Goede vraag, maar ik heb geen eenduidig antwoord. Dit gedeelte was een beetje een zooitje.quote:
Goeie, ook met die wortelstokquote:Op zondag 2 april 2023 13:42 schreef Leandra het volgende:
Zijn het geen Lelietjes van Dalen?
Of zoals mijn jongste ze noemde toen hij klein was: Lelietjes Vandaaltjes.
Wat ook zeer toepasselijk is, gezien hun tuinterreur.
Zelfde soort bladeren ook.... even afwachten wat voor bloemetjes eraan komen, dan is het duidelijk zat als het Lelietjes van Dalen zijn.quote:
Dat klinkt aannemelijk! Het beetje rood vlak boven de grond lijkt ook op de plaatjes die ik op internet vind.quote:Op zondag 2 april 2023 13:42 schreef Leandra het volgende:
Misschien kun je de geur herkennen?quote:Op zondag 2 april 2023 15:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat klinkt aannemelijk! Het beetje rood vlak boven de grond lijkt ook op de plaatjes die ik op internet vind.
Ik ga het zo toch grotendeels uit de grond trekken (met handschoenen!), maar ik zal ook wat laten staan zodat we hopelijk nog zekerheid krijgen.
Ik ga met je meequote:Op zondag 2 april 2023 13:42 schreef Leandra het volgende:
Qua geur viel me niks op. Door de wortelstokken te volgen ben ik bij de waarschijnlijke bron gekomen. In combinatie met archieffoto's van vorig jaar en Google Lens lijkt het toch te gaan om Aster Amellus (of misschien Alpinus)! Vorig jaar had ik daar twee kleine plantjes van gekregen. Ik had geen idee dat asters zich zo flink konden uitbreiden via wortelstokken.quote:
Oh die zijn wel leuk gelukkig.quote:Op zondag 2 april 2023 16:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Qua geur viel me niks op. Door de wortelstokken te volgen ben ik bij de waarschijnlijke bron gekomen. In combinatie met archieffoto's van vorig jaar en Google Lens lijkt het toch te gaan om Aster Alpinus! Vorig jaar had ik daar twee kleine plantjes van gekregen. Ik had geen idee dat asters zich zo flink konden uitbreiden via wortelstokken.
Ik heb er uiteindelijk niet zo heel veel uitgetrokken. Alleen in het gedeelte waar ik straks dahlia's wil neerzetten. Dus het is prima zo.quote:Op zondag 2 april 2023 16:49 schreef Blues het volgende:
Vind je het niet zonde dat je ze eruit hebt gehaald dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |