abonnement Unibet Coolblue
pi_208896354
110 mensen gearresteerd in Turkse 'antiterreuroperatie'

De Turkse politie heeft meer dan honderd mensen aangehouden op verdenking van terreur. De focus van de actie lag op de stad Diyarbakır in het overwegend Koerdische zuidoosten van het land, maar ook in 20 andere van de 81 Turkse provincies werden mensen aangehouden.



Volgens de non-gouvernementele organisatie MLSA, die zich richt op persvrijheid, bevinden zich onder de gearresteerden advocaten, politici en journalisten.

De Turkse staatsomroep TRT meldt dat de gearresteerden verdacht worden van het financieren van de Koerdische Arbeiderspartij PKK of van het ronselen van nieuwe leden voor die partij. De PKK wordt zowel in Turkije als in de EU en de VS gezien als terreurgroep.

De arrestaties vinden plaats op een politiek gevoelig moment, gezien Turkije op 14 mei presidentsverkiezingen houdt.

Zittend president Recep Tayyip Erdoğan neemt het dan op tegen onder meer Kemal Kılıçdaroğlu van de Republikeinse Volkspartij CHP. Kılıçdaroğlu voert campagne namens een blok van zes oppositiepartijen. Het lijkt vooral tussen hem en Erdoğan te gaan, al zijn er ook nog twee andere gegadigden.

'Angst om te verliezen'
Tayip Temel, een parlementslid namens de pro-Koerdische partij HDP, zei in een reactie op de golf van arrestaties dat Erdogan 'aan de vooravond van de verkiezing en uit schrik om te verliezen weer naar dit soort maatregelen grijpt'.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eur-verkiezingen-pkk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208896372
Zouden de Turken hun laatste kans aanpakken om van Erdogan af te kunnen komen en iets aan hun compleet ingestorte economie te doen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:15:01 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208896431
Door deze engnek hebben we nu zoveel asielzoekers uit Turkije. En ik begrijp die mensen volkomen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208896439
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zouden de Turken hun laatste kans aanpakken om van Erdogan af te kunnen komen en iets aan hun compleet ingestorte economie te doen?
Nee joh.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:42:08 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208896638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zouden de Turken hun laatste kans aanpakken om van Erdogan af te kunnen komen en iets aan hun compleet ingestorte economie te doen?
Daar wonen zoveel simpletons die erg opgewonden raken van het nationalistische gebral van Erdo. Dus nee. Overigens zitten er ook veel van die simpletons in West-Europa.
pi_208896653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Daar wonen zoveel simpletons die erg opgewonden raken van het nationalistische gebral van Erdo. Dus nee. Overigens zitten er ook veel van die simpletons in West-Europa.
Bij de laatste verkiezing was het percentage stemmen voor Erdogan nergens zo hoog als onder de nederturken, helaas. Zij voelen die ingestorte economie van Turkije ook niet zo.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:48:04 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208896685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij de laatste verkiezing was het percentage stemmen voor Erdogan nergens zo hoog als onder de nederturken, helaas. Zij voelen die ingestorte economie van Turkije ook niet zo.
Voor die groep is het alleen maar de lusten van een dubbel paspoort en lekker op vakantie in Turkije en niet de lasten.
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:48:49 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208896692
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij de laatste verkiezing was het percentage stemmen voor Erdogan nergens zo hoog als onder de nederturken, helaas. Zij voelen die ingestorte economie van Turkije ook niet zo.
Gewoon krankjorum eigenlijk. Stemmen op de regering in een ander land. Voor mij een goede reden om Turkije nooit in de EU toe te laten; dan kunnen mensen stemmen namens Turkije én het land waar ze leven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208896715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:15 schreef thedeedster het volgende:
Door deze engnek hebben we nu zoveel asielzoekers uit Turkije. En ik begrijp die mensen volkomen.
Turken wonen hier al langer.
pi_208897222
Erdolf wordt gewoon herkozen en dan krijgt het Turkse volk gewoon wat ze vinden dat ze verdienen. Prima toch.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208897248
Nederland zou er alles aan moeten doen om zoveel mogelijk Syriërs en Koerden naar Nederland te halen. Het is verschrikkelijk dat die mensen daar moeten blijven zitten.
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:21:04 #12
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_208897402


[ Bericht 100% gewijzigd door .Gringo. op 25-04-2023 15:06:49 ]
Niet meer actief op het forum.
pi_208897779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zouden de Turken hun laatste kans aanpakken om van Erdogan af te kunnen komen en iets aan hun compleet ingestorte economie te doen?
De potentiele winnaar is ook maar weinig soeps begrijp ik. Maar goed, eerst Erdogan weg, voor hij Turkije naar een echte 100% dictatuur leidt :X
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208897810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
De potentiele winnaar is ook maar weinig soeps begrijp ik. Maar goed, eerst Erdogan weg, voor hij Turkije naar een echte 100% dictatuur leidt :X
Het is niet zo moeilijk om het beter te doen dan Erdogan. Gewoon niet ad infinitum de rente verlagen en niet al je tegenstanders op laten sluiten en je doet het al beter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208897828
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
Nederland zou er alles aan moeten doen om zoveel mogelijk Syriërs en Koerden naar Nederland te halen. Het is verschrikkelijk dat die mensen daar moeten blijven zitten.
ze wonen op hun land, dus nee, ik denk dat ze daar koste wat kost willen blijven. daar gaat juist die hele strijd over.
pi_208899310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
Nederland zou er alles aan moeten doen om zoveel mogelijk Syriërs en Koerden naar Nederland te halen. Het is verschrikkelijk dat die mensen daar moeten blijven zitten.
We moeten niet van alles ons probleem maken
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 25 april 2023 @ 19:29:45 #17
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208900664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
Nederland zou er alles aan moeten doen om zoveel mogelijk Syriërs en Koerden naar Nederland te halen. Het is verschrikkelijk dat die mensen daar moeten blijven zitten.
Je hebt echt geen idee, maar Syriërs zijn gemiddeld gezien nog conservatiever dan Turken en steunen vaak Erdogan.
Dat Syrische volk hoort helemaal niet in Europa, we hebben er nu al veel en veel te veel, zowel hier, in Duitsland en Zweden..
  dinsdag 25 april 2023 @ 19:51:49 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208900989
Zeker folderaars van een andere partij
pi_208901789
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:58 schreef bijdehand het volgende:
Erdolf wordt gewoon herkozen en dan krijgt het Turkse volk gewoon wat ze vinden dat ze verdienen. Prima toch.
Erdosnor zit daar alleen maar omdat het merendeel van zijn stemmers in het buitenland woont...
:')
pi_208901879
Logisch, al vraag ik mij af of er niet potentiele presidents kandidaten tussen zitten... of omdat ze hun aanhang een andere kant op kunnen sturen.

Als je de macht hebt wil je die toch houden, koste wat het kost...
Just say hi!
pi_208901911
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:58 schreef bijdehand het volgende:
Erdolf wordt gewoon herkozen en dan krijgt het Turkse volk gewoon wat ze vinden dat ze verdienen. Prima toch.
Ik wil Rutte al 10 jaar weghebben, maar hij zit er nog steeds. Ik zie niet in waarom ik hem verdien.
  dinsdag 25 april 2023 @ 21:05:32 #22
503118 Bezsen
FKA Bezsennosc
pi_208901957
Mede mogelijk gemaakt door de EU en NAVO die al jaren bezig zijn Erdogan in de zetel te houden voor eigen gewin.
pi_208903705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik wil Rutte al 10 jaar weghebben, maar hij zit er nog steeds. Ik zie niet in waarom ik hem verdien.
Jij niet, ik niet, maar ons volk wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 20:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Erdosnor zit daar alleen maar omdat het merendeel van zijn stemmers in het buitenland woont...
:')
Eens. Best wel zielig he :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208903768
Adolf Hitler was daar ook zo goed in.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208903821
Je kan de aard van een volk niet of heel moeilijk veranderen. Of hij nou wint of verliest, er is heel veel agressie en haat. Turkije is een land dat beter een stevige dictator kan hebben dan een zwakke democratische leider. In veel landen buiten Europa is al gebleken dat echte democratie niet lang stand houdt omdat het aandeel barbaren te groot is.

Het Westen kan maar beter hopen dat Erdogan wint. Dat geeft tenminste stabiliteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')