Ik zag onderweg ook nog iemand met de gele Sporcks met ‘Keep going’ erop die ik zelf ook heb.quote:Op zondag 16 april 2023 14:21 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb vandaag 10EM op marathon pace gelopen door de bloemenbollenvelden in Lisse als laatste voorbereiden race voor Leiden marathon. En omdat ik het rondje om mijn huis wel zat ben. Gaf wel vertrouwen, alleen de eerste 5km waren zwaar, al blijft 42.2km heul veel meer dan 16.1.
[..]
Ik kreeg nog complimenten van toeschouwers voor deze sokken die je had gepost![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij heeft onder de 4 uur gelopen! Lekker!quote:
Ik heb wat triathlons in de VS gedaan, en itt triathlons in Europa heb je heel veel categorien. Vaak was ik bijv top 3, maar dan deden er maar 3-5 mee in die categorie. Hier heb je normaliter alleen Mannen en Vrouwen, en soms nog 65+ ofzo (tenzij bij grote wedstrijden van Challenge en Ironman), en daar is het <15, 15-20, 20-25, 25-30, etc., zelfs in de kleinste wedstrijdjes. Wat ook apart is is dat ze een aparte categorie hadden voor mensen boven een bepaald gewicht (Clydesdale voor mannen 220lbs, Athena voor vrouwen 165lbs).quote:Op zondag 16 april 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb vier hardloopevenementen in de VS gedaan. Voor de Amerikanen is het iets minder deadserious als bij ons (al vinden ze het hele presteren natuurlijk ook bewonderenswaardig en cool). Het publiek is oprecht tof en meelevend, de vrijwilligers zijn supersympathiek en er doen vaker lopers mee die een verhaal hebben (mensen die een ziekte hebben overwonnen, brandweermannen in volle bepakking, etc).
Het was ook echt heel druk, vooral achter die pacers want daar zal wel iedereen bij blijven als je een bepaald schema in je hoofd hebt.quote:Op zondag 16 april 2023 16:44 schreef BOKA het volgende:
Dat ging boven verwachting goed!Ondanks de idiote drukte (ook vooraf..). Daardoor stond ik een heel eind achter de pacers in het startvak. Rond de 20 km had ik de 3:30 pacers achterhaald. Vervolgens met hun meegelopen tot ongeveer 38/39 km, toen kon ik het tempo niet meer bijhouden. Uiteindelijk in 3:28 gefinished, al heb ik volgens mn Garmin wel 500 m teveel gelopen.
Ben nu vreemd genoeg een stuk minder kapot dan vorig jaar. Maar dat was ook mn eerste. Benieuwd hoe het met de spierpijn gaat zijn.
Ik had het idee dat het drukker was dan vorig jaar. Ook toen ik nog niet achter de pacers liep.quote:Op zondag 16 april 2023 21:11 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het was ook echt heel druk, vooral achter die pacers want daar zal wel iedereen bij blijven als je een bepaald schema in je hoofd hebt.
Maandenlange voorbereiding met in het achterhoofd dat je eigenlijk maar 1 kans hebt. Maar zodra de scheepshoorn klonk viel alle spanning weg. En dat van die trillende benen was ook maar eventjesquote:
Fantastische prestatie! Moet heel veel voldoening geven, zo precies je doel uitvoeren!quote:Op zondag 16 april 2023 21:25 schreef mosselmossel het volgende:
as om onder 4 uur te lopen. Ik wist dat ik daarvoor 5.37 moest lopen, om ook gps-glitches en alles op te vangen. Dat was goed, want na twee kilometer klopte er al geen hout van de afstand op m'n horloge (uiteindelijk zelfs een kilometer meer). Bijkomend voordeel was dat ik daardoor heel de tijd kon rekenen op welke tijd ik bij het 5-km-bord, het 10 en 15 enz-bord moest zijn. Dus dat was lekker afleiding. Tempo zat er goed in.
Heel de tijd supervlak gelopen, nauwelijks verval gekend. Ben ik heel trots op en vind ik ook heel mooi. Dat je vooraf een doel voor jezelf stelt, met een tempo waarvan je dan denkt dat je het kan, maar nog niet eerder deed. En dat het dan uiteindelijk blijkt te lukken.
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder.quote:Op maandag 17 april 2023 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en alle horloges die snellere tijden aangeven en meer kilometers: dat is bijna altijd in RotterdamDe GPS heeft niet zo'n goede ontvangst tussen alle hoge gebouwen in de binnenstad. Je zult best wel een paar honderd meter meer lopen dan de ideale lijn, maar het parcours is heus goed nagemeten dus daar kun je gewoon vanuit gaan
k stond op een gegeven moment ergens bij de 7km aan te moedigen, toen hoorde ik een jongen in het engels bellen met teksten die je normaal alleen in Amsterdam hoort: 'I hate these fucking marathons.. they're so useless'quote:Op maandag 17 april 2023 09:55 schreef kalinhos het volgende:
Wat wellicht ook voor de sfeer anders was (maar niet hee onlogisch) waren alle hekken bij de Gele Kanarie. Normaal is dat een soort alpe d’huez maar nu stonden er tot bijna de kubuswoningen hekken.
Wat je nog kunt proberen op Strava is 'correct distance', dan pakt hij de afstand van de kaart ipv van GPS..quote:Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder.
Daar hadden ze vreemd genoeg bij de Halve van Rotterdam ook last van.quote:Op maandag 17 april 2023 09:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Fantastische prestatie! Moet heel veel voldoening geven, zo precies je doel uitvoeren!
En ja als je zo in de grootste drukte van het veld finisht is het inderdaad een crime om die finishfuik uit te komen, dat merkte ik ook bij mijn vader! Moeten ze misschien iets anders inrichten..
Ik had laatst een halve marathon van 21.08, ook niet netjes een halve en die rekende hij goed. Ben benieuwd wanneer hij dus iets een hele vindt. Wellicht alles vanaf 42km.quote:Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mijn apple watch zit er qua afstand structureel onder. Dat zie ik dan maar als voordeel dat ik sneller loop dan ik denk in races en training. Alleen op Strava telt het dan niet als marathon bijvoorbeeld, ach niet belangrijk verder.
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.quote:Op maandag 17 april 2023 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar hadden ze vreemd genoeg bij de Halve van Rotterdam ook last van.
Bovendien is een kilometer pas een kilometer bij 1001 meter als het parkoers gecertificeerd is. Dus een gecertificeerde marathon is langs de ideale lijn geen 42195 meter, maar 42237 meter.quote:Op maandag 17 april 2023 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en alle horloges die snellere tijden aangeven en meer kilometers: dat is bijna altijd in RotterdamDe GPS heeft niet zo'n goede ontvangst tussen alle hoge gebouwen in de binnenstad. Je zult best wel een paar honderd meter meer lopen dan de ideale lijn, maar het parcours is heus goed nagemeten dus daar kun je gewoon vanuit gaan
Als jij finisht niet nee, maar als de grote meute finisht wel. Er gaat ook best veel publiek/familie in de tegengestelde richting die fuik in om mensen op te vangen.quote:Op maandag 17 april 2023 10:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar bij de halve was de fuik direct bij de finish. Bij de hele heb je eerst nog 300 meter waar je je medaille haalt, wellicht ff wat eet en drinkt, ff uithijgt en gaat zitten. Ik vond dat eigenlijk alle jaren prima geregeld, doordat er zoveel tijd -afstan tussen finish en uitgang zit is t eigenlijk nooit druk op t eind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |