Af en toe word ik ook een beetje duizelig en dan opeens was ik dan gewoon buiten bewustzijn en op de grond gevallen (daar merkte ik zelf overigens niets van). En tijdens een aanval beweeg ik dus erg raar met m'n armen en benen en sla rare kreten uit. Meestal is het na 5 minuten of zo voorbij maar dan duurt het bij mij meestal nog eventjes voordat ik weer bij bewustzijn ben.
Voel je zo'n aanval aankomen? En hoe gaat het na een aanval? Mijn broertje wordt dan vaak heel erg moe en slaperig en is de rest van de dag nauwelijks 'aanspreekbaar'.
quote:Dit lijkt me echt heel angstig!!!
Op maandag 10 februari 2003 21:01 schreef hallo_mensen het volgende:
een vriend van mij denkt dat hij doodgaat zegt hij , als hij een aanval heeft
Van de aanval zelf voel ik niets want ik ben volledig KO. Het eerste wat ik er van voel is als ik wakker begin te worden. Me hoofd voelt dan aan alsof er een 170 kg wegend persoon op me hoofd heeft gezeten, me spieren doen allemaal pijn. Me mond die is helemaal verdoofd, me tong drie keer zo dik en op me kussen ligt weer een plasje bloed (stukje van me tong gebeten.)
Het vreemde bij mij is dat een aanval bij de meeste mensen ong. 5 minuten duurt. Ik heb mazzel als ik er na 15 minuten vanaf ben. Daarom heb ik er ook zo`n last van denk ik.
Anyhow, sterkte met en voor je broertje
Mazzel
Sas
[Dit bericht is gewijzigd door Sas22 op 10-02-2003 21:13]
Alle aanvallen daarna heb ik wel bewust meegemaakt. Heel vaak werd ik er wakker van, merkte ik dat ik een aanval had, was er ook bewust bij, maar kon er niets aan doen en dus wachtte ik af.Het is op zo'n moment alsof je zit opgesloten in je lichaam. Je bent totaal verlamd en kunt niets doen, je kunt alleen maar hopen dat het snel overgaat en dat deed het gelukkig wel bij mij.
Gelukkig had ik een hele milde vorm en was ik er na 2 jaar elke dag vieze medicijnen slikken vanaf. Maar helemaal ongeschonden heeft het mijn hoofd niet gelaten, lees ik de laatste tijd veel.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 10-02-2003 21:12]
quote:Bij mij was het in elk geval aangeboren, mijn moeder heeft teveel gerookt tijdens de zwangerschap. Ook mijn broer heeft et (pas op latere leeftijd ontdekt) alleen me zus niet. Het schijnt een generatie over te slaan....
Op maandag 10 februari 2003 21:07 schreef shmoopy het volgende:
Omdat je wel eens hoort van epilepsie na bijv een ongeluk met hoofdletsel vraag ik me af of het per definitie komt door schade aan de hersenen,
tijdens de geboorte oid.
Iemand die daar iets van weet, is het soms ook gewoon aangeboren?
quote:Ik heb toen ik heel jong waas ook epilepsie gehad, kan me daar niks meer van herinneren, maar dat trillen met m'n handen heb ik soms nog wel..
Op maandag 10 februari 2003 21:03 schreef dutchdevil het volgende:
dat ik voordat ik een aanval kreeg lichtelijk begon te trillen met m'n handen.
quote:Jah ik geloof het wel..
Omdat je wel eens hoort van epilepsie na bijv een ongeluk met hoofdletsel vraag ik me af of het per definitie komt door schade aan de hersenen,
tijdens de geboorte oid.
quote:Bij mij kwam het door een alcoholprobleem bij een overgrootvader. Mijn vader had een bijna dodelijke vorm van epilepsie, ik heb de mildere vorm geerfd. Het lijkt dus idd vaak te komen door misbruik van verdovende middelen tijdens of voor zwnagerschap.
tijdens de geboorte oid.
quote:Het verschilt heel erg.
Op maandag 10 februari 2003 20:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vroeg me daarom af: hoe voelt het om een epilepsie-aanval te hebben? Merk je er wat van? Doet het pijn? Wie zou mij er wat over willen vertellen?
De soort die ik ken is als gevolg van hoofdtrauma, waar in een periode van extreme duizelingen en 'geïrriteerde hersenen' ineens het licht uitgaat. M.a.w. je staat, en het volgende moment lig je op de grond en is er pakweg een minuut voorbij.
Wat je ervan merkt is afhankelijk van hoe hard welk deel van je lichaam in contact is gekomen met de grond dan wel andere objecten.
En de enorme moeheid. Zo moe dat je het bijna kunt proeven.
En da's een lichte randvorm; de heftiger aanvallen (met stuipen) zou ik niet weten hoe die voelen.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 10-02-2003 21:12]
quote:zoals ik zei: meestal word ik een beetje duizelig van tevoren en begin licht te trillen. Als ik bij kom na een aanval dan had ('t is namelijk alweer ca. 3/4 jaar geleden dat ik m'n laatste aanval had) ik meestal hoofdpijn en duurde het meestal even voordat ik weer helemaal bij kennis was.
Op maandag 10 februari 2003 21:05 schreef Tom_Tom- het volgende:
3 keer is inderdaad nog niet zo vaak. Natuurlijk wel 3 keer te veel...Voel je zo'n aanval aankomen? En hoe gaat het na een aanval? Mijn broertje wordt dan vaak heel erg moe en slaperig en is de rest van de dag nauwelijks 'aanspreekbaar'.
quote:Mijn broertje is dus gehandicapt (de ziekte die hij heeft heet volgens mij lissensephalie ofzo) en daar had het bij hem wel mee te maken. Het zat met elkaar in verband.
tijdens de geboorte oid.
quote:Dat is raar...
Op maandag 10 februari 2003 21:12 schreef Verbal het volgende:[..]
Het verschilt heel erg.
De soort die ik ken is als gevolg van hoofdtrauma, waar in een periode van extreme duizelingen en 'geïrriteerde hersenen' ineens het licht uitgaat. M.a.w. je staat, en het volgende moment lig je op de grond en is er pakweg een minuut voorbij.
Wat je ervan merkt is afhankelijk van hoe hard welk deel van je lichaam in contact is gekomen met de grond dan wel andere objecten.
En de enorme moeheid. Zo moe dat je het bijna kunt proeven.
En da's een lichte randvorm; de heftiger aanvallen (met stuipen) zou ik niet weten hoe die voelen.
V.
quote:Een dreun op je kneiter
Op maandag 10 februari 2003 21:14 schreef SEMTEX het volgende:Wat is een hoofdtrauma?
V.
quote:Ooooowww
Op maandag 10 februari 2003 21:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Een dreun op je kneiter
V.
De meesten zijn erna erg moe, vooral omdat je spieren heel erg gespannen waren, en willen daarna alleen maar slapen. Zijn soms ook de hele dag nog van slag...
quote:Dat herken ik ook bij mijn broertje, als de aanval voorbij was duurt het altijd even voordat hij weer helemaal helder is.
Op maandag 10 februari 2003 21:12 schreef dutchdevil het volgende:
en duurde het meestal even voordat ik weer helemaal bij kennis was.
En hij zit altijd in een rolstoel (of ligt op een (water)bed) dus van vallen heeft hij (gelukkig) geen last.
quote:Dank je wel voor de url, ik ontdek een heleboel dingen die ik nooit geweten heb
Op maandag 10 februari 2003 22:14 schreef dutchdevil het volgende:
Als je meer wilt weten over epilepsie raad ik je aan de volgende site te bezoeken. Het is een site gemaakt door 2 mensen die te maken hebben met epilepsie en die helemaal gek zijn van computers en daarom een site hebben gemaakt over epilepsie. Erg interessant en er is een gastenboek waar je mensen wat kunt vragen of gewoon een bericht kunt posten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |