Ja enquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen aan startgeld levert deze 6de plek al gegarandeerd 20 miljoen extra op voor eredvisieclubs...
Ook als je op plek 6 balanceert kan je na een slecht jaar op plek 7 uitkomen. Dus ik snap die angst niet zo goed.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat is een goed punt. Maar het zou kunnen dat als je nu eerst een tijd op plek 6 balanceert je de plekken na de top 3 ook de gelegenheid geeft om financiëel en sportief een verdere stap te zetten. Of wij Nederlanders denken gewoon nog teveel aan nog niet zo lang geleden dat je van een 14de plek weg probeerde te komen
quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Of Utrecht of Go Ahead er nou in de eerste ronde uitvliegt maakt niks uit.
Ach laat ook maar.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]![]()
Twente had dit jaar een ongelukkige loting maar ook die hadden kansen in de Conference League.
Met de nieuwe opzet is het verschil nog veel groter.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen aan startgeld levert deze 6de plek al gegarandeerd 20 miljoen extra op voor eredvisieclubs...
Een goede discussie is niet erg, maar blijkbaar kan je geen enkel argument opnoemen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ach laat ook maar.
Hup RKC en Excelsior.
Moet ik nog duidelijker zijn door namen van clubs te posten die niks in Europa hebben te zoekenquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Een goede discussie is niet erg, maar blijkbaar kan je geen enkel argument opnoemen.
Jij hebt het liefst een zwakke eredivisie omdat je dan vanuit de polder lekker wzawzdb kan schreeuwen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet ik nog duidelijker zijn door namen van clubs te posten die niks in Europa hebben te zoeken
Maar die clubs hebben ook met de extra plaatsen toch niks in Europa te zoeken? Twente heeft wel degelijk iets te zoeken in Europa. Is een Twente zoveel minder dan Gent of Anderlecht of Lech Poznan?quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet ik nog duidelijker zijn door namen van clubs te posten die niks in Europa hebben te zoeken
Alleen komen de twente, heerenveen's, vitesse's etc. de voorronde nooit door wat ons standaard bakken punten kost. Echt zonde want als competitie eenmaal begonnen is kunnen ze best wel punten pakken maar ze zijn in augustus nooit klaar ervoor. Zeker tegen teams die al lang trainen of scandinavie etc.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar die clubs hebben ook met de extra plaatsen toch niks in Europa te zoeken? Twente heeft wel degelijk iets te zoeken in Europa. Is een Twente zoveel minder dan Gent of Anderlecht of Lech Poznan?
Klopt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
door namen van clubs te posten die niks in Europa hebben te zoeken
We hebben het over een eventuele 5de plek, waarbij je 3 directe plekken krijgt. Misschien ben je de jaren 0 vergeten, maar daar hebben Heerenveen en Willem II een keer CL gespeeld met alle gevolgen vandien.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:15 schreef GGMM het volgende:
Door die coëfficiënten krijgen we een 2e directe CL-plaats
Wat heeft dat met Utrecht of Go Ahead Eagles te maken
Ja, dat is altijd de keerzijde van meer plaatsen. Dan zal er een club gebruik van moeten maken en ook succes in Europa moeten gaan hebben anders raak je dat weer kwijt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We hebben het over een eventuele 5de plek, waarbij je 3 directe plekken krijgt. Misschien ben je de jaren 0 vergeten, maar daar hebben Heerenveen en Willem II een keer CL gespeeld met alle gevolgen vandien.
Opzich zou een land als Frankrijk dat probleem niet moeten hebben toch? Portugal wel, en dat heeft ze genekt de afgelopen jaren, als je nummer 5 en 6 al niet eens voor de conference league kunnen kwalificeren gaat het hard omlaag. En Nederland gaat dat straks ook krijgen. Zelfs als Twente het op de rails krijgt is dat het 5e team, wat gaat het 6e team doen?quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd de keerzijde van meer plaatsen. Dan zal er een club gebruik van moeten maken en ook succes in Europa moeten gaan hebben anders raak je dat weer kwijt.
Maar dat probleem heeft elk land.
Hup RKC en Excelsior.
TONGED.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Een goede discussie is niet erg, maar blijkbaar kan je geen enkel argument opnoemen.
Daarom zou eigenlijk de play-off voor de laatste Europese plek ook gewoon moeten verdwijnen. Het zou zonde zijn om straks RKC in Europa te krijgen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:18 schreef _UserName_ het volgende:
Met Ajax, PSV, Feyenoord en AZ heb je al een goede basis. Als je twee clubs van Twente, Heerenveen, Vitesse of Utrecht hebt die een goed Europees seizoen draaien is er niks aan de hand lijkt mij. Het risico op een (eenmalige) hoogvlieger als Sparta nu heb je in elke competitie.
Dus de nr 5 van de ED plaatsing voor Europees voetbal geven? Dan zou je nu Sparta in Europa hebben.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:21 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Daarom zou eigenlijk de play-off voor de laatste Europese plek ook gewoon moeten verdwijnen.
Prima toch. Als ze na 34 wedstrijden op die plek staan, hebben ze daar wat mij betreft het meeste recht op. De play-off vergroot vooral het risico op een laagvlieger in Europa.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:23 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dus de nr 5 van de ED plaatsing voor Europees voetbal geven? Dan zou je nu Sparta in Europa hebben.
Zo iets kan twee kanten opvallen inderdaad. Anderzijds heeft Twente meer recente Europese ervaring en schat ik hun kansen daardoor beter in. Sparta speelde enkele jaren terug nog in de KKD. Twente ook, maar daar was de oorzaak van bekend. Ik denk dat Sparta het niet zal redden in een play off met Utrecht en Twente.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:27 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Prima toch. Als ze na 34 wedstrijden op die plek staan, hebben ze daar wat mij betreft het meeste recht op. De play-off vergroot vooral het risico op een laagvlieger in Europa.
Wat waren de laatste play off deelnemers van Nederland ? Groningen en Utrecht ?quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:27 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Prima toch. Als ze na 34 wedstrijden op die plek staan, hebben ze daar wat mij betreft het meeste recht op. De play-off vergroot vooral het risico op een laagvlieger in Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |