quote:Op zondag 23 april 2023 11:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Iedereen mag overal tegenin gaan, maar het is onnodig om dan te reageren met "alles is fout", "is dat ook fout?", "wat is er verkeerd aan", "het mag niet gezellig zijn".
Niet iedereen heeft dezelfde mening, maar iedereen mag zijn mening geven in de COS, zonder daar bovenstaande reacties op te krijgen.
Misschien had je er 'bepaalde groepjes' van moeten maken. Of nog beter 'bepaalde users'.quote:Op zondag 23 april 2023 11:13 schreef Deisyy het volgende:
Het verziekt ontzettend de sfeer dat een bepaald groepje denkt te bepalen welke mening hier geaccepteerd wordt en ik ben dat strontzat.
Ik geef je toch gelijk.quote:Op zondag 23 april 2023 12:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
En dit soort commentaar is dus wel ok.
Misschien moet je eens naar je eigen post gedrag kijkenquote:
Die paar postjes?quote:Op zondag 23 april 2023 12:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
Misschien moet je eens naar je eigen post gedrag kijken
Het ging mij erom dat er wordt geplaatst 2 flessenquote:Op zondag 23 april 2023 14:10 schreef Alocanda het volgende:
Greysbones mag ik je uitleggen hoe ik het soms ervaar in de cos? Ik zal de laatste botsing wat net gebeurde in de cos gebruiken. Ik vertaal het een beetje zoals ik het heb opgepakt. Het ging eigenlijk gewoon om het feit dat jij 2 flessen per persoon gezellig een beetje drinken vind en de ander zegt dat 2 flessen toch wel behoorlijk veel drinken is. Dan komen de invullingen (die niet alleen door jou gepost zijn, hoor), dat moeten ze toch zelf weten? Ik zie niemand zeggen dat ze het niet zelf mogen weten. Andere invulling: dus ze mogen het niet gezellig hebben? Euh jawel niemand zegt dat ze het niet gezellig mogen hebben. Dit soort invullingen blijven elkaar opvolgen en voor je het weet zit je jezelf te verdedigen tegen het feit dat je een ander iets zou misgunnen terwijl dat helemaal niet de inhoud was van de oorspronkelijke post. Ook wordt het dan gezien of dat het misgunnen speciaal zou zijn tegen in dit geval Wendy, Babette en Jeffrey terwijl dat helemaal niet zo is. Uit een onschuldige opmerking ontstaat door die invullingen een discussie die eigenlijk helemaal nergens over gaat en wat niks te maken heeft met de voorkeur voor personen in de loods.
Zelf ben ik een aantal keer in dat soort discussies terecht gekomen dat ik me moest gaan verdedigen tegen iets waarvan ik denk hoe ben ik in hemelsnaam in deze discussie terecht gekomen. Voor mij maakt dat het cossen echt minder leuk. Ik schrijf dit niet om mensen te veranderen in de cos maar ik vond een beetje uitleg van hoe ik het ervaar wel op zijn plaats en het voorval leende zich daar ook voor. Wie weet komt er ooit een tweede seizoen en dan willen we het toch weer met zijn alles gezellig hebben de cos? Ik denk dat uitspreken wat je dwars zit daar een eerste stap in kan zijn.
Ik gaf een voorbeeld in mijn eigen bewoordingen. Gewoon een uitleg hoe een (in mijn ogen) onschuldige opmerking tot een discussie kan komen.quote:Op zondag 23 april 2023 14:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat er wordt geplaatst 2 flessen
Pp en dat wordt klakkeloos aangenomen en als waarheid gepost
Daar ging het mij om
Ik ga eigenlijk al weinig nog de discussie aan.
Precies om de reden dat het een ik zei jij zei discussie is
Zo kunnen we naar elkaar blijven wijzen en veranderd er niks.quote:Op zondag 23 april 2023 12:20 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[..]
Misschien had je er 'bepaalde groepjes' van moeten maken. Of nog beter 'bepaalde users'.
Reacties als 'Wanneer iemand anders hetzelfde had gedaan waren de reacties in de cos anders geweest' of 'Wat is daar leuk aan dan?' als iemand iets leuk vindt, of 'Hoezo? Mag hij/zij toch zelf weten?' bij simpel commentaar op wat er op stream gaande is, dragen ook niet bepaald bij aan de sfeer.
Zulke opmerkingen worden door verschillende users gemaakt, niet door een groepje of groepjes. Ben hier voor de lol en ga in zulke reacties geen moeite steken met TR's en weet ik wat nog meer. Maar punt is dat je niet 'een bepaalde groep' kunt aanwijzen wanneer het aankomt op sfeer verziekend gedrag.
Jaquote:Op zondag 23 april 2023 15:35 schreef Aardbeienmoes het volgende:
De hele COS begint een soap op zich te worden. Mssn moet de FEBO hier maar mee gaan lezen, hier gebeurd nog meer dan op de streams.
Dat hoeven wij ook niet te doen, dat werkt inderdaad juist averechts.quote:Op zondag 23 april 2023 15:30 schreef engine het volgende:
[..]
Zo kunnen we naar elkaar blijven wijzen en veranderd er niks.
Juist door dit soort nietszeggende, sarcastische opmerkingen blijven er steeds meer mensen weg.quote:
Dit is Feedback, geen Cos.quote:Op zondag 23 april 2023 17:16 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Juist door dit soort nietszeggende, sarcastische opmerkingen blijven er steeds meer mensen weg.
Daar staat de COS ook al vol mee, Daarbij reageer ik nauwelijks meer in de COS...Vanwege de onzin en de betweters hier.quote:Op zondag 23 april 2023 17:16 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Juist door dit soort nietszeggende, sarcastische opmerkingen blijven er steeds meer mensen weg.
Het is geven en nemen in de cos. Kritiek leveren en kritiek kunnen ontvangen. Eigenlijk is het heel simpel.quote:Op zondag 23 april 2023 17:16 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritiek en snerenquote:Op zondag 23 april 2023 17:37 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Het is geven en nemen in de cos. Kritiek leveren en kritiek kunnen ontvangen. Eigenlijk is het heel simpel.
Dus de goede plek voor een dergelijke postquote:
Eens, maar om elkaar persoonlijk aan te vallen op een andere mening met sarcastische en kleinerende opmerkingen, vind ik niet nodig en beïnvloed de sfeer negatief. Maar als dat de manier van COSsen is, dan blijf ik er liever weg. Het zorgt zoals jij eerder opmerkte niet meer voor ontspanning en gezelligheid, maar voor irritatiequote:Op zondag 23 april 2023 17:37 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Het is geven en nemen in de cos. Kritiek leveren en kritiek kunnen ontvangen. Eigenlijk is het heel simpel.
Ja, gelukkig doe jij dat niet....quote:Op zondag 23 april 2023 17:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritiek en sneren
Ik moet genoeg sneren incasseren, maar scroll daar overheen. Jezelf (dan heb ik het niet alleen over jou, dat daar geen misverstanden over bestaan) een spiegel voorhouden, zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op zondag 23 april 2023 17:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritiek en sneren
Bij mij bekruipt er altijd een gevoel dat mensen in een slachtofferrol gaan zitten, wanneer zij of hij denken dat zij of hij onrecht is aangedaan. Maar goed, eindeloze discussie, want er gaat toch niets veranderen.quote:Op zondag 23 april 2023 17:44 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Eens, maar om elkaar persoonlijk aan te vallen op een andere mening met sarcastische en kleinerende opmerkingen, vind ik niet nodig en beïnvloed de sfeer negatief. Maar als dat de manier van COSsen is, dan blijf ik er liever weg. Het zorgt zoals jij eerder opmerkte niet meer voor ontspanning en gezelligheid, maar voor irritatie
Ik heb je al heel lang op block staanquote:
Raar dat je dit dan wel kan lezen????quote:Op zondag 23 april 2023 17:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik heb je al heel lang op block staan
Om deze reden
Ik heb in de vorige FB al eens gevraagd hoe het kan dat ik jouw Posts soms wel kan lezen.quote:Op zondag 23 april 2023 17:55 schreef mangalie het volgende:
[..]
Raar dat je dit dan wel kan lezen????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |