abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208902642
Ik heb sinds 4 maanden een collega waarmee het op het werk erg gezellig is. Graag zou ik haar ook buiten werk beter willen leren kennen. Voor koningsdag hebben we allebei geen plannen. Ik zou graag voorstellen om donderdag samen iets te gaan doen. Zij woont heel dichtbij het strand, dus een strandwandeling en daarna een hapje eten zou ik op zich al leuk vinden. Alleen vind ik het link om een collega op date te vragen. Wat zeggen jullie? Hoe kan ik deze vraag het beste brengen?
pi_208902769
Sex on the beach :9
  Spellchecker dinsdag 25 april 2023 @ 22:07:41 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208902799
Je weet dat jullie allebei geen plannen hebben voor Koningsdag.
Vraag haar mee voor die strandwandeling. En kijk daarna of het leuk zou zijn om ergens koffie te drinken/een hapje te eten.

En hoe link is het? Hoe vaak hebben jullie contact op het werk? Zitten jullie vlak bij elkaar?
pi_208902829
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:07 schreef maily het volgende:
Je weet dat jullie allebei geen plannen hebben voor Koningsdag.
Vraag haar mee voor die strandwandeling. En kijk daarna of het leuk zou zijn om ergens koffie te drinken/een hapje te eten.

En hoe link is het? Hoe vaak hebben jullie contact op het werk? Zitten jullie vlak bij elkaar?
We zitten in hetzelfde team. Op kantoor zitten we altijd bij elkaar en als we thuis werken dan bellen we elke dag wel even. Dus ja, best veel contact.
  dinsdag 25 april 2023 @ 22:12:29 #5
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_208902901
Ik lees nu je bericht, het is kort dag, dus morgen zou je moeten schakelen. Je zou misschien iets kunnen zeggen op een grappende manier 'je kunt altijd nog bij mij koningsdag vieren' of iets dergelijks als je het morgen nog eens over Koningsdag hebt. Omdat je het grappend brengt, kun je hier nadien bij een afwijzing nog bij zeggen, 'ah, joh gewoon een spontaan idee' of ' haha, een grapje'. Ik zou iets luchtigs zeggen dus. Succes, en tip: duik niet meteen het bed in, of stop ook niet meteen je tong in haar huig, althans neem dit initiatief niet zelf in ieder geval.

Enne.., soms is het ook beter om vrienden te zijn/blijven of gewoon collega's en het bij wat onschuldig flirten te houden. Het is en blijft je WERK. Ondanks 50% zijn/haar partner hier tegenkomt. Blijf op je hoede, laat je niet leiden door geilheid. Date liever buiten je werk.
  dinsdag 25 april 2023 @ 23:43:32 #6
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_208903758
Gewoon doen succes
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_208904462
Is je baan je alles dan zou ik het denk zo laten. Anders, ga ervoor. Loopt het na x tijd mis en wordt de werksfeer slecht dan kun je altijd nov verder kijken.
  woensdag 26 april 2023 @ 08:17:18 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208904801
Persoonlijk zou ik geen collega daten, maar ik ken zo ontzettend veel mensen die dat wel doen en waar het allemaal prima gaat dus vraag haar gewoon..
  woensdag 26 april 2023 @ 09:17:01 #9
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_208905293
Niet doen.
Yea, she's on crack.
pi_208905294

Mijn persoonlijke uitgangspunt is don't shit where you eat. Wat mij betreft te veel risico's. Bovendien vind ik leuke collega's hebben waar je het gewoon heel leuk en gezellig mee hebt op zichzelf ook veel waard.

Als je er anders in staat zou ik je op z'n minst aanraden om voorzichtig te beginnen en gewoon eens casual af te spreken buiten werktijd, zonder dat het gelijk een date met dito intenties is. Kijk dan hoe het is buiten werktijd en zie vanaf daar of er een basis is om iets romantisch te laten ontstaan.

Wat maakt voor jou dat je denkt dat er mogelijk meer in zit in de richting van romantiek en dat dat ook wederzijds zou zijn?
pi_208905359
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:09 schreef timmieliesie het volgende:

[..]
We zitten in hetzelfde team. Op kantoor zitten we altijd bij elkaar en als we thuis werken dan bellen we elke dag wel even. Dus ja, best veel contact.
Zelfde team zou bij mij een grote nee zijn, je gaat dan echt je privéleven naar werk nemen en andersom.
pi_208905773
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Zelfde team zou bij mij een grote nee zijn, je gaat dan echt je privéleven naar werk nemen en andersom.
Boeiend.

Gewoon doen natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_208906227
Wat zijn jullie verhoudingen qua functie op het werk ? Mocht jij een coördinerende rol/controlerende rol over haar hebben, zou ik er terughoudend in zijn. Is dat niet het geval, gooi een balletje op en zie vanuit daar hoe het loopt.
pi_208906400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:09 schreef timmieliesie het volgende:
En dat kan plots heel ongemakkelijk worden als het voor haar gewoon een leuk vriendschappelijk contact is met iemand waarmee je sowieso in één ruimte zit, maar jij te duidelijk meer verwachtingen hebt.

Is er ooit een échte spanning, een 'flirterige' spanning waarbij beiden ook in meegaan?

Ik zou je aanraden eerst een beetje te flirten met haar, te merken of ook van haaruit een 'spanning' bestaat die verder gaat dan enkel "we praten altijd heel gezellig met elkaar".
Bij flirten kun je veelal snel genoeg merken of er een feedback is, en als je dan ermee stopt blijft er veelal niet lang een spanning bestaan, dan na een frontale 'avance' (iemand uitvragen op een date).

Ook de strategie om iemand (collega, goede bekende) wel uit te vragen, maar dan heel veel nadruk op enkel het vriendschappelijke leggen is eerder risicovol als je eigenlijk wel meer wil... je duwt jezelf dan al gelijk in een 'friendzone', door je als non-sexuele vriend op te gaan stellen; wat je nu net niet wil als je wel meer zou willen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208908697
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:17 schreef itchycoo het volgende:

Wat maakt voor jou dat je denkt dat er mogelijk meer in zit in de richting van romantiek en dat dat ook wederzijds zou zijn?
Dit. Lijkt mij wel zo'n typisch geval van een incel, die denkt dat een vrouw die een paar keer aardig doet gelijk geinteresseert is.

Dit soort type man heeft geen andere opties, daarom zoekt hij de eerste de beste die met hem praat. Als je omkomt van de punani begin je dit soort topics niet.
  Vis een optie? woensdag 26 april 2023 @ 14:59:31 #16
70532 loveli
N
pi_208909650
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:05 schreef Centenbak het volgende:
Sex on the beach :9
Kijk eens naar de weersverwachting.
crap in = crap out
pi_208911754
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:59 schreef loveli het volgende:

[..]
Kijk eens naar de weersverwachting.
Ik zou seks met een lekkere collega nooit afslaan vanwege matige weersomstandigheden.
  woensdag 26 april 2023 @ 17:19:48 #18
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208911765
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:55 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dit. Lijkt mij wel zo'n typisch geval van een incel, die denkt dat een vrouw die een paar keer aardig doet gelijk geinteresseert is.

Dit soort type man heeft geen andere opties, daarom zoekt hij de eerste de beste die met hem praat. Als je omkomt van de punani begin je dit soort topics niet.
Krijg hardere incelvibes van jouw posts dan van die van TS.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_208911804
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En waarom zou je dat gescheiden moeten houden?
pi_208911885
gewoon proberen als het mislukt kan je altijd nog van baan wisselen
pi_208912163
Wanneer je er een goed gevoel bij hebt, moet je dat doen wat je hart je ingeeft.
Ik ken je werksituatie niet, hoe groot het bedrijf is en of jullie op de zelfde afdeling werken.
Zelf heb ik destijds mijn stoute schoenen aangetrokken en een afspraakje gemaakt. 28 jaar later nog geen spijt van.
Succes met je avontuur
pi_208912190
Ga een keer uit maar met meer collega's, en kijk hoe ze bij je valt als ze buiten werk is.
pi_208912887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:46 schreef jesseax het volgende:
Wat zijn jullie verhoudingen qua functie op het werk ? Mocht jij een coördinerende rol/controlerende rol over haar hebben, zou ik er terughoudend in zijn. Is dat niet het geval, gooi een balletje op en zie vanuit daar hoe het loopt.
En als zij een coördinerende rol over hem heeft zou je niet terughoudend zijn?
pi_208991555
In dit topic stond een zeer terechte poll die onterecht verwijderd is. _O-

TS heeft zich nog steeds niet gemeld, dus bij deze nog steeds relevant:

POLL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')