Waarin "significant" staat, wat een subjectieve definitie is? Of is dat verbeterd?quote:Op maandag 3 april 2023 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In dit geval volgde de wedstrijdleiding gewoon de guidelines die vorig jaar zijn gepubliceerd, zoals hier al eerder aangegeven.
Precies wat ik er ook bij dacht ja.quote:Op maandag 3 april 2023 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is een beetje als een gele kaart aannaaien bij het voetbal, niet erg sympathiek, zeker als je het niet goed ziet maar hij heeft het van de beste geleerd.
Het is helaas part of the game, je zag Alonso gisteren ook meteen met aanwijzingen komen voor de wedstrijdleiding toen hij er door Sainz afgereden was en Hamilton met there is a lot of debris/devries on the track na die crash van Magnussen om een rode vlag af te dwingen.quote:Op maandag 3 april 2023 19:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Precies wat ik er ook bij dacht ja.
En wij, als toch enigszins verstappen aanhanger, schreeuwen natuurlijk al jaren dat Hammie een drammie is.
Als Max nu ook zo begint te bléren laat hij indirect zijn fans ook vallen natuurlijk.
Dat vind ik nog wat anders. Alonso was echt geraakt. Dan is woest zijn logisch.quote:Op maandag 3 april 2023 19:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is helaas part of the game, je zag Alonso gisteren ook meteen met aanwijzingen komen voor de wedstrijdleiding toen hij er door Sainz afgereden was en Hamilton met there is a lot of debris/devries on the track na die crash van Magnussen om een rode vlag af te dwingen.
Voorwielen naast de auto.quote:Op maandag 3 april 2023 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarin "significant" staat, wat een subjectieve definitie is? Of is dat verbeterd?
Iemand een straf proberen aan te naaien is ook strategisch. Alleen niet zo sympathiek, maar daar maalt Max niet om. Leeis trouwens ook niet.quote:Op maandag 3 april 2023 19:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wat anders. Alonso was echt geraakt. Dan is woest zijn logisch.
Verstappen werd gewoon het kaas van zijn brood gegeten.
Wat Hamilton deed was ook gewoon strategisch.
Zeuren over een andere rijder om hem een straf aan te naaien is wat anders.
De vergelijking met een voetballer die zeurt om kaarten voor een tegenstander vind ik een goeie.
Beide zaken halen meestal ook maar weinig anders uit dan irritaties.
Ok, dus de (hele?) voorwielen naast de achterspoiler is een "significant" deel er naast zitten.quote:
Tja, kan best zo zijn. Het kijkt wel vervelend. Als de komende jaren Verstappen gaat rondrijden als Hamilton in de dominante Mercedes tijden ga ik hem snel zat zijn.quote:Op maandag 3 april 2023 20:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Iemand een straf proberen aan te naaien is ook strategisch. Alleen niet zo sympathiek, maar daar maalt Max niet om. Leeis trouwens ook niet.
Ze doen het allemaal, en het is maar net wat er uitgezonden wordt of je het mee krijgt ja of nee. Leuk vind ik het zelf ook niet, dat gemiep, maar het is niet alsof Max en Lewis de enige zijn die dat doen.quote:Op maandag 3 april 2023 20:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, kan best zo zijn. Het kijkt wel vervelend. Als de komende jaren Verstappen gaat rondrijden als Hamilton in de dominante Mercedes tijden ga ik hem snel zat zijn.
Je hebt de snelste auto, geeft aan dat je wil dat je wil racen met anderen. Ga dan ook niet lopen piepen als 1 je te snel af is met racen op het randje.
Geloof ik ook niet hoor. En misschien ook wel anders bij 2 teams die dicht bij elkaar liggen en hart tegen hart gaan.quote:Op maandag 3 april 2023 20:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze doen het allemaal, en het is maar net wat er uitgezonden wordt of je het mee krijgt ja of nee. Leuk vind ik het zelf ook niet, dat gemiep, maar het is niet alsof Max en Lewis de enige zijn die dat doen.
Het is nu eenmaal zo dat je in een langzamere auto meer risico "moet" nemen om een betere prestatie te kunnen bewerkstelligen. Dat moest Max ook, en nu is het dus andersom.quote:Op maandag 3 april 2023 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geloof ik ook niet hoor. En misschien ook wel anders bij 2 teams die dicht bij elkaar liggen en hart tegen hart gaan.
Maar op het randje racende Max, in veruit de snelste auto, die jarenlang heeft opgebokst tegen snellere teams, waarbij hij ellebogen werk niet schuwde….
Afijn, zal ook persoonlijke mening zijn. Misschien ook gewoon niet meer uitzenden nee.
Natuurlijk. Zo onderscheiden de betere coureurs zich ook. Deed Max toen, Hamilton deed dat zondag.quote:Op maandag 3 april 2023 21:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat je in een langzamere auto meer risico "moet" nemen om een betere prestatie te kunnen bewerkstelligen. Dat moest Max ook, en nu is het dus andersom.
Max wint, Perez rijdt van 19 naar 5, 8 uitvallers en Sainz een straf waardoor die laatste werd.quote:
En Max kiest nu ook gewoon wijselijk het hazenpad omdat hij weet dat hij er vervolgens gewoon fluitend weer langsheen rijdt met een superieure auto.quote:Op maandag 3 april 2023 21:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat je in een langzamere auto meer risico "moet" nemen om een betere prestatie te kunnen bewerkstelligen. Dat moest Max ook, en nu is het dus andersom.
Max heeft wel veel meer geduld gekregen (wat ook logisch is). Hij is nog wel gretig, maar weet nu bijna perfect wanneer hij de kans kan pakken.quote:Op maandag 3 april 2023 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
En Max kiest nu ook gewoon wijselijk het hazenpad omdat hij weet dat hij er vervolgens gewoon fluitend weer langsheen rijdt met een superieure auto.
A French Connection.quote:
Dat deed het alsnog..quote:Op maandag 3 april 2023 16:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar een andere optie was er ook niet, anders had de race onder SC geëindigd.
Oh het levert zeker af en toe wat op, maar in de 1e ronde in de 2e bocht, zonder uitloopmogelijkheid.quote:Op maandag 3 april 2023 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar hoe vaak heeft een wat assertievere rijstijl zich wel uitbetaald?
Dat wilden de teams zelf toch?quote:Op maandag 3 april 2023 23:11 schreef Perox het volgende:
Deze race had gewoon onder SC moeten finishen. Is dat saai? Mwah valt ook wel mee. Maar per se nog 2 rondjes moeten willen rijden en daarom een rode vlag is wel heel debiel. Die debris had je gewoon omheen kunnen rijden en ja als het dan niet op tijd opgeruimd is, jammer dan. Nu hebben diverse teams behoorlijke schade opgelopen door de chaos die ontstond. Ook niet heel fijn.
Dat niet onder de SC willen finishen moeten ze nog maar eens goed over nadenken.
Inderdaad. Dat was ook al het probleem in Abu Dhabi '21. Toen was er ook al gezegd dat ze niet achter de SC wilden finishen. Alleen daar kon Mercedes zich niets meer van herinneren toen ze het achteraf niet met oplossing van Masi eens waren.quote:
Hadden ze geen actieve herinnering aanquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat was ook al het probleem in Abu Dhabi '21. Toen was er ook al gezegd dat ze niet achter de SC wilden finishen. Alleen daar kon Mercedes zich niets meer van herinneren toen ze het achteraf niet met oplossing van Masi eens waren.
Deze race had gewoon niet meer herstart moeten worden na de laatste rode vlag.quote:Op maandag 3 april 2023 23:11 schreef Perox het volgende:
Deze race had gewoon onder SC moeten finishen. Is dat saai? Mwah valt ook wel mee. Maar per se nog 2 rondjes moeten willen rijden en daarom een rode vlag is wel heel debiel. Die debris had je gewoon omheen kunnen rijden en ja als het dan niet op tijd opgeruimd is, jammer dan. Nu hebben diverse teams behoorlijke schade opgelopen door de chaos die ontstond. Ook niet heel fijn.
Dat niet onder de SC willen finishen moeten ze nog maar eens goed over nadenken.
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:10 schreef TagForce het volgende:
[..]
Deze race had gewoon niet meer herstart moeten worden na de laatste rode vlag.
Ze moeten de regel gewoon duidelijk maken:
Als er na een rode vlag geen ronden meer over zijn om onder groen te racen dan wordt de sessie niet herstart en wordt de eindstand bepaald a.d.h.v. de laatste ronde waarin alle auto's geklasseerd zijn op start/finish. In dit geval dus de klassificatie van de herstart.
Oh, bij Magnussen een rode vlag vind ik helemaal prima. Als we dan een 2 ronden sprint race krijgen, wat is daar dan op tegen? Ik ben wel van mening dat dit dan ook duidelijk in de reglementen moet worden opgenomen. Dat een rode vlag ook vanwege tijdsdruk gebruikt kan worden om een race niet onder de SC te eindigen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.
Sowieso moeten we af van die angst, want soms is het gewoon niet te voorkomen en nu is het voor all intents and purposes toch ook onder SC geëindigd.
Een mogelijke oplossing die ik volgens mij nog nooit heb zien aandragen is om de Masi-methode te hanteren, maar dan dat geen enkele auto zich mag unlappen. Dus, als het moment dat de baan weer vrij is binnen een x-aantal ronden voor het eind komt, gaan we bij einde SC gewoon racen met degenen die een ronde achterliggen er nog tussen. Natuurlijk is dat nadelig voor de coureurs die op dat moment niet achter hun directe voorganger zitten, maar dat is dan maar zo. Dan kun je tenminste racend over de finish, plus dat je recht doet aan wat er zich tot dan toe in de race heeft afgespeeld. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Nou ja, dat er gebeurt wat er nu gebeurde.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:02 schreef TagForce het volgende:
Als we dan een 2 ronden sprint race krijgen, wat is daar dan op tegen? I
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |