abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:54:48 #76
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_208898299
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:47 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Heb je de aflevering gezien ? Schijnbaar is het een vrij beroep en kun je zonder papiertjes morgen een zorgboerderij openen mits je niet meer dan 10 cliënten huisvest.

Bizar.
Wordt tijd dat dat eens gaat veranderen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208899341
Vooral die straf dat zo´n gehandicapte moest staan, terwijl die dat eigenlijk niet kan. Is best ziek

Dat wijf: 'ja, zitten kan die niet. Wan dan krijg hij pijn aan zijn balletjes'.
pi_208900119
Het is misselijkmakend maar het is niet nieuw... helaas zijn er meer voorbeelden van zorginstellingen die opgezet zijn voor winst en niet de zorg voor de clienten, waar de bazen in de duurste auto's rijden en hun clienten het moeten doen met 2e hands rotzooi, slecht eten, weinig tot geen activiteiten en begeleiding.

Maar gelukkig hebben we onze inspectie, die heerlijk druk is om zich daarmee te bemoeien... ow nee, toch niet. Alberto moest er aan te pas komen, inspectie was al meerdere keren getipt/gewaarschuwd voor deze organisatie..

:r

Tijd dat ook deze inspectie eens grondig doorgenomen gaat worden, het kan toch niet zo zijn dat als iemand melding doet van zaken die tijdens deze reportage/onderzoek naar boven zijn gekomen gewoon aan de kant gelegd worden..

On-Ge-Lo-Fe-LIJK!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208900580
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:29 schreef Chandler het volgende:
Het is misselijkmakend maar het is niet nieuw... helaas zijn er meer voorbeelden van zorginstellingen die opgezet zijn voor winst en niet de zorg voor de clienten, waar de bazen in de duurste auto's rijden en hun clienten het moeten doen met 2e hands rotzooi, slecht eten, weinig tot geen activiteiten en begeleiding.
Dit inderdaad. Mishandeling komen helaas best regelmatig voor in de gehandicaptenzorg. Ik ben bevriend met iemand die onder andere begeleiding geeft bij instellingen waar dit soort misstanden plaats hadden gevonden en die toch weer door moesten als team. Dat is echt ziek om te zien hoe vaak dit voor komt en hoeveel misstanden er zijn. Het nare is dat deze cliënten niet kunnen praten en veel dus onopgemerkt blijft.

Uiteraard zijn er ook heel veel mensen die met hart en ziel in de gehandicaptenzorg werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ed1234 op 25-04-2023 19:34:12 ]
pi_208900854
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:21 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Mishandeling komen helaas best regelmatig voor in de gehandicaptenzorg. Ik ben bevriend met iemand die onder andere begeleiding geeft bij instellingen waar dit soort misstanden plaats hadden gevonden en die toch weer door moesten als team. Dat is echt ziek om te zien hoe vaak dit voor komt en hoeveel misstanden er zijn. Het nare is dat deze cliënten niet kunnen praten en veel dus onopgemerkt blijft.

Uiteraard zijn er ook heel veel mensen die met hart en ziel in de gehandicaptenzorg werken.
Het gros is goed, absoluut, maar de rotte appels zijn dan ook erg rot helaas... en jammer dat deze mensen niet kunnen praten, zou goed zijn als ook de inspectie undercover mensen in gaat zetten, zelfde als voor kopen van sigaretten, daar kan het ook, dan kan het hier ook!

:Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208901065
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 17:24 schreef theunderdog het volgende:
Vooral die straf dat zo´n gehandicapte moest staan, terwijl die dat eigenlijk niet kan. Is best ziek

Dat wijf: 'ja, zitten kan die niet. Wan dan krijg hij pijn aan zijn balletjes'.
:'(
Go hard or go home
  dinsdag 25 april 2023 @ 20:13:21 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208901299
quote:

[..]
Heb je de aflevering gezien ? Schijnbaar is het een vrij beroep en kun je zonder papiertjes morgen een zorgboerderij openen mits je niet meer dan 10 cliënten huisvest.

Bizar.
Neoliberalisme: alles is markt!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208901528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Lijkt me ook bijzonder frustrerend voor zo'n medewerker om aan een boos tokkie met een IQ dat niet veel zal verschillen met de hulpbehoevende bewoners dat hij er niets mee te maken heeft en met rust gelaten wil worden. :{
Dat had ook best wel even in de uitzending gezegd mogen worden, je weet immers wat voor mensen er in Nederland wonen.
Цой жив
pi_208901785
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wordt tijd dat dat eens gaat veranderen.
Ziekelijk, alles is gereguleerd en zoiets kan gewoon… waar zijn we mee bezig |:(
pi_208901896
quote:

[..]

Bizar.
Ik snap daar ook helemaal niets van inderdaad. Iedereen mag een zorgboerderij beginnen, opleiding, criminele achtergrond, ervaring maken allemaal niet uit kennelijk.
pi_208902128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:00 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ik snap daar ook helemaal niets van inderdaad. Iedereen mag een zorgboerderij beginnen, opleiding, criminele achtergrond, ervaring maken allemaal niet uit kennelijk.
Probeer eens hypotheekadviseur te worden :P
pi_208902438
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:55 schreef Noek het volgende:

[..]
:'(
Dat verkleinen spreekt boekdelen. Ze geniet echt.
pi_208902631
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:35 schreef Noek het volgende:

[..]
Je slaat geen topic over om even "iedereen" altijd wel uit te leggen hoe de wereld in mekaar steekt maar je eerste reactie is de schuld bij de ouders te leggen want zij zijn immers die mensen die hun kinderen daarheen hebben gestuurd. Om vervolgens net te doen of het bij antroposofen heel normaal is om verstandelijk gehandicapten in mekaar te beuken.
-laatste zinnetje weg want op de man-
Ik leg geen schuld bij de ouders neer, dat maak jij ervan.
pi_208903016
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
De opmerking waar @Noek op reageerde was gewoonweg stupid. Tenzij je sarcasme misschien niet overkwam?
Eerder heb ik je nl wel normaal zien reageren in dit topic ;)

edit: of het was het Vogue-topic ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2023 22:23:05 ]
pi_208903040
Wat zou ik dolgraag eigen rechter spelen zeg als ik me ooit in zo'n situatie bevind en er achter kom. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208903378
Ok dus dit is een zorgboerderij opgezet door een stel vrijwilligers, zonder visie, beleid, professionals en zonder extern toezicht.

Tja dan is het ook wel vragen om moeilijkheden hoor.
Dan begrijp ik die families ook niet.

Het is niet voor niets dat in officiele zorginstanties alles is dichtgetimmerd, overal moet verantwoording worden afgelegd. VOG is verplicht voor alle medewerkers, stagiaires en vrijwilligers.

Als je kiest voor een zweverige filosofie zonder visie of beleid en zonder professionals en zonder externe controle van zorgkantoors en ws ook nog zonder VOG dan is dit dus wat er kan gebeuren.
pi_208904042
Tsja, worden ze nu opgepakt of?

10 jaar geleden had je Robert M, heel gedoe, nu hoor je geen haan er meer naar kraaien.
pi_208904417
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:19 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
De opmerking waar @:noek op reageerde was gewoonweg stupid. Tenzij je sarcasme misschien niet overkwam?
Eerder heb ik je nl wel normaal zien reageren in dit topic ;)

edit: of het was het Vogue-topic ;)
Ik heb mijn bedenkingen bij een zorgboerderij die zegt op een holistische antroposofische manier te werken.
Daarmee impliceer ik niet dat de ouders hadden kunnen verwachten dat hun kinderen zouden worden gemarteld.
Maar dat wordt er nu wel van gemaakt, en kennelijk moeten alle neuzen in dit verhaal dezelfde kant op staan, anders is het toegestaan om flink naar de ander uit te halen als die iets zegt dat niet het algemene narratief volgt.
En dat is kennelijk ook het geval bij het Vogue topic?
pi_208904435
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:52 schreef ZanneG het volgende:
Ok dus dit is een zorgboerderij opgezet door een stel vrijwilligers, zonder visie, beleid, professionals en zonder extern toezicht.

Tja dan is het ook wel vragen om moeilijkheden hoor.
Dan begrijp ik die families ook niet.

Het is niet voor niets dat in officiele zorginstanties alles is dichtgetimmerd, overal moet verantwoording worden afgelegd. VOG is verplicht voor alle medewerkers, stagiaires en vrijwilligers.

Als je kiest voor een zweverige filosofie zonder visie of beleid en zonder professionals en zonder externe controle van zorgkantoors en ws ook nog zonder VOG dan is dit dus wat er kan gebeuren.
Nee, volgens de moderator is het gewoon stupid om zo te denken.
pi_208904454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 01:52 schreef SootSprite het volgende:
Tsja, worden ze nu opgepakt of?

10 jaar geleden had je Robert M, heel gedoe, nu hoor je geen haan er meer naar kraaien.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ling-clienten-update

https://www.rtvnoord.nl/n(...)ishandeling-clienten

Ze zijn aangehouden en moeten zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.
pi_208904472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:29 schreef Chandler het volgende:

Maar gelukkig hebben we onze inspectie, die heerlijk druk is om zich daarmee te bemoeien... ow nee, toch niet. Alberto moest er aan te pas komen, inspectie was al meerdere keren getipt/gewaarschuwd voor deze organisatie..

:r

Tijd dat ook deze inspectie eens grondig doorgenomen gaat worden, het kan toch niet zo zijn dat als iemand melding doet van zaken die tijdens deze reportage/onderzoek naar boven zijn gekomen gewoon aan de kant gelegd worden..

On-Ge-Lo-Fe-LIJK!
Los van de inspectie is het sowieso bizar dat er op zorg zo veel winst gemaakt kan en mag worden door allerlei bedrijfjes die iedereen mag opzetten.

Maarja dit is bijna wekelijks in het nieuws en met het huidige kabinet zal dit toch nooit veranderen.
pi_208904527
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je start met je eerste comment met een vraag die start met wie.
Nou, wie is die wie?
Niks over de daders. Nee, die wie zijn de ouders. Die hebben hun kinderen daar geplaatst.

Maar sowieso, ouders gaan er altijd vanuit dat hun kinderen goed worden verzorgd. Of dat nu op een zorgboerderij is, een woonvorm of op school of bij de damlcub. Wie stuurt zn kind nu naar een damclub. Dan vraag je er ook wel om.
Go hard or go home
pi_208904584
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 07:14 schreef Noek het volgende:

[..]
Je start met je eerste comment met een vraag die start met wie.
Nou, wie is die wie?
Niks over de daders. Nee, die wie zijn de ouders. Die hebben hun kinderen daar geplaatst.

Maar sowieso, ouders gaan er altijd vanuit dat hun kinderen goed worden verzorgd. Of dat nu op een zorgboerderij is, een woonvorm of op school of bij de damlcub. Wie stuurt zn kind nu naar een damclub. Dan vraag je er ook wel om.
Precies, ik volg het narratief niet, maar vraag me af wie hun kinderen naar een holistische antroposofische zorgboerderij sturen.
Dat mag natuurlijk niet. Ik hoor zwaar te ageren tegen de medewerkers van die zorgboerderij, want dat wordt nog niet genoeg gedaan in deze thread.

En dat ouders er altijd van uit gaan dat hun kroost goed wordt verzorgd....
Dat is dan helaas onterecht.
Ik las net nog een artikel van een andere zorgboerderij waarbij cliënten eten kregen dat voor de varkens was bedoeld.

Anyway, ik zou mijn kind niet sturen naar een zorgboerderij die op een antroposofische holistische wijze werkt. Dat soort alternatieve zweverige spirituele termen in de gezondheidszorg levert vaak allerlei misstanden op.
Maar dat wil niet zeggen dat de ouders hadden kunnen verwachten dat hun kinderen zouden worden gemarteld.
Dat maak jij ervan, en met toestemming van de moderator mag je daarom tekeer tegen mij gaan.
Je kunt ook gewoon aan mij vragen wat ik precies bedoel als mijn reactie verkeerd over komt.
Maar dat past kennelijk niet in het Fok beleid.
  woensdag 26 april 2023 @ 08:26:42 #99
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_208904866
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 06:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ling-clienten-update

https://www.rtvnoord.nl/n(...)ishandeling-clienten

Ze zijn aangehouden en moeten zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.
Dit zijn al wat oudere berichten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208904929
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit zijn al wat oudere berichten.
Klopt, deze zaak is al veel langer onder de pers, maar nu na de uitzending van Stegeman weer onder de aandacht.
In ieder geval zijn ze destijds opgepakt en komen ze voor de rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')