die in hun eigen gecreëerde regels verstrengeld raken en de ambtenarij niet wilden geloven toen het PAS geitenpadje daar al afgeschoten werd. _O-
Ok :)
pi_209252487
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo kan ik ook wel doorgaan met fantasiecoalitietjes bouwen tot ik een 'extreem ruime meerderheid' heb.
Dit is geen fantasiecoalitie, ik noem gewoon partijen op die in hun partijprogramma pleiten voor meer duurzaamheidsbeleid. Hun stemmers zullen daar dus grotendeels ook voor zijn. Een enorme meerderheid dus.

Jij pakt 1 partij die 18,4% van de stemmen haalde en doet alsof dat de meerderheid is, nogal idioot.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 23 mei 2023 @ 15:50:50 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209252529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is geen fantasiecoalitie, ik noem gewoon partijen op die in hun partijprogramma pleiten voor meer duurzaamheidsbeleid. Hun stemmers zullen daar dus grotendeels ook voor zijn. Een enorme meerderheid dus.
Wat in de partijprogramma's staat :D
Er staat zoveel in partijprogramma's waar dagelijks mijlenver van af wordt geweken.
quote:
Jij pakt 1 partij die 18,4% van de stemmen haalde en doet alsof dat de meerderheid is, nogal idioot.
Jij leest ook echt niet he :')

Wederom die fixatie op bbb. Alsof het jullie grootste nachtmerrie is, die Lientje.

Blijf lekker verder dromen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209252611
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat in de partijprogramma's staat :D
Er staat zoveel in partijprogramma's waar dagelijks mijlenver van af wordt geweken.
[..]
Jij leest ook echt niet he :')

Wederom die fixatie op bbb. Alsof het jullie grootste nachtmerrie is, die Lientje.

Blijf lekker verder dromen.
Ik fixeer niet op BBB, dat deed jij. Jij concludeert uit het feit dat BBB 18% van de stemmen haalt, dit:

quote:
Afgaande op de laatste verkiezingen is de maatschappij wel een beetje klaar met het huidige duurzaamheidsbeleid wat vooral erg duur is, voor die maatschappij.
Nogal een idiote conclusie uit verkiezingen waar partijen die voor het huidige duurzaamheidsbeleid of nog verregaander beleid zijn een enorme meerderheid haalden.


Een zeer ruime meerderheid van de Nederlanders is voor verregaand duurzaamheidsbeleid. Onderken die situatie, dat zou je meer sieren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 23 mei 2023 @ 16:00:04 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209252663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik fixeer niet op BBB, dat deed jij. Jij concludeert uit het feit dat BBB 18% van de stemmen haalt, dit:
[..]
Ga eens lezen. Blijkbaar heel erg moeilijk.
quote:
Nogal een idiote conclusie uit verkiezingen waar partijen die voor het huidige duurzaamheidsbeleid of nog verregaander beleid zijn een enorme meerderheid haalden.

Een zeer ruime meerderheid van de Nederlanders is voor verregaand duurzaamheidsbeleid. Onderken die situatie, dat zou je meer sieren.
_O-

Alleen omdat je de partijprogrammatjes hebt bekeken denk jij die conclusie te kunnen trekken. Stap toch uit je droomwereld man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209252686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga eens lezen. Blijkbaar heel erg moeilijk.
[..]
_O-

Alleen omdat je de partijprogrammatjes hebt bekeken denk jij die conclusie te kunnen trekken. Stap toch uit je droomwereld man.
Jij zit in een droomwereld waarin je denkt dat mensen die op een partij stemmen tegen de standpunten van die partij zijn, gewoon omdat jij dat bent. Maar goed, er valt blijkbaar niet met je te praten, eerlijke conclusies durf jij niet te trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 23 mei 2023 @ 16:09:05 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209252784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hahahahahahahahahaha. Degene die hier steeds op de man speelt komt met zo'n plaatje :W
Ga eens lezen voordat je denkt met weerwoord te komen. Je komt niet verder dan wat fundamentsloze aannames en:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')