quote:Het OM heeft aangiftes tegen een Tweede Kamerlid voorwaardelijk geseponeerd. De man gaf op 6 december 2022 een rondleiding door het Kamergebouw. Toen een journalist hem een vraag wilde stellen, zei het Tweede Kamerlid in het voorbij lopen tegen zijn groep: ‘We always ignore this one, because they are fascists’. De cameraploeg had dit gefilmd en de beelden werden op 8 december 2022 uitgezonden.
Het OM vindt de uitlating van het Tweede Kamerlid ‘onnodig grievend’ en daarmee een strafbare belediging. Daar staat tegenover dat het Tweede Kamerlid de opmerking terloops maakte, een ‘slip of the tongue’, en kort na de uitzending publiekelijk zijn excuses maakte. Hij schreef op twitter: ‘Dit had ik als volksvertegenwoordiger niet over een verslaggever mogen zeggen. Neem ik terug.’
Verder weegt het OM mee dat de belediging in kleine kring plaatsvond. De omroep van de cameraploeg heeft deze vervolgens breder openbaar gemaakt in een televisie-uitzending en zo publiekelijk aan de kaak gesteld.
Onder deze omstandigheden ziet het OM geen reden meer voor bestraffing. Het OM heeft de zaak daarom voorwaardelijk geseponeerd. Dat houdt in dat als het Tweede Kamerlid in de toekomst opnieuw een dergelijk feit pleegt, hij dan alsnog ook voor het feit van 6 december 2022 vervolgd zal worden.
https://www.om.nl/actueel(...)egen-tweede-kamerlid
De vrije pers ligt onder vuur en die is essentieel voor onze rechtsstaat democratie, dus juist in deze tijd is dat van belang en kun je je afvragen of het wel verantwoord is om het bij een sepot te laten. Zo is het nauwelijks een oorwassink voor De Groot.quote:
Dat men zelf een keer flink uithaalt jegens een journalist, dat moet gewoon kunnen, ongemeend excuus en klaar. Als een politieke tegenstander daarentegen iets zegt over een journalist, dan is de democratie en de vrije pers meteen in gevaar.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrij hypocriet weer, enerzijds moet je journalisten met rust laten van ze maar zelf doen ze dit soort dingen.
ON wil zelf altijd alles kunnen zeggen, maar bij de minste belediging rennen ze zelf ook naar de rechter. Extreem rechts lijkt weer eens heel erg op de meest extreme linkse woke hoek qua wat hun egotjes aankunnen qua woordjes.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vrije pers ligt onder vuur en die is essentieel voor onze rechtsstaat democratie, dus juist in deze tijd is dat van belang en kun je je afvragen of het wel verantwoord is om het bij een sepot te laten. Zo is het nauwelijks een oorwassink voor De Groot.
Dus als een kamerlid in een andere situatie anders en bovendien netter reageert dan een FvD kamerlid, dan is de uitkomst anders!? Say it aint so.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat men zelf een keer flink uithaalt jegens een journalist, dat moet gewoon kunnen, ongemeend excuus en klaar. Als een politieke tegenstander daarentegen iets zegt over een journalist, dan is de democratie en de vrije pers meteen in gevaar.
Kortom: 'For my friends, everything. For my enemies, the law'. Dat soort dingen kun je verwachten in D66-kringen.
Ze lopen bij de minste of geringste vergelijking met de Duitse bezetting of jaren 30 Duitsland te zeiken over antisemitische holocaustontkenning en vinden het prima als het dan voor de rechter moet komen, doen zelfs aangifte, maar zelf wel met fascist en extreem-rechts schelden. Hypocriet gelul, dit lokken ze zelf uit en telkens blijkt weer hoe politiek het OM is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
ON wil zelf altijd alles kunnen zeggen, maar bij de minste belediging rennen ze zelf ook naar de rechter. Extreem rechts lijkt weer eens heel erg op de meest extreme linkse woke hoek qua wat hun egotjes aankunnen qua woordjes.
