abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208682501
ik heb een loodgieter website gevonden waarbij ik een artikel had gelezen over het vervangen van een vaatwasser kraan. Alleen was niet duidelijk hoe je de kraan van de muurplaat ziet los te krijgen, ik vroeg me nou af of je het moet los schroeven of een slag moet geven, ik durf namelijk niet veel meer kracht op de kraan te zetten , hij zit echt goed vast en twijfel of het geoorloofd is om nog veel meer kracht op te zetten. Iemand idee?

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 06-04-2023 14:41:12 (Link weggehaald ) ]
  Manager PR/Moderator donderdag 6 april 2023 @ 14:42:21 #2
269689 crew  Viv
pi_208682926
Gewoon tegen de klok in losschroeven.
  donderdag 6 april 2023 @ 15:23:02 #4
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_208682944
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 14:36 schreef hanskeeren331033 het volgende:
ik heb een loodgieter website gevonden waarbij ik een artikel had gelezen over het vervangen van een vaatwasser kraan. Alleen was niet duidelijk hoe je de kraan van de muurplaat ziet los te krijgen, ik vroeg me nou af of je het moet los schroeven of een slag moet geven, ik durf namelijk niet veel meer kracht op de kraan te zetten , hij zit echt goed vast en twijfel of het geoorloofd is om nog veel meer kracht op te zetten. Iemand idee?
Je bedoeld gewoon het hoekstopkraantje?
Ik heb enige tijd geleden 3 van zulke kraantjes vervangen(keuken, toilet en badkamer), de oudste stamde uit ik vermoed midden jaren '70 en zaten allemaal muurvast en vol met kalk. Ik was ook bang het e.e.a. af te breken, dus ik heb de hele zooi eerst ingespoten met WD40 en toen met een bahco de kraantjes los gedraaid. (of de WD40 echt geholpen heeft weet ik niet, maar ik heb de kraantjes zonder schade kunnen verwijderen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')