Volgens de NS is het een kwestie van *ff wennen* en zal het uiteindelijk wel meevallen, wel zijn ze in eerste instantie bang dat conducteurs zeer vervelende reizigers in de trein gaan krijgen.
Oké, in ziekenhuizen is er al enige tijd zo'n rookverbod en sommige ziekenhuizen hebben al boetes gekregen omdat er toch gerookt is terwijl het niet mocht..
Mijn puntje is nu, stel, ik ben een anti rookster en heb echt een schurfthekel aan rooklucht..zit in de trein en ruik dat er gerookt is in de wc..toevallig ben ik ook nog lid van een astma vereniging en onderneem ik stappen tegen de NS...
( denk niet dat dit soort mensen niet bestaan, van deze soort bestaan er honderden )
Als de keuringsdiensten na al die klachten gaan controleren op die routes waar ik altijd die rooklucht aantref (wc-hokkies e.d.) dan krijgt de NS elke dag diverse bekeuringen?
Of zie ik dit verkeerd?
De roker gaat echt niet onafgebroken in dat wc-hokkie zitten en daarbij, de NS is aansprakelijk en verantwoordelijk voor het handhaven van de regel toch?
quote:Er zijn nog wc's in treinen hoor
Op maandag 10 februari 2003 23:59 schreef Conflict het volgende:
ik ga gewoon niet meer met de trein
Je kunt niet meer gaan poepen
In elke plee zal de geur van de ontlasting in het niet vallen bij de overwelmende smaak van stiekem gerookte sigaretten.
quote:Ik vind dat eigenlijk enorm krom... zeker in de toiletten kunnen ze toch niet gaan controleren wat de klanten doen? Ziekenhuizen ook, die zijn zo onderbezet... daar hebben ze wel wat beters te doen dan iedereen te controleren.
Op maandag 10 februari 2003 23:58 schreef Loedertje het volgende:De roker gaat echt niet onafgebroken in dat wc-hokkie zitten en daarbij, de NS is aansprakelijk en verantwoordelijk voor het handhaven van de regel toch?
quote:Moet. Nieuwe tabakswet. Is niet de schuld van de NS maar van de regering.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:03 schreef Stranger het volgende:
Waarom doen de NS dat eigenlijk? Wat is het probleem op dit moment met rokerscoupé's?
quote:Kloteregering ook
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Moet. Nieuwe tabakswet. Is niet de schuld van de NS maar van de regering.
Verder meer zou ik het niet erg vinden als ook in uitgaanscentra het roken verboden zou worden.
Eigenlijk ben ik groot voorstander van het Amerikaanse systeem, waarin iedereen bijna gedwongen wordt alleen thuis in hun eigen huis te roken.
Roken is slecht, dat weet iedereen. Maar het is slechter voor de personen die ervoor kiezen niet te roken dan voor de personen die ervoor kiezen wel te roken en das gewoon ziek.
Ja, ik ben egoïstisch omdat ik liever heb dat niemand in mijn buurt rook en dat is mijn goed recht.
Alcohol moet een ieder voor zichzelf weten, daar val je iemand anders niet direct mee lastig. Maar pleurt alsjeblieft op met die kankerstokken.
Sommige rokers reageren ook nog es verontwaardigd als je je brand aan hun rookwaar. Reacties als: "Moet je maar uitkijken waar je loopt" doen bij mij het bloed sneller stromen en op zo een moment zou ik het liefst zelf een dikke sigaar aansteken en hem recht in die persoons gezicht uitdrukken (langzaam).
Okay, dat was even mijn bijdrage aan deze conversatie.
P.S. accijns op rookwaar is niet voldoende, rokers zouden verplicht moeten worden zich extra bij te verzekeren, voor het geval zij in het ziekenhuis terecht zouden komens als gevolg van roken. Eigen schuld dikke bult. Zeg maar tot 4x zoveel.
quote:Dus dat is een reden dat het rookverbod er niet mag komen?
Op maandag 10 februari 2003 23:58 schreef Loedertje het volgende:
De verwachting is dat mensen behoorlijk narrig worden en zich gaan afreageren op het spoorwegpersoneel.
quote:Ik als medereiziger zou er geen moeite mee hebben de betreffende persoon zijn/haar rookwaar te laten opeten, met daarnaast als andere optie deporteren uit de trein via het raam.
Op maandag 10 februari 2003 23:58 schreef Loedertje het volgende:
De roker gaat echt niet onafgebroken in dat wc-hokkie zitten en daarbij, de NS is aansprakelijk en verantwoordelijk voor het handhaven van de regel toch?
United we stand, divided we fall.
quote:my point exactly, ik had het bijna niet beter kunnen verwoorden!
Op dinsdag 11 februari 2003 00:13 schreef Coolgoza het volgende:
Ik vind het perfect.
Kan ik tenminste ook es fatsoenlijk in de trein zitten, want meestal zitten de niet rokers gedeelten al vol en is er meestal alleen nog plaats in de rook gedeelten.Verder meer zou ik het niet erg vinden als ook in uitgaanscentra het roken verboden zou worden.
Eigenlijk ben ik groot voorstander van het Amerikaanse systeem, waarin iedereen bijna gedwongen wordt alleen thuis in hun eigen huis te roken.
Roken is slecht, dat weet iedereen. Maar het is slechter voor de personen die ervoor kiezen niet te roken dan voor de personen die ervoor kiezen wel te roken en das gewoon ziek.Ja, ik ben egoïstisch omdat ik liever heb dat niemand in mijn buurt rook en dat is mijn goed recht.
Alcohol moet een ieder voor zichzelf weten, daar val je iemand anders niet direct mee lastig. Maar pleurt alsjeblieft op met die kankerstokken.Sommige rokers reageren ook nog es verontwaardigd als je je brand aan hun rookwaar. Reacties als: "Moet je maar uitkijken waar je loopt" doen bij mij het bloed sneller stromen en op zo een moment zou ik het liefst zelf een dikke sigaar aansteken en hem recht in die persoons gezicht uitdrukken (langzaam).
Okay, dat was even mijn bijdrage aan deze conversatie.
P.S. accijns op rookwaar is niet voldoende, rokers zouden verplicht moeten worden zich extra bij te verzekeren, voor het geval zij in het ziekenhuis terecht zouden komens als gevolg van roken. Eigen schuld dikke bult. Zeg maar tot 4x zoveel.
quote:Het rookverbod IS er al, alleen nog niet actief in de trein (overigens was er zelfs sprake van dat men op het perron ook NIET meer mag roken strax..)
Op dinsdag 11 februari 2003 00:14 schreef SunChaser het volgende:
Dus dat is een reden dat het rookverbod er niet mag komen?
quote:Ik ben meer voor een paar rookvrije uitgaanscentra voor van die zeiklui die altijd bij het minste of geringste kringeltje rook al hoesten of in hun ogen beginnen te wrijven. Dan kunnen mensen die zich normaal kunnen gedragen gewoon voor de gezelligheid ergens uitgaan, en die zeurfreaks gezellig daar doormieren.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:13 schreef Coolgoza het volgende:
Verder meer zou ik het niet erg vinden als ook in uitgaanscentra het roken verboden zou worden.
Roken is slecht, dat weet iedereen. Maar het is slechter voor de personen die ervoor kiezen niet te roken dan voor de personen die ervoor kiezen wel te roken en das gewoon ziek.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:15 schreef Coolgoza het volgende:[..]
Ik als medereiziger zou er geen moeite mee hebben de betreffende persoon zijn/haar rookwaar te laten opeten, met daarnaast als andere optie deporteren uit de trein via het raam.
United we stand, divided we fall.
quote:Ben benieuwd of je zo nog praat als je over 9 jaar kanker hebt of kinderen met astma.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:16 schreef Stranger het volgende:
die zeiklui die altijd bij het minste of geringste kringeltje rook al hoesten of in hun ogen beginnen te wrijven.
quote:Dat lijkt me helemaal een ramp, dan moet ik én een kwartier van tevoren vertrekken, én halverwege getimed even rustig een sigaretje roken, snel doorfietsen, en dan de trein inlopen om snel naar de WC te rennen.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:16 schreef Loedertje het volgende:[..]
Het rookverbod IS er al, alleen nog niet actief in de trein (overigens was er zelfs sprake van dat men op het perron ook NIET meer mag roken strax..)
Vandaag zat ik in een (gele) coupe met alleen 1 andere jongen, die zat te blowen in t rokersdeel. Ik vond het niet erg, was wel hoewel ik altijd in het niet rokersgedeelte ga zitten.
In de diesels van de NS kan je in de 1e klas (12 plaatsen) al niet eens meer roken....
quote:Zo is dat, al die hooikoortsfanaten moeten niet zeuren. In de gemiddelde intercity was al amper 6 meter rookzone op een trein van 140 meter. En dannog zeiken dat ze vanwege de drukte daar moeten gaan zitten. En maar kuchen, op die paar vierkante meter waar de roker nog gedoogd werd.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:16 schreef Stranger het volgende:[..]
Ik ben meer voor een paar rookvrije uitgaanscentra voor van die zeiklui die altijd bij het minste of geringste kringeltje rook al hoesten of in hun ogen beginnen te wrijven. Dan kunnen mensen die zich normaal kunnen gedragen gewoon voor de gezelligheid ergens uitgaan, en die zeurfreaks gezellig daar doormieren.
quote:Misschien komt dat door het slag mensen wat daar meestal zit, dat is vaak anders dan de niet-rokers...
Op dinsdag 11 februari 2003 00:22 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het een verbetering, ik erger me dood als ik door een rookcoupe moet om een plek te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |