abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2023 @ 09:52:47 #1
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208834049
Goedemorgen!

Wij hadden de keuken van de vorige eigenaren overgenomen, daarin een Boily+ kokend water boiler, daarop aangesloten een mengkraan en een los kokend water kraantje.

Onlangs is de boiler overleden, die hebben wij vervangen door een ACE kokend water boiler. Met het idee de huidige kranen te blijven gebruiken.
De mengkraan zonder problemen aangesloten. Echter, de huidige kokend water kraan lijkt een niet-gangbare aansluiting te gebruiken die niet zomaar op de 3/8" van de nieuwe boiler past.

Hier uiteraard al suf op gegoogled en bij de warmteservice geweest, maar die zien ook geen oplossing om het oude kokend water kraantje op de nieuwe boiler aan te sluiten.

SPOILER: Mocht iemand nog willen proberen, hier een foto van de oude slang
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn favoriete optie, gewoon huidige kranen behouden, lijkt dus af te vallen. De beste optie daarna is een 3-in-1 kraan te kopen waar ik alles op aan kan sluiten. Dan blijf ik echter met een gat over in mijn aanrecht waar vroeger het kokend water kraantje zat. Wie heeft er goede ideeën om hier iets anders in te plaatsen, of mooi weg te werken? Een ingebouwd zeeppompje zit er helaas al, aan de andere kant :+

Thanks voor het meedenken!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 10:44:48 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208834462
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:52 schreef Drekkoning het volgende:
Goedemorgen!

Wij hadden de keuken van de vorige eigenaren overgenomen, daarin een Boily+ kokend water boiler, daarop aangesloten een mengkraan en een los kokend water kraantje.

Onlangs is de boiler overleden, die hebben wij vervangen door een ACE kokend water boiler. Met het idee de huidige kranen te blijven gebruiken.
De mengkraan zonder problemen aangesloten. Echter, de huidige kokend water kraan lijkt een niet-gangbare aansluiting te gebruiken die niet zomaar op de 3/8" van de nieuwe boiler past.

Hier uiteraard al suf op gegoogled en bij de warmteservice geweest, maar die zien ook geen oplossing om het oude kokend water kraantje op de nieuwe boiler aan te sluiten.

SPOILER: Mocht iemand nog willen proberen, hier een foto van de oude slang
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn favoriete optie, gewoon huidige kranen behouden, lijkt dus af te vallen. De beste optie daarna is een 3-in-1 kraan te kopen waar ik alles op aan kan sluiten. Dan blijf ik echter met een gat over in mijn aanrecht waar vroeger het kokend water kraantje zat. Wie heeft er goede ideeën om hier iets anders in te plaatsen, of mooi weg te werken? Een ingebouwd zeeppompje zit er helaas al, aan de andere kant :+

Thanks voor het meedenken!
Dan zou ik alsnog een (hetzelfde anders ziet t niet uit) zeeppompje doen want dat is beter dan een gat in je aanrecht. Dan heb je 1 pompje voor handzeep, en het andere pompje voor Dreft ofzo. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208834465
Je kan een 2e zeeppompje doen, maar dan voor afwasmiddel ;)
pi_208834490
Er zijn ook afdekplaatjes die je op zo'n gat kan schroeven.

https://www.bol.com/nl/nl(...)vs/9200000073993162/
  donderdag 20 april 2023 @ 11:43:11 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208835029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 10:47 schreef Basp1 het volgende:
Er zijn ook afdekplaatjes die je op zo'n gat kan schroeven.

https://www.bol.com/nl/nl(...)vs/9200000073993162/
Hee, dat is ook een prima oplossing inderdaad.

Of twee pompjes inderdaad. Even thuis overleggen *)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208836435
Als het goed is, is de schroefdraad van de slang die aan de kokend-water kraan zat M10x1,25
Daar bestaan geen verloopjes voor. Ik heb vroeger bij het vervangen van een Franke boiler
(eigenlijk een ge-rebrande Daalderop Boily) zelf maar een verloopje met de juiste schroefdraad gemaakt.
De Boily had waarschijnlijk een kort stukje slang met een wartel ?
pi_208839749
Toch hangt in de bouwmarkt een redelijk rek vol met dergelijke slangen in allerlei soorten aansluitingen. Heb je daar al eens gekeken TS?
pi_208840157
Als Warmteservice je niet kan helpen, dan word het lastig idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')