abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2023 @ 15:32:37 #249
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208791403
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 14:21 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb vandaag 10EM op marathon pace gelopen door de bloemenbollenvelden in Lisse als laatste voorbereiden race voor Leiden marathon. En omdat ik het rondje om mijn huis wel zat ben. Gaf wel vertrouwen, alleen de eerste 5km waren zwaar, al blijft 42.2km heul veel meer dan 16.1. :P
[..]
Ik kreeg nog complimenten van toeschouwers voor deze sokken die je had gepost :D 8-)
[ afbeelding ]
Ik zag onderweg ook nog iemand met de gele Sporcks met ‘Keep going’ erop die ik zelf ook heb.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 16 april 2023 @ 15:33:08 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208791407
quote:
6s.gif Op zondag 16 april 2023 14:18 schreef E.T. het volgende:
Mossel gespot over de finish!
Hij heeft onder de 4 uur gelopen! Lekker!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Sport zondag 16 april 2023 @ 15:59:52 #251
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_208791820
4:04:03 gelopen _O_ PR van bijna 18 minuten!! Echt heel erg tevreden *O*

En LT gespot in het publiek _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 16 april 2023 @ 16:44:25 #252
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208792527
Dat ging boven verwachting goed! :D Ondanks de idiote drukte (ook vooraf..). Daardoor stond ik een heel eind achter de pacers in het startvak. Rond de 20 km had ik de 3:30 pacers achterhaald. Vervolgens met hun meegelopen tot ongeveer 38/39 km, toen kon ik het tempo niet meer bijhouden. Uiteindelijk in 3:28 gefinished, al heb ik volgens mn Garmin wel 500 m teveel gelopen.
Ben nu vreemd genoeg een stuk minder kapot dan vorig jaar. Maar dat was ook mn eerste. Benieuwd hoe het met de spierpijn gaat zijn. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_208792725
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb vier hardloopevenementen in de VS gedaan. Voor de Amerikanen is het iets minder deadserious als bij ons (al vinden ze het hele presteren natuurlijk ook bewonderenswaardig en cool). Het publiek is oprecht tof en meelevend, de vrijwilligers zijn supersympathiek en er doen vaker lopers mee die een verhaal hebben (mensen die een ziekte hebben overwonnen, brandweermannen in volle bepakking, etc).
Ik heb wat triathlons in de VS gedaan, en itt triathlons in Europa heb je heel veel categorien. Vaak was ik bijv top 3, maar dan deden er maar 3-5 mee in die categorie. Hier heb je normaliter alleen Mannen en Vrouwen, en soms nog 65+ ofzo (tenzij bij grote wedstrijden van Challenge en Ironman), en daar is het <15, 15-20, 20-25, 25-30, etc., zelfs in de kleinste wedstrijdjes. Wat ook apart is is dat ze een aparte categorie hadden voor mensen boven een bepaald gewicht (Clydesdale voor mannen 220lbs, Athena voor vrouwen 165lbs).
pi_208794017
De 10,6km (2x5,3) gelopen in Oss.

De organisatie ging uit van bruto tijd ipv netto tijd. Ik stond in het tweede startvak en heb daar wat tijd verloren.

Maar goed, door gebouwen rennen was weer een nieuwe ervaring. Meerdere trappen op en af haalt het tempo er wel wat uit. Maar wel leuk om een keer gedaan te hebben.
pi_208794813
Heerlijke 10 kilometer gelopen in een uurtje in Enschede. Echt kunnen genieten.

Wil graag de halve een keer lopen. Als ik het laatste kwart van de lopers van de halve binnen zag komen vandaag dacht ik wel “dat moet ik toch ook kunnen”!
Alius aliud dicit
  zondag 16 april 2023 @ 20:16:40 #256
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_208795166
Gewoon kunnen finishen in 4 uur, ondanks alle zorgen/klachten. Dus ik ben heel trots inmiddels :D nu lekker aan het bier in ontspanningsmodus.
Met pijn en moeite derde
pi_208795642
Wat een prachtige dag was het weer, ik word echt emo van aanmoedigen bij marathons! Zelf ook wel redelijk gesloopt na ongeveer 50km op de stadsfiets en 25000 stappen, maar was het zeker waard, mijn vader heeft een prachtig debuut gemaakt van 4.30u op zijn 65e! Zo trots!

En verder wyc gespot en DeLuna die er heel fit uit zag!

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 16-04-2023 20:49:07 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208795966
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 16:44 schreef BOKA het volgende:
Dat ging boven verwachting goed! :D Ondanks de idiote drukte (ook vooraf..). Daardoor stond ik een heel eind achter de pacers in het startvak. Rond de 20 km had ik de 3:30 pacers achterhaald. Vervolgens met hun meegelopen tot ongeveer 38/39 km, toen kon ik het tempo niet meer bijhouden. Uiteindelijk in 3:28 gefinished, al heb ik volgens mn Garmin wel 500 m teveel gelopen.
Ben nu vreemd genoeg een stuk minder kapot dan vorig jaar. Maar dat was ook mn eerste. Benieuwd hoe het met de spierpijn gaat zijn. :P
Het was ook echt heel druk, vooral achter die pacers want daar zal wel iedereen bij blijven als je een bepaald schema in je hoofd hebt.
  zondag 16 april 2023 @ 21:25:29 #259
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208796163
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 21:11 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het was ook echt heel druk, vooral achter die pacers want daar zal wel iedereen bij blijven als je een bepaald schema in je hoofd hebt.
Ik had het idee dat het drukker was dan vorig jaar. Ook toen ik nog niet achter de pacers liep.
En ook om überhaupt bij het startvak te komen. :X
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_208796167
Ook in Rotterdam gelopen.

Vanochtend met twee clubgenoten naar het NN-kantoor gereden voor omkleden en onze tassen neerleggen

Doel was om onder 4 uur te lopen. Ik wist dat ik daarvoor 5.37 moest lopen, om ook gps-glitches en alles op te vangen. Dat was goed, want na twee kilometer klopte er al geen hout van de afstand op m'n horloge (uiteindelijk zelfs een kilometer meer). Bijkomend voordeel was dat ik daardoor heel de tijd kon rekenen op welke tijd ik bij het 5-km-bord, het 10 en 15 enz-bord moest zijn. Dus dat was lekker afleiding. Tempo zat er goed in.

Heel de tijd supervlak gelopen, nauwelijks verval gekend. Ben ik heel trots op en vind ik ook heel mooi. Dat je vooraf een doel voor jezelf stelt, met een tempo waarvan je dan denkt dat je het kan, maar nog niet eerder deed. En dat het dan uiteindelijk blijkt te lukken.

Vanaf 34 kilometer werd het wel lastig om het tempo vast te houden. Ik had mezelf wel verboden om te versnellen tot 37km, maar dat paste ik maar aan in 'tempo vast proberen houden'. Laatste anderhalve kilometer nog wel even moeten aanzetten, want het ging me natuurlijk niet gebeuren dat ik die vier uur niet zou halen.

Uiteindelijk gefinisht in 3.59.24.

Daarna een lange finishfuik, ik kreeg het koud, kon bijna niet meer lopen, kreeg geen deken van de EHBO. Eenmaal binnen bij NN, werd ik meteen opgepakt, kreeg handdoeken om me heen en werd meteen naar de masseur gedirigeerd. Nog even een kop soep om op te knappen, massage, douchen, eten drinken. En lekker naar huis.

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208796640
Mooie tijden allemaal, gefeliciteerd!

