abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 10 februari 2003 @ 23:58:05 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8402671
Vnaf volgend jaar een algeheel rookverbod voor de trein.
De verwachting is dat er dan meer mensen stiekem gaan roken (in wc's enzo) en dat mensen behoorlijk narrig worden en zich gaan afreageren op het spoorwegpersoneel.

Volgens de NS is het een kwestie van *ff wennen* en zal het uiteindelijk wel meevallen, wel zijn ze in eerste instantie bang dat conducteurs zeer vervelende reizigers in de trein gaan krijgen.

Oké, in ziekenhuizen is er al enige tijd zo'n rookverbod en sommige ziekenhuizen hebben al boetes gekregen omdat er toch gerookt is terwijl het niet mocht..

Mijn puntje is nu, stel, ik ben een anti rookster en heb echt een schurfthekel aan rooklucht..zit in de trein en ruik dat er gerookt is in de wc..toevallig ben ik ook nog lid van een astma vereniging en onderneem ik stappen tegen de NS...

( denk niet dat dit soort mensen niet bestaan, van deze soort bestaan er honderden )

Als de keuringsdiensten na al die klachten gaan controleren op die routes waar ik altijd die rooklucht aantref (wc-hokkies e.d.) dan krijgt de NS elke dag diverse bekeuringen?

Of zie ik dit verkeerd?

De roker gaat echt niet onafgebroken in dat wc-hokkie zitten en daarbij, de NS is aansprakelijk en verantwoordelijk voor het handhaven van de regel toch?

pi_8402714
ik ga gewoon niet meer met de trein
  † In Memoriam † dinsdag 11 februari 2003 @ 00:01:16 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8402748
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:59 schreef Conflict het volgende:
ik ga gewoon niet meer met de trein
Er zijn nog wc's in treinen hoor
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 februari 2003 @ 00:01:49 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_8402761
Als niet-roker wordt het alleen maar erger.

Je kunt niet meer gaan poepen

In elke plee zal de geur van de ontlasting in het niet vallen bij de overwelmende smaak van stiekem gerookte sigaretten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_8402785
Waarom doen de NS dat eigenlijk? Wat is het probleem op dit moment met rokerscoupé's?
pi_8402811
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:58 schreef Loedertje het volgende:

De roker gaat echt niet onafgebroken in dat wc-hokkie zitten en daarbij, de NS is aansprakelijk en verantwoordelijk voor het handhaven van de regel toch?

Ik vind dat eigenlijk enorm krom... zeker in de toiletten kunnen ze toch niet gaan controleren wat de klanten doen? Ziekenhuizen ook, die zijn zo onderbezet... daar hebben ze wel wat beters te doen dan iedereen te controleren.
For great justice!
pi_8402821
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:03 schreef Stranger het volgende:
Waarom doen de NS dat eigenlijk? Wat is het probleem op dit moment met rokerscoupé's?
Moet. Nieuwe tabakswet. Is niet de schuld van de NS maar van de regering.
For great justice!
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:05:05 #8
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8402842
ik wordt bij deze net zo anarchistisch als een kraker voor een leeg pand en heb besloten dat ik me niks meer aantrek voortaan van de militantjes van stivoro en defacto en er gewoon net zoveel opsteek als ik wil.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_8402900
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Moet. Nieuwe tabakswet. Is niet de schuld van de NS maar van de regering.

Kloteregering ook
Teringland
Wat moet ik nou 's ochtends in de trein zonder sigaret!!
Moet ik nu elke ochtend rennen om als eerste op het toilet te zitten, of gaan we daar met zijn tienen gezellig zitten, brandgevaarlijk enzo
Die kut-overheid weer de oorzaak van 1.000.000 chronisch sjachrijnige mensen
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:13:13 #10
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_8403001
Ik vind het perfect.
Kan ik tenminste ook es fatsoenlijk in de trein zitten, want meestal zitten de niet rokers gedeelten al vol en is er meestal alleen nog plaats in de rook gedeelten.

