abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208687043
In een eerder topic schreef ik al dat ik mn woning uitgezet ben. Niet vanwege een huurachterstand, wel vanwege grijpgrage handjes van personeel van de verhuurder, in opdracht van de verhuurder wat tot een conflict heeft geleid.

De ontruiming heeft plaatsgevonden en zoiets brengt kosten met zich mee. Behoorlijk wat kosten :(

Een bestanddeel vormen de mutatiekosten. De kosten die de verhuurder moet maken om de woning weer klaar moeten maken voor verhuur aan de volgende verhuurder. Herstel van gebreken, zeg maar. Daar staan een paar posten op waarvan ik denk: What the fuck!?

-Het verwijderen van raamfolie van ruiten in twee vertrekken: doucheruimte en woonkamer. Kosten: 110 euro per vertrek. Een raamfolie, wat je binnen 2 tellen lostrekt van de ruit? Voor het lostrekken ervan wordt 110 euro gerekend.

-Sleutels. 2x35 euro voor een missende portieksleutel. Ik vraag me af of ik uberhaupt 3 sleutels heb ontvangen? Kan me niet herinneren dat ik daarvoor getekend heb. Slot portiek is tussentijds vervangen voor sleutels met certificaat trouwens.

-Verwijderen tegelvloer in de keuken. Rond de 350 euro totaal voor verwijderen en egaliseren. Mondeling toetoestemming voor gehad destijds en de vloer was zeker niet vlak toen we gingen tegelen. Voor zeil of iets dergelijks was egalisatie ook al noodzakelijk. Het was een maanlandschap. Bovendien is er een heel pak tegels achtergelaten, maar ik vermoed dat die is afgevoerd door de ontruimers.

- een rooster in de keuken. Ik weet niet of die er al in aanwezig was eigenlijk?

-een paar spulletjes achtergebleven in de meterkast: 65 euro terwijl dat binnen 2 minuten in de ondergrondse container gegooid had kunnen worden hemelsbreed 20m verderop. Bovendien: ontruiming in hun opdracht. Ik mag er toch vanuit gaan dat dat bezemschoon opgeleverd wordt dan.

-gaatjes in de muur. Een daarvan zeker veroorzaakt door de ontruimers bij het loshalen van een plankendrager. Maar ook nier geldt: toen we de woning betrokken, moesten er ook muren geplamuurd worden.

-scheef hangend keukendeurtjes weer recht gehangen: 15 euro. Bij intrekken woning hinger er ook kastdeurtjes scheeft.

Enfin, al met al kwam dat rond de 900 euro uit, waarvan rond de 550 euro is verrekend met de borg inmiddels. Helaas.

Echter, die kosten zijn vermeld op de eindinspectie. Er is geen voorinspectie geweest. De enige inspectie is een eindinspectie en mij is geen kans geboden de gebreken zelf op te lossen. Volgens mij had ik die kans moeten krijgen.

-Is dit anders bij een ontruiming?
-wat moet ik vermelden bij een betwisting?

Het betreft een factuur van de verhuurder, een woningcorporatie. Onbekend voor mij is , wie de werkzaamheden heeft uitgevoerd en wat daarvoor betaald is.
pi_208687188
-Raamfolie: Als dat 20 seconden kost, waarom haal je het er dan zelf niet af?

-Sleutels: Is gewoon een redelijke prijs. Ze zullen sowieso het hele slot vervangen als er sleutels missen.

-Tegelvloer: Dat soort dingen moet je ook echt zwart op wit hebben. Ook daar kok je gewoon niet mee weg helaas

-Rooster in de keuken: Wat houdt dit in?

-Spullen in de meterkast: Als het echt spulletjes zijn bijzonder kinderachtig om daar geld voor te vragen.

-Gaatjes in de muur: In principe zul je de muren altijd strak moeten opleveren, maar hoeveel gaatjes zijn het? En wat vragen ze daar voor?

-Deuren: Lijkt me gewoon voor de verhuurder. Maar beste is bij je nieuwe woning gewoon zorgen dat het op papier staat of gefixt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2023 21:22:03 ]
pi_208687194
Sterkte er mee in elk geval...
pi_208687218
De ontruiming heeft plaatsgevonden op last van de rechter, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208687560
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:23 schreef miss_sly het volgende:
De ontruiming heeft plaatsgevonden op last van de rechter, toch?
Correct.

Op de dag van de ontruiming ben ik aanwezig geweest want ik woonde er tot het laatste moment. Sleutels overgedragen aan de deurwaarder en de ontruimers dr werk laten doen.

Ik mag aannemen dat de deurwaarder de ontruimers opdracht geeft de woning bezemschoon achter te laten. Mag ook wel voor het bedrag dat in rekening gebracht is. Ontruiming kostte rond de 6k euro. En bij de ontruiming zijn er schroeven uit de muur geschroefd en is er schade ontstaan aan het gipswerk waar een plankendrager gemonteerd zat. De enige plek die niet behangklaar is. Over een plugje kan behangen, lijkt me.

