abonnement Unibet Coolblue
pi_208939947
Lenny Kuhr en Jeangu Macrooy bij Met het Oog op Morgen. Vanaf 37'14": https://www.nporadio1.nl/(...)-op-morgen-28-4-2023

[ Bericht 3% gewijzigd door Rebel- op 29-04-2023 09:25:33 ]
pi_208939976
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 08:49 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Maar er werd hier steeds geroepen om Duncan en dat hij onzichtbaar is?
Ik vond hem niet zo zuur eigenlijk.
Nee vond ik ook niet. Vind 'm alleen niet zo'n fijne uitstraling meer hebben. Te Amerikaans.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:06:20 #203
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208939988
Ik snap vooral nog steeds niet dat Duncan, die we toch kennen als perfectionist en dat hij daarom maar geen nieuwe nummers uit wilde brengen na zijn ESF avontuur, dan ineens dit soort keuzes maakt. Vind ik gewoon heel raar en niet passend bij het karakter wat we eerder zagen :D
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:14:28 #204
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208940026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 20:52 schreef Momo het volgende:

Ook op JoeToeb nu, zal hem in de OP zeten
Echt stukken beter dit 8)7
Sorry, nog steeds bagger en slecht gezongen.
Timing, wat is dat? Ze doet of ze het leuk vindt en is met haar ogen op zoek naar de nooduitgang.

Ik snap echt niet waar het positivisme vandaan komt. Dit koppel heeft het niet, en het nummer is het niet.
Anderhalve toon hoger wordt het echt niet beter van.
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:20:05 #205
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208940055
Het leken twee onzekere vogeltjes; best begrijpelijk. De uitstraling kwam gisterenavond in de richting van Slovenië 2019 (zoek maar op). Dat zag er destijds uit alsof ze een paar bleue havo-eindexamen-muziek-scholieren spontaan het Eurovisie-podium op hadden getrokken. O.k., Mia & Dion zijn iets ouder.

Maar misschien helpt het om meer 'likable' over te komen op het Europese publiek. En met alle aanpassingen kon de zang iig door de beugel.

En Mia mag in mei best weer een soortgelijk pakje + hakken aan doen. Staat haar goed.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eightyone op 29-04-2023 09:34:45 ]
pi_208940072
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:14 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Echt stukken beter dit 8)7
Sorry, nog steeds bagger en slecht gezongen.
Timing, wat is dat? Ze doet of ze het leuk vindt en is met haar ogen op zoek naar de nooduitgang.

Ik snap echt niet waar het positivisme vandaan komt. Dit koppel heeft het niet, en het nummer is het niet.
Anderhalve toon hoger wordt het echt niet beter van.
Waar haal jij toch steeds vandaan dat er hier zoveel positivisme is over deze inzending? Dat is er nauwelijks. Maar als mensen concluderen dat dit in elk geval beter is dan de vorige twee optredens lijkt me dat nogal een open deur. Dat kun je toch moeilijk tegenspreken. Het is niet belachelijk slecht, dus die lat lag ook niet zo hoog.
pi_208940093
Ik baal er stiekem van dat de akoestische versie niet naar Liverpool gaat, dan had je er nog meer uitgesprongen in deze line-up
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:30:50 #208
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208940119
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 08:49 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Maar er werd hier steeds geroepen om Duncan en dat hij onzichtbaar is?
Ik vond hem niet zo zuur eigenlijk.
Ja maar dat had misschien niet tegelijkertijd met M&D gehoeven. Had hen misschien eerst even vijf minuten laten praten.

Ik vond hoe hij bijv over de preparty deed (georganiseerd door fans, slechte apparatuur) wel zuur, en lekker de schuld wegschuiven.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter zaterdag 29 april 2023 @ 09:33:03 #209
87554 Cee
Welluk?
pi_208940142
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:30 schreef Meke het volgende:

[..]


Ik vond hoe hij bijv over de preparty deed (georganiseerd door fans, slechte apparatuur) wel zuur, en lekker de schuld wegschuiven.
Dat vond ik ook vrij neerbuigend overkomen ja. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in maar hij deed die preparties nu lijken alsof ze qua organisatie op braderie niveau zitten.
pi_208940179
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:33 schreef Cee het volgende:

[..]
Dat vond ik ook vrij neerbuigend overkomen ja. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in maar hij deed die preparties nu lijken alsof ze qua organisatie op braderie niveau zitten.
Zeker als je daarna toegeeft dat het eigenlijke probleem is dat ze het gewoon niet kunnen zingen. Wanneer is het nou zo geweest dat iemand die bij zo'n optreden kneitervals zong eigenlijk een geweldige zanger bleek te zijn? Juist, nooit.
pi_208940216
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:30 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja maar dat had misschien niet tegelijkertijd met M&D gehoeven. Had hen misschien eerst even vijf minuten laten praten.

Ik vond hoe hij bijv over de preparty deed (georganiseerd door fans, slechte apparatuur) wel zuur, en lekker de schuld wegschuiven.
Nee, maar ja. Nu is hij er en dan is het weer niet goed :@
En dat laatste is ook wel zo, maar hij wilde ze ook een beetje beschermen en zelfvertrouwen geven en sloeg misschien een beetje door.
Ook door de emotie denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door GeorgeM op 29-04-2023 09:54:47 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:44:18 #212
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208940227
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:33 schreef Cee het volgende:

[..]
Dat vond ik ook vrij neerbuigend overkomen ja. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in maar hij deed die preparties nu lijken alsof ze qua organisatie op braderie niveau zitten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zeker als je daarna toegeeft dat het eigenlijke probleem is dat ze het gewoon niet kunnen zingen. Wanneer is het nou zo geweest dat iemand die bij zo'n optreden kneitervals zong eigenlijk een geweldige zanger bleek te zijn? Juist, nooit.
Ja een combi hiervan was al beter geweest :Y Dat je zegt: doordat het geen professionele organisatie was, werden we des te meer met de neus op de feiten gedrukt dat het niet goed genoeg was, zoiets.

En ik denk dat ze er achteraf echt blij mee mogen zijn dat dat zo is afgelopen eigenlijk. Nu hebben ze de kans gehad aanpassingen te doen :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:22:26 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208940481
Ik zou eens beginnen met kijken hoe het heeft kunnen gebeuren dat twee lui die muzikaal nog maar net komen kijken zonder live te zingen geselecteerd werden voor iets als het songfestival
Laffe huichelaar
pi_208940483
Hoe het ook afloopt over twee weken, het mag duidelijk zijn dat de marketingstrategie uitermate belangrijk is volgend jaar. Je ziet nu wat er gebeurt als je in de aanloop verkeerde keuzes of geen keuzes maakt en de begeleiding van artiesten te wensen over laat.

Als de versie van gisteren al vanaf het begin was gepresenteerd en was opgevoerd had deze shitstorm echt grotendeels voorkomen kunnen worden, nog even los van de zuurpruimen die het toch altijd kut vinden als het met het ESF te maken heeft.

De damagecontrol heeft voor mij in ieder geval gewerkt, maar nu krijg je opmerkingen als dat je vals speelt met backingvocals etcetera, en ze het alleen kunnen zingen als de moeilijke noten eruit zijn. Dat mag je artiesten volgend jaar echt niet meer aandoen. Nog even los van het feit of de kritiek ergens op slaat, want backingvocals zijn al zo oud als Methusalem natuurlijk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208940491
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:22 schreef timmmmm het volgende:
Ik zou eens beginnen met kijken hoe het heeft kunnen gebeuren dat twee lui die muzikaal nog maar net komen kijken zonder live te zingen geselecteerd werden voor iets als het songfestival
Dat is inderdaad een heel groot terecht kritiekpunt, de selectiecommissie heeft hier echt steken laten vallen, of is vakkundig een rad voor ogen gedraaid. Maar ik heb sterk het vermoeden dat ze geen live-uitvoering hebben gehoord van de versie zoals ie oorspronkelijk bedoeld was.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208940505
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:30 schreef Meke het volgende:

Ik vond hoe hij bijv over de preparty deed (georganiseerd door fans, slechte apparatuur) wel zuur, en lekker de schuld wegschuiven.
Die vond ik ook wel een tikkeltje zurig ja. Het zal echt niet overal geweldig georganiseerd zijn, maar daar moet je niet over zeuren als je zelf dikke steken hebt laten vallen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208940607
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:23 schreef TheVulture het volgende:
Hoe het ook afloopt over twee weken, het mag duidelijk zijn dat de marketingstrategie uitermate belangrijk is volgend jaar. Je ziet nu wat er gebeurt als je in de aanloop verkeerde keuzes of geen keuzes maakt en de begeleiding van artiesten te wensen over laat.

Ik zou juist zeggen: minder marketing, meer muziek. Het lijkt wel of ze meer zijn bezig geweest met hoe het allemaal overkomt dan met het daadwerkelijke nummer. Met als gevolg dat het vanaf het begin al zo krampachtig overkwam dat het eigenlijk niet meer is goed gekomen. Je zag gisteravond gewoon een last van de schouders van Mia en Dion vallen, eindelijk mogen we een beetje normaal doen en gewoon een liedje zingen.
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:37:14 #218
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_208940614
Vroegah had je toch zon nationaal songfestival, is dat wegbezuinigd? (Ben geen songfestivalkenner) :)
  ESF Reporter zaterdag 29 april 2023 @ 10:50:39 #219
87554 Cee
Welluk?
pi_208940756
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:37 schreef Aventura het volgende:
Vroegah had je toch zon nationaal songfestival, is dat wegbezuinigd? (Ben geen songfestivalkenner) :)
Het had niet echt met de kosten te maken, meer met het resultaat van zo’n voorronde. Men trok na 8 opeenvolgende niet-kwalificaties (een record op dat moment) de conclusie dat het Nederlandse publiek niet bekwaam genoeg was om de juiste winnaar te kiezen en artiesten niet meer in de rij staan om zichzelf (of hun nummers) in een dergelijke TROS/John de Mol format te grabbel te laten gooien.

Dus zodoende ging men in 2013 intern en sindsdien hebben we in 10 ESF’s een 2e plek, de winst en slechts 1 (misschien 2) niet-kwalificaties. Dus vooralsnog is interne selectie rendabeler gebleken.
pi_208940900
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die vond ik ook wel een tikkeltje zurig ja. Het zal echt niet overal geweldig georganiseerd zijn, maar daar moet je niet over zeuren als je zelf dikke steken hebt laten vallen.
Dat klonk inderdaad heel erg als een matige voetbaltrainer die een nederlaag wijt aan een slechte grasmat. Duncan mag niet klagen dat hij niet meteen in de eerste minuut al schaakmat werd gezet met de vraag “Waarom hadden al die anderen in Amsterdam daar dan weinig tot geen last van?”

Ik heb sowieso het idee dat het gesprek voor ons ESF-team nogal ontspoorde naar een veel beter diepte-interview dan ze hadden verwacht. En eerlijk is eerlijk, ik had ook niet verwacht dat Sophie zulke passende en goed voorbereide vragen zou stellen. Meestal heb je bij dit soort tafelgesprekken toch Cornald aan tafel die de kou uit de lucht haalt. “Azerbeidzjan in 2011 was ook niet altijd even zuiver en Sertab van Turkije in 2004 zong drie minuten vals, maar die wonnen allemaal, dus je hoeft geen Sinatra te zijn om te winnen”. Bedankt, maar dat slaat nergens op. Of dat er zo’n Emma Wortelboer of Richard Groenendijk aan tafel zit om de zaak te ontregelen, met afleidende opmerkingen op het verkeerde moment.

Maar dat was niet zo, en in plaats van een opmerking tussen neus en lippen door dat ze het iets anders gingen zingen, omdat het ze op die manier beter ligt, werd nu het hele proces doorgezaagd. En daarmee kregen we toch een goed idee en bevestiging van vermoedens wat er allemaal misgegaan is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208940923
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:23 schreef TheVulture het volgende:
Als de versie van gisteren al vanaf het begin was gepresenteerd en was opgevoerd had deze shitstorm echt grotendeels voorkomen kunnen worden, nog even los van de zuurpruimen die het toch altijd kut vinden als het met het ESF te maken heeft.
Maar was die versie dan ook gekozen als inzending als ze hem zo hadden gepresenteerd?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 11:15:27 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208941014
Meerdere kandidaten zijn ondertussen al onderweg naar Liverpool, Mia en Dion gaan morgen, hun eerste repetitie maandag 13:30, gaat allemaal wel snel zo.
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 11:33:56 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208941205
quote:
843.000 televisiekijkers zagen vrijdagavond Mia Nicolai en Dion Cooper een aangepaste versie van hun songfestivalnummer Burning Daylight zingen in de NPO-talkshow Khalid & Sophie.

Dat meldt Stichting KijkOnderzoek (SKO). Met dat aantal kijkers staat het programma op de negende plaats van best bekeken programma's vrijdagavond.

Nicolai en Cooper zingen hun lied Burning Daylight tijdens de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival anderhalve octaaf hoger. Dat is ook toegestaan, liet een woordvoerder van de AVROTROS weten.
Mensen zijn er wel speciaal voor gaan zappen...
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 11:39:36 #224
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208941262
Organisatie songfestival: aanpassingen Mia en Dion vallen binnen onze regels

Het was vrijdagavond een veel gestelde vraag op social media: een liedje aanpassen vlak voor het Eurovisie Songfestival, mag dat zomaar? Niet alles is toegestaan, maar de wijzigingen die Mia Nicolai en Dion Cooper hebben aangebracht in de Nederlandse inzending zijn akkoord, legt de Nederlandse wedstrijdleider uit.

Mia Nicolai en Dion Cooper klonken vrijdagavond in de talkshow Khalid & Sophie opeens anders. Ze gebruikten meer kopstem, zongen ingetogener dan eerder en hadden achtergrondzangers achter zich. Maar er was nog iets veranderd aan Burning Daylight: de toonsoort van het liedje was met anderhalve toon verhoogd. Ze vertelden ook dat ze drie achtergrondzangers meenemen naar Liverpool, waar ze op dinsdag 9 mei aan de beurt zijn in de eerste halve finale van het songfestival.

Mag dat zomaar? De Europese overkoepelende omroep, de EBU, bekijkt in hoeverre het lied toelaatbaar is veranderd. Volgens Twan van de Nieuwenhuijzen, de Nederlandse wedstrijdleider in Liverpool, zijn Mia Nicolai en Dion Cooper binnen de regels gebleven. ,,Het verfijnen en/of aanpassen van één of meer elementen van de totale act gaat altijd in overleg met de nationale omroep (AvroTros, red.) en de EBU. De wijzigingen van Nederland zijn gewogen en vallen binnen de officiële regels.”

Dat er nu ook achtergrondzangers zijn toegevoegd, komt vaker voor. ,,Dat hebben we in Rotterdam, Turijn en ook nu in Liverpool bij meerdere delegaties toegestaan", zegt Van de Nieuwenhuijzen.
pi_208941339
Misschien blijkt wel dat ze deze versie hebben ingestuurd naar het esc, zou dat kunnen??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')