Ik heb me echt nog nooit op een camping in Nederland hoeven legitimeren. En bij een hotel in Nederland trouwens ook niet voor zover ik mij kan herinneren.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:44 schreef BruderKlaus het volgende:
Sommige bedrijven en organisaties zijn wettelijk verplicht een aantal gegevens van uw identiteitsbewijs over te nemen. De school of uw zorgverlener bijvoorbeeld. En het hotel en de camping waar u wilt overnachten. Uw ID-bewijs of een kopie afgeven, is dan niet nodig. Het soort legitimatiebewijs en het nummer ervan laten opschrijven is voldoende. Bijvoorbeeld: ‘Paspoort, NWLFR3706.’
https://www.rijksoverheid(...)even-aan-een-bedrijf
Ik zie weinig verschil tussen hotel en cruise
Hotel vaak genoeg. Die willen geregeld toch wel even legitimatie zien van degene die heeft geboekt.quote:Op zaterdag 29 april 2023 15:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb me echt nog nooit op een camping in Nederland hoeven legitimeren. En bij een hotel in Nederland trouwens ook niet voor zover ik mij kan herinneren.
Ik wel. Bij allebei.quote:Op zaterdag 29 april 2023 15:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb me echt nog nooit op een camping in Nederland hoeven legitimeren. En bij een hotel in Nederland trouwens ook niet voor zover ik mij kan herinneren.
ik bij beiden wel. Nog nooit meegemaakt dat het niet hoefde.quote:Op zaterdag 29 april 2023 15:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen online invullen en het nummer doorgeven aan de enige persoon die je kan helpen, en toegang heeft tot alle gegevens die je eventueel al online ingevuld zou hebben ? Als die persoon het volgens jouw niet zou mogen vragen aan de telefoon, waarom zou het dan wel op de site mogen, en waarom probeerde je het nummer dan wel in te vullen ?quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:11 schreef jarajosefff het volgende:
Hey allemaal,
Als ik een cruise heb geboekt, maar het online inchecken lukt niet, omdat het mijn paspoortnr niet wordt geaccepteerd, mag de klantenservice medewerker dan om mijn paspoort documentnummer vragen?
Ik dacht dat dit wettelijk verboden was?
Als wij op reis zijn, plakken we het BSNnummer in het paspoort af. In hotels in het buitenland maken ze vaak foto's /kopieën van je paspoort. We knippen een smal stickerstrookje (bv van een sticker-etiket) , dat valt niet echt op. Als je je pas weer op een luchthaven nodig hebt, wel de sticker er even afpeuteren.quote:Op zaterdag 29 april 2023 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik bij beiden wel. Nog nooit meegemaakt dat het niet hoefde.
In het buitenland willen ze altijd een kopie, anders geen kamer.
Vandaar mijn vraag: stel het mag niet, toch vragen ze erom en anders krijg je de dienst niet. Eris geen tijd voor een klacht, wat moet je dan?
In kenia/oeganda/tanzania vragen ze altijd om een kopie bij het kopen van beltegoed, anders krijg je het niet.
Ja, dat mag.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:11 schreef jarajosefff het volgende:
Als ik een cruise heb geboekt, maar het online inchecken lukt niet, omdat het mijn paspoortnr niet wordt geaccepteerd, mag de klantenservice medewerker dan om mijn paspoort documentnummer vragen?
Hopelijk snel want TS heeft terminale alvleesklierkankerquote:Op zaterdag 29 april 2023 17:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat mag.
Waar gaat de cruise naartoe en wanneer vertrek je en voor hoelang?
Alles mag.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:11 schreef jarajosefff het volgende:
Hey allemaal,
Ik dacht dat dit wettelijk verboden was?
Gewoon uit interesse: wat is de reden om dat te doen?quote:Op zaterdag 29 april 2023 17:14 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Als wij op reis zijn, plakken we het BSNnummer in het paspoort af. In hotels in het buitenland maken ze vaak foto's /kopieën van je paspoort. We knippen een smal stickerstrookje (bv van een sticker-etiket) , dat valt niet echt op. Als je je pas weer op een luchthaven nodig hebt, wel de sticker er even afpeuteren.
Om mijn BSN af te schermen, tegen misbruik. Ze maken een kopie en hebben niks met mijn BSN te maken.quote:Op zaterdag 29 april 2023 19:16 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse: wat is de reden om dat te doen?
Zou ik eerst even aan gpt-4 vragenquote:Op zaterdag 29 april 2023 20:58 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je geeft het ook door aan als je een vliegreisje boekt online toch?
Beetje popi jopi posten op een forum.quote:Op zaterdag 29 april 2023 19:16 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse: wat is de reden om dat te doen?
BSN staat in een paspoort ook op de voorkant.quote:Op zaterdag 29 april 2023 21:49 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Beetje popi jopi posten op een forum.
Bsn staat op de achterkant van de idkaart pagina in het paspoort. Ze bekijken/kopieren de voorkant. (Met de volledige voorkant kan je trouwens veel meer fraude plegen ...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |