Dag mag je sowieso niet doen.. invriezen, ontdooien en dan weer invriezen. Maar dat is ook niet wat TS doet.quote:Op maandag 17 april 2023 14:36 schreef mvdejong het volgende:
Snij in ieder geval het vlees in kleinere porties en vries die apart in, dan hoef je die niet meer steeds te ontdooien en weer in te vriezen.
Waarom niet? Dat heb ik eens uitgezocht maar heeft alleen een mogelijk negatief effect op de smaak. Er is geen gezondheidsrisico i.i.gquote:Op maandag 17 april 2023 14:39 schreef arvensis het volgende:
Dag mag je sowieso niet doen.. invriezen, ontdooien en dan weer invriezen.
Voorkomen dat er ijskristallen ontstaan die de cellen van het vlees beschadigen. Vacuüm verpakken inderdaad, of in ieder geval zo min mogelijk lucht. En zorgen dat het vlees snel kan bevriezen, dus de vriezer goed koud zetten en zorgen dat je niet in één keer een hele stapel lauwwarm vlees in de lade mikt.quote:Op maandag 17 april 2023 14:30 schreef matigeuser het volgende:
Hoe voorkom je nou dat het vocht uit het vlees loopt? Moet ik het dan vacuüm verpakken? Of moet het ontdooien op een andere manier? Of is dit simpelweg niet te voorkomen?
Dat had ik al gedaan uiteraardquote:Op maandag 17 april 2023 14:36 schreef mvdejong het volgende:
Snij in ieder geval het vlees in kleinere porties en vries die apart in, dan hoef je die niet meer steeds te ontdooien en weer in te vriezen.
Ah ok dus het gaat idd om de lucht?quote:Op maandag 17 april 2023 14:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Voorkomen dat er ijskristallen ontstaan die de cellen van het vlees beschadigen. Vacuüm verpakken inderdaad, of in ieder geval zo min mogelijk lucht. En zorgen dat het vlees snel kan bevriezen, dus de vriezer goed koud zetten en zorgen dat je niet in één keer een hele stapel lauwwarm vlees in de lade mikt.
quote:Op maandag 17 april 2023 14:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dag mag je sowieso niet doen.. invriezen, ontdooien en dan weer invriezen. Maar dat is ook niet wat TS doet.
Ik had dat afgeleid uit :quote:Op maandag 17 april 2023 14:58 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan uiteraard![]()
Ik vries absoluut niets 2x in.
Maar dat is inderdaad ook anders te interpreteren.quote:Maar elke keer als het ontdooit, ...
Kleine investering voor lekker vlees. Ik vacuümmeer ook ongeveer al mijn vlees. Alleen even opletten met het kopen van nieuwe zakken, daar zit nog wel eens een interssant prijsverschil in.quote:Op maandag 17 april 2023 16:59 schreef golfer het volgende:
Vacumeren voordat je het invriest helpt inderdaad.
Ik maak mijn eigen vacumeerzakken die ik seal met mijn vacumeerapparaat.quote:Op maandag 17 april 2023 18:29 schreef Nielojram75 het volgende:
Kleine investering voor lekker vlees. Ik vacuümmeer ook ongeveer al mijn vlees. Alleen even opletten met het kopen van nieuwe zakken, daar zit nog wel eens een interssant prijsverschil in.
Linkje naar welke je hebt?quote:Op maandag 17 april 2023 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak mijn eigen vacumeerzakken die ik seal met mijn vacumeerapparaat.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 18 april 2023 13:13 schreef golfer het volgende:
[..]
De zakken maak ik van deze rollen:
[ afbeelding ]
met deze (oude) vacumeermachine:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |