Foto's van de zilvergrijze Porsche 1quote:Vier Nederlanders omgekomen op Duitse snelweg A3 bij ongeluk met drie Porsches
Bij een ernstig ongeluk op de Duitse snelweg A3 bij Emmerich, vlak over de Duits-Nederlandse grens, zijn vier Nederlanders omgekomen. Bij het ongeval waren drie Porsches met een Nederlands kenteken betrokken.
Ze reden vanochtend rond 10.45 uur op de A3 richting Keulen toen de 42-jarige bestuurder van een Porsche Cayman de macht over het stuur verloor en in een greppel terechtkwam. In die auto zat ook een vrouw.
Het had kort ervoor hard geregend en er lag veel water op de weg. Een woordvoerder van de Duitse politie zegt dat er waarschijnlijk sprake is geweest van aquaplaning, waarbij de banden de grip op het natte wegdek verliezen.
Een van de andere twee bestuurders, een Nederlander van 39, zag het gebeuren en stopte om hulp te bieden, maar op dat moment raakte de 56-jarige bestuurder van de derde Porsche, een 911, op hetzelfde wegdeel ook de controle over het stuur kwijt.
Daardoor kwamen de vrouwelijke passagier (37) van de Porsche die als eerste was gecrasht en de man die probeerde te helpen op slag om het leven. De bestuurders bezweken later, een in de traumahelikopter en een in het ziekenhuis. Een passagier is gewond geraakt.
De weg lag bezaaid met brokstukken
De A3 naar Keulen is tot het begin van de avond afgesloten vanwege het sporenonderzoek en het opruimen van de brokstukken.
Een politiewoordvoerder zegt tegen de krant dat het ongeluk mogelijk is ontstaan doordat de wagens hun snelheid niet hadden aangepast aan het water op de weg. De Porsches maakten vermoedelijk deel uit van een groep, maar er zijn geen aanwijzingen dat ze aan een straatrace bezig waren. Ook zijn er geen aanwijzingen voor alcohol- of drugsgebruik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de blauwe Porsche 2 circa 100 meter verder geparkeerd dan waar het ongeluk plaats vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de zwarte Porsche 3 achterstevoren op de A3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzichtsfoto's van de situatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wowquote:Op donderdag 6 april 2023 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De mensen zijn ook niet omgekomen omdat er teveel water op de weg lag, ze zijn omgekomen omdat ze zo stom waren op de vluchtstrook te gaan lopen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik rij daar vaak, en er zijn veel Nederlanders die, als ze de grens over zijn ff lekker op het gas willen drukken, en ook veel Nederlanders die met hun hoestbui op wielen zonder in de spiegels te kijken ineens naar Links komen om met 5KM/H verschil een vrachtwagen in te halen. Het is een gevaarlijk stuk tot, laten we zeggen afrit Bocholt, puur door rijgedrag.quote:
In de andere richting in NL, het stuk bij Zevenaar, twee opritten vlak na elkaar waar mensen graag ASAP naar links willen drukken. Gevoeld wekelijks ongelukken.![]()
Ff lekker het gas in drukken mag daar, met dien verstande dat het ook kan, nat wegdek en actieve regen hoort daar niet bij, drukte op die 2baans weg overigens ook nietquote:Op donderdag 6 april 2023 09:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik rij daar vaak, en er zijn veel Nederlanders die, als ze de grens over zijn ff lekker op het gas willen drukken, en ook veel Nederlanders die met hun hoestbui op wielen zonder in de spiegels te kijken ineens naar Links komen om met 5KM/H verschil een vrachtwagen in te halen. Het is een gevaarlijk stuk tot, laten we zeggen afrit Bocholt, puur door rijgedrag.
In de andere richting in NL, het stuk bij Zevenaar, twee opritten vlak na elkaar waar mensen graag ASAP naar links willen drukken. Gevoeld wekelijks ongelukken.![]()
Het gaat er niet om of het mag, het gaat er om dat, direct na de grens de snelheidsverschillen ineens veel groter zijn, mensen niet opletten (spiegelen), en lopen te dringen. Ik mag nu snel rijden dus ik zal ook snel rijden, flikker op daar voor me. Mensen willen snel gaan rijden waar anderen ineens willen gaan inhalen omdat die ook sneller willen gaan rijden. Verder rij je daar een heuvel op, als het hard regent komt er veel water op de weg.quote:Op donderdag 6 april 2023 10:08 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ff lekker het gas in drukken mag daar, met dien verstande dat het ook kan, nat wegdek en actieve regen hoort daar niet bij, drukte op die 2baans weg overigens ook niet
Verder is het juridisch zo, dat je verplicht bent je snelheid aan het verkeer aan te passen, dat betekend ook dat als je bij een ongeluk betrokken bent en je reed snel, je tenminste een deelschuld krijgt, want het ongeluk laat zien dat je snelheid voor de verkeerssituatie te hoog was.![]()
snelheid aan het verkeer aanpassen het zou voor deze bestuurders beter afgelopen zijn als ze hun snelheid zouden aanpassen aan de omstandigheden dus vanwege de flink natte weg daar 80 te gaan rijden.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Verder is het juridisch zo, dat je verplicht bent je snelheid aan het verkeer aan te passen,![]()
![]()
Dit, en niet op de vluchtstrook lopen/staanquote:Op donderdag 6 april 2023 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
snelheid aan het verkeer aanpassen het zou voor deze bestuurders beter afgelopen zijn als ze hun snelheid zouden aanpassen aan de omstandigheden dus vanwege de flink natte weg daar 80 te gaan rijden.![]()
Sowieso.
Even losstaand van aquaplaining.
Duitsland is sowieso niet zo veilig rijden op de snelweg met continu snelheidswisselingen. Soms korte stukken waar je oneindig mag, gigantische verschillen treden op, de een rijdt nog 100, de ander plots 220. Om na 3 kilometer weer massaal in de ankers te moeten voor een 100 stuk - met alle consequenties van dien.
Verder een groot verschil tussen mensen die de betreffende weg kennen en die hem niet kennen: de een gaat een paar 100 meter van te voren in de ankers, de ander komt er na een paar 100 meter pas achter.
Ben in het bezit van een "snelle" auto maar het valt me de afgelopen jaren steeds meer zelf op.
Sowieso leer je al op een circuit "snel is relatief"; bij grotere snelheidsverschillen worden dingen relatief sneller gevaarlijk.![]()
Als jij ziet dat een maat van jou een zwaar ongeluk heeft gehad rij jij naar de eerstvolgende afrit en belt daar 112?quote:Op donderdag 6 april 2023 11:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit, en niet op de vluchtstrook lopen/staan![]()
Natuurlijk ga je meteen kijken hoe het er voor staat, niet eens als het een maat van je is hopelijk. Je bent verplicht te stoppen als je een ongeluk voor je neus ziet gebeuren. En dient ook hulp aan te kunnen bieden. Dan moet je toch ergens uitstappen.![]()
klopt. Ik rij regelmatig naar bv Stuttgart, Bayreuth, Flensburg en dit valt mij ook op. Met alle bijna ongelukken van dien. Ben er al jaren achter dat het eigenlijk helemaal geen zin heeft Planken en Ankers te combineren, op een afstand van pakweg 500KM gewoon relaxed 120 rijden op de cc versus planken/remmen scheelt het minuten in reistijd, met het verschil dat het je veel meer energie kost. Wat je wint aan reistijd lever je veelvoudig in aan vermoeidheid bij aankomst, nog te zwijgen wat je meer verbruikt aan brandstof.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:16 schreef PluggieOD het volgende:
Sowieso.
Even losstaand van aquaplaining.
Duitsland is sowieso niet zo veilig rijden op de snelweg met continu snelheidswisselingen. Soms korte stukken waar je oneindig mag, gigantische verschillen treden op, de een rijdt nog 100, de ander plots 220. Om na 3 kilometer weer massaal in de ankers te moeten voor een 100 stuk - met alle consequenties van dien.