Verder meer zou ik het niet erg vinden als ook in uitgaanscentra het roken verboden zou worden.
Eigenlijk ben ik groot voorstander van het Amerikaanse systeem, waarin iedereen bijna gedwongen wordt alleen thuis in hun eigen huis te roken.
Roken is slecht, dat weet iedereen. Maar het is slechter voor de personen die ervoor kiezen niet te roken dan voor de personen die ervoor kiezen wel te roken en das gewoon ziek.

Ja, ik ben egoïstisch omdat ik liever heb dat niemand in mijn buurt rook en dat is mijn goed recht.
Alcohol moet een ieder voor zichzelf weten, daar val je iemand anders niet direct mee lastig. Maar pleurt alsjeblieft op met die kankerstokken.

Sommige rokers reageren ook nog es verontwaardigd als je je brand aan hun rookwaar. Reacties als: "Moet je maar uitkijken waar je loopt" doen bij mij het bloed sneller stromen en op zo een moment zou ik het liefst zelf een dikke sigaar aansteken en hem recht in die persoons gezicht uitdrukken (langzaam).

Okay, dat was even mijn bijdrage aan deze conversatie.

P.S. accijns op rookwaar is niet voldoende, rokers zouden verplicht moeten worden zich extra bij te verzekeren, voor het geval zij in het ziekenhuis terecht zouden komens als gevolg van roken. Eigen schuld dikke bult. Zeg maar tot 4x zoveel.

Redactie Frontpage dinsdag 11 februari 2003 @ 00:14:19 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8403026
quote:
De verwachting is dat mensen behoorlijk narrig worden en zich gaan afreageren op het spoorwegpersoneel.
Dus dat is een reden dat het rookverbod er niet mag komen?
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:15:35 #12
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_8403057
quote:
Ik als medereiziger zou er geen moeite mee hebben de betreffende persoon zijn/haar rookwaar te laten opeten, met daarnaast als andere optie deporteren uit de trein via het raam.

United we stand, divided we fall.

dinsdag 11 februari 2003 @ 00:16:26 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8403074
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:13 schreef Coolgoza het volgende:
Ik vind het perfect.
Kan ik tenminste ook es fatsoenlijk in de trein zitten, want meestal zitten de niet rokers gedeelten al vol en is er meestal alleen nog plaats in de rook gedeelten.

Verder meer zou ik het niet erg vinden als ook in uitgaanscentra het roken verboden zou worden.
Eigenlijk ben ik groot voorstander van het Amerikaanse systeem, waarin iedereen bijna gedwongen wordt alleen thuis in hun eigen huis te roken.
Roken is slecht, dat weet iedereen. Maar het is slechter voor de personen die ervoor kiezen niet te roken dan voor de personen die ervoor kiezen wel te roken en das gewoon ziek.

Ja, ik ben egoïstisch omdat ik liever heb dat niemand in mijn buurt rook en dat is mijn goed recht.
Alcohol moet een ieder voor zichzelf weten, daar val je iemand anders niet direct mee lastig. Maar pleurt alsjeblieft op met die kankerstokken.

Sommige rokers reageren ook nog es verontwaardigd als je je brand aan hun rookwaar. Reacties als: "Moet je maar uitkijken waar je loopt" doen bij mij het bloed sneller stromen en op zo een moment zou ik het liefst zelf een dikke sigaar aansteken en hem recht in die persoons gezicht uitdrukken (langzaam).

Okay, dat was even mijn bijdrage aan deze conversatie.

P.S. accijns op rookwaar is niet voldoende, rokers zouden verplicht moeten worden zich extra bij te verzekeren, voor het geval zij in het ziekenhuis terecht zouden komens als gevolg van roken. Eigen schuld dikke bult. Zeg maar tot 4x zoveel.

my point exactly, ik had het bijna niet beter kunnen verwoorden!
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  † In Memoriam † dinsdag 11 februari 2003 @ 00:16:35 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8403076
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:14 schreef SunChaser het volgende:

Dus dat is een reden dat het rookverbod er niet mag komen?

Het rookverbod IS er al, alleen nog niet actief in de trein (overigens was er zelfs sprake van dat men op het perron ook NIET meer mag roken strax..)
pi_8403083
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:13 schreef Coolgoza het volgende:
Ik ben meer voor een paar rookvrije uitgaanscentra voor van die zeiklui die altijd bij het minste of geringste kringeltje rook al hoesten of in hun ogen beginnen te wrijven. Dan kunnen mensen die zich normaal kunnen gedragen gewoon voor de gezelligheid ergens uitgaan, en die zeurfreaks gezellig daar doormieren.
  † In Memoriam † dinsdag 11 februari 2003 @ 00:18:27 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8403122
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:15 schreef Coolgoza het volgende:

[..]

Ik als medereiziger zou er geen moeite mee hebben de betreffende persoon zijn/haar rookwaar te laten opeten, met daarnaast als andere optie deporteren uit de trein via het raam.

United we stand, divided we fall.

Zie je wel, ook de niét rokers worden nu al agressief van het rookverbod
  Redactie Frontpage dinsdag 11 februari 2003 @ 00:19:21 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8403141
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:16 schreef Stranger het volgende:
die zeiklui die altijd bij het minste of geringste kringeltje rook al hoesten of in hun ogen beginnen te wrijven.
Ben benieuwd of je zo nog praat als je over 9 jaar kanker hebt of kinderen met astma.
pi_8403149
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het rookverbod IS er al, alleen nog niet actief in de trein (overigens was er zelfs sprake van dat men op het perron ook NIET meer mag roken strax..)

Dat lijkt me helemaal een ramp, dan moet ik én een kwartier van tevoren vertrekken, én halverwege getimed even rustig een sigaretje roken, snel doorfietsen, en dan de trein inlopen om snel naar de WC te rennen.
pi_8403172
Ik heb als niet roker compleet geen problemen met mensen die dat wel willen doen in de trein, zeker niet als ze ook nog eens in andere coupés zitten...
Ik zie het nut er echt niet van in om mensen hun plezier zo te vergallen... het is een eigen keus om te roken, en anderen hebben er geen last van op deze manier.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8403180
ik vind het roken niet zo erg. Vind wel dat er net iets minder stoelen voor de rokers moeten komen. Nu zie je vaak als dat ze met z'n allen op elkaar gepakt zitten te paffen in zo'n (blauw) hokje terwijl de meeste niet rokers hokjes amper bezet zijn

Vandaag zat ik in een (gele) coupe met alleen 1 andere jongen, die zat te blowen in t rokersdeel. Ik vond het niet erg, was wel hoewel ik altijd in het niet rokersgedeelte ga zitten.

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_8403186
De WC's (waar er steeds minder van komen) zullen ook wel steeds drukker bezet zijn.
For great justice!
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:21:43 #22
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_8403205
Mag sinds afgelopen zomer al niet eens meer roken in de kantine op de universiteit (bepert deel, boven)...maar het went

In de diesels van de NS kan je in de 1e klas (12 plaatsen) al niet eens meer roken....

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage dinsdag 11 februari 2003 @ 00:22:00 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8403210
Ik vind het een verbetering, ik erger me dood als ik door een rookcoupe moet om een plek te zoeken.
pi_8403211
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:16 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ik ben meer voor een paar rookvrije uitgaanscentra voor van die zeiklui die altijd bij het minste of geringste kringeltje rook al hoesten of in hun ogen beginnen te wrijven. Dan kunnen mensen die zich normaal kunnen gedragen gewoon voor de gezelligheid ergens uitgaan, en die zeurfreaks gezellig daar doormieren.

Zo is dat, al die hooikoortsfanaten moeten niet zeuren. In de gemiddelde intercity was al amper 6 meter rookzone op een trein van 140 meter. En dannog zeiken dat ze vanwege de drukte daar moeten gaan zitten. En maar kuchen, op die paar vierkante meter waar de roker nog gedoogd werd.
Eigen brokjes eerst.
pi_8403223
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:22 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het een verbetering, ik erger me dood als ik door een rookcoupe moet om een plek te zoeken.
Misschien komt dat door het slag mensen wat daar meestal zit, dat is vaak anders dan de niet-rokers...
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')