abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2023 @ 22:12:07 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_208867406
Lamine Yamal Nasraoui Ebana (Mataró, 13 juli 2007) is een Spaans-Marokkaans voetballer die doorgaans als aanvaller speelt voor FC Barcelona. Hij stroomde door vanuit de jeugdopleiding van FC Barcelona. In april 2023 debuteerde hij als jongste speler ooit voor Barça.

Clubcarrière
Yamal werd in 2012 op vijfjarige leeftijd opgenomen in La Masia, de jeugdopleiding van FC Barcelona. Hij doorliep de volledige jeugdopleiding en werd in het seizoen op 15-jarige leeftijd opgenomen in de Juvenil A, wat al ver boven zijn leeftijdscategorie was. In september 2022 werd hij opgeroepen voor het eerste elftal onder Xavi Hernandez. Sindsdien traint hij wekelijks mee met het elftal, om te wennen aan druk, intensiteit en stijl. Op 22 april 2023 werd hij opgeroepen voor de wedstrijd tegen Atlético Madrid in de Primera División op 23 april 2023. Op 29 april 2023 maakte Yamal zijn debuut in een wedstrijd in de Primera División tegen Real Betis, dat gewonnen werd met 4–0. In de 84ste minuut verving hij Gavi. Op 14 mei 2023 won hij zijn eerste titel met Barça, de Primera División. Yamal is de jongste speler ooit in de Spaans competitie die een landstitel won en overigens voor de Catalanen.

Interlandcarrière
Yamal is jeugd-international voor Spanje, hij speelde voor verschillende jeugdteams, die ook al ver boven zijn leeftijdscategorie waren.

Barcelona-sensatie Lamine Yamal schitterde zondag in La Liga in een spannende 4-3 overwinning van de Spaanse kampioen op Villarreal.

De 16-jarige vleugelspeler, die pas voor de tweede keer aan de aftrap verscheen, raakte twee keer het houtwerk en zorgde voore assists bij de openingstreffer van Gavi in een uitstekende wedstrijd van zijn kant. De Poolse vedette Robert Lewandowski tikte het winnende doelpunt binnen nadat Yamal de paal had geraakt. Voor Lewandowski was het zijn eerste treffer in de nieuwe jaargang.

"We moeten onze jeugdopleiding onder de loep nemen, zeker gezien de economische situatie waarin we ons bevinden", vertelde Barça-trainer Xavi aan Movistar, nadat hij ook middenvelder Fermin Lopez had laten debuteren als invaller. "Lamine speelde weer een geweldige wedstrijd. Hij heeft ons goed geholpen. Hij stond aan de basis van een paar goals en hij creëerde zoveel op 16-jarige leeftijd."

Terwijl Xavi vanaf de tribune toekeek omdat hij een schorsing uitzat, kwam zijn ploeg tegen de verhoudingen in al vroeg op een voorsprong van twee doelpunten. Villarreal begon fel en een doelpunt van Alexander Sorloth werd afgekeurd wegens buitenspel.

Wedstrijdverloop
Het was Barcelona dat na 12 minuten op voorsprong kwam toen Yamal bij de tweede paal voorzette op een andere jongeling, Gavi, die de bal binnenkopte. Drie minuten later maakte Frenkie de Jong de tweede goal voor de Catalanen, nadat de bal door een gelukkige stuit voor zijn voeten terecht kwam.

Barcelona miste de geblesseerde Pedri, Alejandro Balde en Ronald Araujo en daar wist Villarreal van te profiteren. Juan Foyth kopte raak uit een corner van Alex Baena en bezorgde de gastheren zo een voet aan de grond in het Estadio de la Ceramica. Het was het eerste doelpunt dat Barcelona dit seizoen tegen kreeg.

Sorloth tikte daarna de voorzet van Pedraza binnen na een sublieme pass van Gerard Moreno. Villarreal kwam vroeg in de tweede helft zelfs op voorsprong na nog een indrukwekkende actie van Pedraza, die Baena bediende voor de 3-2. Aanvoerder Sergi Roberto had het moeilijk als rechtsback bij Barcelona, dat op het punt staat om Joao Cancelo van Manchester City te huren om de Spanjaard te vervangen.

Yamal raakte vervolgens het houtwerk, terwijl hij de verdediging van Villarreal vaak met gevaar bestookte. Invaller Ferran Torres zette zijn sterke vorm van het voorseizoen voort door Barcelona op gelijke hoogte te brengen en al snel zette Lewandowski de kampioenen op voorsprong.

Yamals venijnige schot werd op de paal getikt door Villarreal-doelman Filip Jorgensen, maar Lewandowski was op het juiste moment op de juiste plaats om de rebound binnen te schuiven.

'Zonder angst'
Yamal, die speelde in plaats van de geschorste Raphinha, liet meer dan genoeg zien om zijn coach komend weekend kopzorgen te geven over de basisopstelling als de Braziliaan terugkeert.

"Gelukkig speel ik zonder angst, ik probeer dat te vergeten en gewoon te voetballen, daar ben ik goed in", vertelde Yamal aan Movistar. "Mijn moeder is een beetje bang als ik in de basis sta, maar ze steunt me enorm."

Xavi zei dat de vleugelspeler het volledig had verdiend om regelmatig te spelen. "Hij is een speler die het verschil maakt, de beslissingen die hij neemt zijn bijna altijd goed," vertelde Xavi aan de pers.

:T

[ Bericht 44% gewijzigd door Coco op 01-09-2023 19:17:18 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208867599
En voor welk land komt Yamal in de toekomst uit of reisde hij zonder paspoort en is het een Spanjool?
U MAD?
  Trouwste user 2022 zondag 23 april 2023 @ 11:12:37 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_208871145
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 22:24 schreef de_boswachter het volgende:
En voor welk land komt Yamal in de toekomst uit of reisde hij zonder paspoort en is het een Spanjool?
Sinds zijn 12e eist Lamine Yamal de aandacht op. Hij werd geboren op 13 juli 2007 en is van Marokkaanse en Equatoriaal-Guinese afkomst. Door zijn speelstijl wordt hij bij La Masia vergeleken met Lionel Messi.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 12:33:05 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208896582
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:12 schreef tong80 het volgende:

[..]
Sinds zijn 12e eist Lamine Yamal de aandacht op. Hij werd geboren op 13 juli 2007 en is van Marokkaanse en Equatoriaal-Guinese afkomst. Door zijn speelstijl wordt hij bij La Masia vergeleken met Lionel Messi.

Gelukkig kunnen we over 15 jaar dit topic naar voren halen en wederom zien wie het eerste topic van hem opende. Zo hadden we ook het eerste topic van Messi, weet je nog wie die opende?

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 april 2023 @ 12:34:46 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_208896591
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Gelukkig kunnen we over 15 jaar dit topic naar voren halen en wederom zien wie het eerste topic van hem opende. Zo hadden we ook het eerste topic van Messi, weet je nog wie die opende?

Dezelfde als die van Eriksen, Pedri, Shaqueel van Persie en Gavi toch :?

Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:42:35 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_210468041
Dit weekend geschitterd.

Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 04:10:30 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_210575578
Spanje heeft zijn derde duel in de
EK-kwalificatiereeks met ruime cijfers
gewonnen.Georgië werd in Tbilisi met
7-1 afgedroogd.De aandacht ging vooral
uit naar de maker van de laatste goal.

Lamine Yamal viel kort voor rust in en
loste Pablo Gavi af als jongste speler
ooit voor Spanje.De Barcelona-aanvaller
was 16 jaar en 57 dagen en daarmee ruim
een jaar jonger dan Gavi was bij zijn
eerste interland in 2021.

Yamal luisterde zijn debuut ook nog op
met een goal:op aangeven van Williams
schoot hij de bal beheerst in de verre
hoek.Morata was goed voor een hattrick.
De Georgische ster Kvaratschelia kwam
niet verder dan een gele kaart.

_O_

pi_210610494
nu bij Barca

volgend seizoen champions league voetbal met FC Volendam

mark my words
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 september 2023 @ 13:57:32 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_210612876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:07 schreef TheVoice4ever het volgende:
nu bij Barca

mark my words
Geen idee wat je bedoelt. Ook geen idee hoe ik hier leuk of gevat op kan reageren. Alsof Rinus Israël een bedorven broodje shoarma bestelt.

Trouwste user 2022 woensdag 27 september 2023 @ 14:49:05 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_210768076
Mede dankzij de impulsen van invaller Yamal (16) pakte Barça een punt. Na een aanval via Yamal en Raphinha maakte López de 2-2.

Trouwste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 16:58:38 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_210916568
GRANADA, Spanje, 8 oktober (Reuters) - Barcelona's Spaanse vleugelaanvaller Lamine Yamal werd de jongste doelpuntenmaker van LaLiga in de leeftijd van 16 jaar en 87 dagen nadat hij de bal zondag van dichtbij naar huis aaide bij Granada.

Yamal, die in augustus het record vestigde als barca's jongste debutant in een officiële wedstrijd, werd spanje's jongste international ooit en doelpuntenmaker met 16 jaar en 57 dagen toen hij in september zijn debuut maakte in Georgië in een EK 2024-kwalificatiewedstrijd.

https://www.reuters.com/s(...)t-scorer-2023-10-08/

Lamine Yamal heeft zich afgemeld bij de Spaanse nationale ploeg. De zestienjarige aanvaller keert vanwege een lichte spierblessure terug naar Barcelona.

Yamal maakte vorige maand nog zijn debuut voor Spanje en scoorde toen ook direct in het EK-kwalificatieduel met Georgië (1-7). In de belangrijke wedstrijden tegen Schotland en Noorwegen doet bondscoach Luis de la Fuente echter geen beroep op het grote talent. Na overleg tussen de medische staf van de nationale ploeg en die van Barça is besloten dat het beter is dat Yamal even rust neemt.

Yamal is immers al uitgegroeid tot een vaste kracht bij Barça, waarvoor hij dit seizoen elf keer in actie kwam. Het leverde de zelfopgeleide vleugelaanvaller al de nodige records op. Nu moet hij uit voorzorg echter een pas op de plaats maken. Spanje roept geen vervanger op, aangezien Ansu Fati (Brighton) en Bryan Zaragoza (Granada) eerder al bij de selectie kwamen na de afmelding van Yeremy Pino.

https://www.msn.com/nl-nl(...)ts-maken/ar-AA1hXQgm

Trouwste user 2022 dinsdag 9 juli 2024 @ 20:57:44 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_214226261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:07 schreef TheVoice4ever het volgende:
nu bij Barca

mark my words
Of in de halve finale van het EK.

Mark my words. ;)

Hup Yamal........ 2-0.

Trouwste user 2022 dinsdag 9 juli 2024 @ 21:00:38 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_214226341
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

;)

pi_214227050
Goaltje hoor
* Verwijderd *
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:21:33 #15
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_214227091
Lekker inderdaad _O_ _O_
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 juli 2024 @ 21:21:58 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_214227122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:21 schreef zoekeenleven het volgende:
Goaltje hoor
_O_ _O_ _O_

dinsdag 9 juli 2024 @ 21:23:16 #17
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_214227179
@tong80 opende het topic!!
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 juli 2024 @ 21:44:08 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_214227913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:23 schreef Bezsen het volgende:
@:tong80 opende het topic!!
Wat een ziener. ;)

pi_214230575
Ontzettend jammer dat hij bij het walgelijke Barcelona speelt. Zo lijken ze langzaam maar zeker toch meer en meer weg te komen met jarenlang wanbeleid.

Had sowieso leuker geweest bij een Europese subtopper.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_214230578
twitter
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 17:50:47 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_214275148
Het Spaanse supertalent Lamine Yamal wordt liever niet vergeleken met Lionel Messi. ,,Ik probeer gewoon Lamine te zijn”, zegt de aanvaller in een interview met de Spaanse krant Marca. ,,Het helpt je niet om vergeleken te worden met de beste voetballer aller tijden. Niemand zal ooit zo zijn als hij.”

Yamal viert vandaag zijn 17de verjaardag, kort nadat hij met zijn treffer in de halve finales tegen Frankrijk de jongste doelpuntenmaker ooit op een EK was geworden. Elke keer is er weer de vergelijking met Messi, die jarenlang de vedette was van FC Barcelona. Yamal, die op zijn verjaardag op Instagram een oude foto van zichzelf postte, brak afgelopen seizoen door bij diezelfde club. ,,Ik probeer gewoon mezelf te zijn, dat is alles.”

Zijn status is gevestigd. Frankrijks boegbeeld Kylian Mbappé kwam na de halve finale zijn shirt vragen. ,,Als Mbappé mij dat vraagt, krijgt hij het. Geen probleem”, aldus Yamal.

https://www.ad.nl/ek-voet(...)t-hij-dat~a29b1166d/

maandag 15 juli 2024 @ 13:14:31 #22
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_214298520
Misschien een leuke speler voor Ajax in de toekomst.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Trouwste user 2022 woensdag 17 juli 2024 @ 09:24:04 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_214315360
Piet de Visser, voormalig topscout, heeft nog nooit zo'n groot talent gezien als Lamine Yamal. De zeventienjarige buitenspeler maakte indruk op het afgelopen EK en werd zelfs uitgeroepen tot het talent van het toernooi.

"In mijn tachtig jaar in het voetbal heb ik nog nooit een speler van zestien op zo’n hoog niveau zien uitblinken", vertelt De Visser, die in het verleden werkzaam was bij onder andere PSV en Chelsea, in gesprek met Voetbal International. "Bij Barcelona deed hij het al, nu ook bij Spanje. Talenten hebben altijd wel een wedstrijd waarin ze opvallen. Maar Yamal doet het constant."

"Ik heb al zijn wedstrijden op het EK nauwkeurig gevolgd, en hij heeft elke keer iets bijzonders laten zien", vervolgt De Visser zijn lofzang. Voorafgaand aan het EK had hij Yamal in zijn 'talententeam' gezet. "Maar in de tweede wedstrijd heb ik hem al overgeheveld naar de grote jongens. Hij is hét pareltje van dit toernooi."
Volgens De Visser is Yamal op alle vlakken van buitencategorie. "Voor techniek krijgt Yamal een 9. Dan overzicht, dat vind ik zó belangrijk. Technische spelers scoren op dat onderdeel meestal hooguit een 7. Maar Yamal krijgt daarvoor óók een 9", legt de voormalig topscout uit. "Hij ziet het spel, kijkt over de bal heen, weet wie er vrijloopt. Daarom geeft hij ook zo veel assists. Dan zijn fysiek, die is op zijn leeftijd al formidabel. Ik zag hem soms terugverdedigen, op eigen helft: dat is niet normaal."

https://www.msn.com/nl-nl(...)440ad3e29ed677&ei=39

M'n collega is het weer met me eens. :)

pi_214332603
twitter
pi_214383615
Wat een druk krijgt deze jongen nu al op zijn schouders! Doet me een beetje denken aan Bojan van heel wat jaren terug. Hoop dat hij er goed mee kan omgaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')