abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 11:01:39 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208665439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 11:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Same. Circuit ziet er simpel uit, maar gaat wel voor veel inhaalacties zorgen denk ik. Verder heb ik wel een zwak voor LV, dus ik ga er sowieso van genieten :D

Ik hou dan ook wel van Amerikaanse vorm van entertainment. Niet dat ik wil dat F1 teveel die kant op gaat, wat wel dreigt te gebeuren, maar ga er wel van genieten :D
Te veel inhaalacties leidt tot een optocht hè. Zie Miami. Als auto's heel makkelijk op racepace gesorteerd kunnen worden, gaat er geen ene flikker meer gebeuren in de tweede helft van de race.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 11:02:33 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208665452
Tevens mijn grootste probleem met de sprintraces zoals ze tot nu gehouden werden :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208666004
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oplijnen voor drs, op groen knopje drukken en er fluitend voorbij. Nou, prima. Geef mij maar een Spa of Silverstone. Die twee hadden meer actie in één ronde dan heel de race in Jeddah bij elkaar.
Beetje flauw om Jeddah 2023 als argument te gebruiken. Alle voorgaande edities waren stuk voor stuk pareltjes, met 2021 als absoluut hoogtepunt _O_ Ook Spa heeft weleens doodsaaie races.

Maar het is een ander circuit dan Silverstone, klopt, dus in die zin logisch dat jij het niks vindt...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 11:40:55 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208666023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 11:39 schreef DjVero het volgende:

[..]
Beetje flauw om Jeddah 2023 als argument te gebruiken. Alle voorgaande edities waren stuk voor stuk pareltjes, met 2021 als absoluut hoogtepunt _O_

Maar het is een ander circuit als Silverstone, dus in die zin logisch dat jij het niks vindt...
2021 was meer een dieptepunt als je de context wegneemt. Kom op zeg, iedere andere race had zo knotsgek kunnen zijn als voorlaatste race van het seizoen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208666032
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
2021 was meer een dieptepunt als je de context wegneemt. Kom op zeg, iedere andere race had zo knotsgek kunnen zijn als voorlaatste race van het seizoen.
Ja, de context. :D Los van de laatste ronde was Abu Dhabi ook drie keer niks. Qatar eigenlijk ook niet. Wat is je punt?

De lay-out van S-A biedt juist de mogelijkheid tot dit soort gevechten. Want ook in 2022 was S-A een erg toffe race!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 11:45:41 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208666078
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 11:42 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja, de context. :D Los van de laatste ronde was Abu Dhabi ook drie keer niks. Qatar eigenlijk ook niet. Wat is je punt?

De lay-out van S-A biedt juist de mogelijkheid tot dit soort gevechten.
:')

Weet je waarom AD en Qatar niets waren? Omdat die Mercedes zo achterlijk veel beter was dan RB en gewoon aan de horizon kon verdwijnen. In SA kwam Verstappen per ongeluk voor de Mercedessen terecht dankzij die rode vlag, anders was het net zo'n doodsaaie race geworden. Dat heeft helemaal niets met de layout van de baan te maken, maar meer met hoe dicht de teams bij elkaar zitten.

Zelfs de meest fantastische banen van de kalender kunnen geen leuke race opleveren als de verschillen te groot zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208666164
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:')

Weet je waarom AD en Qatar niets waren? Omdat die Mercedes zo achterlijk veel beter was dan RB en gewoon aan de horizon kon verdwijnen. In SA kwam Verstappen per ongeluk voor de Mercedessen terecht dankzij die rode vlag, anders was het net zo'n doodsaaie race geworden. Dat heeft helemaal niets met de layout van de baan te maken, maar meer met hoe dicht de teams bij elkaar zitten.

Zelfs de meest fantastische banen van de kalender kunnen geen leuke race opleveren als de verschillen te groot zijn.
Ik zeg dus eigenlijk hetzelfde als jij....
...Alleen jij stelt dat S-A an sich een doodsaaie race is, terwijl dat niet waar is. 2/3 edities zijn prima gebleken, ondanks context wat gewoon een sneu argument is. Het draait niet alleen om de leiders, hea, ook daarachter gebeurde genoeg.

Er staan een paar banen op de kalender die niet de mogelijkheden bieden tot inhalen, of in ieder geval erg weinig, zoals bijvoorbeeld Abu Dhabi. Australië is er doorgaans ook één, tenzij je chaos krijgt zoals afgelopen weekend. Monaco staat fier bovenaan in dat 'niet-inhalen-lijstje'! En zo zijn er nog een paar. S-A staat echter ergens onderaan in de lijstje, ook al wil jij daar niet aan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 11:55:53 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208666215
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 11:52 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik zeg dus eigenlijk hetzelfde als jij....
...Alleen jij stelt dat S-A an sich een doodsaaie race is, terwijl dat niet waar is. 2/3 edities zijn prima gebleken, ondanks context wat gewoon een sneu argument is.

Er staan een paar banen op de kalender die niet de mogelijkheden bieden tot inhalen, of in ieder geval erg weinig, zoals bijvoorbeeld Abu Dhabi. Australië is er doorgaans ook één, tenzij je chaos krijgt zoals afgelopen weekend. Monaco staat fier bovenaan in dat 'niet-inhalen-lijstje'! En zo zijn er nog een paar.
Mij kan het echt totaal niet verrotten hoe veel er ingehaald wordt. "EN MAX VERSTAPPEN PAKT DE LEIDING IN SPECTACULAIRE WIJZE, DOOR MET DRS SIMPEL LANGS LEWIS HAMILTON TE RIJDEN, WAT EEN RACE".

Australië is een beetje doodgemaakt door die vroege rode vlag. Het zorgde ervoor dat iedereen op dezelfde strategie zat en dat iedereen banden moest sparen om het einde van de race te halen. Er is een goede kans dat we een rondenlange gevecht hadden gezien tussen Alonso en Hamilton juist omdat inhalen zo lastig is. En daar kan ik zo veel meer van genieten dan zo'n achterlijk lang recht stuk als in Baku waarvan je van tevoren al weet dat er wel of niet ingehaald gaat worden op basis van topsnelheid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208666320
Ook Baku heeft 80% van de edities prachtige races opgeleverd! Dat is een prima score, zeker voor een stratenrace en ondanks dat enorm lange rechte stuk. Ik kijk en beoordeel races op mogelijkheden tot inhalen, onder andere, dat vind ik een wezenlijk onderdeel van autoracen. Hoe Verstappen anderen inhaalt dit jaar is inderdaad dodelijk saai; dat verslaggevers dat sensationeler brengen dan dat het is, is toch logisch. :D Niemand zal zitten te wachten op een commentator zoals jij, me dunkt. Hamilton-Alonso was geen gevecht, treintje-rijden, omdat Melbourne de mogelijkheid tot inhalen niet of nauwelijks biedt, tenzij een voordeeltje in bijvoorbeeld motorvermogen of al dan niet slijtage van banden (zoals je zelf al aanhaalt). Het feit dat Perez niet zo door het veld kon snijden, zoals Verstappen dat kon in S-A, heeft niet alleen met zijn kwaliteiten als racer te maken, maar ook deels vanwege het circuit.

Maar het is goed zo, we gaan hier toch niet uitkomen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 12:12:40 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208666465
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:04 schreef DjVero het volgende:
Ook Baku heeft 80% van de edities prachtige races opgeleverd! Dat is een prima score, zeker voor een stratenrace en ondanks dat enorm lange rechte stuk. Ik kijk en beoordeel races op mogelijkheden tot inhalen, onder andere, dat vind ik een wezenlijk onderdeel van autoracen. Hoe Verstappen anderen inhaalt dit jaar is inderdaad dodelijk saai; dat verslaggevers dat sensationeler brengen dan dat het is, is toch logisch. :D Niemand zal zitten te wachten op een commentator zoals jij, me dunkt. Hamilton-Alonso was geen gevecht, treintje-rijden, omdat Melbourne de mogelijkheid tot inhalen niet of nauwelijks biedt, tenzij een voordeeltje in bijvoorbeeld motorvermogen of al dan niet slijtage van banden (zoals je zelf al aanhaalt). Het feit dat Perez niet zo door het veld kon snijden, zoals Verstappen dat kon in S-A, heeft niet alleen met zijn kwaliteiten als racer te maken, maar ook deels vanwege het circuit.

Maar het is goed zo, we gaan hier toch niet uitkomen.
Je gaat niet eens in op wat ik zeg. Tl;dr: kwaliteit >>>>>>> kwantiteit. Te veel inhaalacties en je eindigt met een zaadrace als Miami. En ik kan me echt helemaal niets herinneren van 2021 en 2022, zelfs als ik het nog even op zoek denk ik 'dat is het?'. Dat nou toevallig één van de meest symbolische momenten van 2021 gebeurde in Baku maakt niet in één klap heel die race leuk en spannend, want die race was echt gigantisch saai tot Pirelli kaboem deed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 5 april 2023 @ 12:13:07 #236
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208666472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Perez heeft er een zondebok bij: de zon :(
Die stond zelfs nog niet op de smoesjesbingokaart _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 12:28:33 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208666705

Dit ziet er wel uit als een race waar aan alle kanten actie was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208666808
twitter

Ja hoor Sky, his best win. VER is deze race alweer vergeten. De vraag alleen al, hef jezelf op :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 12:36:37 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208666827
quote:
Webbergod _O_

Maar los van de eerste ronden was er geen actie in 2022. Los van de laatste ronde was er geen actie in 2021. Snap niet waarom die race zo aanbeden wordt. De eerste 3 ronden van Spa tot drs alles verklootte en de hele eindfase van Silverstone, dat zijn pas geweldige momenten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 12:37:30 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208666837
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208666850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je gaat niet eens in op wat ik zeg. Tl;dr: kwaliteit >>>>>>> kwantiteit. Te veel inhaalacties en je eindigt met een zaadrace als Miami. En ik kan me echt helemaal niets herinneren van 2021 en 2022, zelfs als ik het nog even op zoek denk ik 'dat is het?'. Dat nou toevallig één van de meest symbolische momenten van 2021 gebeurde in Baku maakt niet in één klap heel die race leuk en spannend, want die race was echt gigantisch saai tot Pirelli kaboem deed.
Ja, het is goed met je. Je komt op mij over als iemand die een bepaald idee heeft ("Baku is per definitie ruk"), dat ook op alle mogelijke manieren probeert te staven en verder nergens naar kijkt. :W

Alle voorgaande edities waren overigens tof (op de allereerste na), maar ja heeeeeyyyy.....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 12:49:50 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208667006
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:38 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja, het is goed met je. Je komt op mij over als iemand die een bepaald idee heeft ("Baku is per definitie ruk"), dat ook op alle mogelijke manieren probeert te staven en verder nergens naar kijkt. :W

Alle voorgaande edities waren overigens tof (op de allereerste na), maar ja heeeeeyyyy.....
Ik zal gewoon zeggen dat de races in 2016 en 2017 helemaal prima en vermakelijk waren, ga me geen woorden in de woord leggen, ik heb geen moment gezegd dat Baku per definitie geen leuke races op kan leveren. Maar die 80% waar jij mee kwam is gewoon onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 5 april 2023 @ 12:53:23 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208667050
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:35 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Ja hoor Sky, his best win. VER is deze race alweer vergeten. De vraag alleen al, hef jezelf op :')
Ik heb niet zo'n goed geheugen als het over sport gaat maar his best win weet ik nog wel

Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 12:53:36 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208667051
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Webbergod _O_

Maar los van de eerste ronden was er geen actie in 2022. Los van de laatste ronde was er geen actie in 2021. Snap niet waarom die race zo aanbeden wordt. De eerste 3 ronden van Spa tot drs alles verklootte en de hele eindfase van Silverstone, dat zijn pas geweldige momenten.
Je zegt eerste "los van de eerste ronden was er geen actie in 2022", dus vind het ruk. Ok fair enough.

Daarna ga je verder met "de eerste 3 ronden van Spa waren geweldig".

Ben het hier wel een beetje met @DjVero eens. Jij hebt gewoon een bepaald idee/beleving, waar natuurlijk helemaal niks mis mee en je gewoon mag hebben, en daarna kan niks je meer van gedachten laten veranderen.

Spa kan 10 kut races achter elkaar hebben, maar je eerste reactie zal altijd zijn Spa = god. Baku kan een prima GP opleveren, maar je eerste reactie zal altijd zijn Baku = kut (even als voorbeelden genomen, zeg niet dat jij altijd Baku = kut zegt). Misschien is Las Vegas wel beter, ook al is er nog geen GP gereden :P

Mag natuurlijk, dus bedoel het verder niet persoonlijk, maar maakt het wel lastig om een discussie te voeren, want je spreekt je zelf af en toe flink tegen met opmerkingen zoals hierboven. Alsof alleen Spa DRS heeft die dingen verneukt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 12:58:40 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208667107
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:53 schreef Evenstar het volgende:
Je zegt eerste "los van de eerste ronden was er geen actie in 2022", dus vind het ruk. Ok fair enough.

Daarna ga je verder met "de eerste 3 ronden van Spa waren geweldig".
Er zit natuurlijk heel veel ruimte tussen 'er gebeurde iets' en 'het was geweldig'.

En ik denk oprecht dat Spa gewoon verkloot wordt door DRS. Precies om dezelfde motivering waarom ik Baku geen goede baan vind. Te krachtige DRS = te makkelijke inhaalacties = weinig actie in de race. Wat Spa dan heeft over Baku is dat die hele baan gewoon fantastisch is, terwijl Baku buiten dat veel te lange rechte stuk helemaal niets bijzonders is. Alle actie die we in de eerste ronden van Spa zagen ga je niet zien in Baku, daar leent die hele baan zich niet voor. Die baan is alleen drs actie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 13:00:43 #247
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208667130
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk heel veel ruimte tussen 'er gebeurde iets' en 'het was geweldig'.

En ik denk oprecht dat Spa gewoon verkloot wordt door DRS. Precies om dezelfde motivering waarom ik Baku geen goede baan vind. Te krachtige DRS = te makkelijke inhaalacties = weinig actie in de race. Wat Spa dan heeft over Baku is dat die hele baan gewoon fantastisch is, terwijl Baku buiten dat veel te lange rechte stuk helemaal niets bijzonders is. Alle actie die we in de eerste ronden van Spa zagen ga je niet zien in Baku, daar leent die hele baan zich niet voor. Die baan is alleen drs actie.
Van mij mag DRS sowieso wel naar de tering .... dus eens :D

Ik vind Baku layout ook niet bijzonder hoor, maar toch zijn het meestal geen slechte GPs. Ik denk dat alles dit jaar verder wel saai gaat worden voorin, maar achter de RBs kan je prima gevechten zien hopelijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2023 @ 13:02:34 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208667151
Absoluut dieptepunt blijft overigens Miami. Die baan gaat nooit goede races opleveren, tenzij iedereen de muur in vliegt, maar kan je het dan nog wel een goede race noemen? Leclerc die ondanks een groot paceverschil met drs bij kon blijven was ook een grote grap.

Las Vegas is nog erger, dus ik zie echt niet in hoe dat ooit interessant moet worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208667154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Van mij mag DRS sowieso wel naar de tering .... dus eens :D

Ik vind Baku layout ook niet bijzonder hoor, maar toch zijn het meestal geen slechte GPs. Ik denk dat alles dit jaar verder wel saai gaat worden voorin, maar achter de RBs kan je prima gevechten zien hopelijk.
Wat mij betreft schaffen ze DRS af, krijgen rijders meer ERS deployment en moeten ze het daarmee doen, zelf op slimme plaatsen inzetten om in te halen en te verdedigen en voor de rest met goede acties.
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 april 2023 @ 13:03:16 #250
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208667157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:02 schreef Nattekat het volgende:
Absoluut dieptepunt blijft overigens Miami. Die baan gaat nooit goede races opleveren, tenzij iedereen de muur in vliegt, maar kan je het dan nog wel een goede race noemen? Leclerc die ondanks een groot paceverschil met drs bij kon blijven was ook een grote grap.

Las Vegas is nog erger, dus ik zie echt niet in hoe dat ooit interessant moet worden.
Och, dat wordt:

Red Bul
.
.
.
.
.
.
.
.
.
De rest :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')