abonnement Unibet Coolblue
pi_8404125
quote:
10 FEBRUARI 2003 - APELDOORN - Nee, Yvette van Veldhuijsen wilde geen aandoenlijk plaatje met de neusbeer op haar arm. Bolke bleef in de kooi, want deze beren zijn beslist niet om te knuffelen. Door dit misverstand had Bolke een erbarmelijk leven en is hij het eerste dier in Fellow, een nieuwe opvang voor kleine roofdieren in Wenum Wiesel.


(Foto Cees Baars)

Als een echte acrobaat buitelt Bolke buiten van tak naar tak in zijn hok. Drie maanden geleden was dit nog onmogelijk. Zijn poten waren helemaal opengehaald en ontstoken en zijn staart was gehalveerd. Ik trof hem in een hokje van 1 bij 2 op een betonnen vloer zonder takken of touwen, vertelt de eigenaresse. Uit ellende klom hij tegen het scherpe gaas op. Deze roofdieren zijn echte klimmers en gravers en daar was geen enkele mogelijkheid voor. De vorige eigenaars van Bolke wilden het speelkameraadje van hun kind graag kwijt wegens een allergie en plaatsten een advertentie. Van Veldhuijsen reageerde en schrok van de schrijnende toestand. In een opwelling besloot ze het dier te kopen alhoewel er geen kooi voor had. Ze benaderde dierentuinen en de Stichting AAP, die naast apen ook andere uitheemse diersoorten opvangt. Bolke kon alleen bij AAP terecht na een wachttijd van een jaar.

Met de rug tegen de muur besloot Van Veldhuijsen zelf maar een stuk van haar tuin in Wenum Wiesel af te zetten. Ze informeerde zich uitgebreid over de verzorging van Bolke.

WANHOPIG

Enige kennis was aanwezig omdat Van Veldhuijsen zelf hondentrainster is. Via internet zag ze dat er tientallen neusberen, wasberen en stinkdieren werden aangeboden door wanhopige eigenaren. Hierdoor werd het idee geboren om een opvang voor kleine roofdieren op te zetten. Die mensen hebben geen idee waar ze aan beginnen, aldus Van Veldhuijsen. Zon jong beertje is eerst heel schattig, net een echte knuffel. De dierenwinkels en de handelaars zeggen dat ze heel makkelijk te houden zijn. Nou, vergeet het maar, Als ze volwassen worden beginnen ze van zich af te bijten. Let wel, met een gebit van een herdershond en met de kracht van een volwassen man. En dan is het beertje ineens niet lief meer.

Sinds anderhalve week is de opvang uitgebreid met een stinkdier met de toepasselijke parfumnaam Chanel. Ze zit momenteel in quarantaine in de keuken en is bang voor mensen. Geen wonder want Van Veldhuijsen trof het beestje aan bij particulieren in een konijnenhok. De witte haren zijn vergeeld doordat het beestje altijd moest slapen zijn eigen urine. Van enige stank is er nu niets meer te bespeuren. Ik kan rustig koken want de anaal-klieren zijn weggehaald, stelt de eigenaresse gerust. Eigenlijk is zon ingreep in Nederland verboden. Veel dieren gaan er dood aan omdat het ondeskundig gebeurt. Ook bij de import sneuvelen er honderden. Dat hou je wel in stand door er een te kopen. Als iemand een apart dier wil laat ze dan een bijzondere hond of kat kopen. Daar kun je veel beter mee te knuffelen.


Eerlijk gezegd had ik nog nooit van neusberen gehoord en evenmin dat tientallen mensen gretig tot aanschaf van deze exemplaren overgingen.
Maar een goed initiatief (Bazyx?)
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8404141
Neusbeer
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8404165
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 02:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van neusberen gehoord en evenmin dat tientallen mensen gretig tot aanschaf van deze exemplaren overgingen.
Maar een goed initiatief (Bazyx?)


Ja,die zeehonden zijn al bekend genoeg. Denk aan de Neusberen die tussen de wal en het schip vallen.
Goan!!!
  Jubileum moderator dinsdag 11 februari 2003 @ 07:45:01 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8404494
agossie

deze gaat naar F&F

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 11 februari 2003 @ 08:16:17 #5
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_8404621
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
pi_8404646
Die zullen wat afpeuteren, die neusberen....
pi_8412463
Ik vind dit wel een grappig stukje:
quote:
Sinds anderhalve week is de opvang uitgebreid met een stinkdier met de toepasselijke parfumnaam Chanel. Ze zit momenteel in quarantaine in de keuken [...]
En cosma, uiteraard vind ik dit een goed initiatief. Dierenopvang is goed, zeker als het gaat om kansloze exemplaren zoals deze neusbeer.
pi_8412552
Ik denk trouwens dat ik één van de veroorzakers van deze ellende gevonden heb. Dierenhandel Ron van de Vliet verkoopt zowel neusberen als stinkdieren ().

http://www.dierenhandelvdvliet.nl/Ronvdvlietnl/web/dierenfotos_nl.htm

pi_8419319
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 14:58 schreef Bazyx het volgende:
Ik denk trouwens dat ik één van de veroorzakers van deze ellende gevonden heb. Dierenhandel Ron van de Vliet verkoopt zowel neusberen als stinkdieren ().

http://www.dierenhandelvdvliet.nl/Ronvdvlietnl/web/dierenfotos_nl.htm


Kunnen wij geen actie gaan bedenken tegen dit kansloze figuur Ron van de Vliet?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8419556
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Kunnen wij geen actie gaan bedenken tegen dit kansloze figuur Ron van de Vliet?
We zouden Ron kunnen boycotten. Maar het probleem is dan dat ik niet zo vaak iets bij 'm koop.

We zouden ons ook vast kunnen ketenen aan zijn hele dierenhebben en houden.

Wat denk jij?

pi_8419711
Mail sturen met de vraag of ie wel op de hoogte is van het leven wat zijn verkochte dieren leiden ná verkocht te zijn?
pi_8426315
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:45 schreef Bazyx het volgende:

We zouden Ron kunnen boycotten. Maar het probleem is dan dat ik niet zo vaak iets bij 'm koop.


Goed plan, afgezien van mijn belangstelling voor neusberen koop ik er ook zelden iets, maar wat deert het.
quote:
We zouden ons ook vast kunnen ketenen aan zijn hele dierenhebben en houden.
Ik denk dat dat lastig is, het is allemaal klein grut (met name de Degoe's en Agaponissen zijn hooguit een centimeter of 10) en je daaraan vastketenen is nog een hele klus.
quote:
Wat denk jij?
Een audiotape van Al Qaeda/OBL oid? Daar zijn er genoeg van in omloop.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8426974
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 23:53 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Goed plan, afgezien van mijn belangstelling voor neusberen koop ik er ook zelden iets, maar wat deert het.
Wat mij betreft gaat onze boycot dan op dit moment in.
quote:
Ik denk dat dat lastig is, het is allemaal klein grut (met name de Degoe's en Agaponissen zijn hooguit een centimeter of 10) en je daaraan vastketenen is nog een hele klus.
Je zou dat ook als voordeel kunnen zien. Ik keten me liever aan een degoe vast dan, ik noem maar wat, een neushoorn. Verder kunnen we natuurlijk aanmerkelijk meer kleine dieren tegelijk ketenen.
quote:
Een audiotape van Al Qaeda/OBL oid? Daar zijn er genoeg van in omloop.
Zou hij er van onder de indruk zijn als we dat op z'n voicemail zetten?
pi_8427839
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 00:19 schreef Bazyx het volgende:

Wat mij betreft gaat onze boycot dan op dit moment in.


Deal.
quote:
Je zou dat ook als voordeel kunnen zien. Ik keten me liever aan een degoe vast dan, ik noem maar wat, een neushoorn. Verder kunnen we natuurlijk aanmerkelijk meer kleine dieren tegelijk ketenen.
Ik denk dat het begrip 'vastketenen' gewoonweg niet opgaat in geval van bv de degoe, al begrijp ik het voordeel dat je noemt (meer bewegingsvrijheid enzo).

Meerdere dieren tegelijk, hmz, hoe wil je dat precies doen, stel we nemen de degoe als voorbeeld, wanneer je met de eerste degoe bezig bent zijn de anderen er al vandoor natuurlijk.

quote:
Zou hij er van onder de indruk zijn als we dat op z'n voicemail zetten?
We kunnen hem ook beschuldigen van terroristische sympathieën, een mailtje is genoeg om deze Ron van der Vliet voorlopig out of buisiness te krijgen.

