abonnement Unibet Coolblue
pi_208761076
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:35 schreef The_End het volgende:

[..]
Het zegt iets over de dienstverlening van Wallmart. Wat voor relevantie heeft dit verhaaltje?
Alsof alleen Walmart wapens verkoopt idd :')

Bovendien zegt dit alleen iets over Virginia waar de wapenwetten nog enigszins goed geregeld zijn ivm vele anderen. Ze krijgen een B-grade, staan als 12e gerangschikt terwijl 26 staten die een F krijgen.

twitter


Oh en in Zwitserland hebben ze ook veel strengere wetten.

twitter


[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 13-04-2023 22:34:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 14 april 2023 @ 11:10:16 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208768537
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2023 18:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Alsof alleen Walmart wapens verkoopt idd :')

Bovendien zegt dit alleen iets over Virginia waar de wapenwetten nog enigszins goed geregeld zijn ivm vele anderen. Ze krijgen een B-grade, staan als 12e gerangschikt terwijl 26 staten die een F krijgen.

[ twitter ]

Oh en in Zwitserland hebben ze ook veel strengere wetten.

[ twitter ]

Dit valt zo te zien erg mee:
quote:
You want a gun in Switzerland even after you finished military service? Fine, but you have to apply for one and get a license unless you want a hand bolt-action rifle or a multi-barreled hunting rifle– in which case you do not need a license.

So, let’s say you are Swiss, you have military experience, and now you want a real, thoroughly lethal gun, not a multi-barreled hunting rifle that’s good for bringing home venison, and also, you’re 18 or older: Can you pack heat without a bureaucratic problem?

Here for the Swiss, unlike Americans, regulations are quite a bit more finicky. Not only are you supposed to be criminal record-free in order to get a gun, but you also must be deemed unlikely to cause harm to other Swiss. Local police who have doubts about a prospective gun owner’s well-being (or even those who are assured of the same but worry nonetheless) may and sometimes do ask local psychiatrists or friends about an applicant’s mental state or alcohol and drug use.

Also, that gun license, even when approved, is only valid for a maximum of nine months, and applicants are allowed only one weapon. Period.
Hieruit kunnen we concluderen dat de wapenwetten in verscheidene Amerikaanse staten strenger zijn. En dit zijn Blauwe staten natuurlijk. Ik denk bovendien dat die verplichte militaire training de Zwitsers goed zal doen, dat geeft mensen een gevoel van zingeving, leert verantwoordelijkheid en brengt discipline en tevens creëert het een gevoel van saamhorigheid, waarbij mensen van verschillende achtergronden en etniciteiten worden samengebracht onder één vlag. Dit is wat dat betreft een goed voorbeeld van uitstekend rechts, conservatief en niet woke beleid.

Dat is natuurlijk iets totaal anders dan in de VS, waar nog wel eens het idee wil heersen dat het land 'gestolen' is en 'systematisch racistisch' zou zijn. En hartstikke belangrijk is om te kijken naar verschillen in plaats van overeenkomsten.

Ten slotte toont Zwitserland dus aan dat het compleet afschaffen van de mogelijkheid tot wapenbezit, iets dat veel Democraten in de VS graag zien, helemaal niet nodig is. Prima dat we hiermee dat argument dus ook de prullenbak in kunnen doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 14 april 2023 @ 11:46:11 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208768918
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 april 2023 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit valt zo te zien erg mee:
[..]
Hieruit kunnen we concluderen dat de wapenwetten in verscheidene Amerikaanse staten strenger zijn. En dit zijn Blauwe staten natuurlijk. Ik denk bovendien dat die verplichte militaire training de Zwitsers goed zal doen, dat geeft mensen een gevoel van zingeving, leert verantwoordelijkheid en brengt discipline en tevens creëert het een gevoel van saamhorigheid, waarbij mensen van verschillende achtergronden en etniciteiten worden samengebracht onder één vlag. Dit is wat dat betreft een goed voorbeeld van uitstekend rechts, conservatief en niet woke beleid.

Dat is natuurlijk iets totaal anders dan in de VS, waar nog wel eens het idee wil heersen dat het land 'gestolen' is en 'systematisch racistisch' zou zijn. En hartstikke belangrijk is om te kijken naar verschillen in plaats van overeenkomsten.

Ten slotte toont Zwitserland dus aan dat het compleet afschaffen van de mogelijkheid tot wapenbezit, iets dat veel Democraten in de VS graag zien, helemaal niet nodig is. Prima dat we hiermee dat argument dus ook de prullenbak in kunnen doen.
Zullen we het aantal massa schietpartijen van de VS even naast Zwitserland leggen?
Want momenteel staat het 146 tegen 0

Want voor echt grote schietpartij in Zwitserland dan moet je terug naar 2016.

Het enige land met meer doden per jaar door vuurwapen incidenten is Brazilië..
Er zijn momenteel oorlogen gaande waarbij er minder doden vallen per jaar.

Dus tja.. denk dat er toch echt iets mis is in de VS.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208776855
Republikeinen en hun obsessie met wapens 8)7

Uitgebreid draadje van sprekers bij de NRA-bijeenkomst:

twitter

Eén ding is zeker: het ligt natuurlijk niet aan de wapenwetten dat er zoveel doden vallen.

twitter

twitter

twitter

Breitbart oplossing :')

twitter


[ Bericht 38% gewijzigd door Kijkertje op 15-04-2023 03:55:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_208776869
MAGA-'held' Kyle Rittenhouse kondigt zijn zoveelste rechtszaak aan waar je gek genoeg nooit meer wat van hoort.

twitter

Intussen is er in Texas een nieuwe 'held' opgestaan (hij schoot een BLM-demonstrant dood) die wél veroordeeld is maar gelukkig kan Abbott hem gratie verlenen :{w

twitter

twitter


[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 15-04-2023 04:33:28 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 15 april 2023 @ 15:03:31 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208780656
quote:
81s.gif Op zaterdag 15 april 2023 04:21 schreef Kijkertje het volgende:
MAGA-'held' Kyle Rittenhouse kondigt zijn zoveelste rechtszaak aan waar je gek genoeg nooit meer wat van hoort.
Dit is niet meer dan logisch. Hij is als minderjarige door een hele groep media via leugens in een negatief daglicht gezet.
quote:
81s.gif Op zaterdag 15 april 2023 04:21 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Intussen is er in Texas een nieuwe 'held' opgestaan (hij schoot een BLM-demonstrant dood) die wél veroordeeld is maar gelukkig kan Abbott hem gratie verlenen :{w

[ twitter ]
[ twitter ]
Waar maak je eigenlijk uit op dat deze man als een held zou worden gezien? En als de claim van zijn advocaat klopt (dat hij te maken had met iemand die bewapend was met een knuppel, een mes en een geweer) dan is er juridisch gezien inderdaad nog reden genoeg om de uitspraak aan te vechten. Zelfverdediging is in de VS namelijk toegestaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 15 april 2023 @ 18:34:43 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208782316
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2023 15:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is niet meer dan logisch. Hij is als minderjarige door een hele groep media via leugens in een negatief daglicht gezet.
[..]
Waar maak je eigenlijk uit op dat deze man als een held zou worden gezien? En als de claim van zijn advocaat klopt (dat hij te maken had met iemand die bewapend was met een knuppel, een mes en een geweer) dan is er juridisch gezien inderdaad nog reden genoeg om de uitspraak aan te vechten. Zelfverdediging is in de VS namelijk toegestaan.
Want hij heeft 2 man neer gepoft tijdens een demonstratie met een zwaar kaliber wapen?

Bedoel er is een rechtzaak geweest die hij won.

Leuk zo'n demonstratie waarbij beide kampen gewapend zijn dat kon niet anders eindigen in een bloedbad.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208782508
Zwaar kaliber nog wel? Straks ga je me ook nog vertellen dat het zelfs semi-automatisch was!

Tevens opvallend hoe hard de Demcoraten, of de Linkse vleugel van de politiek, tegen zelfverdediging en de middelen daarop strijden. Tevens opvallend is dat diezelfde mensen zich zo veel zorgen schijnen te maken over de opkomst van "rechts extremisme". Zo lijkt het net alsof ze als makke schaapjes naar de slacht willen worden geleid.

Of, wat natuurlijk ook kan, is dat ze hier en daar een beetje liegen en vooral zelf degenen zijn met kwade intenties en liever een tegenstander hebben die zich niet kan verdedigen. Op zich klinkt dat best aannemelijk. Als ik een groep zou willen onderwerpen, zou ik ze graag zonder wapens zien. En ook zonder mannelijkheid.

Opvallend.
pi_208783768
twitter
#GoBankrupt4Ukraine
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:19:37 #285
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208785407
Even over het wapenbeleid in de VS
Vinden de pro wapenbezitters het ook nodig dat we de VS regels hier ook maar in moeten voeren.
Zoals openbaar wapenbezit gewoon op straat lopen gewapend de stand your ground wet etc etc.
Ja ik weet het dit geld niet voor de hele VS want pannenkoeken land maar om te beginnen met the second amendment.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:22:37 #286
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208785426
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:51 schreef QuidProJoe het volgende:
Zwaar kaliber nog wel? Straks ga je me ook nog vertellen dat het zelfs semi-automatisch was!

Tevens opvallend hoe hard de Demcoraten, of de Linkse vleugel van de politiek, tegen zelfverdediging en de middelen daarop strijden. Tevens opvallend is dat diezelfde mensen zich zo veel zorgen schijnen te maken over de opkomst van "rechts extremisme". Zo lijkt het net alsof ze als makke schaapjes naar de slacht willen worden geleid.

Of, wat natuurlijk ook kan, is dat ze hier en daar een beetje liegen en vooral zelf degenen zijn met kwade intenties en liever een tegenstander hebben die zich niet kan verdedigen. Op zich klinkt dat best aannemelijk. Als ik een groep zou willen onderwerpen, zou ik ze graag zonder wapens zien. En ook zonder mannelijkheid.

Opvallend.
De ar15 die Kyle Rittenhouse gebruikte was een assault rifle.
Ja das best een zwaar kaliber.
Bedoel zonder problemen schoot ie 2 man overhoop.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 15 april 2023 @ 23:32:22 #287
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208785542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:19 schreef theguyver het volgende:
Even over het wapenbeleid in de VS
Vinden de pro wapenbezitters het ook nodig dat we de VS regels hier ook maar in moeten voeren.
Zoals openbaar wapenbezit gewoon op straat lopen gewapend de stand your ground wet etc etc.
Ja ik weet het dit geld niet voor de hele VS want pannenkoeken land maar om te beginnen met the second amendment.
Het is nogal een beladen dingetje, al ben ik wel van mening dat iedereen zijn eigendom zou moeten kunnen verdedigen, ook bewapend. Maar op straat ermee lopen? Nee, dat zou nooit moeten kunnen.

Ik heb als voorbeeld een grote tuin, en ik vind het leuk om kruisboog te schieten. Is die kruisboog een moordwapen? In potentie wel, dus zou je die nooit op straat bij je mogen hebben denk ik. Alleen zijn pistolen, zwaar vuurwerk, messen e.d. ook dodelijke wapens maar makkelijk te verbergen. Het begint bij de mens zelf wat je er mee doet. En helaas geeft een klein groepje mensen niks om een ander leven..
Lach met een schone bips
pi_208785984
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
De ar15 die Kyle Rittenhouse gebruikte was een assault rifle.
Nee.
quote:
Ja das best een zwaar kaliber.
Nee, een AR-15 is geen zwaar kaliber geweer.
quote:
Bedoel zonder problemen schoot ie 2 man overhoop.
Ik zou het niet zonder problemen willen noemen. Die ene veroordeelde pedofiel bijvoorbeeld, Joseph "JoJo" Rosenbaum, gedroeg zich immers dermate levensbedreigend dat Kyle zich op zelfverdediging moest beroepen. Of wat dacht je van Gaige "Bye-cep" Grosskreutz, die zijn pistool richtte op Kyle Rittenhouse toen Kyle op de grond lag?

Ik vind het jammer dat het er op lijkt dat je geen idee hebt over zaken met betrekking tot vuurwapens of met wat er daadwerkelijk gebeurde met Kyle Rittenhouse.
pi_208786008
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Het is nogal een beladen dingetje, al ben ik wel van mening dat iedereen zijn eigendom zou moeten kunnen verdedigen, ook bewapend. Maar op straat ermee lopen? Nee, dat zou nooit moeten kunnen.

Ik heb als voorbeeld een grote tuin, en ik vind het leuk om kruisboog te schieten. Is die kruisboog een moordwapen? In potentie wel, dus zou je die nooit op straat bij je mogen hebben denk ik. Alleen zijn pistolen, zwaar vuurwerk, messen e.d. ook dodelijke wapens maar makkelijk te verbergen. Het begint bij de mens zelf wat je er mee doet. En helaas geeft een klein groepje mensen niks om een ander leven..
Daarom open carry. Gewoon een pistool in holster aan de heup. Het laat zien dat je bewapend bent, je hoeft het wapen niet in de hand te houden, en er is niets aan de hand.
pi_208786327
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2023 00:06 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Daarom open carry. Gewoon een pistool in holster aan de heup. Het laat zien dat je bewapend bent, je hoeft het wapen niet in de hand te houden, en er is niets aan de hand.
Lijkt me iets waar wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is, of het uitmaakt. Niet iets waarover we hoeven te gokken.
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 01:09:57 #291
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208786435
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2023 00:06 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Daarom open carry. Gewoon een pistool in holster aan de heup. Het laat zien dat je bewapend bent, je hoeft het wapen niet in de hand te houden, en er is niets aan de hand.
Het lijkt mij een verkeerd idee eerlijk gezegd, als ik heel eerlijk ben vind ik een jaarlijkse psychologische test echt wenselijk voor iemand die een dodelijk wapen bezit.

Ik bedoel, je eigen grond moet je kunnen verdedigen, met bepaalde wapens die legaal zijn. Maar op straat zouden alle wapens verboden moeten zijn. We willen toch geen wild west taferelen?
Lach met een schone bips
  zondag 16 april 2023 @ 03:31:56 #292
323401 Kijkertje
met filter
pi_208786755
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2023 15:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is niet meer dan logisch. Hij is als minderjarige door een hele groep media via leugens in een negatief daglicht gezet.
Welnee, het is gewoon een goed verdienmodel.

quote:
Waar maak je eigenlijk uit op dat deze man als een held zou worden gezien?
Dat maak ik op uit de reacties van MAGA-rechtse politici.

quote:
En als de claim van zijn advocaat klopt (dat hij te maken had met iemand die bewapend was met een knuppel, een mes en een geweer) dan is er juridisch gezien inderdaad nog reden genoeg om de uitspraak aan te vechten. Zelfverdediging is in de VS namelijk toegestaan.
Maar het slachtoffer droeg nou juist die wapens om zich te kunnen verdedigen. Hij was alleen zo dom om zijn wapen niet op de dader te richten (nadat deze een rood licht negeerde en op de demonstraten inreed) en als eerste te schieten. Uit zelfverdediging uiteraard :')

Een tekenend voorbeeld hoe het misgaat als iedereen zich bewapent en daarmee rondloopt.

Maar goed het ging me sws meer om het feit dat Abbott nu al een pardon belooft nog voor er een hoger beroep is aangetekend en daar een uitspraak over gedaan is (hij is nog niet eens veroordeeld door de rechter). Dat is het verstoren van de rechtsgang, het 'due process' waar Republikeinen juist altijd op aandringen dat deze gevolgd moet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 16-04-2023 04:29:31 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 16 april 2023 @ 07:02:19 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208786924
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2023 00:04 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Nee, een AR-15 is geen zwaar kaliber geweer.
[..]
Ik zou het niet zonder problemen willen noemen. Die ene veroordeelde pedofiel bijvoorbeeld, Joseph "JoJo" Rosenbaum, gedroeg zich immers dermate levensbedreigend dat Kyle zich op zelfverdediging moest beroepen. Of wat dacht je van Gaige "Bye-cep" Grosskreutz, die zijn pistool richtte op Kyle Rittenhouse toen Kyle op de grond lag?

Ik vind het jammer dat het er op lijkt dat je geen idee hebt over zaken met betrekking tot vuurwapens of met wat er daadwerkelijk gebeurde met Kyle Rittenhouse.
Jazeker dat betrof een ar15.

En een ar15 is een semi automatisch assault rifle.

Of te wel geen klappertjes pistool.

Hele ironische van het hele verhaal was dat als Grosskreutz Kyle zou hebben neergeschoten.

Hij zich kon beroepen op de zelfde wet die Kyle had vrijgesproken, zo werkt het immers in de VS.

In Europa zou je zo'n situatie never nooit niet voorkomen.
En daar ben ik en ik spreek misschien voor heel veel dat we daar enorm blij mee zijn.

Oh en ik weet genoeg er zijn beelden en rechtzaken over geweest allemaal makkelijk terug te vinden.


quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Het is nogal een beladen dingetje, al ben ik wel van mening dat iedereen zijn eigendom zou moeten kunnen verdedigen, ook bewapend. Maar op straat ermee lopen? Nee, dat zou nooit moeten kunnen.

Ik heb als voorbeeld een grote tuin, en ik vind het leuk om kruisboog te schieten. Is die kruisboog een moordwapen? In potentie wel, dus zou je die nooit op straat bij je mogen hebben denk ik. Alleen zijn pistolen, zwaar vuurwerk, messen e.d. ook dodelijke wapens maar makkelijk te verbergen. Het begint bij de mens zelf wat je er mee doet. En helaas geeft een klein groepje mensen niks om een ander leven..
Wat denk je wat er gebeurt als je met die kruisboog de straat op gaat?

Ik verwacht dat je een stapel mm-ers bovenop je hebt liggen voor je überhaupt een duif kan neer poffen.

Vuurwapens kan men in Nederland ook gewoon krijgen al is dat een heel stuk lastiger dan daar.
En dat is nog lastiger geworden na de schietpartij door van der Vlis.
En terrecht.

Nergens voor nodig om zwaar bewapend te zijn.

Ik woonde vroeger in centrum in de stad en in straal van 50meter om mijn huis waren verscheidene schiet incidenten geweest en ook 5 doden gevallen in de 14 jaar dat ik er woonde..

Maar het betrof allemaal tuig als in criminelen die criminelen overhoop schoten.
Als gewone burger is er verder geen bij betrokken geraakt of überhaupt gewond.
Voelde ik me er minder veilig door..
Nee en de reden waarom niet is gewoon simpel het is iets wat een burger bij betrokken raakt, natuurlijk zijn er uitzonderlijke situaties waarbij dit wel voor komt maar dat zijn heel erg uitzonderlijke situaties.

De schietpartij in Alphen is ook al
Meer dan 12 jaar geleden.
Daarvoor was er een soortgelijke situatie in de jaren 80.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208791440
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:51 schreef QuidProJoe het volgende:
Zwaar kaliber nog wel? Straks ga je me ook nog vertellen dat het zelfs semi-automatisch was!
Als we het even over feiten gaan hebben. JA, hij hij had een zwaar kaliber wapen namelijk een AR15 en is inderdaad semi autimatisch

quote:
Tevens opvallend hoe hard de Demcoraten, of de Linkse vleugel van de politiek, tegen zelfverdediging en de middelen daarop strijden.
Hij kwam uit een andere staat met zijn AR15. Ik denk dat er dan weinig zelfverdediging meer is.

quote:
Tevens opvallend is dat diezelfde mensen zich zo veel zorgen schijnen te maken over de opkomst van "rechts extremisme". Zo lijkt het net alsof ze als makke schaapjes naar de slacht willen worden geleid.
Omdat extreem rechts gevaarlijk is voor de democratie en helemaal als dit aangewakkert wordt door republikeinen. 6 Jan was daar denk ik een mooi voorbeeld van, aangewakkert door wie ook al weer?

Of "Gouverneur van Amerikaanse staat Michigan ontsnapt aan ontvoering".

“President Trump told the proud boys to stand by because someone needs to deal with ANTIFA...well sir! we’re ready!!”


BNW: Extreem rechts valt wel heel vaak samen met GOP. :X

quote:
Of, wat natuurlijk ook kan, is dat ze hier en daar een beetje liegen en vooral zelf degenen zijn met kwade intenties en liever een tegenstander hebben die zich niet kan verdedigen. Op zich klinkt dat best aannemelijk. Als ik een groep zou willen onderwerpen, zou ik ze graag zonder wapens zien. En ook zonder mannelijkheid.

Opvallend.
Mooi BNW puntje, staat natuurlijk nergens op. Nergens is daar ook maar enige basis voor, tenzij je alles geloofd wat sommige republikeinen, FOX, QAnon allemaal zeggen.
  zondag 16 april 2023 @ 15:53:52 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208791722
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 00:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Waarom stel je dit soort vragen eigenlijk überhaupt als je toch niet geïnteresseerd bent in het antwoord? Is dit de bekende vertraag- en ontwijktactiek?
Hoe kom je hier eigenlijk bij?
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2023 03:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Welnee, het is gewoon een goed verdienmodel.
Voor de media inderdaad. En zo'n minderjarige mag daar vervolgens de dupe van zijn.
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2023 03:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat maak ik op uit de reacties van MAGA-rechtse politici.
Reacties zoals?
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2023 03:31 schreef Kijkertje het volgende:
Maar het slachtoffer droeg nou juist die wapens om zich te kunnen verdedigen. Hij was alleen zo dom om zijn wapen niet op de dader te richten (nadat deze een rood licht negeerde en op de demonstraten inreed) en als eerste te schieten. Uit zelfverdediging uiteraard :')

Een tekenend voorbeeld hoe het misgaat als iedereen zich bewapent en daarmee rondloopt.

Maar goed het ging me sws meer om het feit dat Abbott nu al een pardon belooft nog voor er een hoger beroep is aangetekend en daar een uitspraak over gedaan is (hij is nog niet eens veroordeeld door de rechter). Dat is het verstoren van de rechtsgang, het 'due process' waar Republikeinen juist altijd op aandringen dat deze gevolgd moet worden.
Maar als de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan, hoe weet jij dan precies hoe het zit? Wat je bij dit soort kwesties altijd ziet is dat het twee narratieven tegen elkaar zijn. Afgaande op wat de advocaat van dit individu verteld is er een goede kans op vrijspraak. Wat zou daar mis mee zijn?

Net zoals met de Rittenhouse-zaak lijkt het in bepaalde kringen slecht te vallen als mensen die vanuit zelfverdediging handelen worden vrijgesproken. En de mening van politici over deze kwestie is dan nu nog helemaal niet zo relevant.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208791767
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 15:35 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Als we het even over feiten gaan hebben. JA, hij hij had een zwaar kaliber wapen namelijk een AR15 en is inderdaad semi autimatisch
Oh nee, toch niet semi-automatisch! Dat klinkt wel heel erg! En nogmaals, een AR-15 is geen zwaar kaliber wapen.
quote:
[..]
Hij kwam uit een andere staat met zijn AR15. Ik denk dat er dan weinig zelfverdediging meer is.
Alleen klopt dat niet. Dat is wel een vele malen in "betrouwbare" nieuwsmedia geroepen. Het probleem is echter dat dat niet klopt. Vreemd dat je de rectificaties hebt gemist, als die al zijn geplaatst.

En, hypothetisch, mocht het waar zijn geweest, dan nog had het geen invloed gehad op het recht op zelfverdediging. Ik heb de relevante wetten omtrent zelfverdediging ten tijde van het proces in de reeks gezien. Nogmaals, ik raad je aan naar directe(re) bronnen te gaan in plaats van de "betrouwbare" nieuwsmedia. Hoe minder tussenpersonen er zijn om ten eerste informatie te selecteren, en vervolgens te herstructureren en vervalsen, des te dichter je bij de waarheid kunt komen. Uiteraard moet je dan wel de waarheid willen.
quote:
[..]
Omdat extreem rechts gevaarlijk is voor de democratie en helemaal als dit aangewakkert wordt door republikeinen. 6 Jan was daar denk ik een mooi voorbeeld van, aangewakkert door wie ook al weer?

Of "Gouverneur van Amerikaanse staat Michigan ontsnapt aan ontvoering".

“President Trump told the proud boys to stand by because someone needs to deal with ANTIFA...well sir! we’re ready!!”


BNW: Extreem rechts valt wel heel vaak samen met GOP. :X
[..]
Mooi BNW puntje, staat natuurlijk nergens op. Nergens is daar ook maar enige basis voor, tenzij je alles geloofd wat sommige republikeinen, FOX, QAnon allemaal zeggen.
-Knip-

Wanneer je afhankelijk bent van slechts 1 stroom van informatie, en die ook onvoorwaardelijk gelooft in alles wat die voorschotelt, dan ben je erg makkelijk beet te nemen. En wanneer dat eenmaal is gebeurd begint de psychologische oorlogsvoering, zowel in jezelf als naar anderen. Immers, iemand die is beetgenomen staat voor de keuze om of te ontkennen en op steeds extremere wijze die ontkenning in stand te houden, of ze hebben de mogelijkheid hun misser te accepteren en daarvan te leren.

Vele kiezen voor het eerste omdat het makkelijker is.

En om af te sluiten met een gezegde: "It's easier to fool somebody than it is to convince them that they've been fooled"

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 17-04-2023 00:30:30 ]
pi_208791800
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2023 15:53 schreef HowardRoark het volgende:
Net zoals met de Rittenhouse-zaak lijkt het in bepaalde kringen slecht te vallen als mensen die vanuit zelfverdediging handelen worden vrijgesproken. En de mening van politici over deze kwestie is dan nu nog helemaal niet zo relevant.
Dat komt omdat zij aan de kant van de agressors staan. Dan is de mogelijkheid en het recht op zelfverdediging maar vervelend.
pi_208793235
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2023 15:56 schreef QuidProJoe het volgende:
Oh nee, toch niet semi-automatisch! Dat klinkt wel heel erg! En nogmaals, een AR-15 is geen zwaar kaliber wapen.
:{ je bagatelliseert lekker. Maar je hebt wel gelijk op het punt van zwaar kaliber. Daar valt deze niet onder.

quote:
Alleen klopt dat niet. Dat is wel een vele malen in "betrouwbare" nieuwsmedia geroepen. Het probleem is echter dat dat niet klopt. Vreemd dat je de rectificaties hebt gemist, als die al zijn geplaatst.
Heb je hier een bron van?
Ik kan namelijk alleen het tegenovergestelde vinden... from the original on November 30, 2021. Retrieved September 16, 2022. According to prosecutors, Rittenhouse, who is white, traveled to Kenosha from his home in Antioch, Illinois, on Aug. 25 after a local militia posted an online message seeking help protecting businesses from protesters.
Volgens mij toch 2 verschillende staten? Al liggen de dorpen wel dicht bij de grens.
Of zie ik dit verkeerd? Ik hoop dat je dan een betere bron kunt geven?

quote:
-Knip-
Ik ben geen Republikein of lid van de GOP. Ik heb niets met religieus te maken. En onzeker.... Volgens mij niet.

quote:
Heb jij je nooit afgevraagd welke rol de FBI heeft gespeeld bij bijvoorbeeld die "ontvoeringspoging" van Whitmer?
Nee, maar je hebt dan mooie betrouwbare informatie hierover die een duidelijke rol geven voor deze zaak?

quote:
Wanneer je afhankelijk bent van slechts 1 stroom van informatie, en die ook onvoorwaardelijk gelooft in alles wat die voorschotelt, dan ben je erg makkelijk beet te nemen. En wanneer dat eenmaal is gebeurd begint de psychologische oorlogsvoering, zowel in jezelf als naar anderen. Immers, iemand die is beetgenomen staat voor de keuze om of te ontkennen en op steeds extremere wijze die ontkenning in stand te houden, of ze hebben de mogelijkheid hun misser te accepteren en daarvan te leren.

Vele kiezen voor het eerste omdat het makkelijker is.

En om af te sluiten met een gezegde: "It's easier to fool somebody than it is to convince them that they've been fooled"
Ik ga liever uit van betrouwbare onafhankelijke bronnen. Als ik fout zit, wijs mij er graag op (zoals zwaar kaliber).

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 17-04-2023 00:31:22 ]
pi_208793365
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2023 15:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Je stelt een vraag en wanneer je een antwoord krijgt dat niet bij het door jou gewenste narratief past, zwijg je het onderwerp verder dood en zoek je een nieuw onderwerp om onwaarheden over te verspreiden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')