Ohja, dr werden ook kosten in rekening gebracht voor het bezemen van 3 ruimtes a 40 euro per ruimte.

Maar, misschien wel belangrijkste vraag is: hoe zit het normaalgesproken met de mogelijkheid om zelf gebreken op te lossen, na een voorinspectie? De kans dat zelf te doen, is mij nimmer geboden.
pi_208687600
Die kans heb je niet meer in het geval van een ontruiming. Je moet eruit op die datum en that’s it. Kosten zijn voor huurder.
pi_208687617
Ontruiming 6k? Waarom heb je zelf niet je zooi verhuisd?
pi_208687705
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:46 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ontruiming 6k? Waarom heb je zelf niet je zooi verhuisd?
Totaalplaatje ligt zo rond de 8k euro op tot nu toe :(

Inboedel was het niet waard om op te slaan en mee te nemen, zonder nieuwe woonruimte. Ook financien er niet voor, laat staan de hulp om de woning helemaal leeg te halen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Inbox op 06-04-2023 22:06:30 ]
pi_208688040
Ik gok dat je wel iemand had kunnen vinden die het in jouw opdracht voor minder dan 6k had kunnen doen. Dan had je ook een voorinspectie gehad.
Principes kosten blijkbaar geld, veel geld.

Wat de opdracht van de deurwaarder aan de ontruimer is geweest, kunnen wij natuurlijk niet weten. Maar aangezien de oplevering door de deurwaarder is gedaan zou je kunnen stellen dat achtergekaten spullen etc niet aan jou toegerekend kunnen worden. Schade en aanpassingen aan de woning natuurlijk wel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Wiedanwel op 06-04-2023 22:15:50 ]
pi_208688121
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:09 schreef Wiedanwel het volgende:
Ik gok dat je wel iemand had kunnen vinden die het in jouw opdracht voor minder dan 6k had kunnen doen. Dan had je ook een voorinspectie gehad.

Principes kosten blijkbaar geld, veel geld.
Maar ik kan wel in de spiegel kijken ;)

Oh, wacht. Die spiegel is ook achtergebleven :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 06-04-2023 23:12:33 ]
pi_208688630
Als het goed is wist je wanneer het huis ontruimt moest zijn. Voordat de deurwaarder daadwerkelijk op de stoep stond om je eruit te trappen. Je hebt dus genoeg kans gehad om de boel goed leeg te halen en schoon te maken. En ja met zo'n conflict hoef je niet te verwachten dat ze eerst langskomen om een vooropname te doen.

Natuurlijk hebben ze het recht om alle extra kosten die gemaakt moeten worden bij je in rekening te brengen.

- de tegelvloer: Je had toestemming om deze te leggen. Maar had je ook zwart op wit staan dat de huurder dit zou overnemen? Anders moet het gewoon in orginele staat worden terug gebracht voordat je het huis verlaat.
- Raamfolie: Is in veel gevallen moeilijker te verwijderen dan jij denkt.
- Scheve deurtjes: Toen je erin kwam had je dit gebrek aangegeven aan de verhuurder?
- Rommel in de meterkast: Technisch gezien is je verhuurder (de woning cooperatie) Een bedrijf, en mag deze niet zomaar gebruik maken van de ondergrondse container, welke alleen voor particulieren is.
- Plankendrager had verwijderd moeten worden, tenzij deze er al in zat toen je erin kwam. Eventuele gaten hadden dus ook opgevuld moeten worden, of in elk geval de pluggen eruit (zo zat het in mijn huis)
- Rooster in de keuken?: Als jij al niet weet of die er in zat toen jij erin kwam, dan zou het zo maar kunnen dat je die er zelf in geplaatst had. Had je dus zelf moeten verwijderen.
- Sleutels kwijt: Tja, het is normaal om 3 setjes sleutels te krijgen. En dan moet je deze ook allemaal weer inleveren. Het is normaal dat sloten sowieso veranderd worden. Maar dat is meer een kwestie van de sloten om te ruilen met een ander leeg huis.
pi_208689087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:52 schreef Inbox het volgende:
Ook financien er niet voor, laat staan de hulp om de woning helemaal leeg te halen.

Je bent wel een beetje tegenstrijdig. Raamfolie had je zelf in twee minuten kunnen verwijderen. Even langs de meterkast om kleine spulletjes te pakken en je had het allemaal tegelijk kunnen weggooien in de ondergrondse container op 2 minuten lopen.

Wil je het een ander laten doen, dan moet je er maar voor dokken.
pi_208689134
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 00:44 schreef Queller het volgende:

[..]
Je bent wel een beetje tegenstrijdig. Raamfolie had je zelf in twee minuten kunnen verwijderen. Even langs de meterkast om kleine spulletjes te pakken en je had het allemaal tegelijk kunnen weggooien in de ondergrondse container op 2 minuten lopen.

Wil je het een ander laten doen, dan moet je er maar voor dokken.
Eerlijk als ik ben, zal ik vertellen hoe ik er op dat moment voorstond met geen uitzicht op een andere woning en te vrezen niet snel een eigen dak boven je hoofd te hebben voor de komende tig jaar terwijl alles je afgenomen wordt. Spullen, maar vergeet ook de levensvreugde niet. Zat vol haat, omdat het compleet overtrokken is Laat ik het zo zeggen: het boeide me allemaal niet meer en ik heb de leidingen in mn woning gecheckt of die mijn gewicht zouden kunnen houden met een touwtje om mn nek om zo die deurwaarder, de verhuurder en alle betrokken medewerkers die hebben bijgedragen aan deze huisuitzetting een blijvende herinnering te geven aan mij. En ja, dat gewicht konden ze dragen.

Ik weet dat ik moet dokken, maar je moet me niet een oor aannaaien door 250 euro te gaan rekenen voor 10 minuten werk om bijv die raamfolie even los te trekken. Ze hadden dat ook kunnen laten hangen.

Toch, er is ook iets positiefs: ik kan die kosten onmogelijk dragen, dus de grote winnaar straks is de deurwaarder die heerlijk heeft kunnen declaren en als eerste betaald wordt als ik in de schuldsanering beland want daar zal het wel op neer gaan komen dat ik daar in beland.

[ Bericht 4% gewijzigd door Inbox op 07-04-2023 01:29:05 ]
  vrijdag 7 april 2023 @ 07:41:56 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208689607
Denk dat het inmiddels ook wel duidelijk is dat je niet de normale het huis verlaten procedure hebt gehad, en, dus ook niet op de normale zaken recht hebt.

Ze mogen jou de woning niet meer in laten, want dan halen ze zich weer een hele nieuwe juridische strijd op de hals (een rechtelijk bevel tot uitzetting is geen strippenkaart) als jij dan zegt, "mooi ik woon er weer ha ha" .

Een gemiddelde werknemer kost een werkgever ~ 40 euro per uur. Als ze netjes met dat folie zijn bezig geweest is dat al rap 80 euro (2 uurtje werk, netjes eraf halen, gereedschap, raam zemen na afhalen).

En betwisten is denk ik zinloos, je gaat er hooguit een paar euro afkrijgen, als die deurwaarder een beetje meegaand is (of je gewoon kwijt wilt ^^) en geld voor een gang naar de rechter erom heb ook niet.

Hoop leergeld, betalen wat je kan en door met je leven. Je woont nu al wel ergens anders neem ik aan?

Je geeft al aan meer kosten dan inkomen/geld te hebben, zsm naar de gemeente voor schuldhulp. Hoe eerder je daar in komt hoe beter.
Dum de dum
pi_208692564
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 01:01 schreef Inbox het volgende:

[..]
Eerlijk als ik ben, zal ik vertellen hoe ik er op dat moment voorstond met geen uitzicht op een andere woning en te vrezen niet snel een eigen dak boven je hoofd te hebben voor de komende tig jaar terwijl alles je afgenomen wordt. Spullen, maar vergeet ook de levensvreugde niet. Zat vol haat, omdat het compleet overtrokken is Laat ik het zo zeggen: het boeide me allemaal niet meer en ik heb de leidingen in mn woning gecheckt of die mijn gewicht zouden kunnen houden met een touwtje om mn nek om zo die deurwaarder, de verhuurder en alle betrokken medewerkers die hebben bijgedragen aan deze huisuitzetting een blijvende herinnering te geven aan mij. En ja, dat gewicht konden ze dragen.

Ik weet dat ik moet dokken, maar je moet me niet een oor aannaaien door 250 euro te gaan rekenen voor 10 minuten werk om bijv die raamfolie even los te trekken. Ze hadden dat ook kunnen laten hangen.

Toch, er is ook iets positiefs: ik kan die kosten onmogelijk dragen, dus de grote winnaar straks is de deurwaarder die heerlijk heeft kunnen declaren en als eerste betaald wordt als ik in de schuldsanering beland want daar zal het wel op neer gaan komen dat ik daar in beland.

Volgens mij ben jij zelf degene die je een flinke oor heeft aangenaaid door dit zo ver te laten komen, die ¤250,00 kan er dan ook nog wel bij denk je niet?
pi_208692598
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 01:01 schreef Inbox het volgende:

Je komt echt niet zo maar in de schuldsanering, eerst gaan ze je tot aan de laatste cent uitkleden. Als jij dat positief vindt, helemaal prima :')
pi_208693808
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:27 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij zelf degene die je een flinke oor heeft aangenaaid door dit zo ver te laten komen, die ¤250,00 kan er dan ook nog wel bij denk je niet?
Nee, die kan er niet bij. Elke cent die hun kant opgaat is er een teveel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 07-04-2023 17:17:03 ]
pi_208693838
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:29 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Je komt echt niet zo maar in de schuldsanering, eerst gaan ze je tot aan de laatste cent uitkleden. Als jij dat positief vindt, helemaal prima :')
Dat vind ik prima ja. Huis is ontruimd, geen dingen die verkoopbaar zijn meer. Rekening is leeg. Ik heb weinig geld nodig dus redt het wel met wat leefgeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 07-04-2023 16:40:04 ]
pi_208693926
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:09 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat vind ik prima ja. Huis is ontruimd, geen dingen die verkoopbaar zijn meer. Rekening is leeg.
En je hebt geen baan?
pi_208694072
Alleen al de openingspost in je vorige topic was je tig keer gewaarschuwd geweest om die fietsen op te ruimen en dan nu weer de schuld bij de verhuurder en het opruimteam blijven leggen. :D
pi_208695108
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
Alleen al de openingspost in je vorige topic was je tig keer gewaarschuwd geweest om die fietsen op te ruimen en dan nu weer de schuld bij de verhuurder en het opruimteam blijven leggen. :D
Vind je het raar dat ik het hoogst belachelijk vind dat een stukje raamfolie dat je met een ruk kunt lostrekken, een rekening rechtvaardigt van 110 euro? En dat maal twee!

Vind je het werkelijk raar dat er 3x bezemkosten in rekening gebracht wordt terwijl een woningontruimer standaard bezemschoon oplevert en dat deze ook even die folie eraf had kunnen trekken en de meterkast open had moeten trekken?

Vind je het werkelijk raar dat ik me afvraag of dat allemaal mag en wat ik daar tegen kan doen? Of ik me afvraag of ik bijvoorbeeld niet de keuze had moeten krijgen om zelf nog even dat spul wat gebreken te herstellen?

Dus ja, deels ligt het aan de verhuurder en deels aan de ontruimer naar mijn idee. Maar ook aan mezelf hoor, maar daar gaan de vragen niet over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 07-04-2023 17:29:18 ]
pi_208695156
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:16 schreef Inbox het volgende:

[..]
Vind je het raar dat ik het hoogst belachelijk vind dat een stukje raamfolie dat je met een ruk kunt lostrekken, een rekening rechtvaardigt van 110 euro? En dat maal twee!

Vind je het werkelijk raar dat er 3x bezemkosten in rekening gebracht wordt terwijl een woningontruimer standaard bezemschoon oplevert en dat deze ook even die folie eraf had kunnen trekken?

Vind je dat de ontruimer niet alles moet checken voordat ie vertrekt op achtergebleven spul?

Vind je het werkelijk raar dat ik me afvraag of dat allemaal mag en wat ik daar tegen kan doen? Of ik me afvraag of ik bijvoorbeeld niet de keuze had moeten krijgen om zelf nog even dat spul wat gebreken te herstellen?

Dus ja, deels ligt het aan de verhuurder en deels aan de ontruimer naar mijn idee.
Dan had je het zelf maar moeten doen.
pi_208695305
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:20 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dan had je het zelf maar moeten doen.
Lekker makkelijk antwoord wel. Zal het anders stellen: hadden die kosten voor de raamfolie verwijderen bijvoorbeeld niet 450 euro moeten zijn? Want 450 euro is immers fantastisch!
pi_208695516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:35 schreef Inbox het volgende:

[..]
Lekker makkelijk antwoord wel. Zal het anders stellen: hadden die kosten voor de raamfolie verwijderen bijvoorbeeld niet 450 euro moeten zijn? Want 450 euro is immers fantastisch!
Eerlijk gezegd zal het me jeuken wat het je kost, niet mijn probleem.
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 18:49:35 #25
5428 crew  miss_sly
pi_208696079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:16 schreef Inbox het volgende:

[..]

Vind je het werkelijk raar dat er 3x bezemkosten in rekening gebracht wordt terwijl een woningontruimer standaard bezemschoon oplevert en dat deze ook even die folie eraf had kunnen trekken en de meterkast open had moeten trekken?

Dus ja, deels ligt het aan de verhuurder en deels aan de ontruimer naar mijn idee. Maar ook aan mezelf hoor, maar daar gaan de vragen niet over.
Omdat het op last van de rechter is ontruimd heb je geen recht meer om zaken zelf te herstellen. Had je overigens best kunnen doen in de tijd wachtend op de dag van de ontruiming. Maar je verkoos te wachten, niets te doen en de ontruimen alles te laten doen. Dat kan, dat is een legitieme keus, maar daar zitten consequenties aan, zoals extra kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')