(weet jij of een van de dieren toevallig afkomstig is uit een "schurkenstaat", dan zitten we helemaal goed natuurlijk)

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8427967
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 01:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik denk dat het begrip 'vastketenen' gewoonweg niet opgaat in geval van bv de degoe, al begrijp ik het voordeel dat je noemt (meer bewegingsvrijheid enzo).

Meerdere dieren tegelijk, hmz, hoe wil je dat precies doen, stel we nemen de degoe als voorbeeld, wanneer je met de eerste degoe bezig bent zijn de anderen er al vandoor natuurlijk.


Nou ja, mijn plan was gewoon om ze als het waren aan elkaar te 'rijgen'. En dan gewoon één voor één uit het kooitje halen ofzo. En dan Ron als laatste.
quote:
We kunnen hem ook beschuldigen van terroristische sympathieën, een mailtje is genoeg om deze Ron van der Vliet voorlopig out of buisiness te krijgen.

(weet jij of een van de dieren toevallig afkomstig is uit een "schurkenstaat", dan zitten we helemaal goed natuurlijk)


Ik meen dat de vliegende eekhoorn wel eens ingezet eens door Libië, zou CNN daar genoegen mee hebben? Of Netwerk wellicht?
pi_8428127
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 01:39 schreef Bazyx het volgende:


Nou ja, mijn plan was gewoon om ze als het waren aan elkaar te 'rijgen'. En dan gewoon één voor één uit het kooitje halen ofzo. En dan Ron als laatste.


Jij wilt je vastketenen aan Ron
quote:
Ik meen dat de vliegende eekhoorn wel eens ingezet eens door Libië, zou CNN daar genoegen mee hebben? Of Netwerk wellicht?
Ja dat is voldoende, er is een connectie, dus sluitend bewijs, ga jij mailen met de AIVD?, zeg bv dat Ron ooit gezien is met Mohammed Atta oid, dat hij zgn naar Libië gaat voor de eekhoorns, maar in feite onderhandelingen voor de nederlandse tak van Al Qaeda doet.

Of, zeg dat Ron jongeren ronselt vanuit zijn dierenwinkel.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8449958
Kan in de topictitel Apeldoorn vervangen worden door: Wenum Wiesel?

bvd.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8449961
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 02:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Jij wilt je vastketenen aan Ron
Nou ja, met een flink aantal bijtgrage neusberen ertussen lijkt me dat wel prettig!
quote:
Ja dat is voldoende, er is een connectie, dus sluitend bewijs, ga jij mailen met de AIVD?, zeg bv dat Ron ooit gezien is met Mohammed Atta oid, dat hij zgn naar Libië gaat voor de eekhoorns, maar in feite onderhandelingen voor de nederlandse tak van Al Qaeda doet.

Of, zeg dat Ron jongeren ronselt vanuit zijn dierenwinkel.


Ik heb de AIVD gisteren gemaild en ze hebben beloofd dat ze er wat mee gaan doen. Ook de vermeende contacten met Andre van Duin kunnen ze gebruiken in het onderzoek. Maar ja, de AIVD kennende kan het allemaal nog wel even duren.
pi_8449971
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 03:57 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Nou ja, met een flink aantal bijtgrage neusberen ertussen lijkt me dat wel prettig!


Ron als menseljk schild?
Maar dan maak je juist een martelaar van hem!
quote:
Ik heb de AIVD gisteren gemaild en ze hebben beloofd dat ze er wat mee gaan doen. Ook de vermeende contacten met Andre van Duin kunnen ze gebruiken in het onderzoek. Maar ja, de AIVD kennende kan het allemaal nog wel even duren.
Dan moeten we een andere manier bedenken, ondertussen zit Ron namelijk vrolijk neuzenberen te verkopen, en dat vind ik onacceptabel.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_12995109
speciaal voor Gelly (*schop*)
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_12995117
Kansloze dieren in een kansloos dorp als Wenum Wiesel. Hoe vrzin je het
pi_12995145
Bolke , als hij u bijt is dat volkomen terecht want u hebt hem zonder aanleiding geslagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')