Bij mij ging het eigenlijk niet zoals gehoopt vandaag.
Doel was sub 3:30, dus moest uiterlijk uitkomen op 04:58/km.
Plan was om zo lang mogelijk 04:50 aan te houden zodat ik aan het eind nog wat speling zou hebben.
Ik kwam in het begin maar heel moeilijk in een lekker constant tempo door de drukte.
Moest erg zigzaggen en soms ook echt even inhouden omdat het te druk was.
Toen na het 8km bij station Rotterdam Lombardijen zag ik ook opeens een kilometertijd van 05:13 verschijnen, echt veel te langzaam dus maar was door al het jagen wel al aardig bekaf.
Had ook een relatief hoge hartslag.
Ik had een paar weken geleden 32km getraind op 04:50 en dat ging prima op een lage hartslag, extra frustrerend dus...
Tot overmaat van ramp kreeg ik ook echt geen gelletjes meer weg, bij het idee moest ik al kokhalzen...
Rond de 30km zag ik dat mijn gemiddelde pace op 04:58 zat, dus al mijn marge was weg.
Ik moest dit tempo tot de finish blijven lopen en het werd alleen maar zwaarder, dus het werd een flinke mentale strijd.
Hij kroop op den duur ook verder op naar 5:00 en dan weet je dat het gebeurd is.
Heb nog een paar keer geprobeerd te versnellen, maar het zat er voor mijn gevoel echt niet meer in.
Achteraf denk ik nu: was ik misschien toch niet hard genoeg voor mezelf? Ik kan nu namelijk vrij prima wandelen en traplopen nog, dus ben ik wel diep genoeg gegaan?
Uiteindelijk gefinisht volgens de officiële uitslag op 3:33:51, maar mijn horloge geeft 3:31:44 aan.
Toch mijn PR met een mooi kwartier verbeterd, dus mag eigenlijk echt niet klagen.
Maar waar vorig jaar de eerste 25 km echt een feestje waren was het nu eigenlijk de hele marathon strijden tegen mijn pace en misselijkheid :(

Maar goed, nu op naar de Ironman in Kopenhagen en volgend jaar weer van de partij in Rotterdam, ooit ga ik hem ook onder de 3:00 lopen ;)
pi_208797399
Vandaag ook marathon gelopen in Rotterdam. Gisteren mooi op tijd aangekomen om rustig startnummer op te halen en rest van de middag en avond rustig aan te doen.

Doel was om PR te lopen (4.20) en liefst richting de 6:00/km. Vandaag mooi op tijd om bagage in te leveren en naar de start te lopen. Daar iets achter de pacers voor 4.20 gestart. Al na enkele kilometers bleken deze niet 6:10, maar 6:00 te lopen. Daar iets voor blijven lopen om de drukte wat te omzeilen.

Dat tempo tot zo'n 32km weten vast te houden, waarna het in Kralingse bos toch wel iets inkakte. Gelukkig kon ik daar meer tempo houden dan vorig jaar. Na 39km wist ik dat er een mooie tijd in zou zitten. Laatste stuk met al dat publiek die je naam schreeuwt blijft echt geweldig. Over de finish in 4:16:47, bijna 19 minuten snelle dan vorig jaar en een dik PR.

Waar ik me na finish wel aan heb lopen ergeren is de toeschouwers die vlak achter uitgang staan en deze daarmee blokkeren :(
pi_208797497
Iedereen van harte met de prestaties *O*

Vandaag waren snode plannen om een enorme hap van het pr af te halen en onder de 2:40 te duiken. Dat ging lange tijd goed, maar op 30 begonnen de benen wat lastig te doen. Gelukkig was er de nodige marge opgebouwd, dus ik kon mezelf in het bos inprenten om kilometers onder de 4:00 te lopen. Dat ging aardig, maar bij 35km leek het alsof ik niets meer kon. Benen kreeg ik niet meer opgetild, alles deed pijn, zelfs de motoriek om een beker aan te pakken ontbrak. Alsof er een totale fallout van het lichaam was :{

Mezelf bijeen geraapt en alsnog in 2:44 de finish gehaald. De teleurstelling van de laatste 7km vallen in het niet vergeleken met de blijdschap voor deze mooie tijd wat alsnog een dik pr was.

