abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:05:12 #1
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_208734794
Vraag: Hoe vertel ik mijn achterburen dat ik zeer regelmatig last heb van hun kinderen?

Situatie:

Sinds 2,5 jaar wonen we (@KapiteinIglo en ik) met veel plezier in een huis aan het water. Achter ons, aan de overkant van het water, woont een gezin met 4 jonge kinderen. De oudste is een jaar of 9, de jongste zijn een tweeling van ca. 3 jaar. Er spelen verschillende dingen in dit gezin, waar ik het niet tot in detail over wil hebben hier. Desondanks wel belangrijk om te melden dat we zelfs een keer een berichtje naar veilig thuis hebben gestuurd, omdat we een keer hebben gezien dat de moeder des huizes een kind (niet heel hard) sloeg en de kinderen vaak langdurig huilen en krijsen terwijl moeder gewoon doorpoetst. We zien haar nooit leuke interactie hebben met de kinderen, we zien ze ook nooit in een speeltuin oid. Vader is kostwinner en dus vaak en lang van huis.

Veilig thuis gaf ons aan dat we misschien eerst een 'band' met de ouders moeten opbouwen en er daarna wat van moeten zeggen. Zelf willen ze niet komen kijken. Probleem hierbij is dat wij een lesbisch stel zijn en dit gezin is gereformeerd. Van het type met hoeden naar de kerk en vrouwen dragen alleen rokken. Een tv hebben ze bijvoorbeeld ook niet. Ze zijn niet onaardig tegen ons in de dagelijkse omgang (denk aan hallo zeggen, of elkaar wijzen op verschoven dakpannen etc), maar zij zitten duidelijk niet te wachten op een band met een lesbisch stel. En eerlijk is eerlijk, dat is vice versa natuurlijk niet anders.

Dan de zaken waar wij last van hebben:
- De kinderen mogen in de tuin gillen en schreeuwen vanaf het moment dat ze wakker zijn, zeker in de zomer. Dat is soms al voor 06:30 en onze slaapkamer zit aan hun zijde.
- De kinderen mogen op dit soort tijdstippen ook al blokfluiten, dat hoor je zelfs in de winter als zowel ons raam, als hun deuren dicht zijn.
- De kinderen staren continu bij ons de tuin in, en het liefst ook naar binnen. Wij zijn een soort vermaak voor hun geworden. Dan zitten ze echt met zn vieren aan de keukentafel op een rij naar ons te kijken. Zeker als we in de tuin bezig zijn. Er komt op termijn wel een schutting aan die zijde, maar we zijn nog bezig met het verbouwen van de tuin. Ze doen dit staren overigens ook als ze in de voortuin spelen, richting de openbare weg. Dat lijkt ons in essentie al niet heel gezond voor een kind, om liever de hele tijd naar iedereen te staren dan te spelen. Maar ik ben geen pedagoog en ook geen moeder.
- Als de kinderen continu lopen te gillen en krijsen, wordt er dus niet ingegrepen. Als wij thuiswerken, komt het wel eens voor dat zelfs collega's in een vergadering vragen wat ze horen. En kunnen we zelf niet eens alles goed verstaan, laat staan geconcentreerd werken.

Laat me wel duidelijk zijn: dat kinderen geluid maken vind ik niet erg, dat ze in de tuin spelen ook niet. Als ze bijvoorbeeld op de trampoline springen en dan af en toe een gilletje slaken, hoor je mij echt niet klagen. En dat het in de zomer vaker is vanwege lekker weer (en vanwege het zwembadje), vind ik ook helemaal niet gek. Maar het gaat dus om de bizarre tijdstippen en het aanhoudende gegil en gekrijs (tot huilbuien aan toe), waar niet op gereageerd wordt.

Het probleem hierbij is, hoe vertel je dit netjes aan mensen die al een vooroordeel over jou hebben (en eerlijk is eerlijk, waarbij je zelf ook al een vooroordeel hebt). Het is sowieso enorm ingewikkeld om mensen aan te spreken op hun kinderen. We willen de verstandhouding die we nu hebben als buren niet beschadigen en we willen ze ook niet kwetsen. We willen alleen voorkomen dat het bij ons zo hoog oploopt dat we een er een keer heenstampen in een boze bui, waardoor we wellicht wel de verkeerde dingen zeggen.

edit: Kapiteiniglo toegevoegd aan de OP

[ Bericht 2% gewijzigd door superkimmi op 11-04-2023 11:56:59 ]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_208734904
Reageer normaal of reageer niet.

[ Bericht 25% gewijzigd door Peejtur op 11-04-2023 11:41:16 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208735026
Veilig thuis bellen omdat een kind een (niet heel harde) klap krijgt?

Die zijn er vast druk mee dan, draaien dagen van 20 uur met alle kinderen die een corrigerende tik krijgen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 april 2023 @ 11:32:51 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208735061
Mijn eerste gedachte is, hoe groot is dat water tussen jullie tuinen en de afstand tussen huis en huis?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208735079
Kinderen zijn ook bloed irritant, magoed dat krijg je als je tussen de mensen gaat wonen.
Lekker in een hutje op de heide gaan zitten kan ik je aanraden.
  Moderator dinsdag 11 april 2023 @ 11:42:07 #6
447051 crew  Peejtur
pi_208735160
Geveegd. Reageer normaal of reageer niet.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 april 2023 @ 11:42:18 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_208735161
De situatie hier is soms wel wat vergelijkbaar, inclusief moeder die je af en toe zo hard tekeer hoort gaan dat het ook letterlijk te verstaan is als alle deuren en ramen dicht zijn (en de huizen staan niet tegen elkaar). Hopen dat andere buren er ook last van hebben en samen iets proberen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:42:54 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208735164
Ik ben geen fan van kinderen en zat er helemaal klaar voor om het met je eens te zijn TS :D Maar toen las ik de OP.. Sorry maar je stelt je aan. Als je hier geen last van wil hebben moet je ergens in een vrijstaand huis gaan wonen op een enorme lap grond en zorgen dat niemand inkijk in je tuin heeft.

En veilig thuis bellen om een ouder die een kind een corrigerende tik geeft? :{
pi_208735172
Genoeg boomers die zichzelf moesten vermaken in de tuin terwijl moeders nonstop de kussens stond te kloppen en daar prima groot mee zijn geworden, natuurlijk. Dat die moeder misschien niet met die kinderen speelt is niet altijd even leuk, maar hoe denk je dat driekwart van de wereld het gezin draaiende houdt? Niet door te spelen hoor. Ik vind niet dat je daar te veel van moet denken.

Verder moeten die kinderen om 6.30 gewoon effe de smoel houden, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.
-nee-
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:44:23 #10
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208735175
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:17 schreef Het_Bokje het volgende:
Quote weg.
TS is een zeurpietpot.
Ik weet niet of het nodig is om je beledigend uit te laten over de sexuele geaardheid van TS.

Ik heb hier onder mijn balkon een openbaar speeltuintje.
Staan ze daar ook om 6:30u te blokfluiten?

En een opvoedende tik is helemaal niet erg.
Daar verschillen de meningen denk ik nogal over.
Ik denk dat het slaan van kinderen, onmacht is. Je kan blijkbaar je opvoeding niet af met woorden.

De vraag van TS was duidelijk, hoe ga je in gesprek met de buren ZONDER ze te kwetsen of ruzie te maken.

[ Bericht 43% gewijzigd door Peejtur op 11-04-2023 11:46:38 ]
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_208735219
De pedagogische tik is overigens al iets van 15 jaar strafbaar, dus je kan lang en kort lullen over of het effectief is, maar in Nederland mag het simpelweg niet.
-nee-
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:50:07 #12
450148 KapiteinIglo
pi_208735234
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:30 schreef Sapstengel het volgende:
Veilig thuis bellen omdat een kind een (niet heel harde) klap krijgt?

Die zijn er vast druk mee dan, draaien dagen van 20 uur met alle kinderen die een corrigerende tik krijgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:42 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben geen fan van kinderen en zat er helemaal klaar voor om het met je eens te zijn TS :D Maar toen las ik de OP.. Sorry maar je stelt je aan. Als je hier geen last van wil hebben moet je ergens in een vrijstaand huis gaan wonen op een enorme lap grond en zorgen dat niemand inkijk in je tuin heeft.

En veilig thuis bellen om een ouder die een kind een corrigerende tik geeft? :{
Veilig thuis heb ik niet gebeld maar een app gesprek gestart. Bewust anoniem zodat er niemand aan de schandpaal genageld kon worden. Juist om te beschermen naar het gezin toe.

Ik vroeg juist om tips. Ik deed geen melding.

Er is geen naam, adres, woonplaats oid genoemd.
Ofwel…
Niks aan de hand, alleen ook geen reet aan het advies.

Ik wil niet op mn geweten hebben dat een kind gemept wordt en ik wegkeek. Wat al veel te vaak gebeurd.
pi_208735239
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:44 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
TS is een zeurpietpot.
Ik weet niet of het nodig is om je beledigend uit te laten over de sexuele geaardheid van TS.

Ik denk dat het slaan van kinderen, onmacht is. Je kan blijkbaar je opvoeding niet af met woorden.

De vraag van TS was duidelijk, hoe ga je in gesprek met de buren ZONDER ze te kwetsen of ruzie te maken.
Dit tik was niet hard. Gebeurt ook niet contunue.
Om 6:30 zou ik zelf wel naar buiten gaan en ff de boel sussen ja. (na 7:00u niet)
Hoe ga je in gesprek? Nou, gewoon aanbellen en ff praten? (TS ziet toch wanneer ze thuis zijn)

Nee, gewoon jezelf blijven ergeren en niet met de buren praten hoor!! :') :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 april 2023 @ 11:51:24 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_208735249
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:47 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
TS is een zeurpietpot.

[..]
:') niemand durft iemand aan te spreken op het gedrag van kinderen.
Zie de reacties hier op fok!
Kinderen zijn heilige wezens in deze wereld :r
Is ook wel weer zo ja, ook als je het één keer op een normale manier doet ben jij gelijk voor altijd die ene zeikerd ofzo. Vervelend wel, ik zou ook echt niet weten hoe je het op een normale manier op kan lossen zonder er een soort ruzie aan over te houden (wat totaal onnodig is, net als je kinderen om half zeven 's ochtends de hele buurt wakker laten krijsen en blokfluiten :r ).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208735251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:47 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
:') niemand durft iemand aan te spreken op het gedrag van kinderen.
Zie de reacties hier op fok!
Kinderen zijn heilige wezens in deze wereld :r
Nee, jullie eisen zijn gewoon onredelijk. Plaats je schutting en accepteer dat kinderen gewoon kinderen zijn.
Protčge moi de mes désirs.
pi_208735254
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:50 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
[..]
Veilig thuis heb ik niet gebeld maar een app gesprek gestart. Bewust anoniem zodat er niemand aan de schandpaal genageld kon worden. Juist om te beschermen naar het gezin toe.

Ik vroeg juist om tips. Ik deed geen melding.

Er is geen naam, adres, woonplaats oid genoemd.
Ofwel…
Niks aan de hand, alleen ook geen reet aan het advies.

Ik wil niet op mn geweten hebben dat een kind gemept wordt en ik wegkeek. Wat al veel te vaak gebeurd.
Effe uitloggen en opnieuw inloggen, je zit op je verkeerde account
-nee-
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:51:56 #17
450148 KapiteinIglo
pi_208735255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:50 schreef Het_Bokje het volgende:
Je denkt toch niet dat die buren je nog serie
[..]
Dit tik was niet hard. Gebeurt ook niet contunue.
Om 6:30 zou ik zelf wel naar buiten gaan en ff de boel sussen ja. (na 7:00u niet)
Hoe ga je in gesprek? Nou, gewoon aanbellen en ff praten?

Nee, gewoon jezelf blijven ergeren en niet met de buren praten hoor!! :') :')
Waarom doe je nou gelijk zo aggressief, voel je je aangesproken?

We vragen om tips, niet om verwijten.
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:52:42 #18
450148 KapiteinIglo
pi_208735265
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:51 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Effe uitloggen en opnieuw inloggen, je zit op je verkeerde account
Sorry @superkimmi is mijn vrouw.
Ik heb dus dezelfde klacht. Zal vragen aan haar het even in de OP te zetten.
pi_208735272
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:52 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Sorry @:superkimmi is mijn vrouw.
Ik heb dus dezelfde klacht. Zal vragen aan haar het even in de OP te zetten.
Aaah :P
-nee-
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:53:47 #20
450148 KapiteinIglo
pi_208735279
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:51 schreef arvensis het volgende:

[..]
Nee, jullie eisen zijn gewoon onredelijk. Plaats je schutting en accepteer dat kinderen gewoon kinderen zijn.
Wat is er precies onredelijk aan niet blokfluiten om 6:30u?
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:54:37 #21
450148 KapiteinIglo
pi_208735289
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Aaah :P
Sorry voor de onduidelijkheid :o
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:55:14 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208735296
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:53 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Wat is er precies onredelijk aan niet blokfluiten om 6:30u?
Dan vraag je de buren toch gewoon of het blokfluiten na 7u ofzo kan. Maar hou het dan bij dan ene ding.
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:55:56 #23
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_208735309
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:42 schreef heywoodu het volgende:
De situatie hier is soms wel wat vergelijkbaar, inclusief moeder die je af en toe zo hard tekeer hoort gaan dat het ook letterlijk te verstaan is als alle deuren en ramen dicht zijn (en de huizen staan niet tegen elkaar). Hopen dat andere buren er ook last van hebben en samen iets proberen?
We horen continue van andere buren (die er al vele jaren langer wonen, sinds geboorte kind 1), dat ze er ook veel last van hebben en denken dat er dingen niet goed gaan daar. Alleen iedereen vindt het blijkbaar enorm moeilijk om er wat van te zeggen.

Zoals al gezegd, ik ga hier niet op alle details in
We zijn overigens met alle buren dusver op goede voet, dus het is onzin om te zeggen dat wij niet 'gewoon met onze buren kunnen praten.' Juist alle reacties in dit topic laten zien hoe moeilijk het is om andere aan te spreken op hun kinderen. Als het om huisdieren, volwassenen, of andere overlast gaat is die stap blijkbaar veel kleiner en normaler. (dit laatste stukje niet gericht aan jou Heywoodu, maar aan iedereen die het afdoet alsof er niks aan de hand is).
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:56:38 #24
450148 KapiteinIglo
pi_208735320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dan vraag je de buren toch gewoon of het blokfluiten na 7u ofzo kan. Maar hou het dan bij dan ene ding.
Ja dat is wel een goed idee.
We vinden kindergeluiden echt niet erg namelijk.
Maar tering in de winter met alle ramen dicht om 6:30 uit mn nest gefloten worden :'(
  Moderator dinsdag 11 april 2023 @ 11:56:50 #25
447051 crew  Peejtur
pi_208735323
Wat je ook van de situatie vindt, reageer met respect. Alles wordt genote en verwijderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')