abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8398090
Zou je bijv. Bertolli kunnen aanklagen omdat ze in hun reclame beweren dat er allemaal 80 jarige vrouwtjes in de fabriek ambachtelijk werken terwijl ze in het echt gewoon aan massaproductie doen? Is dat geen bedrog?

Enne zo nee, waarom dan niet??

pi_8398157
dat heb ik al eens geprobeerd met MILKA, ik ben 6 maanden op zoek geweest naar die paarse koe, maar niet gevonden.
ook heb ik dat kleine milka fabriekje niet kunnen vinden, dus die hamster die alles in de zilverfolie wikkelt zal ook wel niet bestaan.
ik heb mijn beklag gedaan bij de reclamecode commissie, maar tot nu toe geen reaktie gehad
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_8398211
maarre hoe zit dat reclame-recht dan in elkaar? wat mag je wel suggereren en wat niet? of mag alles
pi_8398220
t is idd bedrog. maar volgens mij mag dat zolang er maar goed duidelijk is dat het niet waar kan zijn.
ik neem aan dat het gros van de mensen snapt dat 80 jarige vrouwtjes niet werken. zo niet is t idd fout en zou ik die mensen aanklagen
eten!!!
pi_8398281
Ik zou ze gewoon willen aanklagen vanwege irritatie factor soms

maar inderdaad het is wel misleiding af en toe en dat IS verboden volgens mij.

"ja maar ik was in de veronderstelling dat het echt door omas gemaakt was edelachtbare"

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 10 februari 2003 @ 21:36:46 #6
30560 2Mini
Official Logo
pi_8398554
hoe kom je erop??
Camera 1... 1!
pi_8398606
ik zat die reclame te kijken en ik dacht: ze zweren echt dat het op deze manier bereid wordt, kan dit wel??

lekker wazige gedachte idd

pi_8398616
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:36 schreef 2Mini het volgende:
hoe kom je erop??
nee "hoe komen er erAF!!??"
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_8398640
Dan ga ik de autofabrikanten ook aanklagen dat ik dat lekkere wijf er niet bij krijg als ik een auto koop

Natuurlijk lukt je dat niet, die reclame makers hebben gewoon creatieve vrijheid om dat soort reclames te maken. En mensen die zich daar aan storen zijn ontiegelijke droogkloten.

pi_8398655
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:19 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Zou je bijv. Bertolli kunnen aanklagen omdat ze in hun reclame beweren dat er allemaal 80 jarige vrouwtjes in de fabriek ambachtelijk werken terwijl ze in het echt gewoon aan massaproductie doen? Is dat geen bedrog?

Enne zo nee, waarom dan niet??

Omdat ze dan een tegenclaim indien wegens onmetelijke stompzinnigheid en verregaande humorloosheid ?
pi_8398722
nogmaals,ik denk er niet serieus over en ik vind het helemaal niet grappig, het is gewoon iets wat ik me zat af te vragen
  maandag 10 februari 2003 @ 21:42:04 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8398725
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:38 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
lekker wazige gedachte idd
Misschien stoppen met lijmsnuiven??

Die reclame van Bertolli is op zich niet zo erg. Alleen die klemtoon die ze verkeerd leggen...

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8398778
In eerste instantie zou ik zeggen dat het alleen bedrog is als ze iets beweren wat ze niet waar kunnen maken. Maar dan zou je ieder product wat je tegenvalt op de reclame aan kunnen klagen.

Ik denk dat het in het feit ligt dat je er redelijkerwijs van uit kan gaan of iets wel of niet waar is. Die omaatjes bij voorbeeld lijkt me niet op de waarheid te berusten en van calve is ook niet iedereen groot geworden, maar een man in pak die frisia-financieringen aansmeert zou je wel letterlijk kunnen nemen.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_8398881
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:42 schreef DJ.KRIZZ het volgende:

het is gewoon iets wat ik me zat af te vragen

En zelf kon je niet op het idee komen dat iedere rechter jou meteen op zou sluiten in een psychiatrische kliniek als je met zoiets naar de rechter stapt?
pi_8400386
Damn waarom die reacties vol onbegrip?? T is gewoon dat ik me zat af te vragen wat je wel en wat je niet kan doen in reclames en wie dat dan beslist (reclamecodecommissie?).
pi_8400502
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:24 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
maarre hoe zit dat reclame-recht dan in elkaar? wat mag je wel suggereren en wat niet? of mag alles
Reclame mag geen eigenschappen of kwaliteitniveaus van een produkt sugereren die het domweg niet heeft.

De paarse koeien van Milka en de omaatjes van Bertoli kunnen dus gewoon.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_8400643
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Reclame mag geen eigenschappen of kwaliteitniveaus van een produkt sugereren die het domweg niet heeft.

De paarse koeien van Milka en de omaatjes van Bertoli kunnen dus gewoon.

kee dat wou ik horen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')