quote:Bassie natuurlijk
Op dinsdag 11 februari 2003 00:00 schreef SunChaser het volgende:
Want volgens mij gaat GWB er vanuit dat de olie voor de VS is.
Hmm maar back the point. Ik denk dat de VS in samenwerking met de OPEC landen harde afspraken hierover dienen te maken. Als ik sommige hier moet geloven dan word de olie met een directe pijpleiding naar Amerika verscheept, maar bewijzen hiervoor mis ik nog. Overigens keur ik zoiets wel af. Kortom, als het aan mij ligt in nauwe samenwerking met de OPEC landen en keiharde afspraken daarover. Laten we dan maar gelijk die wapeninspecteurs inruilen voor olieinspecteurs
quote:Ja, maar wie krijgt het geld?
Op dinsdag 11 februari 2003 00:03 schreef BAZZA het volgende:
De betalende consumenten
En kunnen de Amerikanen zomaar olie stelen?
quote:Daarom gaat ie er ook naartoe,.. hij heeft géén andere reden.
quote:Okay..Uiteindelijk wel ja..
Op dinsdag 11 februari 2003 00:03 schreef BAZZA het volgende:
De betalende consumenten
quote:Iedereen die erbij is betrokken
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef Dr.Daggla het volgende:Okay..Uiteindelijk wel ja..
Maar wie gaat er aan verdienen?.
Dus zelfs de belastingbetalers van bv Rusland
quote:en zo hoort het ook
winner takes all
quote:Niet de inwoners van Irak, de gewone burger dus.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:07 schreef Ludwig het volgende:
Uiteindelijk wordt iedereen er beter op...
quote:Behalve als je in een laag landje woont dat geen geld heeft om de dijken te verhogen...
Op dinsdag 11 februari 2003 00:07 schreef Ludwig het volgende:
Uiteindelijk wordt iedereen er beter op...
quote:Ze jatten dus gewoon de olie?
Op dinsdag 11 februari 2003 00:05 schreef BAZZA het volgende:[..]
Iedereen die erbij is betrokken
![]()
quote:Natuurlijk wel, er zal altijd wel wat geld doorsijpelen net zoals dat zelfs tijdens de pre-boycot jaren gebeurde.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:07 schreef SunChaser het volgende:
Niet de inwoners van Irak, de gewone burger dus.
quote:Nee, iedereen verdient er wat aan: burgers/firma's/regeringen etc
Op dinsdag 11 februari 2003 00:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ze jatten dus gewoon de olie?
quote:Ja, een beetje, maar de rijkdommen van je land worden dus gewoon gestolen.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:08 schreef BAZZA het volgende:er zal altijd wel wat geld doorsijpelen net zoals dat zelfs tijdens de pre-boycot jaren gebeurde.
quote:Nee hoor.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:09 schreef SunChaser het volgende:
Ja, een beetje, maar de rijkdommen van je land worden dus gewoon gestolen.
quote:Dus de Duitsers mochten gewoon onze fietsen en kunstschatten meenemen tijdens WOII?
Op dinsdag 11 februari 2003 00:10 schreef BAZZA het volgende:Nee hoor.
Een aanval op Irak zal leiden tot een enorme prijsstijging van olie, met een wereldwijde recessie als gevolg. Zeker als een desperate Saddam met zijn olievelden doet wat hij in Koeweit deed: in de brand steken. Van deze recessie zullen vooral kwetsbare economieën en arme mensen het slachtoffer worden.
Een aanval op Irak zal waarschijnlijk tot ongekende milieurampen leiden. De kans is groot dat Irak bij een aanval de oliebronnen in de brand steekt. Toen Saddam dat in Koeweit deed, duurde het blussen ruim negen maanden en viel de as tot op de Himalaya. Het aantal bronnen in Irak is echter vele malen groter en brandstichting zal dit keer kunnen leiden tot de grootste milieuramp aller tijden.
quote:Dat bedoel ik dus. Ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Saddam is er gek genoeg voor.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:19 schreef PLAE@ het volgende:
Bush mag eerst wel oppasen dat Saddam de boel niet in de fik steekt want dan kan het 3 tot 5 jaar duren voordat dat alles geblust is (serieus!!! daar schrok ik laatst wel even van toen ik het hoorde) Wat voor een milieuramp zal dat wel niet zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |