abonnement Unibet Coolblue
pi_208625306
Hoe moet ik onderstaande interpreteren?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0046456/2022-03-24
pi_208625462
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 08:56 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hoe moet ik onderstaande interpreteren?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0046456/2022-03-24
De Algemene termijnenwet (Atw) is een Nederlandse wet waarin de algemeen erkende feestdagen zijn vastgelegd en waarin wordt geregeld hoe moet worden omgegaan met wettelijke termijnen als deze eindigen op een zaterdag, zondag of een feestdag. De Algemene termijnenwet schrijft onder andere voor dat een wettelijke termijn wordt verlengd als deze zou eindigen op een van deze dagen of als zulke dagen een substantieel deel van de termijn uitmaken.

Eenmaal in de drie jaar wordt een besluit genomen waarbij een aantal dagen met een feestdag gelijkgesteld wordt. Voorbeelden hiervan zijn de maandag vóór Nieuwjaarsdag, Koningsdag, Bevrijdingsdag en Eerste Kerstdag als deze feestdagen op een dinsdag vallen, alsmede de vrijdag ná Nieuwjaarsdag, Koningsdag, Bevrijdingsdag en Tweede Kerstdag als deze feestdagen op een donderdag vallen. De vrijdag na Hemelvaartsdag wordt in de praktijk altijd gelijkgesteld met een feestdag.

Deze dagen worden meestal niet gebruikt voor de vaststelling van vrije dagen, maar bv. termijnen voor betalingen, beroepszaken ed.

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 02-04-2023 09:10:31 ]
pi_208625488
Dat je die data genoemd in het besluit moet zien als algemeen erkende feestdagen. Ik zag 28 april staan, dag na Koningsdag, dus is dat nu per besluit een algemeen erkende feestdag.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208625595
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 08:56 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hoe moet ik onderstaande interpreteren?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0046456/2022-03-24
Dat je gewoon moet werken maar bepaalde regels en uitvoeringen niet op die dag gedaan hoeven worden

Stel je dient op donderdag 13 april een bezwaarschrift in en er moet binnen 10 werkdagen antwoord gegeven worden, dat zou dan donderdag 27 april zijn, dat is een feestdag, dan dus vrijdag 28 april, die dag is gelijkgesteld met een feestdag, dus wordt dat maandag 1 mei

Het zelfde geld voor een uitvaart die normaal gezien binnen 6 werkdagen na overlijden moet plaatsvinden. Woensdag 19 april overleden, uitvaart binnen 6 werkdagen, eigenlijk 27 april maar kan dan dus uiterlijk 1 mei worden
pi_208627421
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 09:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Deze dagen worden meestal niet gebruikt voor de vaststelling van vrije dagen,
die bepaling wordt gedaan bij CAO onderhandelingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208643635
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die bepaling wordt gedaan bij CAO onderhandelingen.
Dit. Bijvoorbeeld bij de overheid heeft iedereen elk jaar op 5 mei vrij terwijl het elders dat per 5 jaar is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208644461
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 17:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit. Bijvoorbeeld bij de overheid heeft iedereen elk jaar op 5 mei vrij terwijl het elders dat per 5 jaar is.
en op veel plekken ook helemaal niet. De CAO metaalelektro bv, daar is geen enkele 5 mei vrij, tenzij dit in de afgelopen 3 jaar is veranderd.
Ik heb ook weleens ergens gewerkt en daar was koninginnedag toen en 2de pinksterdag geen betaalde vrije dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208651744
quote:
Ik mis in die wet alleen het volgende:

quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 09:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
dag is gelijkgesteld met een feestdag,
Is dat weer opgenomen in een andere wet of regeling?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')