Verder een groot verschil tussen mensen die de betreffende weg kennen en die hem niet kennen: de een gaat een paar 100 meter van te voren in de ankers, de ander komt er na een paar 100 meter pas achter.
Ben in het bezit van een "snelle" auto maar het valt me de afgelopen jaren steeds meer zelf op.
Sowieso leer je al op een circuit "snel is relatief"; bij grotere snelheidsverschillen worden dingen relatief sneller gevaarlijk.
En ik begrijp het best dat het een kick is ff snel te rijden, dat vind ik ook, maar ontspant aankomen als ik zakelijk onderweg ben is mij meer waard.![]()
Twee keer persoonlijk meegemaakt dat ik NIET stopte, en eerst een veilige plek zocht.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Als jij ziet dat een maat van jou een zwaar ongeluk heeft gehad rij jij naar de eerstvolgende afrit en belt daar 112?![]()
Natuurlijk ga je meteen kijken hoe het er voor staat, niet eens als het een maat van je is hopelijk. Je bent verplicht te stoppen als je een ongeluk voor je neus ziet gebeuren. En dient ook hulp aan te kunnen bieden. Dan moet je toch ergens uitstappen.
Met 1 keer een luid schreeuwende bijrijder "STOPPEN, STOPPEN"
Wat betekende dat ik pas bij de eerstvolgende afslag gestopt ben.
Geloof er HELEMAAL niets van dat een wet mij verplicht te gaan stoppen op een vluchtstrook die ik gevaarlijk acht. Het is mijn verantwoordelijkheid voor zowel mijzelf als mijn bijrijder.![]()
Inderdaad ja. Die stukken waar je dan "op het gas mag" zijn soms zodanig kort dat het eigenlijk zinloos is en als het relatief druk is nog voor meer gevaarzetting zorgt ook. Op die stukken kunnen ze beter de snelheidsbeperking laten doorlopen.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:16 schreef PluggieOD het volgende:
Duitsland is sowieso niet zo veilig rijden op de snelweg met continu snelheidswisselingen. Soms korte stukken waar je oneindig mag, gigantische verschillen treden op, de een rijdt nog 100, de ander plots 220. Om na 3 kilometer weer massaal in de ankers te moeten voor een 100 stuk - met alle consequenties van dien.![]()
Dat ligt aan de situatie ja, op zondagochtend op de 3 is het wat anders rijden dan op donderdagochtend op de ring Amsterdam.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Twee keer persoonlijk meegemaakt dat ik NIET stopte, en eerst een veilige plek zocht.
Met 1 keer een luid schreeuwende bijrijder "STOPPEN, STOPPEN"
Wat betekende dat ik pas bij de eerstvolgende afslag gestopt ben.
Geloof er HELEMAAL niets van dat een wet mij verplicht te gaan stoppen op een vluchtstrook die ik gevaarlijk acht. Het is mijn verantwoordelijkheid voor zowel mijzelf als mijn bijrijder.
Natuurlijk kun je op de vluchtstrook normaal stoppen. daarna zorg je er voor dat je zo snel mogelijk achter de vangrail bent. En precies op dat moment klapte de volgende auto er dus op.![]()
De verplichting om hulp aan te bieden beperkt zich meestal tot het bellen van de hulpdiensten. Je dient zeker jezelf niet in gevaar te brengen om hulp te verlenen.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:18 schreef PS. het volgende:
Als jij ziet dat een maat van jou een zwaar ongeluk heeft gehad rij jij naar de eerstvolgende afrit en belt daar 112?![]()
Natuurlijk ga je meteen kijken hoe het er voor staat, niet eens als het een maat van je is hopelijk. Je bent verplicht te stoppen als je een ongeluk voor je neus ziet gebeuren. En dient ook hulp aan te kunnen bieden. Dan moet je toch ergens uitstappen.![]()
Achter de vangrails gaan staan, niet op de vluchtstrook. De eerste auto lag van de weg af, waren niet gewond. Men stopte om te helpen, daarna ging men gemeenschappelijk de vluchtstrook weer op waar ze door de derde auto werden geschept. Waren ze achter de vangrails gebleven (zoals je hoort te doen in zo een situatie) was het niet zo een groot drama geworden.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Als jij ziet dat een maat van jou een zwaar ongeluk heeft gehad rij jij naar de eerstvolgende afrit en belt daar 112?![]()
Natuurlijk ga je meteen kijken hoe het er voor staat, niet eens als het een maat van je is hopelijk. Je bent verplicht te stoppen als je een ongeluk voor je neus ziet gebeuren. En dient ook hulp aan te kunnen bieden. Dan moet je toch ergens uitstappen.![]()
Ja hoe kom jij achter de vangrail dan, terug je auto in? Door jezelf te teleporten?quote:Op donderdag 6 april 2023 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Achter de vangrails gaan staan, niet op de vluchtstrook. De eerste auto lag van de weg af, waren niet gewond. Men stopte om te helpen, daarna ging men gemeenschappelijk de vluchtstrook weer op waar ze door de derde auto werden geschept. Waren ze achter de vangrails gebleven (zoals je hoort te doen in zo een situatie) was het niet zo een groot drama geworden.
Je doet nu alsof ze op die vluchtstrook gezellig een biertje aan het drinken waren en een peukje aan het roken.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2023 11:31:13 ]![]()
Je auto voor het ongeluk parkeren, je wielen insturen dat ze naar de vangrails wijzen, goed kijken, uitstappen, hesje aantrekken en er overheen klimmen natuurlijkquote:Op donderdag 6 april 2023 11:30 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja hoe kom jij achter de vangrail dan, terug je auto in? Door jezelf te teleporten?![]()
Jij was erbij natuurlijk. Feit blijft dat men met meerdere mensen op de vluchtstrook stond.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:30 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja hoe kom jij achter de vangrail dan, terug je auto in? Door jezelf te teleporten?
Je doet nu alsof ze op die vluchtstrook gezellig een biertje aan het drinken waren en een peukje aan het roken.![]()
Ja dan moet je toch echt de vluchtstrook over lopen. Dit was allemaal nog binnen de 1 minuut gebeurt he.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:30 schreef lkbenookeenklant het volgende:
[..]
Je auto voor het ongeluk parkeren en er overheen klimmen natuurlijk![]()
Nee natuurlijk was ik er niet bij, maar het lijkt me wel duidelijk dat dit nog allemaal is gebeurt op het moment dat er nog paniek was, daar zat echt geen 10 minuten tussen.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij was erbij natuurlijk. Feit blijft dat men met meerdere mensen op de vluchtstrook stond.![]()
Nee, het is gebeurd nadat men bij de eerste crash was, die auto lag over de vangrail in de berm, die zijn uitgestapt om vervolgens op de vluchtstrook te gaan.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:32 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja dan moet je toch echt de vluchtstrook over lopen. Dit was allemaal nog binnen de 1 minuut gebeurt he.![]()
Ah, jij was er dus wel bijquote:Op donderdag 6 april 2023 11:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, het is gebeurd nadat men bij de eerste crash was, die auto lag over de vangrail in de berm, die zijn uitgestapt om vervolgens op de vluchtstrook te gaan.![]()
![]()
daar stond ook echt in dat ze lekker aan het chillen waren na 10 minuten ja.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb het verslag van de politie gelezen
Gelukkig weet jij je kop er goed bij te houden nadat je zoiets hebt gezien. Wat ben jij slim zeg.![]()
U vergeet de gevarendriehoek.quote:Op donderdag 6 april 2023 11:30 schreef lkbenookeenklant het volgende:
[..]
Je auto voor het ongeluk parkeren, je wielen insturen dat ze naar de vangrails wijzen, goed kijken, uitstappen, hesje aantrekken en er overheen klimmen natuurlijk
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2023 13:30:05 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: