abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208713679
Er staat bij mij in de straat een auto waarvan sinds enkele weken het alarm soms zonder reden af lijkt te gaan.

Ik weet wel welke auto het is, maar ik weet niet wie de eigenaar is of waar hij woont. Ik heb weleens een briefje achter gelaten met het verzoek het alarm uit te zetten maar hier is duidelijk nog geen gehoor aan gegeven.

Zover ik kan vinden zijn er geen regels die het verbieden om een auto alarm te hebben dat te vaak afgaat. Maar ik kan me niet voorstellen dat het toegestaan is om een alarm te hebben dat minstens 5 keer per dag (ook 's nachts) afgaat.

Ik vraag me af of hier regels tegen zijn? En zo ja, of het zin heeft om hiermee naar de politie te stappen?
pi_208713705
Je zou het op geluidsoverlast kunnen gooien ze maar of ze er veel mee doen is de vraag.

Ik heb een jaar lang een buurman gehad waarbij zeer regelmatig het alarm thuis af ging. Regelmatig politie langs geweest, maar ze kunnen niet zoveel.
pi_208713735
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:23 schreef PS. het volgende:
Je zou het op geluidsoverlast kunnen gooien ze maar of ze er veel mee doen is de vraag.

Ik heb een jaar lang een buurman gehad waarbij zeer regelmatig het alarm thuis af ging. Regelmatig politie langs geweest, maar ze kunnen niet zoveel.
Ja dat was ook mijn insteek Dit is gewoon geluidsoverlast. Het maakt ons wakker uit onze slaap. Op z'n minst zou de eigenaar een boete moeten krijgen als incentive om iets aan het probleem te doen. Maar blijkbaar geld dit niet voor een autoalarm?
pi_208713921
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:20 schreef stephano1990 het volgende:
Er staat bij mij in de straat een auto waarvan sinds enkele weken het alarm soms zonder reden af lijkt te gaan.

Ik weet wel welke auto het is, maar ik weet niet wie de eigenaar is of waar hij woont. Ik heb weleens een briefje achter gelaten met het verzoek het alarm uit te zetten maar hier is duidelijk nog geen gehoor aan gegeven.

Zover ik kan vinden zijn er geen regels die het verbieden om een auto alarm te hebben dat te vaak afgaat. Maar ik kan me niet voorstellen dat het toegestaan is om een alarm te hebben dat minstens 5 keer per dag (ook 's nachts) afgaat.

Ik vraag me af of hier regels tegen zijn? En zo ja, of het zin heeft om hiermee naar de politie te stappen?
Volgende keer even kijken .

Als er een beker drinken of flesje in staat.
Daar gaat namelijk de auto alarm op af.
Omdat het water beweegt door verkeer, wind en enz.

Dan een tip op de voorruit laten dat de eigenaar geen drinken in de auto moet laten staan en daar de alarm op af gaat.

Hoe ik dat weet ?
Ben officieel alarm in bouwer klassen 5.
Wel kwa papieren heb ik het zeg maar.
Die er verder niks meer mee.
pi_208714729
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:20 schreef stephano1990 het volgende:

Ik weet niet wat voor auto het is, maar iemand verzoeken om z'n alarm uit te zetten is ook wat makkelijk gedacht. Meestal is het een eis van de verzekering, dus dan kan je niet zomaar je alarm uit gaan zetten met de consequenties dat je verzekering niet uitkeert als er echt wat aan de hand is.
pi_208714772
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 12:47 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Volgende keer even kijken .

Als er een beker drinken of flesje in staat.
Daar gaat namelijk de auto alarm op af.
Omdat het water beweegt door verkeer, wind en enz.

Dan een tip op de voorruit laten dat de eigenaar geen drinken in de auto moet laten staan en daar de alarm op af gaat.

Hoe ik dat weet ?
Ben officieel alarm in bouwer klassen 5.
Wel kwa papieren heb ik het zeg maar.
Die er verder niks meer mee.
Dank voor de tip, ik zal het achterlaten op de voorruit!

Wat ik online vind is dat een alarm ook makkelijk minder gevoelig afgesteld kan worden. Wellicht dat hij daar nog even kaar moet kijken.
pi_208714789
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 14:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor auto het is, maar iemand verzoeken om z'n alarm uit te zetten is ook wat makkelijk gedacht. Meestal is het een eis van de verzekering, dus dan kan je niet zomaar je alarm uit gaan zetten met de consequenties dat je verzekering niet uitkeert als er echt wat aan de hand is.
Een BMW Z4, volgens het kenteken een model uit 2018. Dus zo heel nieuw is hij ook weer niet.
pi_208714917
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 14:30 schreef stephano1990 het volgende:
Een BMW Z4, volgens het kenteken een model uit 2018. Dus zo heel nieuw is hij ook weer niet.
Dat maakt op zich niet zo veel uit. De verzekeraar kijkt vooral naar de waarde en de risico's en cabrio's zijn al wat diefstal gevoeliger. De kans is in ieder geval vrij groot dat het alarm een verzekering eis is.

Maar hij kan inderdaad wel wat te gevoelig afgesteld staan ja. Sommige alarmsystemen gaan door harde wind al af, dus daar kan nog wel naar gekeken worden.
pi_208715483
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 14:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat maakt op zich niet zo veel uit. De verzekeraar kijkt vooral naar de waarde en de risico's en cabrio's zijn al wat diefstal gevoeliger. De kans is in ieder geval vrij groot dat het alarm een verzekering eis is.

Maar hij kan inderdaad wel wat te gevoelig afgesteld staan ja. Sommige alarmsystemen gaan door harde wind al af, dus daar kan nog wel naar gekeken worden.
Nee .
Systeem in een Cabrio werk met een rader systeem
Die gaat niet af op een zuchtje wind.
Wel op beweging zoals water in de auto of zo achterlijke geur kaart en een pen die rechtopstaat ergens en kan bewegen.
Een vlieg word niet gezien.
Verder een alarmsysteem moet gekeurd worden voor een certificaat.
De certificering vervalt en moet je op nieuwe keuren.

En ja kan de gevoeligheid afstellen.
De eigenaar kan dit testen door.
Deze alarm van 2018 had dus al gekeurd moeten worden.

Testen is simpel.
Linker raam open.
Alarm aan zetten.
Even 5 min wachten.
Hand door de raam steken en de alarm moet afgaan op het moment he de stuur aanraakt als je naar de motorkap hendel beneden om te open.

Als dit doet is goed afgesteld .
pi_208715957
Ik kan mij niet voorstellen dat men kan eisen dat iemand zijn of haar alarm uitschakelt. Want stel er wordt wel ingebroken dan gaat het alarm niet.
pi_208716452
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 16:07 schreef Thaddeus het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat men kan eisen dat iemand zijn of haar alarm uitschakelt. Want stel er wordt wel ingebroken dan gaat het alarm niet.
Maar weegt het belang om gealarmeerd worden bij een echte inbraak dermate zwaar dat anderen geluidsoverlast door vele valse meldingen moeten tolereren?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 9 april 2023 @ 16:48:06 #12
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208716477
quote:
Wel als mensen er wakker door worden gemaakt natuurlijk. Dat moeten ze maar een goed alarm installeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208716502
Voor direct actie schijnt het handig te zijn om er een nitraatje oid op te leggen en aan te steken :+

Nee, je kunt helaas niets anders dan steeds maar de plisie bellen, ze hebben vast betere dingen te doen maar meer dan dat kun je helaas niet (voor zover mij bekend)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 9 april 2023 @ 19:52:51 #14
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_208718373
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 16:46 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar weegt het belang om gealarmeerd worden bij een echte inbraak dermate zwaar dat anderen geluidsoverlast door vele valse meldingen moeten tolereren?
de eigenaar reageert nu ook niet op zijn alarm. In geval van geen vals alarm zal hij er ook niet op reageren.

Is hij überhaupt wel thuis/in de buurt?of woont hij drie straten verder?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_208861052
quote:
Ik kan me dat wel voorstellen, want geluidsoverlast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')