abonnement Unibet Coolblue
pi_208655630


Nederlanders doen het zichzelf aan met die achterlijke regels en als gevolg daarvan komen er nog meer migranten.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_208655906
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Een menswaardig bestaan zichzelf toewensen en dat kenbaar maken is toch niet onredelijk? Zij zijn tenslotte toch slechts assertief.
Dit we leven in een rechtsstaat. De argumenten zijn ook te begrijpen.

Alleen was mijn eerste reactie ook afschuw. Ik vraag me dan af wie deze mensen influisteren. Ze zullen echt niet zoveel weten van ons rechtssysteem en hulp krijgen. Die mensen vind ik walgelijk. Zij kennen de situatie hier in Nederland en leg dat goed uit. Er zijn gewoon geen woningen.
pi_208656070
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:15 schreef Homey het volgende:

[..]
Die mensen is veel beter beloofd. Er gaan flyers rond in die asielkringen van dat je in Nederland alles gratis krijgt. En wel meteen.

An sich niet onwaar, ze krijgen ook alles gratis en met voorrang zelfs, maar het is ook niet zo dat je binnen 1 week een villa krijgt toegewezen. En die zeer hoge verwachtingen kan leiden tot teleurstellingen, hoe absurd dat ook is.

Kern is; dit is een door Nederland zelf veroorzaakt probleem, door het aanbieden van gratis voorzieningen voor iedereen eigenlijk in de wereld. Het is ergens een bizar misplaatst narcistisch superioriteitsdenken in onszelf. Alsof een piepklein Nederland de ganse wereld van zielige mensen kan helpen en verheffen tot kosmopolitische wereldburgers, zolang ze maar hier komen en vertroeteld worden.

In Portugal bieden ze niets aan, en zie daar, geen asielzoekers die Portugal opzoeken. Terwijl Portugal gewoon een EU land is met open grenzen en een linkse regering. Het kan prima, als je je sociale voorzieningen puur bewaart voor de eigen inwoners. Het is geen groot geheim of zo.
IK weet het. Ik sta ook totaal niet achter het huidige asielbeleid en het feit dat er tig organisaties zijn die deze mensen overal bij helpen zodra ze hier zijn.

Neem nou deze rechtszaak. Ongetwijfeld weer eentje die gefinancierd is door een derde partij. De geboren en getogen Nederlander is heel voorzichtig met het aanspannen van rechtszaken. Kent de weg niet. De asielzoeker daarentegen weet keer op keer waar ie moet aankloppen voor juridische hulp en heeft in zn strijd om die verblijfsvergunning hier te krijgen al meer rechtszaken aangespannen dan de gemiddelde Nederlander in zn hele leven zal doen. En allemaal keer op keer gefinancierd ook waarschijnlijk door de overheid of linkse clubjes :r
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:23:37 #254
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208656086
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:22 schreef Inbox het volgende:

[..]En allemaal keer op keer gefinancierd ook waarschijnlijk door de overheid of linkse clubjes.
Wat hebben de overheid of linkse clubjes ermee te winnen dan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208656154
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Een menswaardig bestaan zichzelf toewensen en dat kenbaar maken is toch niet onredelijk? Zij zijn tenslotte toch slechts assertief.
Er zit een groot verschil tussen toewensen en opeisen. Zeker wanneer dat ten koste gaat van anderen. Vind ik allemaal niet zo menswaardig. Eerder 'ikke en de rest kan stikke'. Rupsje nooit genoeg. Menswaardigheid bevat voor mij ook een component die niet alleen maar om jezelf gaat, maar ook juist om anderen. Dat lijkt ze vreemd.

Met voorrang een reguliere woning eisen en geen genoegen nemen met een toegewezen flexwoning, in tijden van enorme woningnood, lijkt me juist hartstikke onredelijk.

Beter willen? Sure, dat willen denk ik de meeste in de sociale huur, en zeker in flexwoningen. Het is inderdaad niet ideaal, met een gezin in een flexwoning. Beter eisen? Nee, dat is gezien de huidige situatie op de woningmarkt simpelweg asociaal en uiterst ondankbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 04-04-2023 16:37:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_208656189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Wat hebben de overheid of linkse clubjes ermee te winnen dan?
De overheid: niets. Is alleen maar een gigantische kostenpost.
Linkse clubjes: idealistische wegkijkers, die denken dat onbeperkte migratie naar hier de wereld samenleving mooier maakt. Een inkomstenbron vinden in subsidiepotjes. Enz.
pi_208656202
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dit we leven in een rechtsstaat. De argumenten zijn ook te begrijpen.

Alleen was mijn eerste reactie ook afschuw. Ik vraag me dan af wie deze mensen influisteren. Ze zullen echt niet zoveel weten van ons rechtssysteem en hulp krijgen. Die mensen vind ik walgelijk. Zij kennen de situatie hier in Nederland en leg dat goed uit. Er zijn gewoon geen woningen.
Dat ze an sich procederen, sure, dat recht heeft iedereen.

Dat ze menen dat diezelfde staat verplicht is om ze te voorzien in een woning conform hun eisen, is van de zotte.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:37:19 #258
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208656212
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:34 schreef Inbox het volgende:

[..]
De overheid: niets. Is alleen maar een gigantische kostenpost.
Linkse clubjes: idealistische wegkijkers, die denken dat onbeperkte migratie naar hier de wereld samenleving mooier maakt. Een inkomstenbron vinden in subsidiepotjes. Enz.
Altijd weer een "Enz enz enz" zo van, bedenk de rest zelf maar, omdat je de rest zelf ook niet aan kan halen.

Er zijn geen realistische linkse clubs die er belangen bij hebben om eindeloos migranten binnen te halen die niks opbrengen, puur uit idealisme. Uiteindelijk draait het voor die clubs ook om één ding: Geld. Idealen kun je nu eenmaal niet eten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208656217
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zit een groot verschil tussen toewensen en opeisen. Zeker wanneer dat ten koste gaat van anderen. Vind ik allemaal niet zo menswaardig. Eerder 'ikke en de rest kan stikke'. Rupsje nooit genoeg.

Met voorrang een reguliere woning eisen en geen genoegen nemen met een toegewezen flexwoning, in tijden van enorme woningnood, lijkt me juist hartstikke onredelijk.

Beter willen? Sure, dat willen denk ik de meeste in de sociale huur, en zeker in flexwoningen. Het is inderdaad niet ideaal, met een gezin in een flexwoning. Beter eisen? Nee, dat is gezien de huidige situatie op de woningmarkt simpelweg asociaal en uiterst ondankbaar.
Maar als zij vriendelijk vragen om een betere woning krijgen zij helemaal niets.
pi_208656238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Staatsburgers die het wel verboden wordt om te werken? Prima manier om je belastingcenten door het gootsteenputje te spoelen.
Statushouders mogen gewoon werken hoor, ze mogen alleen ook in de voor hen afgepakte sociale huurwoning uit hun neus blijven eten itt Nederlanders, en dat doen er heel veel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208656240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar als zij vriendelijk vragen om een betere woning krijgen zij helemaal niets.
Welkom in Nederland. Waar niet genoeg woningen zijn. En we dus niet toe kunnen geven aan iedereen die vriendelijk vraagt om een betere woning. Net zoals bij ieder ander.

En wanneer die ander zelfs alleen maar vriendelijk vraagt om een (blijkbaar mensonwaardige :') ) flexwoning, krijgt die nul op rekest.

Gewoon wachten dus, net als de rest.

Het is al heel wat (understatement) dat ze überhaupt met voorrang een woning krijgen. Welke woning dan ook. Dat lukt (vooralsnog, wetswijziging aankomend) daklozen niet eens.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:42:20 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208656270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Welkom in Nederland. Waar niet genoeg woningen zijn. En we dus niet toe kunnen geven aan iedereen die vriendelijk vraagt om een betere woning. Net zoals bij ieder ander.

En wanneer die ander zelfs alleen maar vriendelijk vraagt om een (blijkbaar mensonwaardige :') ) flexwoning, krijgt die nul op rekest.

Gewoon wachten dus, net als de rest.
Wat mij betreft blijven statushouders ook gewoon in een AZC zitten tot ze op de wachtlijst aan de beurt zijn voor een woning. Maar dat kan uiteraard alleen als je het AZC dan niet in de tussentijd laat vol lopen met een volgende lading mensen.

De instroom blijft het probleem, en niet de 'herverdeling'. Maar zolang politici weigeren daar iets aan te doen, tja.
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:43:44 #263
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208656282
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

De instroom blijft het probleem, en niet de 'herverdeling'. Maar zolang politici weigeren daar iets aan te doen, tja.
Dat weigeren ze niet, daar hebben ze simpelweg de middelen niet voor omdat we vrij verkeer van personen, goederen en diensten hebben in de EU. Of moeten we Schengen op gaan zeggen en een hek om Nederland zetten?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208656301
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat weigeren ze niet, daar hebben ze simpelweg de middelen niet voor omdat we vrij verkeer van personen, goederen en diensten hebben in de EU. Of moeten we Schengen op gaan zeggen en een hek om Nederland zetten?
Alsof er nu aan de Schengen afspraken voldaan wordt.

Dan zouden 100% van de vluchtelingen hier door officiële herverdeling komen, en niet op eigen houtje asiel aanvragen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208656306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zit een groot verschil tussen toewensen en opeisen. Zeker wanneer dat ten koste gaat van anderen. Vind ik allemaal niet zo menswaardig. Eerder 'ikke en de rest kan stikke'. Rupsje nooit genoeg. Menswaardigheid bevat voor mij ook een component die niet alleen maar om jezelf gaat, maar ook juist om anderen. Dat lijkt ze vreemd.

Met voorrang een reguliere woning eisen en geen genoegen nemen met een toegewezen flexwoning, in tijden van enorme woningnood, lijkt me juist hartstikke onredelijk.

Beter willen? Sure, dat willen denk ik de meeste in de sociale huur, en zeker in flexwoningen. Het is inderdaad niet ideaal, met een gezin in een flexwoning. Beter eisen? Nee, dat is gezien de huidige situatie op de woningmarkt simpelweg asociaal en uiterst ondankbaar.
Niet alleen qua huidige situatie op de woningmarkt maar in het algemeen, als houding. Elke dag is er eentje om het beter voor mekaar te voor jezelf krijgen met een inspanning. Dat is voor 9 van de 10 Nederlanders het leven hier. Misschien kun je na 2 jaar wel een huis kopen? Misschien kun je punten gaan sparen om een doorstromer te worden naar een betere sociale huurwoning? Maar ze zijn naar Nederland doorgereisd om alles op een presenteerblaadje te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:46:59 #266
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208656313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Alsof er nu aan de Schengen afspraken voldaan wordt.

Dan zouden 100% van de vluchtelingen hier door officiële herverdeling komen, en niet op eigen houtje asiel aanvragen.
Daar zegt Schengen niets over. Schengen zegt alleen dat je zonder grenscontrole, paspoort of visum de Belgische of Duitse grens over mag wandelen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208656333
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Welkom in Nederland. Waar niet genoeg woningen zijn. En we dus niet toe kunnen geven aan iedereen die vriendelijk vraagt om een betere woning. Net zoals bij ieder ander.

En wanneer die ander zelfs alleen maar vriendelijk vraagt om een (blijkbaar mensonwaardige :') ) flexwoning, krijgt die nul op rekest.

Gewoon wachten dus, net als de rest.

Het is al heel wat (understatement) dat ze überhaupt met voorrang een woning krijgen. Welke woning dan ook. Dat lukt (vooralsnog, wetswijziging aankomend) daklozen niet eens.
Vriendelijkheid wordt dan op die manier toch afgestraft? En niet de onvriendelijke botte boeren.
pi_208656339
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Daar zegt Schengen niets over. Schengen zegt alleen dat je zonder grenscontrole, paspoort of visum de Belgische of Duitse grens over mag wandelen.
Voor EU-inwoners ja. Niet voor 'iedereen'.

Voor vluchtelingen betekent Schengen dat ze alleen in het eerste Schengen-land wat ze betreden asiel aan mogen vragen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:51:40 #269
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208656348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Voor EU-inwoners ja. Niet voor 'iedereen'.

Voor vluchtelingen betekent Schengen dat ze alleen in het eerste Schengen-land wat ze betreden asiel aan mogen vragen.
Op papier.

In de praktijk betekent het dat er geen haan naar kraait of ze vanuit Spanje naar Nederland doorreizen want dan komen ze nergens een grenscontrole tegen.

Dat die controle aan de buitengrens van het Schengen-gebied te kort schiet is probleem 2, alleen kunnen we daar als Nederland weinig aan doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208656349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Vriendelijkheid wordt dan op die manier toch afgestraft? En niet de onvriendelijke botte boeren.
Vriendelijk vragen staat ze vrij. Dat betekent niet dat het antwoord dan automatisch een ja moet zijn.

Ik vraag wel vaker vriendelijk om iets. En vaak genoeg volgt dan een vriendelijke 'nee, helaas'.

Als vriendelijk vragen altijd beloond moet worden (omdat anders het vriendelijk vragen afgestraft zou worden) dan stap ik morgen naar mijn baas voor een loonsverhoging met een factor 5. En ken ik ook nog wel een paar mensen die ik vriendelijk kan vragen om van woning te ruilen.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 04-04-2023 17:07:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_208656375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Op papier.

In de praktijk betekent het dat er geen haan naar kraait of ze vanuit Spanje naar Nederland doorreizen want dan komen ze nergens een grenscontrole tegen.
Klopt.

quote:
Dat die controle aan de buitengrens van het Schengen-gebied te kort schiet is probleem 2, alleen kunnen we daar als Nederland weinig aan doen.
Je kan inderdaad niets aan die controle van de buitengrens doen. Je kan wel stoppen met het belonen van dat doorreizen. En dat hoeft niet eens te zijn dat je tegen die mensen zegt dat ze maar weer lekker terugreizen naar dat 1e Schengen-land. Het afschaffen van de voorrang op een woning zou al heel wat zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:57:31 #272
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208656390
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:55 schreef probeer het volgende:
Je kan wel stoppen met het belonen van dat doorreizen.
Dus wanneer statushouders uit een AZC worden geschopt en een flexwoning weigeren, dan mogen ze op straat wonen? Lijkt me een regen in de drup oplossing eerlijk gezegd.

Want als statushouder hebben ze dezelfde rechten en plichten als jij en ik.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208656398
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus wanneer statushouders een flexwoning weigeren, dan mogen ze op straat wonen? Lijkt me een regen in de drup oplossing eerlijk gezegd.
Wat denk jij dat er gebeurt met alle anderen die een toegewezen woning weigeren? Dan vervalt de urgentie. En komen ze niet meer in aanmerking voor voorrang op een andere woning die ze beter uit komt.

En een flexwoning lijkt me in 100% van de gevallen al een upgrade van een AZC. Het is ze alleen niet goed genoeg.

quote:
Want als statushouder hebben ze dezelfde rechten en plichten als jij en ik.
Precies mijn punt. Wat nu sowieso al niet gevolgd wordt door statushouders voorrang te geven (nogmaals, daklozen krijgen niet eens urgentie). Maar al helemaal niet wanneer we accepteren dat ze flexwoningen blijkbaar niet goed genoeg vinden en ze dan maar een upgrade gaan geven.

Los van het precedent wat dat zou scheppen. Kan iedereen in een flexwoning dan aankomen met dat 'niet goed genoeg' argument? Of alleen de statushouders in een flexwoning?

Ik mag verdomme hopen dat wanneer deze weigeraars hun zin krijgen, élke bewoner van een flexwoning het de gemeente flink zuur gaat maken en hetzelfde eist. Want he, blijkbaar zijn flexwoningen mensontwaardig, ofzo.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 04-04-2023 17:15:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2023 @ 17:05:09 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208656437
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat weigeren ze niet, daar hebben ze simpelweg de middelen niet voor omdat we vrij verkeer van personen, goederen en diensten hebben in de EU. Of moeten we Schengen op gaan zeggen en een hek om Nederland zetten?
Asielzoekers zijn geen EU-burgers.
pi_208656531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat weigeren ze niet, daar hebben ze simpelweg de middelen niet voor omdat we vrij verkeer van personen, goederen en diensten hebben in de EU. Of moeten we Schengen op gaan zeggen en een hek om Nederland zetten?
Nee hoeft niet. Enige wat je moet doen is stoppen met het aanbieden van paspoorten, voorrang op woningen en eeuwige uitkeringen. De instroom zal zeer snel opdrogen. Noem het een Canadees model. Je kan ook denken aan harde quota.
pi_208656542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus wanneer statushouders uit een AZC worden geschopt en een flexwoning weigeren, dan mogen ze op straat wonen? Lijkt me een regen in de drup oplossing eerlijk gezegd.

Want als statushouder hebben ze dezelfde rechten en plichten als jij en ik.
Geen statushouder wordt een AZC 'uitgeschopt'. Dat verzin je nu ter plekke. Als zij een woning weigeren, blijven ze gewoon bivakkeren in een AZC.
pi_208656766
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Geen statushouder wordt een AZC 'uitgeschopt'. Dat verzin je nu ter plekke. Als zij een woning Worden ze zeker, blijven ze gewoon bivakkeren in een AZC.
Deden ze dat maar wel. Zou fantastisch zijn.

Weet niet wat er nu gaat gebeuren met de mensen die weigeren te vertrekken uit dat hotel. Ze moeten eruit, maar wat als ze nu toch die flexwoning weigeren? Gaan ze zeker naar een ander AZC?
pi_208656829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Vriendelijk vragen staat ze vrij. Dat betekent niet dat het antwoord dan automatisch een ja moet zijn.

Ik vraag wel vaker vriendelijk om iets. En vaak genoeg volgt dan een vriendelijke 'nee, helaas'.

Als vriendelijk vragen altijd beloond moet worden (omdat anders het vriendelijk vragen afgestraft zou worden) dan stap ik morgen naar mijn baas voor een loonsverhoging met een factor 5. En ken ik ook nog wel een paar mensen die ik vriendelijk kan vragen om van woning te ruilen.
Och, dus omdat er mensen bestaan die tegen jou "nee helaas "zeggen, als jij vriendelijk iets vraagt, moet men maar tegen iedereen die vriendelijk vraagt "nee helaas" zeggen?
pi_208657352
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Altijd weer een "Enz enz enz" zo van, bedenk de rest zelf maar, omdat je de rest zelf ook niet aan kan halen.

Er zijn geen realistische linkse clubs die er belangen bij hebben om eindeloos migranten binnen te halen die niks opbrengen, puur uit idealisme. Uiteindelijk draait het voor die clubs ook om één ding: Geld. Idealen kun je nu eenmaal niet eten.
Welke clubjes zijn dat dan en van wie krijgen zij geld en is dat veel geld?
pi_208657370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Statushouders mogen gewoon werken hoor, ze mogen alleen ook in de voor hen afgepakte sociale huurwoning uit hun neus blijven eten itt Nederlanders, en dat doen er heel veel.
Dit begrijp ik ook niet. Waarom mogen zij wel bijstand ontvangen en blanke mensen niet, dat is reinste discriminatie
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:28:11 #281
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208657401
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Geen statushouder wordt een AZC 'uitgeschopt'. Dat verzin je nu ter plekke. Als zij een woning weigeren, blijven ze gewoon bivakkeren in een AZC.
En dan vervalt hun urgentie, zitten ze de komende 15 jaar in dat AZC vast. Terwijl dat AZC wel met nog meer instroom vol loopt. Zie je het probleem ontstaan?

Ik ben ook voorstander van mensen aan de poort weigeren, maar die poort ligt nu eenmaal niet in Nederland.

Als mensen zonder paspoort eenmaal in NL zijn dan mogen we ze er ook niet uit schoppen of vast zetten vanwege het verbod op vreemdelingendetentie.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208657424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat denk jij dat er gebeurt met alle anderen die een toegewezen woning weigeren? Dan vervalt de urgentie. En komen ze niet meer in aanmerking voor voorrang op een andere woning die ze beter uit komt.

En een flexwoning lijkt me in 100% van de gevallen al een upgrade van een AZC. Het is ze alleen niet goed genoeg.
[..]
Precies mijn punt. Wat nu sowieso al niet gevolgd wordt door statushouders voorrang te geven (nogmaals, daklozen krijgen niet eens urgentie). Maar al helemaal niet wanneer we accepteren dat ze flexwoningen blijkbaar niet goed genoeg vinden en ze dan maar een upgrade gaan geven.

Los van het precedent wat dat zou scheppen. Kan iedereen in een flexwoning dan aankomen met dat 'niet goed genoeg' argument? Of alleen de statushouders in een flexwoning?

Ik mag verdomme hopen dat wanneer deze weigeraars hun zin krijgen, élke bewoner van een flexwoning het de gemeente flink zuur gaat maken en hetzelfde eist. Want he, blijkbaar zijn flexwoningen mensontwaardig, ofzo.

Autochtonen kunnen ook in aanmerking komen voor urgentie. Dat is niet alleen voor statushouders

In normale omstandigheden mag een statushouder een of twee woningen weigeren, net zoals elke inwoner van Nederland dat mag, voordat zijn tijd op de wachtlijst/urgentie komt te vervallen. Als de statushouder nu de flexwoning accepteert dan is het nog maar afwachten of hij over twee jaar wel weer een woning kan krijgen en niemand verhuist graag, Nederlanders niet en ik doe de aanname statushouders ook niet.
pi_208657502
Als Nederlander urgentie krijgen _O-

Ben trouwens echt niet haatdragend ofzo, maar wmb sluiten ze gewoon aan achter in de rij.

[ Bericht 26% gewijzigd door kree op 04-04-2023 18:46:04 ]
Do what you love, love what you do!
pi_208659102
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit begrijp ik ook niet. Waarom mogen zij wel bijstand ontvangen en blanke mensen niet, dat is reinste discriminatie
De meeste gemeenten zitten andere onwilligen en kanslozen ook niet zo achter de broek is mijn indruk. Maar ik ben benieuwd naar het aantal kortingen op de bijstandsuitkering vanwege onvoldoende solliciteren onder deze massa immigranten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En dan vervalt hun urgentie, zitten ze de komende 15 jaar in dat AZC vast. Terwijl dat AZC wel met nog meer instroom vol loopt. Zie je het probleem ontstaan?
Nee, dat is het probleem dat men aan het oog probeert te ontrekken door te doen alsof de opvangcapaciteit het probleem is. Dat is het niet want we doen niet aan opvang. Mensen die veiligheid nodig hebben en zodra ze terug kunnen weer teruggaan opvang bieden is een andere activiteit dan dat Nederland doet. Het COA verplaatst gewoon het probleem naar de particuliere woningbouwverenigingen, die de mensen voor wie ze gebouwd hebben vaak letterlijk in de kou moeten laten staan.

quote:
Ik ben ook voorstander van mensen aan de poort weigeren, maar die poort ligt nu eenmaal niet in Nederland.

Als mensen zonder paspoort eenmaal in NL zijn dan mogen we ze er ook niet uit schoppen of vast zetten vanwege het verbod op vreemdelingendetentie.
Jawel. Ze zijn illegaal de grens over gekomen en het zijn oplichters door de valse hoedanigheid van vluchteling aan te nemen. Ze hebben geen vaste woon of verblijfplaats en weigeren op vordering een legitimatiebewijs te laten zien. Die kun je heel lang vasthouden als je maar wil. Maar deze regering wil niet, deze regering wil meer 'Nederlanders', zoveel mogelijk en zo snel mogelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208659485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De meeste gemeenten zitten andere onwilligen en kanslozen ook niet zo achter de broek is mijn indruk. Maar ik ben benieuwd naar het aantal kortingen op de bijstandsuitkering vanwege onvoldoende solliciteren onder deze massa immigranten.
[..]
Nee, dat is het probleem dat men aan het oog probeert te ontrekken door te doen alsof de opvangcapaciteit het probleem is. Dat is het niet want we doen niet aan opvang. Mensen die veiligheid nodig hebben en zodra ze terug kunnen weer teruggaan opvang bieden is een andere activiteit dan dat Nederland doet. Het COA verplaatst gewoon het probleem naar de particuliere woningbouwverenigingen, die de mensen voor wie ze gebouwd hebben vaak letterlijk in de kou moeten laten staan.
[..]
Jawel. Ze zijn illegaal de grens over gekomen en het zijn oplichters door de valse hoedanigheid van vluchteling aan te nemen. Ze hebben geen vaste woon of verblijfplaats en weigeren op vordering een legitimatiebewijs te laten zien. Die kun je heel lang vasthouden als je maar wil. Maar deze regering wil niet, deze regering wil meer 'Nederlanders', zoveel mogelijk en zo snel mogelijk.
Ben het met het eerste niet zo eens eigenlijk?
Zeker wel dat dat dus wel zo is. Tot extreme maten eigenlijk zelfs, althans hier wel.
En ja spreek uit ervaring ermee.
Nu speelde er bij mij nog best wel wat dingen, waardoor mss zelfs nog wel ff rust ervan wel handig was geweest.
Maar nee gelijk gekort als je niet kwam etc etc. Nu snap ik dat. Maar die regels moeten wel voor een ieder hetzelfde zijn

Wat me nog het meest irriteert is dat ze dan als status houders eisen kunnen gaan stellen, wtf man.
Ik was blij geweest met een container woning als Nederlander. Toen....

Ik kreeg geen urgentie en moest maar wat particulier gaan zoeken (wat al heel lastig is)

Er was voor mij ook geen andere optie als dat doen en vandaar het maar uitzoeken.
Zie niet in waarom status houders (met de zelfde uitkering) niet gewoon maar hetzelfde moeten doen eigenlijk?

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 04-04-2023 20:30:43 ]
Do what you love, love what you do!
pi_208659720
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En dan vervalt hun urgentie, zitten ze de komende 15 jaar in dat AZC vast. Terwijl dat AZC wel met nog meer instroom vol loopt. Zie je het probleem ontstaan?

Ik ben ook voorstander van mensen aan de poort weigeren, maar die poort ligt nu eenmaal niet in Nederland.

Als mensen zonder paspoort eenmaal in NL zijn dan mogen we ze er ook niet uit schoppen of vast zetten vanwege het verbod op vreemdelingendetentie.
Ook niet waar. Statushouders kunnen woningen weigeren en daarna weer, met voorrang, in aanmerking komen voor een woning. De urgentiestatus vervalt niet. Sterker nog, in sommige gemeenten krijgen ze een soort superurgentie.
pi_208660078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:39 schreef kree het volgende:
Als Nederlander urgentie krijgen _O-

Ben trouwens echt niet haatdragend ofzo, maar wmb sluiten ze gewoon aan achter in de rij.
Is toch hartstikke zielig man! Die lui betalen een kapitaal aan mensensmokkel, denken een villa te krijgen binnen no-time en moeten dan 10 jaar wachten op een sociaal huurflatje met schimmel op de muren. Nee, dan is urgentie en de eerste keuze een stuk beter!
pi_208660377
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
Is toch hartstikke zielig man! Die lui betalen een kapitaal aan mensensmokkel, denken een villa te krijgen binnen no-time en moeten dan 10 jaar wachten op een sociaal huurflatje met schimmel op de muren. Nee, dan is urgentie en de eerste keuze een stuk beter!
Het probleem is, dat de mensensmokkelaars (wat tuig is van de richel) er daar nog folders uitdelen van hoe goed je het kunt hebben in NL.
Misverstand is ook nog dat (sommigen) "alle" tussen haakjes omdat het wss niet allen zijn. Maar een groot deel wellicht wel.
NL of europa zien als iets waar alles gratis is en waar ze alles kunnen krijgen, Uiteraard helpt Europa niet mee met de regels.

Nog tot daar aan toe, maar we zijn al zover dat ze ook nog eisen kunnen stellen nu ook :'(
Zet maar een container park neer in de nabij gelegen regio daar voor een x miljoen ofzo. Wss nog goedkoper en handiger als maar door laten gaan, van iedereen welkom.

We kunnen het als land niet aan, nu al niet, en zeker niet als het zo doorgaat.
Do what you love, love what you do!
pi_208660443
Laat ik het anders stellen, je komt uit een land, waar je vreest voor je leven en daarom dus vlucht. Zou je dan niet blij zijn met elk soort van normale opvang die je geboden word?

IPV eisen te stellen aan waar en hoe je wil wonen?
Do what you love, love what you do!
pi_208661093
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:10 schreef kree het volgende:
Laat ik het anders stellen, je komt uit een land, waar je vreest voor je leven en daarom dus vlucht. Zou je dan niet blij zijn met elk soort van normale opvang die je geboden word?

IPV eisen te stellen aan waar en hoe je wil wonen?
Je denkt dat die mensen niet dankbaar zijn? Omdat wij een paar debiele verhalen horen waar we niks van de achtergrond weten gaan we er daarna maar vanuit alsof alle astatushouders zo achterlijk en asociaal zijn?
pi_208661299
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:25 schreef kree het volgende:

[..]
Ben het met het eerste niet zo eens eigenlijk?
Zeker wel dat dat dus wel zo is. Tot extreme maten eigenlijk zelfs, althans hier wel.
En ja spreek uit ervaring ermee.
Nu speelde er bij mij nog best wel wat dingen, waardoor mss zelfs nog wel ff rust ervan wel handig was geweest.
Maar nee gelijk gekort als je niet kwam etc etc. Nu snap ik dat. Maar die regels moeten wel voor een ieder hetzelfde zijn
Ik ken alleen bijstandstrekkers uit Groningen en dat heeft een links stadsbestuur en destijds was er ook gewoon weinig werk, en dan had ik zo'n teamgenoot en dat was ook een beetje een stresskip, en die kwam best wel met wat weg omdat ze hem niet te veel stress wilden geven. Maar het verschilt per gemeente, wat op zich al niet helemaal deugt.

quote:
Wat me nog het meest irriteert is dat ze dan als status houders eisen kunnen gaan stellen, wtf man.
Ik was blij geweest met een container woning als Nederlander. Toen....

Ik kreeg geen urgentie en moest maar wat particulier gaan zoeken (wat al heel lastig is)

Er was voor mij ook geen andere optie als dat doen en vandaar het maar uitzoeken.
Zie niet in waarom status houders (met de zelfde uitkering) niet gewoon maar hetzelfde moeten doen eigenlijk?
Wat ik vooral erg vind is dat de overheid zich de huizen van particuliere woningbouwverenigingen heeft toegeeigend voor hun massa-immigratie. Die zijn gebouwd met particulier geld voor de Nederlandse arbeidersgezinnen, daar kun je niet vrij over beschikken. Zitten ook christelijke bij, geloof er niks van dat dat geld ter beschikking is gesteld voor zoveel mogelijk moslims naar Nederland halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208661539
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:10 schreef kree het volgende:
Laat ik het anders stellen, je komt uit een land, waar je vreest voor je leven en daarom dus vlucht. Zou je dan niet blij zijn met elk soort van normale opvang die je geboden word?

IPV eisen te stellen aan waar en hoe je wil wonen?
Weet je wat ik het ergste is? Dat ze alle ruimte en zelfs financiering krijgen om alles steevast maar weer gerechtelijk aan te vechten en dat er dan ook nog rechters zijn die zwichten en ze gelijk geven. Keer op keer op keer weer :r

De gemiddelde asielzoeker heeft al meer rechtszaken achter de rug dan de Nederlander die met pensioen gaat, volgens mij.
pi_209598198
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Geen statushouder wordt een AZC 'uitgeschopt'. Dat verzin je nu ter plekke. Als zij een woning weigeren, blijven ze gewoon bivakkeren in een AZC.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNNE:2023:2475

Nog meer voorbeelden
NWS / Tweede asielgezin bij rechter teruggefloten wegens weigeren woning
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')