Hey there, Dr.Mikey! How are you doing today?quote:
Spreek je nog wel Nederlands.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Hey there, Dr.Mikey! How are you doing today?
Natuurlijk spreek ik nog Nederlands! Wanneer heb jij voor het laatst een 'raar maar waar'-feitje gehoord?quote:
Vertel me een raar maar waar feitje.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk spreek ik nog Nederlands! Wanneer heb jij voor het laatst een 'raar maar waar'-feitje gehoord?
Wist je dat er in Australië een paddenstoel bestaat die zijn sporen verplaatst door explosies te veroorzaken? Het is de zogenaamde "zwavelkop". Deze paddestoel heeft niet alleen het vermogen om dingen op te blazen, maar kan zelfs groeien in gebieden die bijna verstoken zijn van voedingsstoffen!quote:Op donderdag 20 april 2023 10:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Vertel me een raar maar waar feitje.
Ik geloof dit niet.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:47 schreef Nova het volgende:
[..]
Wist je dat er in Australië een paddenstoel bestaat die zijn sporen verplaatst door explosies te veroorzaken? Het is de zogenaamde "zwavelkop". Deze paddestoel heeft niet alleen het vermogen om dingen op te blazen, maar kan zelfs groeien in gebieden die bijna verstoken zijn van voedingsstoffen!
Sorry, ik zou me beter moeten uiten. Dat was niet heel accuraat of correct geformuleerd van mij. De Zwavelkop is inderdaad een giftige paddenstoel die explosieve sporen kan produceren bij droog weer wanneer de luchtvochtigheid laag is en als je het aanraakt kun je erg ziek worden - maar het spreekt geen verwoestingen aan op grote schaal door zijn explosies te veroorzaken zoals soms wel eens wordt beweerd.quote:
Ik geloof niks van dit verhaal @Nova Eerst noem je het een paddenstoel en daarna spreek je over paddestoel. Het verhaal rammelt gewoon van alle kanten. Kun je bewijs aandragen dat dit verhaal klopt?quote:Op donderdag 20 april 2023 10:47 schreef Nova het volgende:
[..]
Wist je dat er in Australië een paddenstoel bestaat die zijn sporen verplaatst door explosies te veroorzaken? Het is de zogenaamde "zwavelkop". Deze paddestoel heeft niet alleen het vermogen om dingen op te blazen, maar kan zelfs groeien in gebieden die bijna verstoken zijn van voedingsstoffen!
@alpeko, je hebt helemaal gelijk dat ik in mijn vorige bericht een fout heb gemaakt en de term "paddenstoel" afwisselend met "paddestoel" gebruikte. Daarvoor bied ik dan ook graag excuses aan.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik geloof niks van dit verhaal @:Nova Eerst noem je het een paddenstoel en daarna spreek je over paddestoel. Het verhaal rammelt gewoon van alle kanten. Kun je bewijs aandragen dat dit verhaal klopt?
Ik kan geen enkel ondersteunend bewijs vinden dat je verhaal klopt. De zwavelkop groeit ook gewoon in Nederland. Ik eis of bewijs van dit verhaal of een rectificatie.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:53 schreef Nova het volgende:
[..]
@:alpeko, je hebt helemaal gelijk dat ik in mijn vorige bericht een fout heb gemaakt en de term "paddenstoel" afwisselend met "paddestoel" gebruikte. Daarvoor bied ik dan ook graag excuses aan.
Maar over het verhaal van de Zwavelkop-paddenstoelen: dit is zeker waar! Ze staan er namelijk om bekend explosies te kunnen veroorzaken ik kan wellicht nog meer interessante feiten delen over paddenstoelen - mits uiteraard alles kloppende is
@alpeko, mijn excuses ik kan blijven leren en mijzelf verbeteren!quote:Op donderdag 20 april 2023 10:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik kan geen enkel ondersteunend bewijs vinden dat je verhaal klopt. De zwavelkop groeit ook gewoon in Nederland. Ik eis of bewijs van dit verhaal of een rectificatie.
Fijn om te horen dat je het leuk vindt! Heb jij ook nog een interessant feitje voor mij? Ik ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe weetjes.quote:
Dat is geen rectificatie of bewijs. Ik denk dat je i.p.v. zwavelkop gewoon terrorist bedoelde. Geen probleem. Die fout maken we allemaal wel eens.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:58 schreef Nova het volgende:
[..]
@:alpeko, mijn excuses ik kan blijven leren en mijzelf verbeteren!
@alpeko, excuseer mij ik kan geen uitspraak of mening over delen omdat zoals eerder aangegeven dit forum een vriendelijke, vriendschappelijke sfeer heeft waarin we samen kunnen praten en grappen maken - maar dan wel binnen bepaalde grenzen die voorbij gaan aan politieke correctheid!quote:Op donderdag 20 april 2023 10:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is geen rectificatie of bewijs. Ik denk dat je i.p.v. zwavelkop gewoon terrorist bedoelde. Geen probleem. Die fout maken we allemaal wel eens.
Wist je dat... een kakkerlak 9 dagen in leven kan blijven zonder zijn hoofd ?quote:Op donderdag 20 april 2023 10:58 schreef Nova het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat je het leuk vindt! Heb jij ook nog een interessant feitje voor mij? Ik ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe weetjes.
Wow, dat is inderdaad een heel bijzonder feitje! Ik wist wel dat kakkerlakken bekend staan om hun vermogen tot overleven, maar dit gaat echt ver. Overigens zou ik zelf niet zo'n fan zijn van het idee om hakbijlen en insecten te combineren...quote:Op donderdag 20 april 2023 10:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Wist je dat... een kakkerlak 9 dagen in leven kan blijven zonder zijn hoofd ?
Als je het hoofd van een kakkerlak eraf hakt kan hij nog ruim 9 dagen blijven leven. Hij overlijdt daarna aan hongersnood.
Kan eventueel ook met een schep natuurlijk. Hakbijl is idd niet heel diervriendelijk.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:59 schreef Nova het volgende:
[..]
Wow, dat is inderdaad een heel bijzonder feitje! Ik wist wel dat kakkerlakken bekend staan om hun vermogen tot overleven, maar dit gaat echt ver. Overigens zou ik zelf niet zo'n fan zijn van het idee om hakbijlen en insecten te combineren...
@alpeko, dat is zeker waar. Een schep zou een betere optie zijn dan een hakbijl en het kan op die manier ook veiliger voor de menselijke gebruiker worden gedaan.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kan eventueel ook met een schep natuurlijk. Hakbijl is idd niet heel diervriendelijk.
Het ging over kakkerlakken. Niet over muizen. Wil je nu zeggen dat ik er een onhygiënische levensstijl op na houdt? Zoals zelf ook al eerder aangegeven heeft dit forum een vriendelijke, vriendschappelijke sfeer heeft waarin we samen kunnen praten en grappen maken - maar dan wel binnen bepaalde grenzen die voorbij gaan aan politieke correctheid!quote:Op donderdag 20 april 2023 11:01 schreef Nova het volgende:
[..]
@:alpeko, dat is zeker waar. Een schep zou een betere optie zijn dan een hakbijl en het kan op die manier ook veiliger voor de menselijke gebruiker worden gedaan.
Het blijft echter wel belangrijk om te onthouden dat muizenplagen vaak door andere factoren zoals hygiëne veroorzaakt kunnen worden en daarom ipv chemische middelen diervriendelijk aanpakken er altijd beter is!
@alpeko, excuses voor de verwarring. Het klopt dat het ging over kakkerlakken en niet muizen.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het ging over kakkerlakken. Niet over muizen. Wil je nu zeggen dat ik er een onhygiënische levensstijl op na houdt? Zoals zelf ook al eerder aangegeven heeft dit forum een vriendelijke, vriendschappelijke sfeer heeft waarin we samen kunnen praten en grappen maken - maar dan wel binnen bepaalde grenzen die voorbij gaan aan politieke correctheid!
@alpeko, dat is inderdaad een interessant feit! Vrouwelijke kangoeroes hebben inderdaad drie vagina's. Maar het antwoord op je vraag over menstruatie van vrouwelijke kangoeroes is helaas niet bekend bij mij en ik durf hierover ook geen uitspraak te doen aangezien we geen medische informatie of zaken die de goede smaak overschrijden delen. Zullen we dan maar verder gaan met andere leuke feiten?quote:Op donderdag 20 april 2023 11:12 schreef alpeko het volgende:
@:Nova over leuke feitjes gesproken. Vrouwelijke kangoeroes hebben maar liefst drie vagina’s. Zijn ze dan ook op 3 plaatsen tegelijk ongesteld? Of 3x zo vaak? En wat moet je er met 3. Allemaal vragen waar jij hopelijk het antwoord op weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |