abonnement Unibet Coolblue
pi_208678956
Ik ben ook vooral geïrriteerd dat het nu dus weer niet over het positieve seizoen gaat maar over dit soort debielen. Debielen die door hun opgefokte gedrag vanaf minuut 1 je ook nog eens de wedstrijd kosten, want ajax was bar slecht. Wedstrijd wordt veel te groot gemaakt en dan gaan eencelligen dit doen. Het is toch meer genieten als je gewoon wint?
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 08:00:10 #177
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208678957
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:43 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

[poll=5423]
Allemaal fout :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_208678962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nog steeds? AZ ligt er al een tijdje uit.
Ja leuk.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 6 april 2023 @ 08:11:08 #179
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208678997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Allemaal fout :)
Hoe heet ie dan wel?
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 08:11:54 #180
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208679003
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:11 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Hoe heet ie dan wel?
We gaan hier geen persoonlijke informatie delen maar zijn naam is al uitgelekt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 6 april 2023 @ 08:13:05 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208679012
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Je trekt hier letterlijk mijn (terechte) frustratie door alsof ik deel van het probleem ben terwijl ik mij in een stadion altijd gedraag.
Dat is ook het probleem niet, daar ga ik ook vanuit. Het probleem zit hem er eerder in dat zelfs jij als nette, normale bezoeker een probleem zoekt buiten het gedrag van de mensen zelf.

Ik moest nog weleens spitsroeden lopen tussen de politie door de trein uit richting Kuip, in de tijd dat de politie hun eigen inzet niet eens evalueerde en waarbij mannen die even een plein schoonveegden de bom waren op hun paard. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dan te gaan rellen, met dingen gooien of rare dingen roepen, en de mensen om mij heen ook niet.

En de schuld buiten de plukken Neanderthalers leggen? Echt niet.
quote:
En precies die behandeling heeft ervoor gezorgd dat dit kuipbezoekje relatief onrustig verliep. Dat heeft weinig met supportersgedrag te maken en meer met een excessieve politie-inzet waar je de uiteindelijke raddraaiers niet eens mee kan tegenhouden.
Nee, maar dat grote aanwezigheid van de politie het niet oplost, wil ook niet zeggen dat het de/een oorzaak is. Die oorzaak ligt in het decennia lang laten overnemen en verschuiven van het normaal.
pi_208679042
Hopelijk is het snel zondag. :)
pi_208679055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk is het snel zondag. :)
Ja, lekker Pasen vieren.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_208679073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk is het snel zondag. :)
Hoelang zal het duren voor deze tik weer een beetje verwerkt is? (En reageer even serieus op me aub)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208679083
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoelang zal het duren voor deze tik weer een beetje verwerkt is? (En reageer even serieus op me aub)
Vanmiddag 15:00 na de nabespreking.
  donderdag 6 april 2023 @ 08:31:40 #186
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_208679106
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:13 schreef Qarrad het volgende:
Het probleem zit hem er eerder in dat zelfs jij als nette, normale bezoeker een probleem zoekt buiten het gedrag van de mensen zelf.
Omdat je het probleem simplificeert door het enkel bij ‘het gedrag van de supporters’ te plaatsen zoals ik al probeer uit te leggen. Die illusie dat je dit gedrag kan veranderen door daar heel boos over te zijn heb ik allang niet meer. Je kan blijven redeneren dat ‘zelfs met politie geen haar over mijn hoofd dat ik mij zou misdragen’, maar daarmee impliceer je dat volk wat zich misdraagt hetzelfde denkt als jij en ik. En dat is de denkfout op zich.

Dan moet je juist vanuit de organisatie beredeneren. Want uiteindelijk was de inzet excessief en onveilig maar is het tegelijkertijd nog steeds veel te moeilijk om de misdragende supporter er goed uit te pikken. In een utopische samenleving zouden supporters helemaal niet met het idee komen om zich te gedragen, maar zoiets kan je helemaal niet nastreven, voetbal trekt nou eenmaal veel eencelligen aan en onze club nog net een beetje meer. Dan zoek ik het liever bij de organisatie die die eencelligen er niet uitkrijgen dan bij het groepje zelf, want zo neem ik aan, de eerste groep staat qua gezond verstand en mogelijkheden om daadwerkelijk iets te veranderen nou eenmaal dichterbij mij dan de tweede groep, ook al wordt het juist vaak andersom geïmpliceerd.
Makkelijk tweede.
pi_208679119
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoelang zal het duren voor deze tik weer een beetje verwerkt is? (En reageer even serieus op me aub)
RKC maar kapoetmaken om weer een beter gevoel te krijgen.

Ben eigenlijk van mening dat Feyenoord het op het veld in de hand heeft gewerkt dat het zo uit de hand liep. Maak je gewoon je kansen en verdedig je fatsoenlijk, dan is de sfeer niet zo opgefokt. Was er dan geen aansteker gegooid? Waarschijnlijk wel maar niet zoveel. Omdat het altijd en overal gebeurt is de uitkomst nu ook wel een beetje pech.
Slot vond het tot het incident 'best een leuke wedstrijd' Ik niet, wat eerder aan Feyenoord lag dan aan die vervelende tegenstander.
pi_208679127
Stel je voor het seizoen kantelt vanaf nu en Feyenoord verliest de resterende wedstrijden en wordt geen kampioen. Dan zou ik echt emigreren als ik die gast was :o
  donderdag 6 april 2023 @ 08:36:28 #189
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_208679131
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk is het snel zondag. :)
RKC is ook al anti-voetbal united :{
Makkelijk tweede.
  donderdag 6 april 2023 @ 08:40:54 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208679155
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Omdat je het probleem simplificeert door het enkel bij ‘het gedrag van de supporters’ te plaatsen zoals ik al probeer uit te leggen. Die illusie dat je dit gedrag kan veranderen door daar heel boos over te zijn heb ik allang niet meer.
Die heb ik ook niet en dat heb ik ook nooit als oplossing aangedragen.
quote:
Je kan blijven redeneren dat ‘zelfs met politie geen haar over mijn hoofd dat ik mij zou misdragen’, maar daarmee impliceer je dat volk wat zich misdraagt hetzelfde denkt als jij en ik. En dat is de denkfout op zich.
En dat is precies het probleem: er zijn dus mensen die denken dat dit moet kunnen. Dan heb ik het niet alleen over de mensen die daadwerkelijk rellen, maar over de hele dynamiek. Het is vaak ondoenlijk om als normale supporter een ander aan te spreken. Het wordt afgedaan als "het hoort erbij" als een deel van het publiek besluit dat er vuurwerk moet zijn voor een sfeeractie ook al is er tien keer gezegd dat dit niet mag. Een speler uitfluiten die net zijn hoofd heeft laten hechten is "te verwachten".
quote:
Dan moet je juist vanuit de organisatie beredeneren.
Welke organisatie? Ik vind: de club. Dit gebeurt in jouw stadion.
quote:
Want uiteindelijk was de inzet excessief en onveilig maar is het tegelijkertijd nog steeds veel te moeilijk om de misdragende supporter er goed uit te pikken.
Weet je wat nog moeilijker is? Geen politieinzet. Dan kan zo'n wedstrijd niet eens meer doorgang vinden.
quote:
In een utopische samenleving zouden supporters helemaal niet met het idee komen om zich te gedragen, maar zoiets kan je helemaal niet nastreven, voetbal trekt nou eenmaal veel eencelligen aan en onze club nog net een beetje meer. Dan zoek ik het liever bij de organisatie die die eencelligen er niet uitkrijgen dan bij het groepje zelf, want zo neem ik aan, de eerste groep staat qua gezond verstand en mogelijkheden om daadwerkelijk iets te veranderen nou eenmaal dichterbij mij dan de tweede groep, ook al wordt het juist vaak andersom geïmpliceerd.
Opnieuw: welke organisatie? De club die al jaren uit angst en laksheid papt en nathoudt om een groeiende groep met vervaagde grenzen nog een beetje in toom te houden? De gemeente? De geestelijke gezondheidszorg? De hele driehoek? De supportersorganisatie? Enig idee hoeveel organisaties er bezig zijn met één wedstrijdje van 22 mannen in korte broek, waar het eigenlijk om zou moeten draaien?

Helemaal uitroeien is een utopie, maar we kunnen echt beter dan dit. Dit hoort er niet "nou eenmaal bij" omdat de sport "eencelligen aantrekt". Voetbal trok ook in het VK "nou eenmaal eencelligen aan" en toch is het daar in het gareel grotendeels. In Duitsland zit echt niet iets in het water dat die mensen meer hersencellen hebben of zo, maar daar gaat het ook stukken beter.
  donderdag 6 april 2023 @ 08:41:03 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208679156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
RKC maar kapoetmaken om weer een beter gevoel te krijgen.

Ben eigenlijk van mening dat Feyenoord het op het veld in de hand heeft gewerkt dat het zo uit de hand liep. Maak je gewoon je kansen en verdedig je fatsoenlijk, dan is de sfeer niet zo opgefokt. Was er dan geen aansteker gegooid? Waarschijnlijk wel maar niet zoveel. Omdat het altijd en overal gebeurt is de uitkomst nu ook wel een beetje pech.
Slot vond het tot het incident 'best een leuke wedstrijd' Ik niet, wat eerder aan Feyenoord lag dan aan die vervelende tegenstander.
Kortom gewoon 5-0 maken en dan is iedereen tevreden? :D
pi_208679158
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
RKC maar kapoetmaken om weer een beter gevoel te krijgen.

Ben eigenlijk van mening dat Feyenoord het op het veld in de hand heeft gewerkt dat het zo uit de hand liep. Maak je gewoon je kansen en verdedig je fatsoenlijk, dan is de sfeer niet zo opgefokt. Was er dan geen aansteker gegooid? Waarschijnlijk wel maar niet zoveel. Omdat het altijd en overal gebeurt is de uitkomst nu ook wel een beetje pech.
Slot vond het tot het incident 'best een leuke wedstrijd' Ik niet, wat eerder aan Feyenoord lag dan aan die vervelende tegenstander.
Grotendeels wel met je eens ja, maar dit is wel zoals een Feyenoord-Ajax vaker gaat. De tegengoals waarbij spelers zichzelf half blesseren en over elkaar struikelen waren wel echt lachwekkend. :')

Verder niet eens een hele slechte eerste 60 minuten, wel een paar grote kansen om zeep geholpen. En dat is niet alleen pech maar ook een stukje verfijning dat je mist. Hoe Ali die kans om zeep helpt...
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208679184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Kortom gewoon 5-0 maken en dan is iedereen tevreden? :D
Dat niet, maar dat overdreven uitmelken in de media van dit voorval wordt dan hopelijk iets minder. Ik vond die aansteker minder schokkend dan supporters van Ajax en PSV die het veld opkomen en een speler aanvallen. En ik vond het ook niet schokkender dan de aansteker die Berghuis op zijn knar kreeg.
pi_208679197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat niet, maar dat overdreven uitmelken in de media van dit voorval wordt dan hopelijk iets minder. Ik vond die aansteker minder schokkend dan supporters van Ajax en PSV die het veld opkomen en een speler aanvallen. En ik vond het ook niet schokkender dan de aansteker die Berghuis op zijn knar kreeg.
Ik vind die media-aandacht wel begrijpelijk.

Een goede wedstrijd tegen RKC zal in ieder geval helpen het goede gevoel, met name bij de spelers zelf, te hervinden en deze zure nasmaak weg te spoelen. Als er zondag niet gewonnen wordt kan het best zijn dat dit negatieve gevoel nog verder doorwerkt in de rest van het seizoen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208679204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]


Verder niet eens een hele slechte eerste 60 minuten, wel een paar grote kansen om zeep geholpen. En dat is niet alleen pech maar ook een stukje verfijning dat je mist. Hoe Ali die kans om zeep helpt...
Ik vond het wel slecht. Veel dom balverlies en het missen van die grote kansen is structureel, vaak onbegrijpelijk al die missers. En die klotegoals zie je normaal bij FC Knudde. Dat leidt tot de frustratie die uiteindelijk overslaat naar supporters.
pi_208679206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
RKC is ook al anti-voetbal united :{
Mooie voorbereiding op AS Roma dan.
  donderdag 6 april 2023 @ 08:50:15 #197
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_208679211
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Mooie voorbereiding op AS Roma dan.
Dat was gisteren eigenlijk al.
Makkelijk tweede.
pi_208679213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Je trekt hier letterlijk mijn (terechte) frustratie door alsof ik deel van het probleem ben terwijl ik mij in een stadion altijd gedraag. En precies die behandeling heeft ervoor gezorgd dat dit kuipbezoekje relatief onrustig verliep. Dat heeft weinig met supportersgedrag te maken en meer met een excessieve politie-inzet waar je de uiteindelijke raddraaiers niet eens mee kan tegenhouden.
Jij bent echt raar. Nog even en alles is de schuld van de politie.
pi_208679218
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat was gisteren eigenlijk al.
Zeker waar. Perfect zelfs.

Maak mij nu nog meer zorgen om die pot trouwens.
pi_208679220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind die media-aandacht wel begrijpelijk.

Ja die zien graag bloed..nou dat hebben ze gekregen. Heb me wezenloos geërgerd aan ESPN. Hoe lang duurde de ophef toen supporters van Ajax en PSV zich misdroegen? Niet zo lang volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')