abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214309306
De top 5 van grootste irritaties in het verkeer.
https://www.overstappen.n(...)0tijd%20te%20stoppen.

en waarom loopt een ruzie in het verkeer uit de hand?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)uit-de-hand-7-vragen
pi_214309329
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:17 schreef Michiel020 het volgende:
De top 5 van grootste irritaties in het verkeer.
https://www.overstappen.n(...)0tijd%20te%20stoppen.

en waarom loopt een ruzie in het verkeer uit de hand?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)uit-de-hand-7-vragen
Sorry, maar ik vind dat je een beetje doordraaft nu.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214309862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, ook jij roept dus maar iets zonder de situatie te kennen, dat was mijn vraag over welke parkeerplaats een andere user bedoelde toen hij zei dat hij ook een andere parkeerplaats had kunnen kiezen, er zijn namelijk in de omgeving nog 2 parkeerplekken, en degene meer richting Woudenberg is aan de andere kant van de weg en daar is sprake van een doorgetrokken streep, die is er bij de inrit naar de parkeerplaats van de Pyramide sowieso niet.

Misschien even goed lezen en op streetview kijken wat er bedoeld wordt voor je wat roept.
Maar goed, met je verdachtmakingen dat het "raar" zou zijn dat zijn vrouw de route ging rijden ben je sowieso al vervelend bezig.

Oh, en in een greppel zie je binnen een uur?
Er rijden vaker mensen van de weg die vervolgens dagen of weken niet gevonden worden.

Onderstaande parkeerplaats?
pi_214311921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ja, dat is de parkeerplaats.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:48:15 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214312092
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De parkeerplaats van de Pyramide is idd waar zijn auto stond, maar het ging hier een paar dagen geleden over 2 andere parkeerplaatsen.

Onder andere die net onder de Zeisterweg, bij de Pyramideweg in je plaatje, daar zijn een stuk of 4 parkeerplaatsen parallel aan de weg.

Edit: wel mooi dat die streetview afbeeldingen ook net van april (2024) zijn, dan zie je goed hoe kaal de bomen nog zijn en hoe ver je de parkeerplaats van de Pyramide op kunt kijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 16-07-2024 20:55:13 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:59:12 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214312255
Ook de beelden van april 2023 maken duidelijk dat je heel veel kunt zien staan op de parkeerplaats als je op de N224 rijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 juli 2024 @ 21:49:29 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214312946
Even een side-step, gezien het kind dat vandaag in de buurt van de Waterlooweg door waarschijnlijk een wolf gewond is geraakt....

Overigens zie je op die wandelroute precies het deel dat schietterrein is, dat is enorm, en ook gelijk waarom de wandelroute primair langs de weg loopt en pas door het bos als dat veilig kan voorbij het schietterrein.

Maar goed, zo'n wolf heeft natuurlijk niets met een schietterrein te maken, die gaat z'n gang, zoals andere dieren ook hun gang gaan.
Stel dat hij nou wel op het schietterrein zelfmoord gepleegd zou hebben, zou er dan nog wat van hem over zijn of hebben wilde dieren (zwijnen, valken) zijn resten al over het terrein verdeeld?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214313455
Dus iedereen kan zo maar iemand op dat schietterrein begraven.
Ik geloof nooit dat je daar 10 jaar ongemerkt kan zijn als je zelfmoord pleegt.

En zeker niet als daar iemand vermist is.
Ze kunnen toch niet een bos uitkammen en dat stuk overslaan omdat t verboden is om er te lopen
  dinsdag 16 juli 2024 @ 22:54:58 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214313534
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 22:43 schreef woxxel2 het volgende:
Dus iedereen kan zo maar iemand op dat schietterrein begraven.
Ik geloof nooit dat je daar 10 jaar ongemerkt kan zijn als je zelfmoord pleegt.

En zeker niet als daar iemand vermist is.
Ze kunnen toch niet een bos uitkammen en dat stuk overslaan omdat t verboden is om er te lopen
Ze kunnen het niet gaan uitkammen als daar nog mogelijk niet-ontplofte maar scherpe munitie ligt, en dat ligt daar.
Een drone is een van de weinige mogelijkheden dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214318258
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als hij zijn auto zelf bij de Pyramide heeft neergezet dan moet hij of onderweg naar de Traaijweg (paar honderd meter verderop naar links), of op de terugweg vanaf de Traaijweg zijn auto daar geparkeerd hebben.

Het doel (congrescentrum) was via de Traaijweg te bereiken, en de meest logische route vanaf Amersfoort, daarbij was hij niet zo vroeg vertrokken dat hij een hele omrit kon maken en toch op tijd kon zijn.
De inloop van het congres was vanaf 9.30, maar hoe laat begon het congres? Misschien een rustige toeristische route genomen zodat hij iets later dan 9.30 aan zou komen maar nog steeds ruim op tijd. Of is langs Austerlitz dan nog steeds onlogisch?
pi_214318265
Blijft een fascinerende zaak.

Is er eigenlijk meer bekend over het werk wat hij deed en het soort congres dat hij ging bezoeken?

Lees in een artikel van het AD dat hij 'zelfstandig organisatie-adviseur' was en dat de dag een 'visiedag voor professionals in de Human Resources' betrof. Voor het gemak ga ik er dus vanuit dat hij voornamelijk vakgenoten zou tegenkomen.

- Kende hij uberhaupt veel mensen die hij daar ging tegenkomen op het congres?
Had ie wellicht afgesproken om, om welke reden dan ook, het laatste stukje naar het congrescentrum samen met iemand anders te rijden. Danwel in zijn auto, danwel met de auto van de ander? Afgesproken op de parkeerplaats waar vervolgens iets is misgegaan. In dit scenario zou je echter wel verwachten iets van sporen van geweld o.i.d. aan te treffen. Neem aan dat alle aanwezigen/genodigden van het congres sowieso goed zijn doorgelicht.
(evenals (oud) collega's en eventuele (oude) opdrachtgevers waar hij voor gewerkt heeft als adviseur)

Nieuwsgierig naar of er op de ochtend van de verdwijning nog activiteit (gesprekken, berichten) zijn geweest op zijn telefoon.

Voor zover ik weet is daar niets over in de media verschenen. Politie zal het uiteraard wel weten. Dus dat heeft ofwel niet plaatsgevonden ofwel daar is (bewust) niets over naar buiten gebracht.

Ook erg jammer dat niet duidelijk is geworden vanaf welk tijdstip die auto nou op de parkeerplaats heeft gestaan.
Ergens tussen zaterdagochtend 12 april om 9.00 uur (vertrek van huis) en zondagmiddag 13 april om 12:20 uur (vondst van de auto). Meer duidelijkheid hierover zou bepaalde scenario's meer of minder aannemelijk maken.

Iemand bekend met deze parkeerplaats die een indicatie kan geven hoeveel auto's hier doorgaans geparkeerd staan op een zaterdagochtend? (neem aan dat dit o.a. ook afhankelijk is van of het lekker weer is om te wandelen bijvoorbeeld).
pi_214318272
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:03 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
De inloop van het congres was vanaf 9.30, maar hoe laat begon het congres? Misschien een rustige toeristische route genomen zodat hij iets later dan 9.30 aan zou komen maar nog steeds ruim op tijd. Of is langs Austerlitz dan nog steeds onlogisch?
Het zou om 10u beginnen.
pi_214318276
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Stupidisco op 17-07-2024 15:05:25 ]
pi_214318305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:04 schreef Stupidisco het volgende:
Iemand bekend met deze parkeerplaats die een indicatie kan geven hoeveel auto's hier doorgaans geparkeerd staan op een zaterdagochtend? (neem aan dat dit o.a. ook afhankelijk is van of het lekker weer is om te wandelen bijvoorbeeld).
Het was iig droog die dag volgens de gegevens van de Bilt, met een frisse start maar best prima weer voor wandelaars/sporters om er dus op uit te gaan.

https://weerverleden.nl/20140412&all
pi_214325282
Alle zoektochten en alle tactische & forensische onderzoeken ten spijt, er is geen enkel concreet aanknopingspunt gevonden. Wat we kunnen zien is het resultaat van een vermissing: een geparkeerde auto met de autosleutels in het contact, de mobiele telefoon op de bijrijder stoel en Hanno die al mee dan 10 jaar van de aardbodem is verdwenen.

In de pers zijn door de politie uitspraken gedaan dat er een misdrijf niet uit te sluiten is maar op de vindplek van de auto zijn hiervoor geen aanwijzingen gevonden. Het enige spoor lijkt een spoorhond te zijn die aanslaat en in de richting van de N224 loopt. En daar houdt het spoor op. Dit laatste is opgemerkt in de podcast Open/Eind (waar ik eerder commentaar op FOK.nl heb geleverd). Het zijn de trieste ‘overblijfselen’ van een oude vermissing.

Reken maar dat er veel mensen al zich hierover hebben gebogen. Hoe kan de boomlange familieman zo plotseling verdwijnen. Er bleek uit niets dat hij aanstalten maakte om zomaar vrijwillig te vertrekken. Alle scenario’s blijven open. Maar toch zou een natuurlijk overlijden, een ongeluk, een zelfmoord maar ook een vrijwillige verdwijning een keer aan het licht moeten komen. Vroeg of laat. Bij een misdrijf ligt dit anders omdat de betrokken personen een groot belang hebben om dit niet te vertellen. Het misdaadscenario blijft (bij mij in ieder geval) knagen.

Wel kunnen de omstandigheden waarin de vermissing heeft plaatsgevonden enige richting geven. Ook kunnen de gevonden details meer context geven. Naar mijn mening zal je volledig ‘out of the box’ moeten denken om een kans te geven om de zaak te ontrafelen.
pi_214325307
Een natuurlijk overlijden of zelfdoding kun je wmb uitsluiten. Dan was Hanno al lang gevonden.
  donderdag 18 juli 2024 @ 10:11:07 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214325335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:03 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het is geen kwestie van "een rustige toeristische route", het is de meest logische route, iedere andere route zou enorm om zijn.
Dat deze toevallig ook rustig en toeristisch is doet daar niet aan af, het is gewoon de route van A naar B.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 18 juli 2024 @ 10:28:39 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214325502
Het maakt niets uit of hij linksom Amersfoort is gegaan, of rechtsom, en als hij rechtsom is gegaan of hij al afrit 6 heeft gepakt en via Leusden-Zuid, Woudenberg, Henschotermeer zou zijn gegaan, hij komt hoe dan ook via de Pyramide van Austerlitz en de Traaijweg, iedere andere route naar het hotel/congrescentrum zou enorm om zijn.

En nee, ik heb zijn toenmalige woonadres niet ingegeven, hij woonde ergens in de buurt in Nieuwland.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214325896

In dit filmpje van mei 2014 bevestigt de zus van Hanno dat de zoon de auto vanaf de N224 heeft gespot.

Uit het verhaal vermoed ik dat ze vanuit oostelijke richting kwamen omdat je alleen dan "over je schouder kunt kijken" richting de parkeerplaats. Google Maps laat inderdaad zien dat het in april nog erg kaal is daar.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jor_Dii op 18-07-2024 11:43:58 ]
  donderdag 18 juli 2024 @ 19:05:56 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214330352
We hadden net aan tafel een discussie over deze zaak, los van het feit dat we er anders in staan is mijn vraag vooral wat er gebeurt als er er (in 2019 of later) een rechtsvermoeden van overlijden is aangevraagd en toegekend, en hij staat over 3 maanden ineens bij de ambassade in Peru omdat hij een nieuw paspoort nodig heeft?
Want als hij idd een nieuw paspoort had vlak voor zijn verdwijning, en dat nieuwe paspoort is niet teruggevonden, dan is het recent verlopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214335284
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 19:05 schreef Leandra het volgende:
Want als hij idd een nieuw paspoort had vlak voor zijn verdwijning, en dat nieuwe paspoort is niet teruggevonden, dan is het recent verlopen.
Dat lijkt me juist, maar vraag me af in hoeverre dat voor hem (mocht hij vrijwillig zijn verdwenen) nog van belang zal zijn. Zijn paspoort had hij dus bij op de dag van de verdwijning en is nooit terug gevonden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 19-07-2024 09:15:55 ]
pi_214338156
De Traaijweg. De bestemming van Hanno van Mil was het Hotel De Bergse Bossen en dat ligt aan de Traaijweg in Driebergen. Zo’n 3,8 km van de vindplek van zijn auto. Het is de enige weg die Driebergen met de N224 direct verbindt en wordt voornamelijk gebruikt voor lokaal bestemmingsverkeer. De snelste route liep voor Hanno ook over deze weg. Wat is bekend over deze Traaijweg?

- De Traaijweg is een geasfalteerde weg die niet heel breed is. Het is mogelijk om het tegemoet komend verkeer veilig te passeren waarbij de maximale snelheid op deze route niet 80 km is maar 60 km per uur. De route loopt door het bos met een aantal flauwe bochten. Naast de weg loopt er een fietspad.
- Op 1 plek is het wel erg krap om elkaar te passeren en dat is in het viaduct onder de spoorlijn en A12. Of tegemoetkomende vervoersmiddelen rijden uiterst rechts van elkaar of de een wacht ff op de ander voor het viaduct. Sinds 2018 staan er stoplichten voor het viaduct om het verkeer te doseren. Dit is gedaan omdat de weg nog smaller is gemaakt door de verbreding van het fietspad.
- Het viaduct onder de spoorlijn en A12 is niet toegankelijk voor vervoersmiddelen die hoger zijn dan 3.60 meter. Container-vrachtwagens zijn doorgaans tussen 3.8 tot 4.2 meter hoog en die kunnen niet door het viaduct. Na eigen metingen blijkt het laagste punt in de tunnel niet 3,6 meter te zijn maar 3,87 meter. Kleine vrachtwagens en grote bestelbussen kunnen dus wel gebruik maken van het viaduct op de Traaijweg.
- Een ander dingetje met de Traaijweg is dat op een ‘gemiddelde’ zaterdagmorgen tussen 09.15 en 09.45 er gemiddeld 3,3 auto’s per minuut door het viaduct rijden (metingen uit maart/april 2022). Dat betekent bij een opstopping van een paar minuten dat er al snel 6 tot 10 auto’s aanschuiven. Best veel. Of op 12 april 2014 het ook zo druk was, is niet bekend.
- Als men uit gaat van ‘de snelste route’ in Google is er een beperkte doelgroep die gebruikt maakt van de Traaijweg. Naast het bestemmingsverkeer naar Austerlitz zullen bewoners uit een deel van Driebergen-West en naar Amersfoort/Woudenberg of Huis ter Heide rijden, gebruik maken van de Traaijweg.

Het viaduct ligt op 600 meter van de eindbestemming van Hanno van Mil en is op de route die Hanno misschien heeft afgelegd of misschien ook wel niet. Niemand heeft hem daar gezien. Is het mogelijk dat de Traaijweg toch rol heeft gespeeld in de vermissing van Hanno van Mil?

[ Bericht 0% gewijzigd door Michiel020 op 19-07-2024 13:53:54 ]
  vrijdag 19 juli 2024 @ 13:55:38 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214338224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat lijkt me juist, maar vraag me af in hoeverre dat voor hem (mocht hij vrijwillig zijn verdwenen) nog van belang zal zijn. Zijn paspoort had hij dus bij op de dag van de verdwijning en is nooit terug gevonden?
Ik heb nergens berichten gezien dat zijn paspoort nog thuis lag, alleen dat hij vlak voor zijn verdwijning een nieuw paspoort had opgehaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214341556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 19:05 schreef Leandra het volgende:
We hadden net aan tafel een discussie over deze zaak, los van het feit dat we er anders in staan is mijn vraag vooral wat er gebeurt als er er (in 2019 of later) een rechtsvermoeden van overlijden is aangevraagd en toegekend, en hij staat over 3 maanden ineens bij de ambassade in Peru omdat hij een nieuw paspoort nodig heeft?
Maar als hij onder eigen naam zich via vliegtuigen verplaatst wordt dit dan nergens geregistreerd?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 19:06:30 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214341646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Maar als hij onder eigen naam zich via vliegtuigen verplaatst wordt dit dan nergens geregistreerd?
Dat ligt eraan waar, maar ik verwacht dat als hij destijds direct al naar Frankrijk of Italië is gereden en hij dus al in een vliegtuig kon zitten voor zijn vermissing überhaupt bekend was, en hij zeker nog niet als vermist geregistreerd was, dat men dat destijds niet door heel Europa nagezocht heeft, al was het alleen al omdat je het recht hebt te verdwijnen.
Mocht hij de afgelopen jaren ergens in een ander werelddeel een vlucht nemen die niet via Europa gaat verwacht ik niet dat daar enige vorm van terugkoppeling over komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')