Oh, en het stukje van het Havenspoorspad naar Slinge was krankzinnig _O_ Crooswijk heeft een geduchte concurrent als het gaat om sfeer.
pi_208797527
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:08 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Waarom zou je zo gespannen zijn?
Maandenlange voorbereiding met in het achterhoofd dat je eigenlijk maar 1 kans hebt. Maar zodra de scheepshoorn klonk viel alle spanning weg. En dat van die trillende benen was ook maar eventjes :P
pi_208799001
Zo, de trap op en af is lastig maar zolang ik op dezelfde etage blijf lukt het aardig.

Gisteren gestart in wave 1 (wel helemaal in t staartje, voornamelijk omdat het nog een hele toer was het te bereiken vanaf station Beurs) en het doel was 3:15. Eigenlijk vanaf het begin (hoge hartslag, benen die ik direct voelde) had ik door dat t lastig zou worden maar heb de eerste helft in 4:39 gelopen en dan maar kijken of ik de 2e helft dit kon volhouden of versnellen. Dat ging helaas niet, eigenlijk bij Blaak die tunnel uit omhoog merkte ik dat t lastiger ging en dan moet je er nog 12. Wel aan mn voedingsplan gehouden dus elke 7km een gelletje en in t kralingse bos mezelf ook nog gedwongen een winegum te pakken en die echt goed te kauwen. Zelfs op t 40km punt ook gewoon ff stoppen voor een bekertje water (waar ik dat waterpunt normaal skip) Uiteindelijk heb ik er 2,3 net boven de 5:00 gelopen en kwam ik binnen op 3:22. Geen 3:15 maar wel een verbetering van 11 minuten van mijn PR! (Al gaf mn horloge aan dat ik er inmiddels 42,8km op had zitten, das wel irritant maar het kilometer-plan van de organisatie zal best kloppen)

Ik vond ‘t qua sfeer wel iets minder dan voorgaande jaren, wellicht door ‘t weer. Bij t Havenspoorpad was t heel rustig, vanaf Slinge werd t wel wat beter maar t was allemaal wat rustiger. Kheb ook nog 2 mensen gereanimeerd zien worden (althans shirt open en van die stickers op de borst), volgens mij is dat uiteindelijk wel goedgekomen want heb er niets meer over gehoord.

Kvond t ook na de finish vrij koud. Ik had t geluk dat ik naar het NN gebouw kon waggelen, daar ff massage kreeg en een warme douche maar als je dat niet heb is t wel frisjes.

Al met al wel een topdaagje gehad (al klinkt t misschien niet zo :D ), veel vrienden en bekenden gezien en nooit écht ingestort.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208799045
quote:
99s.gif Op zondag 16 april 2023 21:25 schreef mosselmossel het volgende:
as om onder 4 uur te lopen. Ik wist dat ik daarvoor 5.37 moest lopen, om ook gps-glitches en alles op te vangen. Dat was goed, want na twee kilometer klopte er al geen hout van de afstand op m'n horloge (uiteindelijk zelfs een kilometer meer). Bijkomend voordeel was dat ik daardoor heel de tijd kon rekenen op welke tijd ik bij het 5-km-bord, het 10 en 15 enz-bord moest zijn. Dus dat was lekker afleiding. Tempo zat er goed in.

Heel de tijd supervlak gelopen, nauwelijks verval gekend. Ben ik heel trots op en vind ik ook heel mooi. Dat je vooraf een doel voor jezelf stelt, met een tempo waarvan je dan denkt dat je het kan, maar nog niet eerder deed. En dat het dan uiteindelijk blijkt te lukken.
Fantastische prestatie! Moet heel veel voldoening geven, zo precies je doel uitvoeren!
En ja als je zo in de grootste drukte van het veld finisht is het inderdaad een crime om die finishfuik uit te komen, dat merkte ik ook bij mijn vader! Moeten ze misschien iets anders inrichten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208799061
Hier ook een mooie dag gehad! In 2018 een tijd van 4:04 gelopen, nu was het ambitieuze doel om samen met mijn broer 3:30 te lopen. Maar hij verzwikte zijn enkel en ik had wat mindere laatste weken (pijn in knie enz). Dus mijn doel bijgesteld naar 3:49 om sneller te zijn dan die broer. Weggegaan op 3:45 (5:20 per km) om nog wat ruimte te hebben voor plaspauze of langzame laatste kilometers. Die plaspauze kwam er inderdaad maar verder ging het mega lekker en heb ik heel vlak gelopen en kwam ik op 3:44:52 over de finish w/

Ik heb trouwens een shirt maat S omdat ik de inschrijving van mijn broer overnam maar wil een M of L, als iemand eventueel wil ruilen of van zijn shirt af wil, dm.
pi_208799065
Oja en alle horloges die snellere tijden aangeven en meer kilometers: dat is bijna altijd in Rotterdam ;) De GPS heeft niet zo'n goede ontvangst tussen alle hoge gebouwen in de binnenstad. Je zult best wel een paar honderd meter meer lopen dan de ideale lijn, maar het parcours is heus goed nagemeten dus daar kun je gewoon vanuit gaan ;)
pi_208799091
Vandaag is trouwens ook nog Boston te volgen.. Ik weet niet of ik nog meer marathon aan kan :P
pi_208799139
Wat wellicht ook voor de sfeer anders was (maar niet hee onlogisch) waren alle hekken bij de Gele Kanarie. Normaal is dat een soort alpe d’huez maar nu stonden er tot bijna de kubuswoningen hekken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208799150
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en alle horloges die snellere tijden aangeven en meer kilometers: dat is bijna altijd in Rotterdam ;) De GPS heeft niet zo'n goede ontvangst tussen alle hoge gebouwen in de binnenstad. Je zult best wel een paar honderd meter meer lopen dan de ideale lijn, maar het parcours is heus goed nagemeten dus daar kun je gewoon vanuit gaan ;)
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder. :P
pi_208799154
I
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:55 schreef kalinhos het volgende:
Wat wellicht ook voor de sfeer anders was (maar niet hee onlogisch) waren alle hekken bij de Gele Kanarie. Normaal is dat een soort alpe d’huez maar nu stonden er tot bijna de kubuswoningen hekken.
k stond op een gegeven moment ergens bij de 7km aan te moedigen, toen hoorde ik een jongen in het engels bellen met teksten die je normaal alleen in Amsterdam hoort: 'I hate these fucking marathons.. they're so useless' :P
pi_208799156
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder. :P
Wat je nog kunt proberen op Strava is 'correct distance', dan pakt hij de afstand van de kaart ipv van GPS..
  maandag 17 april 2023 @ 10:06:59 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208799236
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Fantastische prestatie! Moet heel veel voldoening geven, zo precies je doel uitvoeren!
En ja als je zo in de grootste drukte van het veld finisht is het inderdaad een crime om die finishfuik uit te komen, dat merkte ik ook bij mijn vader! Moeten ze misschien iets anders inrichten..
Daar hadden ze vreemd genoeg bij de Halve van Rotterdam ook last van.
  maandag 17 april 2023 @ 10:08:12 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208799245
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik had laatst een halve marathon van 21.08, ook niet netjes een halve en die rekende hij goed. Ben benieuwd wanneer hij dus iets een hele vindt. Wellicht alles vanaf 42km.
pi_208799261
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 10:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Daar hadden ze vreemd genoeg bij de Halve van Rotterdam ook last van.
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.
pi_208799520
Prachtige verhalen hier. Ik hoop zo erg dat ik mezelf weer naar marathon niveau kan trainen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208799710
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Bovendien is een kilometer pas een kilometer bij 1001 meter als het parkoers gecertificeerd is. Dus een gecertificeerde marathon is langs de ideale lijn geen 42195 meter, maar 42237 meter.
pi_208799769
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.
Als jij finisht niet nee, maar als de grote meute finisht wel. Er gaat ook best veel publiek/familie in de tegengestelde richting die fuik in om mensen op te vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')