Bedankt voor de reactie! Is die kap wel echt luchtdicht dan? Er zit al een andere mogelijkheid om verstopping te bereiken, dit stuk buis ligt er alleen nog als heel oude erfenis van vroeger. Vanaf waar de buis de muur doorgaat is het nog een meter of 10 naar de rioolbuis welke op het riool is aangesloten. Deze kan ik ongestraft afsluiten. Misschien een laag tape met wat plastic eromheen?quote:Op donderdag 6 april 2023 15:44 schreef lkbenookeenklant het volgende:
niet met pur, dat sowieso nooit
afzagen daarna een eindkap van de juiste maat er op lijmen,
[ afbeelding ]
maar misschien is het in dit geval beter om er een schroefeindkap op te lijmen, dan kun je er nog eventueel bij/in als je een verstopping hebt
[ [url=https://cdn.zilvercms.nl/http://witway.zilvercdn.n(...)eksel.png]afbeelding[/url] ]
Als je die eindkap op de rioolkant lijmt (genoeg, maar niet te veel lijm, en na het erop zetten de kap ongeveer 45 graden draaien zodat de lijm zich goed uitsmeert) dan is dat gewoon water/luchtdicht, alle afvoeren worden namelijk gelijmdquote:Op donderdag 6 april 2023 19:33 schreef Voncarsteine het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie! Is die kap wel echt luchtdicht dan? Er zit al een andere mogelijkheid om verstopping te bereiken, dit stuk buis ligt er alleen nog als heel oude erfenis van vroeger. Vanaf waar de buis de muur doorgaat is het nog een meter of 10 naar de rioolbuis welke op het riool is aangesloten. Deze kan ik ongestraft afsluiten. Misschien een laag tape met wat plastic eromheen?
En aan de andere zijde, waar mijn thyleenslang uitkomt, kan ik dan een gat boren in die eindkap of is pur daar wel geschikt? Het gaat me er daar vooral om dat er geen vocht de kruipruimte in komt.
Umm...tja. Niet echt over nagedacht. Vriest thyleen ook kapot dan? Het zal op ongeveer 40 cm diepte begraven liggen. Kan er ook buisisolatie omheen leggen nog.quote:Op vrijdag 7 april 2023 16:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Aansluiting van oude aftakking op riool afdoppen inderdaad. Dan kun je de oude aftakking voor van alles en nog wat gebruiken.
Ik vraag me ook af wat je met de waterleiding gaat doen ná de tegels, gewoon ingraven? En denk je ook wel aan mogelijke aftappen van de waterleiding? Anders vriest-ie misschien wel kapot.
Denk dat dat de truc is inderdaad, doorzagen en dan het riool afsluiten met die kap. Die loze buis is dan een doorvoer onder de tegels door. Zit alleen nog met afsluiten van die buis om te voorkomen dat er water de kruipruimte in loopt, maar kan daar ook zo'n kap opzetten en dan gaatje boren voor de slang en dat afkitten.quote:Op vrijdag 7 april 2023 16:20 schreef ciewy het volgende:
Ik weet niet helemaal of dat hierboven ook bedoeld wordt, maar kun je die loze buis niet afkoppelen van de riolering en daar dan die eindkap opzetten? Een stukje ertussenuit zagen zeg maar. Dan heb je toch ook geen last meer van stank?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |