quote:
Op dinsdag 4 april 2023 21:52 schreef Wiedanwel het volgende:[..]
Mag ik hem omdraaien: welk doel dient het om een meter onder de grond een blok beton onderaan je schommelpaal te hebben?
Voor het moment van de schonmel op je paal doet het nagenoeg niets, en als fundering tegen het wegzakken is het niet beter dan een stoeptegel ónder de paal. Ook opwaaien gaat een schommel niet doen.
De ellende daarentegen is dat wat snodesnuiter beschrijft: zie het ooit maar eens weg te halen zodra de kinderen uitgeschommeld zijn.
@:snodesnuiter: hoewel een schuttingpaal minder diep in de grond zit kun je je hier eigenlijk hetzelfde afvragen. Welke krachten komen er op de paal te staan en hoe gaat een blok beton onderaan de paal dat tegen?
Kanttekening: ik heb destijds mijn betonnen schuttingpalen ook van een zak beton aan de voet voorzien maar vraag me achteraf ernstig af welk doel dat zou moeten dienen. Mijn middelbareschool-natuurkunde heeft mij nog niet overtuigd van het nut.
Wie het weet mag het zeggen!
Je weet het niet hé, voor het zelfde geld hebben deze mensen een prachtig groot perceel waar die schommel zeker wel 10 tallen jaren mag blijven staan, maar goed, idd met beton is verwijderen sowieso een ding..
Dan hebben we nog een andere optie, schroefpalen, nog gemakkelijker echter wel een stuk prijziger maar op vele fronten zal dit denk ik wel de winnaar zijn als het gaat om duurzaam, gemakkelijk te plaatsen en te verwijderen. Maar voor een jaartje of 10max doen vurenpalen die goed behandeld zijn (zoals eerder hier beschreven) ook hun werk wel.
Opties, als je er maar genoeg van hebt, weet je straks niet meer welke te kiezen
I know, i'm an expert
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...