abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208823365
Ik heb een mooie nieuwe htpc obv kodi, deze vervangt mijn vorige setup van een Raspberry pi (ook kodi). Leuke aan de pi is dat de hdmi poort CEC ondersteunt, maw ik kon met mijn gewone (lg) tv remote ook kodi bedienen.

Hdmi poorten van gewone pc video kaarten zoals mijn amd radeon nu ondersteunen dat helaas niet, dus zoek ik een andere oplossing. Ik kan kodi natuurlijk met mijn mobiel bedienen maar liever heb ik 1 remote voor zowel tv en kodi. Dus bijv met een usb ir ontvanger in mijn htpc.

Er zijn zoveel opties... Wie heeft er goede ervaringen of aanbevelingen?
pi_208832954
Lijkt erop dat je iets als de Pulse-Eight adapter wil hebben dan: https://www.pulse-eight.com/p/104/usb-hdmi-cec-adapter

Die plug je in de CEC-loze HDMI poort van je videokaart, en regelt in plaats daarvan via USB het CEC-signaal met libCEC, waar i.i.g. Kodi ondersteuning voor heeft. Werkt dan dus eigenlijk exact hetzelfde als echt HDMI-CEC, zonder gekloot met IR e.d... werkt hier prima i.c.m. een NVIDIA kaart die dat zelf ook niet snapt.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_208832957
P.S.: Ik heb overigens nog oldschool 1080p SDR, maar anders zou dit misschien wel van belang kunnen zijn:
quote:
Does not support resolutions and colour spaces greater than 4k60 4:2:0 8-bit colour.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_208857597
Uiteindelijk heb ik van de htpc maar gewoon een nas gemaakt en op de raspberry pi heb ik weer libreelec/kodi gezet, met alle content via samba van de nas. Bleek toch de makkelijkste oplossing. Nu doet mijn tv ab het weer en kan ik die nas ook in een andere kamer zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')