Graag een voorbeeld van een FvD kamerlid dat is teruggekomen op zijn tweede wereldoorlog vergelijkingen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze lopen bij de minste of geringste vergelijking met de Duitse bezetting of jaren 30 Duitsland te zeiken over antisemitische holocaustontkenning en vinden het prima als het dan voor de rechter moet komen, doen zelfs aangifte, maar zelf wel met fascist en extreem-rechts schelden. Hypocriet gelul, dit lokken ze zelf uit en telkens blijkt weer hoe politiek het OM is.
"Extreem rechts"quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
ON wil zelf altijd alles kunnen zeggen, maar bij de minste belediging rennen ze zelf ook naar de rechter. Extreem rechts lijkt weer eens heel erg op de meest extreme linkse woke hoek qua wat hun egotjes aankunnen qua woordjes.
https://www.ad.nl/politie(...)Fsearch.brave.com%2Fquote:Op dinsdag 25 april 2023 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Graag een voorbeeld van een FvD kamerlid dat is teruggekomen op zijn tweede wereldoorlog vergelijkingen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ergelijking-a4143204quote:Van Houwelingen heeft de tweet verwijderd en stelde dat hij Kuipers ‘op geen enkele wijze’ met het nazisme heeft vergeleken, maar dat de vergelijking de vlag met de VN-doelen betrof.
Kun je een voorbeeld geven gematigd rechtse media die met een item zou komen waarin ze zeggen dat blanken massaal in elkaar worden geslagen door negers? Ik niet, vandaar dat ik ON in de extreme hoek zet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Extreem rechts"
Wat is er altijd met die superlatieven als het om politiek gaat? Rechts of links bestaat helemaal niet meer op de klassieke manier.
Hoezo is ON "Extreem rechts". Kun je dat even in 3 zinnen uitleggen?
Hihihi, emotionele post wel. Zoveel boosheidquote:Op dinsdag 25 april 2023 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)Fsearch.brave.com%2F
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ergelijking-a4143204
Vieze achterbakse laffe huichelaars zijn het daar bij D66. Echt allemaal, stuk voor stuk valse onderkruipers, er zit niet één tussen waarvan je denkt, ik ben het niet met hem eens maar...
Hij komt daar helemaal niet terug op zijn woorden, hij zegt bovendien dat iedereen die de logische conclusie trekt bij zijn debiele plaatje gek is. "Kuipers is de nazi vlag aan het hijsen op mijn gefotoshopte plaatje, maar ik bedoelde er verder geen nazi vergelijking mee hoor!!@@!" Wat een clown.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)Fsearch.brave.com%2F
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ergelijking-a4143204
Vieze achterbakse laffe huichelaars zijn het daar bij D66. Echt allemaal, stuk voor stuk valse onderkruipers, er zit niet één tussen waarvan je denkt, ik ben het niet met hem eens maar...
Oh, jammer.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld geven gematigd rechtse media die met een item zou komen waarin ze zeggen dat blanken massaal in elkaar worden geslagen door negers? Ik niet, vandaar dat ik ON in de extreme hoek zet.
Die heeft ook genoeg op zn kerfstok. Oude kutkraker.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:12 schreef Knip het volgende:
Kan een mod even die beschamende fout uit de TT halen? De Groot is niet De Groot-Wassink. De Amsterdamse wethouder namens Groenlinks in Amsterdam heet overigens Rutger Groot Wassink en niet De Groot-Wassink.
Jij wilde maximaal 3 zinnen, dus ik kwam niet verder dan wat een witte puntmuts zou zeggen. Als ik meer zinnen mag gebruiken nemen we ook de jodenhaat van ON mee.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh, jammer.
Ik kreeg even de indruk dat ze met witte puntmutsen, grote hakenkruizen en bonfires jodenhaat aan het verspreiden waren door je typering.
En bij het item over geweld tegen blanken zat een verspreider van hakenkruizen aan tafel om nog een duid in het zakje te doen.quote:"De komst van grote aantallen vluchtelingen naar Europa? Georganiseerd door Israël en door Joden in andere landen, die blanke samenlevingen willen verzwakken. Het Nederlandse slavernijverleden? Komt voor 50 procent voor rekening van Joden. En waarom willen Joden ook buiten Israël wonen, terwijl ze in die ‘gastlanden’ helemaal niet geliefd zijn?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |