abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208870749
Beste mensen,

ING bank N.V. verstrekt bij hun betaalrekening een betaalpas. Op de pas zit een chip geplakt met gegevens van jou, daarnaast zit er nog steeds een magneetstrip op.

Die van mij gaan snel kapot.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik de pas in mijn portemonnee deed die ik in mijn kontzak stop. Dus de pas trok krom. Moeten vervangen. Nu maar in het vakje van mobiele telefoonhoesje gedaan. Hij blijft wel werken maar het contact loos betalen stopt er mee. Weer een nieuwe aan gevraagd, betaald, andere pasjes niet meer bij de mobiele telefoon er in gestopt maar toch kapt snel (binnen 3 weken) de chip er mee om contactloos te betalen. Nu geen nieuwe meer gevraagd maar gewoon het ding maar steeds in de gleuf steken en je pin in toetsen bij het betalen. Dat blijft gewoon werken.

Iemand idee hoe dit dan kan? Slijt het de chip te snel als ik de pas steeds in een vakje schuif? Kan je die chip misschien beter af schermen met cellofaan er over of zo? Of kan je hem beter niet opbergen in een mobiele telefoon hoes door het NFC veld van de mobiele telefoon? Kortom, iemand een idee wat de oorzaak is dat het contactloos betalen zo snel de geest geeft? :?

Ik kan natuurlijk mobiel betalen activeren maar vind dat je dan wel heel afhankelijk wordt van je mobiele telefoon...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 23 april 2023 @ 10:43:38 #2
104963 ETA
European Travel Author
pi_208870791
Ik gebruik mijn pasje haast nooit meer, ik doe bijna alles met de telefoon.

Ik snap dat je niet afhankelijk wil worden van de je telefoon, maar je kan gewoon beide gebruiken. Voor de dagelijkse kleine uitgaven gebruik je je telefoon, en mocht je die niet werken/niet bij je hebben/groot bedrag, dan pak je je pas erbij. Dan voorkom je al veel in/uithalen van je pas.

Als je perse je pas wil gebruiken, koop dan iets van een harde pasjes wallet, zoals de Secrid of Ridge wallet. Dan buigen je pasjes niet meer.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_208870794
Ook ING, mijn pas is al zeker 6x kapot gegaan (contactloos betalen) bij SNS nergens last van, terwijl ik die het meeste gebruik.

Die ING passen zijn al dan niet bewust gemaakt van een inferieure kwaliteit.
blablablabla
pi_208870833
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:43 schreef ETA het volgende:
Ik gebruik mijn pasje haast nooit meer, ik doe bijna alles met de telefoon.

Ik snap dat je niet afhankelijk wil worden van de je telefoon, maar je kan gewoon beide gebruiken. Voor de dagelijkse kleine uitgaven gebruik je je telefoon, en mocht je die niet werken/niet bij je hebben/groot bedrag, dan pak je je pas erbij. Dan voorkom je al veel in/uithalen van je pas.

Als je perse je pas wil gebruiken, koop dan iets van een harde pasjes wallet, zoals de Secrid of Ridge wallet. Dan buigen je pasjes niet meer.
Dan buigen ze niet meer, maar ik had het idee dat probleem van contactloos betalen mogelijk door wrijving met het hoesje kwam (maar zeker weten doe ik het niet).

Snap ook niet dat de chip zo open en bloot op de pas moet liggen. Die van de OV-chipkaart zit midden in het plastic en blijft het ook al jaren prima doen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_208870836
Ik betaal nog best vaak contactloos met de pinpas (van ABN). In al die jaren nog nooit kapot gegaan tot wanneer je eens in de X jaar een nieuwe pinpas krijgt. Heb 'm ook in m'n portemonnee.
pi_208870912
Dit is een keer niet de schuld van de Rabobank, die van mij gaat al 8 jaar mee samen in een vakje met mobiel.
  zondag 23 april 2023 @ 10:55:18 #7
104963 ETA
European Travel Author
pi_208870918
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 10:47 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dan buigen ze niet meer, maar ik had het idee dat probleem van contactloos betalen mogelijk door wrijving met het hoesje kwam (maar zeker weten doe ik het niet).

Snap ook niet dat de chip zo open en bloot op de pas moet liggen. Die van de OV-chipkaart zit midden in het plastic en blijft het ook al jaren prima doen.
Bij de Secrid drukken de pasjes niet of nauwelijks op elkaar, dus bij het uitschuiven wrijven ze nauwelijks over elkaar. Ook hoef je je pasje niet volledig uit te schuiven bij een betaling, met het clipje onderaan schuift je onderste pas 1/3 uit, genoeg om een betaling mee te doen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 april 2023 @ 11:07:07 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208871069
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:43 schreef Elan het volgende:
Ook ING, mijn pas is al zeker 6x kapot gegaan (contactloos betalen) bij SNS nergens last van, terwijl ik die het meeste gebruik.

Die ING passen zijn al dan niet bewust gemaakt van een inferieure kwaliteit.
Al 15-20 jaar ING en nog nooit is een pas kapot gegaan, jullie gaan er blijkbaar op rare wijze mee om :o (of hebben pech)

En ja, ik betaal er wel gewoon mee :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208871276
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 10:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe wil je betalen met de pas in de pinautomaat als je de chip niet kan zien? Dat is vrij letterlijk hoe dat werkt.
  zondag 23 april 2023 @ 11:29:54 #10
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_208871382
Ik ben ook maar geswitched naar alles met de telefoon. Wat ik frappant vond is dat de mijne er per 1 januari mee opgehouden is. Wat kost een nieuwe pas eigenlijk ? Ik heb de mijne in zo'n metalen hoesje met alle andere pasjes.
Wakadoodle!
pi_208871451
Werk je met zware magneten of zo?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_208871596
Mijn ING pas is ook nog nooit kapot gegaan. Maar misschien een tip om zo´n soort aluminium pasjeshouder te bestellen die ook tegen RFID scammers beschermt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 11:53:33 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208871645
In mn Secrid gaan ze de paar keer per jaar dat ik hem gebruik, niet stuk. Mobiel en watch zijn de oplossing :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208871964
Ik kan me voorstellen dat het pin-apparaat niet helemaal begrijpt welke nfc hij moet lezen, als je je pasje op je telefoon houdt.

Ik betaal al jaren uitsluitend met mijn telefoon en dat wil prima. Het enige waar ik nog wel eens tegenaan loop is dat de bankieren-app niet automatisch opent als ik een keer met pin moet bevestigen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_208871970
Verkeerde knop
|:)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 23 april 2023 @ 12:22:57 #16
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208871977
Had ik ook altijd met ING. Paar jaar geleden overgestapt naar ASN en met deze pas nergens last van.
pi_208872022
ING licht eigen betalend klant op met inferieur betaalpas. want elke keer dat ze pas moet vervangen mag je lekker dokken.

Sindien gebruik ik contactloos alleen bij mobiel. en pas steek ik gewoon de gleuf in. Dit gaat het prima zo.
Je kan nog altijd NFC op mobiel uitschakelen en aanzetten wanneer je wilt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator / Redactie FP zondag 23 april 2023 @ 12:54:26 #18
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208872449
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Al 15-20 jaar ING en nog nooit is een pas kapot gegaan, jullie gaan er blijkbaar op rare wijze mee om :o (of hebben pech)

En ja, ik betaal er wel gewoon mee :+
Hier hetzelfde, maar dan met de Rabo. Pas welgeteld 1x vervangen in de 30+ jaar dat ik daarbij zit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 23 april 2023 @ 13:10:20 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208872689
Ik heb al heel lang een ING-pas, in mijn portemonnaie die uitpuilt van de pasjes, en nergens last van.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208872712
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 12:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, maar dan met de Rabo. Pas welgeteld 1x vervangen in de 30+ jaar dat ik daarbij zit.
Hoe dan, er staat een geldigheidsduur op?

Mijn rabo en abn zitten gezellig met zn 2 in 1 vakje van mn foon. De abn begint nu te slijten, plastic laagje laat los maar doet het nog steeds. In september krijg ik weer een nieuwe. Rabo is nieuwer maar ook geen problemen mee.
Ik gebruik de abn zakelijk én privé en haal dat ding dagelijks tevoorschijn.
Heb zo'n vermoeden dat het aan de ing ligt :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 23 april 2023 @ 13:19:30 #21
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_208872825
Waarom gebruiken mensen nog fysieke pasjes?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator / Redactie FP zondag 23 april 2023 @ 13:26:04 #22
Brabo Bastard
pi_208872908
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:11 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hoe dan, er staat een geldigheidsduur op?

Mijn rabo en abn zitten gezellig met zn 2 in 1 vakje van mn foon. De abn begint nu te slijten, plastic laagje laat los maar doet het nog steeds. In september krijg ik weer een nieuwe. Rabo is nieuwer maar ook geen problemen mee.
Ik gebruik de abn zakelijk én privé en haal dat ding dagelijks tevoorschijn.
Heb zo'n vermoeden dat het aan de ing ligt :+
Oh dat zou ook goed kunnen. Laat ook zien hoe lang ie dus meegaat!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP zondag 23 april 2023 @ 13:26:33 #23
Brabo Bastard
pi_208872914
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:19 schreef trigt013 het volgende:
Omdat ik, als tester zijnde, het contactloos betalen (nog) niet (helemaal) vertrouw.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 23 april 2023 @ 13:28:12 #24
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208872923
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:19 schreef trigt013 het volgende:
Sinds ik van twee banken apps hiervoor heb staan werkt het niet meer, ook al maak ik de ING de standaard.
Dus dan maar weer fysiek.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_208872957
Ik heb ooit zo’n plastic ding van de ING gekregen waar mijn pasje in zit. Ideaal dat contactloze betalen, nu hoef ik nooit meer mijn pasje daar uit te frutten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')